JoyCiej007 schreef:BlackDevils schreef:Wanneer een paard met beleren erg kijkerig is en onzekr dan gaat het vaak beter zonder oogkleppen.
Zelf beleer is alles zonder. Dit omdat ik vind dat ze alles moeten zien en een paard sneller vertrouwen heeft zolang het mij zien kan.
Tuurlijk, dat zal best, kijk als je het zo brengt ben ik het wel met je eens. Maar passiepaard brengt het op zo'n manier dat haar beestje het zooooooooooooo ontzettend goed heeft Terwijl hij eigenlijk gewoon half stuk wordt gereden op deze manier en dat hij zélfs zonder oogkleppen rijdt. Ze zet er nog net geen 'dierenbeulen, jullie die met oogkleppen rijden' achter.
De ene loopt beter mét oogkleppen, de ander zonder. Per paard is dit in mijn ogen verschillend, net als dit met bitten/stangen het geval is.
Mag ik toch vragen waar je de wijsheid vandaan haalt dat ik mijn paard half stuk rij? Als je namelijk gegronde (mijn inziens dan) redenen zou hebben dat ik dat doe, zou ik over wegen een stapje terug te doen. ben erg benieuwd naar je reactie.
http://img174.imageshack.us/img174/4846 ... mv2.th.jpg
Je kunt me een hoop vertellen maar mijn paard ziet er echt niet ongelukkig uit op deze foto. En ik vind inderdaad, dit in tegenstelling tot veel andere trekpaarden, dat de mijne het echt ontzettend goed heeft!