[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:02

avaluna schreef:
@DB: leuke foto! Zijn dat de beschermers van Pagony? Zo ja, zijn ze fijn?

Ja die zijn van pagony. Ik vind ze heel fijn maar ze zijn niet sterk genoeg. Ze gaan te snel stuk vind ik.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:06

Ik kende Jan Ranzijn niet persoonlijk. Heb hem wel vaker zien rijden. Maar ook al ken je hem niet dit is een vreselijke manier om te overlijden. Was er best ff stil van. Zeker als je die foto's ziet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:25

Dat ziet er inderdaad afschuwelijk uit... arme man en nabestaanden ... als hulpverlener krijg je dan ook wat voor je kiezen zeg ;(

Hier ook middagje lekker zitten niksen. Beetje :9k en was er wel aan toe. Op het werk ben ik me toch uitgescholden door een collega ^) echt niet normaal. Op dat moment ben ik heel rustig enz. Maar kwam thuis had zoiets van :oo >;) en dat midden in de gang. Kreeg dan vanmiddag mailtje ( :roll: ) met excuses maar die collega die vertrouw ik dus niet meer :n

Toen bleek ook nog dat het digitale roostersysteem niet meer synchroniseerde met mijn mobieltje. Had ik allerlei afspraken door elkaar staat.... En de actie loopt totaal niet want collega's zijn maar heel minimaal bereid iets te doen ... nou ik had het dus helemaal gehad :=

Ga hier nog lekker even doormopperen <<)
Wat een onzin van die hondentrainer.... 8)7
Pagony vind ik inderdaad ook geen succes ben wel fan van BR bijv maar gebruik bij de poowns en bij Bente ook nooit beschermers. Rizanta had ze wel echt nodig.
Wat een hondenweer wordt het hier bah, wind en van die natte kou.

En dan nu het gezellige stukje {:} :D
Wat grappig de commando verwarringen bij de paardjes :)) die van mij worden natuurlijk ook door stal gelongeerd en Ol soms gemend, maar dan weten ze heel goed wie er achter ze zit of naast ze staat. Want ik heb wel een paar andere dingen dan instructeur. Zo zeg ik nooit 'voorwaarts', maar kom-kom of ja toemaar (geen idee waarom }:0 ), wo-ho is rustiger en halt is stilstaan. Prrrprrr is galop. Drrrrraf is dus draf (ja logisch geen stap hahaha).
Maar bij Ol hoef ik maar te fluisteren of te denken wo-ho of stappen want die heeft echt oren op steeltjes. Ze voelt het ook in mijn leidsels denk ik, even iets minder druk (heb niet enorm veel druk hoor, maar dan net even minder) en ze staat stil.
Moeten dus nog werken aan overgangen -:) ben dat ook niet gewend, te moeten werken aan de terug overgangen (dat het dus minder snel terug gaat, want het ging altijd vrij langzaam terug). Bij Bente en Snuitje was dat nooit zo die kon ik heel langzaam terug laten komen (wat overigens lang niet altijd lukte hahaha) want daar zat die voorwaartse drang zo in dat voorwaarts meestal te snel ging, bij Ollie is dat juist weer veel vloeiender. Ach ja, zo blijft een mens bezig, moet zeggen dat ik de Ollie-constructie prettiger vind ;-)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-11-13 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:33

:oo :roll: jeetje vhu..worden uitgescholden door collega.....lekker dan....vreselijk onbeleefd en onbeschoft...bah !!

overgangen komt wel goed...moet groeien samen !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:39

Ja vond het ook een bijzondere ervaring, voelde me gewoon geïntimideerd.

Morgen lekker weer mennen gelukkig met pony's die niet schelden :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:45

snap ik....ik had van de week iets met iemand hier uit de buurt..ook zo'n vreemde conversatie...ben er nog beetje aangedaan van..... :o
soms heb je dat.....maar snel weer vergeten...maar idd die mensen ga je nooit meer vertrouwen.. :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:03

VHU: waardeloos zo'n collega. En dan ook nog op de gang. Hoe onvolwassen zeg. Kan me voorstellen dat het vertrouwen in hem/haar helemaal weg is.

Hier geen verwarring met de verschillende commando's. Het is wel zo, vooral bij Amerigo, dat hij de ene keer veel heftiger op commando reageert dan andere keer, waardoor ik soms te actieve overgangen krijg. Vaak is denken aan een bepaald iets ook al genoeg inderdaad.
Grappig trouwens dat iedereen weer andere commando's gebruikt. Bij mij is prrrrr een midden/uitgestrekte gang. Om te belonen gebruik ik braaf, goed zo, mooi.... Gaat vooral om de toon denk ik :D

Ik gebruik alleen bij Rembrand beenbeschermers (bij vh en marathon ook natuurlijk, maar in de training verder niet). Heb denk ik BR en die gaan al heel lang mee, denk al 5 jaar. Voor de wedstrijden (de rode) zijn geloof ik wel van pagony, maar ja, die gebruik ik dus maar heel weinig.

Ben druk bezig met foto's plakken. wat een K...klus, maar goed, ik liep dan ook wel een jaar achter. Nu proberen het wat beter bij te houden. Omdat ik ook album doe voor zoonlief, ben ik nog wel even bezig.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:35

Ik heb verschillende soorten beenbeschermers. Maar deze heb je ook van br maar dan niet in die mooie blauwe kleur. Ik heb ze ook in het bruin. En die dan voor de achterbenen zijn die zijn van br. Die zijn niet zo heel veel beter hoor. Het materiaal waar ze van zijn is gewoon niet zo sterk. Van gewone peesjes
Met strijklappen zijn de meeste ook van br. Ben persoonlijk gek van mr stockings maar ik moet nog ff doorsparen. Wil volgend jaar een setje aanschaffen voor als ik marathon voor het echie ga doen.

Db strijkt achter dus daar moet wat om en trapt ook snel een ijzer af. Dus moet van de hoefsmid springschoenen aan nou dan ook maar peesjes.

Zo een oormutsje daar mag je toch gewoon wedstrijden mee rijden toch? Weet iemand dat? ( anders moet ik dat regelement weer door worstelen)

VHU balen van je collega zeg.
Tine super gave pup die al gelijk aan de bak moet. En auto weer klaar.
Ik heb volgende week wedstrijd dus de auto heeft weer kuren. Zucht.
Rianne gefeliciteerd met je baan.
Biancao gave foto met je honden in Hardenberg. Ik was jammer genoeg dat weekend bij mijn mams in het westen anders was ik zeker komen kijken. Was zo dichtbij.
Commando's met longeren en rijden. De profs doen alles met geluidjes als ppprrr in verschillende tonen. Ik probeer het simpel te houden. Gewoon stap en draf en galop en goed zo en ga door. Maar ppprrr doe ik inderdaad ook voor middendraf of uitgestrekte draf.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 21:17

Goedeavond

Wel braaf bijgelezen. Maar ga mee met de laatste samenvatting.

Ik ga lekker 3 dagen in nijkerk kijken. *\%/*

@ baudyh je mag met mutsjes rijden. Doen wij met de 4 span paarden ook.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:21

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:37

Jeetje, bijleesactie van tig pagina's...
Las over de overleden menner, kende hem niet maar het ongeluk is vreselijk!
Zag lieve foto's voorbij komen van Tines pup die het super doet. Wat een droppie :D
Longeerfoto met een kleurrijk setje. Ik heb de Pagony beenbeschermers ook, voor op wedstrijd in het wit rondom. Meer voor de mooi dan voor top bescherming. Thuis rij ik altijd met peesbeschermers en springschoenen. Viva ook met kogelbeschermers.
Ollie ik ben benieuwd naar een verslag!
VHU wat een aso actie zeg, mijn hemel!! Zou die collega echt een knal verkopen denk ik :o
Lanouska 3 dagen Nijkerk. Leuk!!
Rianne nog gefeliciteerd met je baan.
En Biancacoo super wedstrijdfoto!

Verder weet ik eigenlijk niet wat ik hier gemeld had.
Superdruk de laatste tijd, werk werkt ook niet echt mee hierin. Maargoed, maar ff doorbijten en vroeg naar bed waar mogelijk.
Had ik verteld dat Bakira weer wp liep in de M1 zondag? En haar 3jarige dochter maandag de Ibop topper van de dressuurpaarden was met 83,5 en hiermee Elite werd? Kortom, mooi succes weer :)
Gisteren een superfijne les gereden met Bakira, wát een tof dier als ze het op een sjouwen zet. Was echt 3kwartier genieten...

Nou ik ga nog ff langsuit op de bank...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:49

Goedemorgen

Planning op zijn kop, want bevroren bodem.

Gisteravond nog heel leuk telefoontje gekregen. In Vlagtwedde is komend weekend de finale van de dressuurcompetitie die ze daar jaarlijks organiseren en erg druk bezocht wordt. Nu hebben ze mij en nog een andere menner benaderd om tijdens het showprogramma de kur op muziek voor menners te laten zien. Echt helemaal top!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:51

Goedemorgen.
Mooie resultaten royaltjuh.

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:59

Jeetje bodem bevroren... het wordt echt winter -O- :brr:

Sta hier te springen om zo naar stal te gaan, lekker even verstand op 0 en beetje sturen. Hoop wel dat onze bak dan niet bevroren is >;)

Eerst nog even Wiske afmatten aan de fiets.... <<)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:12

Tja, heb nog steeds een hoop water in de bak. Dus hoop dat het zonnetje zo gaat schijnen. Nu eerst maar het huishouden doen en uitmesten. Dan Rembrand klein beetje scheren en dan toch maar proberen iets te doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:13

Oeh, in het noorden al bevroren bakken :(:), hier gelukkig nog niet, zorg wel dat hij altijd gesleept is zodat we voorbereid zijn.

Was al bang dat de beschermers niet zo sterk zouden zijn.

Super, Royal; gefeliciteerd *\o/*

Even lekker verstand op 0 voor VHU, ik had laatst ook zoiets, vind het altijd ongelooflijk dat mensen zich zo laten gaan.

Drukke planning voor vandaag, hier.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:29

ja winter het is bbrr buiten.
Maar het zonnetje komt nu mooi door, gelukkig.
Db heeft een nieuwe deken van zijn oma gehad. ( van mijn mams, lief hé). De staldekens waren bij de divoza in de aanbieding dus een Harry's horse staldeken van 500 gram gekocht. Laat de winter maar komen. Ha ha.

Zo eerst maar weer eens hallo jumbo.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:41

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:05

DB: handig zo'n oma
Avaluna: bovenste laag was glad. Ik had nog niet gesleept, omdat ik hoopte dat de bak eerst nog wat verder zou opdrogen. Heb nu dus wel beide bakken gesleept, zonnetje schijnt hier, dus ik hoop dat ze nu snel verder opdrogen. Omdat ik niet in de grote bak wil longeren (Rembrand slaat nogal wat kraters namelijk) en de kleine bak best hard was, dus programma maar omgegooid. Dus begonnen met huishouden.

Heb Rembrand toch maar gedeeltelijk geschoren. Het ziet er niet uit, heb heel apart model. Hals is eruit en een groot deel van zijn buik, maar niet bij de singel, omdat hij zon gevoelig huidje heeft. Krijg ik anders weer drukkingen of zelfs wondjes. Thabor moet ook nog de buik geschoren, maar denk dat ik dat niet meer red vandaag.

Nu eerst slapen, naar de fysio en nog trainen met pupsel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:10

Ok, hier was de rijbak gewoon droog, maar even voor de zekerheid gevlakt, scheelt mij weer naar de hal rijden met dochter. Hahaha, ben nu wel benieuwd naar Rembrand incl. bio-singelbontje :D .
Hier paard ook gedeeltelijk geschoren, maar dan het standaard model, de pony's zijn beiden helemaal geschoren op hoofd en benen na.

Over bio-singelbontje, dochter rijdt niet graag met zweep en nu had lesjuf laatst een takje/twijgje afgebroken en zo had ze dus een bio-Gerte/bio-zweepje.
Staan we van de week in de ruitersportzaak, vraagt ze of ze ook Bio-zweepjes hebben :') , meisje helemaal verbaasd, nee, die hadden ze niet, dus ik maar gevraagd of ze deze dan ook niet kende, nee, dus, hahahaha _O- .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:39

Db met nieuwe deken, altijd fijn !
Tine water in de rijbakken..zonnetje schijnt goed, ik hoop dat het een beetje drogen wil.
Ava..bio zweepje..haha..
Ollie moooooi verslag..
Aks...hoe is het met je ?? al een poosje niets gelezen...
vhu gaat lekker sturen !
Tine mag kur op muziek voor menners showen, leuk !
Lanouska 3 dagen naar nijkerk !

ik heb met 2 hondjes met de step getraind, ging erg fijn ! heerlijk weertje voor..en heb al fysio therapie gehad..ben nu zo ver om weer te gaan opbouwen....best wel fijn !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:48

ava:geweldig,zo kan ik mijn zweepje dus ook noemen....alleen ik breek ze af tijdens het rijden... ~~}>
tine:tjeetje al de bak bevroren,hoop dat je na het huishouden nog energie over heb
DB; zo 500 gram, jij verwacht echt een mega strenge winter :brr: ik hoop stiekum dat die deken nieuw mag blijven.... 8-)
maar wel weer hussen weer ,wat kan je nu lekker trainen met de huskys
leuk verslag van Ol en brutus gelezen
VHU gaat relaxen bij de ponypaardjes,wat een collega zeg _-:( onvolwassen gedrag van die persoon :x
rianne gefeliciteerd met je baan,toppie hoor :):)
lanous:veel; plezier in nijkerk
vanmorgen Jane voor het eerst een hoofdstelletje ingedaan,leuk gezicht altijd _O- want je kan het niet opeten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:07

Ik heb db goed in de dekens hoor. Zoals je op de foto zag is hij behoorlijk kaal. Hij staat nu al met een staldeken van 300 gram met daaroverheen een waterdichte deken van 200 gram. Als het echt schaatsweer wordt dan word de staldeken van 300 gram verruild voor de nieuwe van 500 gram.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:09

Hier vandaag Hero een plm 150 grs op gedaan, dus net wat dikkere. Hou hem wat in de gaten want hij was na de castratie en verhuizing wel heel snel afgeslankt. Gaat nu goed trouwens, hij ziet er goed uit (hij krijgt wel multivitamines erbij, Ollie ook trouwens op aanraden osteo), maar hij heeft geen vet om op te teren zeg maar. Maar jij verwacht inderdaad nogal wat Baudyh :brr: wat heerlijk dat je paardjes het zo goed doen Royaltjuh, super! Gaaf van het kur rijden Tine, leuk. Rembrandt bijzonder geschoren :7 ach zo lang het effectief is. En Avaluna wat een heerlijk verhaal over het zweepje :))

Wat leuk dat je zo lekker bezig ben met Jane, stoer is dat zo'n hoofdstelletje voor het eerst aan he. Hero vandaag wat gerommeld met schoftje om & af doen incl los hangende rammelende sluitingen van de gecombineerde singel en de ligtogen en wilde culeron/rugriem eraan doen. Oeps.... leek wel een merrie :P waarschijnlijk had nog nooit iemand zo zijn staart opgetild :+ dus aantal keer eronder gelegd, er weer tussenuit enz. En staart opgetild tot 'laten ontspannen'. Nou dat was al weer heel wat voor vandaag :')

Ollie moest flink aan de bak vandaag (had filmpje van Ollie1 bekeken had inspiratie <<) ), want baasje wilde serieus mennen B-) bijna uur goed bezig geweest en ze begint dan toch ook wel heel lekker te sjouwen al zeg ik het zelf 8-)

Vind het wel weer verontrustend die twee uitbraken van Rhino op twee totaal verschillende plekken -O-

**edit** zie dat Baudy net heeft gepost nu al onder 500 grams, straks dus onder 700 gr in totaal, da's een heule dikke deken {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:04

Afbeelding

Trouwens, het is maar goed dat Rembrand goed luistert. De honden liepen los in de tuin (en dus ook in de bak) toen ik aan het longeren was. Lika snapte nog niet helemaal dat ze uit de buurt moest blijven.
Gelukkig na een tijdje wel.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 21-11-13 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt