[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:41

:wave:

pfff wat een weer vandaag....
wel heerlijk rondje met aks gereden 22,94 km gem 10,2km/h :D gelukkig voelde dids toen we weg gingen van stal zich een stuk beter arm ding :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:26

Biancacoo schreef:
Gem...bedoel je van de strengen...?? dat is balen..

:j , ze kreeg het ook van het marathonnen. Gevoelig D+V - ponyhuidje :+

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:05

nog niet bijgelezen zo een druk weekend gehad. Lig nu bij te komen in bad. Maar dat getik op een mobiel is ook niks. Gisteren dressuur gehad met db. Ging aardig maar de bak was heel zwaar. Hij was te nat en dan krijg je zo een zuig effect. Db vond dat maar niks. Maar toch nog netjes 182 punten. Dus weer blij. 4 punten uit 3 wedstrijden voor een vier jarige vind ik geweldig. Lekker verder oefenen. Heb van de week voor het eerst prive les ben er erg benieuwd naar. Ga nu eerst maar eens verder badderen

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:13

Zo ik heb nog even last van strijkontwijkend gedrag dus onder het genot van een bakkie :9k nog even bijgelezen.

@Maisie, gefeliciteerd met je winspuntenregen +:)+
@Bicci, ben jij bewust een 'wit' pietje ?
@Biancailona, leuke *-:) van de sint intocht :j
@Aks, hopelijk is Did's snel weer helemaal de oude :(:)
@Baudyh, gefeliciteerd met je winspunt ondanks de zware omstandigheden voor zo'n jong dier +:)+
@Frensie en Biancacoo :Y) :9 pizza :):)

Hier vanochtend lekker gereden ..alleen vond Brutus het allemaal nog wat vroeg voor de zondagochtend waardoor ik hem toch wel even wakker moest schreeuwen :o en achter zijn broek aan moest zitten }:) Bij deze het bewijs :o

http://www.youtube.com/watch?v=jdBZQMOgKS4&feature=youtu.be

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:47

Hihi, leuk filmpje ollie! ;)

@gem; is van die creme.. die ze in de SGW gebruiken (??) niets om dat schuren tegen te gaan? Ik roep maar wat!

Mooie zwartepietefoto van bic. Waar is jouw zwart? ;)

Wat dids had..
We hadden heerlijk gereden (actief, fit, draken, hartslag prima, beweging prima, herstel prima) maar hij poepte wat vaak (keer of 6.. Normaal poept dids max 2x). Maargoed, wie weet kwam het doordat we wat vroeg waren, hij het toch wat spannend vond etc.
Tot het echt heel dun werd.. Toen gingen we ons zorgen maken en zijn we wat rustiger gaan doen. Maar hij bleef fit..
Terug op stal braaf z'n brokjes gegeten (wat extra zemelen) hooi erbij gelegd, ging ook prima.
Lekker onder een zweetdekentje. Alleen toen ik hem in de wei zette ging hij heel sneu achter de schuilstal uit de wind staan. Wish stond er heel sneu bij (niks voor wish :P ) dus toen gingen mijn alarmbellen af. Hij had wel braaf wat gedronken ook.
Toen naar het hooi gebracht, wou die niet.. Netjes geplast, maar eten ho maar..

En toen hij ook nog als een idioot ging staan geeuwen heb ik een vriendin met behoorlijk wat dierenarts-credits gebeld... Even alle voors en tegens besproken.. Toen thermometer gepakt voor, Crazymel met gevaar voor eigen leven getempt. 37,7.. Dus niks mis.. Slijmvliesjes prima.. En hij vrat ook met smaak een wortel op..

Maar toch.. Een Dids die geen gras of hooi wil?? :?

Stalhouder is nog wezen kijken vanavond. En een stalgenoot ook. Morgenochtend heeft hij check van een stalgenoot, morgenmiddag van Crazymel, en na stage ga ik ook zsm die kant op. Gevalletje ''eerst zien dan geloven'' dan toch...

Heel verhaal :o
Zit me ook écht niet lekker :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:51

@Aks, ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent... je kent je eigen diertje het beste en je 'voelt' het als er iets niet klopt...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:55

Hoi Aks, ik reageer even op Dids. Hoe je het beschrijft klinkt het als iets metabools. Dat wil zeggen dat er iets in de zijn energiehuishouding niet helemaal lekker is geweest. Bij endurance is het zo als je gaat trainen en die mest wordt gedurende de rit zo dun dat je dan dus op moet passen, gas terug, stappen en rust nemen. Zeker als het superdun wordt. Wat kan helpen is vooraf electrolyten geven. Het was vandaag ook warmer dan de voorgaande dagen, kan hij gewoon last van hebben gehad. Als het eenmaal zo ver is kunnen ze zich echt naar voelen. Kan wellicht helpen om hem morgen en overmorgen wat electrolyt te geven en goed in de gaten houden dat spiertjes soepel blijven. Als je in de loop van de week twijfelt of je vindt hem stijf even bloed laten controleren dat hij niet spierbevangen is / of is geworden.
Dus even in de gaten houden.
Tenminste, dat is wat ik denk zoals je het beeld beschrijft.....

Iedereen verder gefeliciteerd met alle mooie wedstrijdreslutaten, super!
Hier moe na hele reis en alle bij elkaar... ook verdrietig. Schoonpa was toch schrikken hoor, zoals hij erbij lag arme man.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:01

@VHU, :(:) en inderdaad zo als jij het beschrijft klinkt het wel logisch.. :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:04

Hij heeft electrolyten gehad vandaag :)
En toen ik wegging stond hij wel met zijn snuffert in het hooi (en toen ik hem op de grote wei liet vrat hij ook gras... (en ging er vandoor toen ik hem wilde vangen na een half uur... ^) )

Ik ga 'm zeker goed in de gaten houden! :)
Zijn hartslag en manier van doen bleven tijdens het rijden goed. Maarja.. Zei het tegen vriendin ook al.. Misschien kun je er beter eentje hebben die al zielig doet voor die denkt dat het zeer gaat doen.. Ben je er in elk geval op tijd bij ;)
(en.. Ik gok dat geen enkel andere stalgenoot zich heel gealarmeerd had gevoeld als haar paard zo had gedaan.. Maar het was gewoon net niet helemaal dids...)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:20

Hartslag zegt lang niet alles hoor, kan ook te laag zijn voor het paard in die bepaalde toestand en conditie..... Gaat om totale plaatje van het paard. Ze kunnen ook onderkoeld raken, toevallig net niet genoeg of te veel hebben gegeten voordat je met hem gaat rijden (is altijd lastig als ze op het land staan, dan kun je dat niet inschatten, het was een moeilijke nacht, misschien heeft hij de hele nacht staan schuilen, had hij gewoon te weinig gegeten en daardoor wellicht metabool probleem). OF juist gisteren veel gegeten, of dat als die temperatuur weer wat boven de 10 graden gaat schieten dat ze net te veel jong gras binnenkrijgen met te veel fructaan waardoor die suikerhuishouding in de war schiet.
Hoe dan ook dunne mest is niet goed bij een lange rit. Ook niet als het maar een beetje flodderig wordt.... is toch reden voor extra opletten zeg maar.... Maar goed weet je dat voor een volgende keer.
Fijn dat hij weer wat vrolijker was toen je wegging...en weer at. Is altijd goed teken!
Als je niet zeker weet of ze 's ochtends wel genoeg hebben gegeten is het nooit verkeerd om thuis al papje te maken met pulp (dus pulp weken met flink water) zodat je soort slobber hebt .Als je die voor de rit geeft hebben ze altijd wat in hun maag. En het houdt het vocht goed vast in de darmen.

ALs de rest dit vervelend vindt dat ik nu reageer op Aks in het topic let me know doe ik het verder via pb hoor :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:25

Aks: hopelijk knapt hij snel weer op.
Ollie: moest Brutus wakker maken.
Baudy: wp erbij, netjes hoor.
Gem: Rembrand liep ook tot bloedens toe zijn achterbenen kapot op strengen. Eerst heb ik het opgelost met bonten hoesjes om strengen/bomen, om het zo wijd en zacht mogelijk te maken. Dit hielp wel iets, maar nu ik extra breed zweng en bomen heb is het probleem gelukkig helemaal verholpen. Kost helaas wel een paar centen. ;(

Nou, vandaag dus een heel lange dag op wedstrijd geweest. Om half 10 van huis (Amerigo moest om 12 uur starten) en om half 9 weer terug. Oef. Maar goed, de moeite is wel beloond. :D Ik had met Amerigo 195 (1e prijs) en 188 punten en met Rembrand 213(1e prijs) en 208. En bij de vaardigheid ook nog wp meegenomen. Amerigo was foutloos met foutloze barrage (1e prijs) en Rembrand had 1 bal.

Had wel heel rare proeven met Rembrand. In de eerste proef kreeg ik hem na 1 galop niet meer in de draf, gek paard. Heb ik echt nog nooit gehad. Dus in die proef ook nog 2-en en 3 gescoord :+ . Bij de tweede proef moest ik in de hoek van M en C leidsels in 1 hand nemen. Dus ik doe zweep rechtop in rechterhand. Zwiept de slag toch over een buis (denk waterleiding voor sproeiinstallatie ofzo) die daar precies vlak boven de bak hangt. Ja hoor, bleef dat ding vastzitten. Wist even niet wat te doen, maar ben maar gewoon verder gegaan met mijn slangenvolte 4 bogen met 1 hand. (terwijl de zweep na een tijdje hangen toch op de grond viel) Door alle toestanden wist ik ineens mijn proef niet meer EN mijn lezer was er ineens niet meer (die was inmiddels de zweep gaan halen). Dus maar stil gaan staan en gewacht tot ik met zweep weer verder kon. Dit was niet goed voor de concentratie van de rest van de proef. Maar blijkbaar zag het er toch wel redelijk uit, want had 213 -5 strafpunten =208.

Ik had me opgegeven voor de jurycursus, nooit meer iets van gehoord, maar blijkt niet door te gaan. Maar is misschien maar goed ook, ik denk dat ik te streng zou zijn, want had mezelf namelijk geen winstpunten gegeven vandaag. :D

Nou, ik ga in bad en naar bed, morgen weer een dag..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:25

@VHu, ik vind het persoonlijk prettig daar we daar allemaal weer van kunnen leren -:)
@Tine, gefeliciteerd met je winspunten en je overwinningen al dan niet met 'hangende zwepen :') '

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:28

Ollie1 schreef:
@VHu, ik vind het persoonlijk prettig daar we daar allemaal weer van kunnen leren -:)

Helemaal mee eens. We hoeven het er niet altijd mee eens te zijn, maar het is altijd nuttig om te lezen. Ieder kan daarmee doen wat hij/zij zelf nodig vindt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:32

VHU: ben het met ollie eens, zo leren we van elkaar en daar is ook dit topic voor en ook van elkaars blunders,zoals Tine.....tjonge,blijft zomaar ineens je zweep hangen ,maar wel super punten ondanks je aftrek _/-\o_

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:40

Aks nu ik me bedenk kan goed zijn dat hij nu met volle maag is gaan lopen normaal hebben ze al hun kuil op, nu lag er nog?
Tem hartslag tandvlees + <1 kleur terug zelfde als de huid <1 spieren voelde allemaal goed dat was heel het vremde...

Pulp + electroliten staan te weeken voor morgen :) gelof dat Dids 100% goede zorg krijgt!! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:40

happytime schreef:
VHU: ben het met ollie eens, zo leren we van elkaar en daar is ook dit topic voor en ook van elkaars blunders,zoals Tine.....tjonge,blijft zomaar ineens je zweep hangen ,maar wel super punten ondanks je aftrek _/-\o_

Ja, voortaan altijd met je zweep vooruit rijden :D .

Gekke is dat ik hier eerder echt om in de stress zou hebben gezeten, maar sinds ik met Rembrand ZZ ben (heb mijn doel bereikt zeg maar) ben ik veel relaxter. Moest er nu vooral erg om lachen. En velen met mij (vooral die het zagen gebeuren).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:41

En nu moet ik echt naar bed

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:55

@Tine, mijn zweep bleef bij mijn vorige wedstrijd aan mijn boom hangen (zit een randje aan ) in mijn volte en ik rommelen om hem weer los te trekken... nou mijn volte werd er ook niet ronder op, daar ik meer met het loswurmen bezig was ipv met mijn proef _O- , dus voor mij is het ook herkenbaar ;) , zou het aan onze proeven liggen? :7 . 'Klem je zweep bij A' haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:56

Tine wat een verhaal :') knap van je punten _/-\o_

Citaat:
Aks nu ik me bedenk kan goed zijn dat hij nu met volle maag is gaan lopen normaal hebben ze al hun kuil op, nu lag er nog?

Je bedoelt dat er nog kuil lag dus dat ze minder hadden gegeten? Dat zou gezien het beeld logisch zijn inderdaad....
Was moeilijke nacht he, met die regen en wind....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 03:49

Tine heb het niet gezien, maar moet er grappig uitgezien hebben.

Ik had met Alwyn 191 (1e) en 180. Snuit was een draakje, hij bleef naar alwyn hinneken en daardoor was hij niet bepaald stuurbaar, toch nog 169 en 170 punten. Volgende keer trailer even verderop zetten.

Ik was om half 8 op het secretariaat en om 1945 terug. Inderdaad lange dag, maar wel geslaagd volgens mij. Geen rare dingen gebeurt en ik had alles goed gedaan (met hulp van de man van T).

Nu ben ik ziek.....

edit aks hopelijk valt het mee met Dids. Wel lekker gereden dus op zich
Voor de rest ga ik even mee met de samenvattingen, even proberen weer te slapen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 03:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van Alwyn verwacht ik ook nog foto's

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 04:09

@vhu er was denk ik niet zozeer minder gegeten. We voeren wat meer de afgelopen week. Dus ze hadden het alle.dagen niet op :) maar, wat dat betreft moet ik op Mel af gaan.. Die heeft het gezien de afgelopen week.. Ik niet.

Hoi tallechie. Wat een rottijd om wakker te zijn ;) ...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 04:17

Ja en nog steeds wakker.... ondertussen de uitslagen ook maar online gezet... Zo nog maar kopje thee...
Buik voelt niet goed... constant naar de wc... ik hoop maar dat ik Daan ergens onder kan brengen, anders wordt het een zware dag morgen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 06:53

@tine ; je wordt relaxed, zo zonder zweep rondrijden haha

Ik hoop dat Dids snel weer beter voelt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:48

Zoon lief om half zeven wakker , dus maar 2,5 uur slaap gehad. Is geen succes