[AR] tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:27

gefelciteerd maaike! netjes hoor, 3e!

ik heb wat foto´s van de CK in Veghel gister, die komen zsm online!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:54

Maaike heel erg gefeliciteerd!!
Toch leuk dat je nog heb kunnen rijden want je d8 zelf dat je als toeschouwer zou gaan!!

Wij waren zaterdag in Dwingeloo En Urban werd 1e Lachen Terwijl ie ze staart aan de onderkant kapot had. En dus niet zo strak stond zonder opzet en Cees zei ook dat ie helemaal niet zo lekker had gereden maar iedereen zei dat ie super liep ik vond hem ook super gaan alleen cees d8 er anders over Lachen maar ja.. Misschien vrijdag Naar Garijp.. Want Cees moet eigenlijk werken dus weet niet of ie kan :S maar goed...!! We zien het wel...

evelienlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:04

het licht eraan.
Je heb evenementen met echt alleen maar tuigpaarden.
En evenementen van shetlander tot belgishtrekpaard.
Dus het licht er helemaal aan.

Maar ja het ziet er wel mooi uit ja van die tuigers voor een kar.
Maar ik vindt het zelf helemaal mooi als het met tuigers is als ze voor zo een grote ouderwetse zulky staan.

Maar opzicht ben ik zelf meer weg van shetlanders , arabieren , welshen , en hackneys

Groetjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:45

evelienlucky schreef:
het licht eraan.
Je heb evenementen met echt alleen maar tuigpaarden.
En evenementen van shetlander tot belgishtrekpaard.
Dus het licht er helemaal aan.

Maar ja het ziet er wel mooi uit ja van die tuigers voor een kar.
Maar ik vindt het zelf helemaal mooi als het met tuigers is als ze voor zo een grote ouderwetse zulky staan.

Maar opzicht ben ik zelf meer weg van shetlanders , arabieren , welshen , en hackneys

Groetjes

????????

Het topic gaat over aangespannen wedstrijden. Knipoog Misschien even verder lezen???

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:51

mischien dat ze alleen het begin had gelezen, met mijn vraag over hoe en wat rond dit soort evenenten (kort gezegd).
maaike gefeliciteerd met je behaalde plaats, xjessix jullie ook gefeliciteerd!
vrijdag ben ik als het goed is ook in Garijp!!!
nu al super veel zin in!! Lachen

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:27

Ben gisteren en vandaag naar Nunspeet geweest.. Pff wat was het heet zeg!!!
Plain's Windfall is kampioen bij de grote maat Hackney's!
Forwood Sir John van Lambertus 2e.

Vrijdag ben ik ook in Garijp. Urban moet geloof ik om 16.00 uur lopen. Het begint zo achterlijk laat om 15.00 :S maar ja..
tis niet anders...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 21:45

echt, dan pas?
gewoon het hele evenement?
qua paarden?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:54

xjessix schreef:
Ben gisteren en vandaag naar Nunspeet geweest.. Pff wat was het heet zeg!!!
Plain's Windfall is kampioen bij de grote maat Hackney's!
Forwood Sir John van Lambertus 2e.

Vrijdag ben ik ook in Garijp. Urban moet geloof ik om 16.00 uur lopen. Het begint zo achterlijk laat om 15.00 :S maar ja..
tis niet anders...

Da's nog niet zo raar, het is wel een doordeweekse dag?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:35

Windfall weer kampioen? Wat zal Jan van de Westen blij zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:46

Voor de liefhebbers:

Zondag 30 juli in Santpoort-zuid, omg. Haarlem, is er concourshippique ter ere van de Santpoortse Feestweek.
Daar zijn ook tuigpaardrubrieken, verdeelt over de gehele dag.

Voor meer info; www.dorpsfeest-santpoort.nl

Gr Marjolein

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:32

Er zijn wel meer concoursen doordeweeks. Maar die beginnen ook niet zo laat!! En vorig jaar kan ik me herinneren begon het ook veel eerder. Het concours begint pas om 15.00 ja. Dus ik ga Urban zo maar even wassen en vlechten want Cees is nog werken..

En ja Jan was wel blij aan zijn hoofd te zien!! Lachen Hij ging ook wel erg goed!
Ga je naar Norg Maaike??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 13:12

pff, ik zit met kids, en gedoe, ik kan vbandaag waarsch niet naar garyp..
we zijn er net wel ff langs gereden met de auto, ze hadden friezen onder het zadel.
het kost 8 euro intree per dag.
heeft iemand ook het programma ervan?
onder het zadel hoeft van mij niet zo, ik zou echt graag de tuigpaarden willen zien!
en wil er niet nutteloos heen want heb mn eigen paard wat kreupel staan door mok.. (dus tijd en aandacht nodig)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:28

Nee, helaas geen Norg voor mij. Moet komende week nog werken, en dat kost me dan 2 vrije dagen (omdat we om een uur of 4 's morgens weer eens terug komen) en die kan ik niet krijgen in de vakantietijd.
Maar ik heb Buitenpost, Rijs en Opmeer wel in de planning staan tot nu toe. Ligt er een beetje aan, die week komt Serenta hier op Bokt waarschijnlijk bij mij op visite om mijn veulen te bekijken. Knipoog

Verder ga ik ook niet naar Dordrecht, maar hopelijk wel naar Beers volgende week zondag. Hebben niet ingeschreven, maar hopelijk kan ik wel bijschrijven. Zijn er maar weinig in het damesnummer (vanwege vakantie) en het is een leuke wedstrijd, wil van 4 deelnemers graag 5 maken. Haha!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:16

haha oke..

Urban was 3e vandaag in Garijp.
Vandaag waren de tuigpaarden, Hackneys en friezen voor de kar.
jammer marigold dat je niet kon komen. Was hartstikke mooi weer. Maar weinig publiek. Ik vind het altijd zo een ongezellig concours.

Maar ik ga denk ik ook niet naar Norg al zou ik graag willen :S!!!

Dianajomalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:00

Hoi Marigold,

Je bent niet de enige tuigpaard lief hebber hoor. Heb alleen je topic pas vandaag gelezen.Ik rijd namelijk ook een tuigpaard onder het zadel maar die van mij heeft nog nooit ingespannen gelopen. Haar vader is wilhelmus en redelijk bekend. Ik vind juist de knie akties bij tuigers geweldig op te rijden maar die van mij doet dat niet zo omdat ze altijd onder het zadel word gereden in de dressuur. Ik wilde je nog laten weten dat idd tuigpaardendag in ermelo erg leuk is en wat echt voor de hobby ruiters erg leuk is is in doorn de derde zondag van augustus de kastelentocht. Heel veel autentieke koetsen worden daar gereden maar wellicht is dat te ver. Wilde het toch graag ff laten weten. Groetjes Diana

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 09:49

ik zeg niet dat ik de enige ben hoor!
maar merkte wel dat er veel minder over te doen n gewone spring en dressuur paarden/ wedstrijden.
inmiddels heeft zich hier op dit topic een vast groepje tuigpaarden mensen verzameld, dat zal je zo wel merken aan reacties denk ik.
lijkt me echt gaaf om op zo'n paard te rijden, dat heb ik nog nooit gedaan, wel op een fries paard, heerlijk die hals voor je en die actie,echt geweldig was dat.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:04

Iemand nog op concour geweest?? Zondag hebben wij Westerbork.
En wat is het toch warm om met die hitte te rijden.. Mijn paard heeft vrij mij te heet om er op te gaan zitten Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:33

Ach, om 5 uur 's morgens is het best om te doen het trainen. Knipoog
Ik weet nog niet of ik dit weekend wedstrijd heb. Geloof dat ze ons wel onder voorbehoud hebben ingeschreven voor Dordrecht, maar dan kunnen we zeker niet, geen chauffeur. En voor Beesd hadden we niet ingeschreven, maar de eigenaar zou nog proberen bij te schrijven geloof ik. Dat is zondag.
Verder me de afgelopen dagen druk gemaakt met mijn merrie, was eerder hengstig dan geplannend en staat nu in Overpelt (Belgie) op de kliniek om geinsemineerd te worden. Gisteravond is ze in ieder geval geinsemineerd, vrijdag kijken ze weer.

En ik was blij dat ik niet naar Norg ben gegaan, om 5 uur 's morgens waren ze thuis. Dan was ik maar net op tijd op mijn werk geweest, begin namelijk om half 7. Nagelbijten / Gniffelen

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:43

wow zo vroeg wat doe je voor werk dan?? Maare Norg zo laat thuis? Pff.. Wij hebben morgen westerbork maar ik het eigenlijk niet zo'n zin om voor 15 min concour ff naar Friesland te gaan :S maar ja.. ff kijken dus..
en ja om 5 uur naar me paard gaan denk ik niet dat ik dat ga redden.. pff haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:51

Norg is voor ons bijna 4 uur rijden, met een stop erbij dan. Knipoog Als je om een uur of 12 de ring uit komt en dan alles nog in moet pakken in het donker wordt het wel zo laat. Haha!
Maar de hittegolf is bijna voorbij, dan kan er weer op normale tijdstippen iets met de paarden gedaan worden! Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:40

misschien kom ik ook naar opmeer maaike!!!!
Buitenpost weet ik niet.

heb je de foto trouwens in goede staat ontvangen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:02

Ja, gisteren binnengekomen, bedankt!

Morgen naar Beers, alleen maar om te kijken, niet om te rijden. Michael is al 2 weken niet getrained namelijk, vanwege het weer. Hij heeft het zwaar gehad, stond drijfnat op stal te piepen en te knorren. Sinds hij 3 jaar geleden die longbloeding in Norg heeft gehad is hij gevoelig op de luchtwegen bij warm weer. Maar ik denk dat ik toch maar mijn kleren in de auto gooi, ik weet dat er weinig dames meerijden namelijk en wie weet kan ik wel een pony van iemand lenen. Knipoog Hoewel Jan Kennis daar jureert, is ook niet alles.......niet omdat het geen goed jurylid is (want ik vind het een van de betere) maar hij is goed bevriend dus heb je kans dat er commentaar komt. Terwijl hij me vaak juist een plaatsje naar achter zet, als hij twijfelt tussen mij en een ander zal hij altijd mij naar achteren zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:14

haha, slimme jij! ik moet morgen werken. anders was ik ook wel gegaan denk ik!

Hopelijk zie ik je tijdens opmeer!
en ik moet nog foto´s komen maken. is er een station bij jou in de buurt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:01

Eindhoven, Neerpelt en Overpelt....die laatste zijn dus in Belgie. Tong uitsteken

En moest je werken? Goh, je ouders zeiden dat je nog heerlijk lag te ronken vanmorgen! Vork
Uiteindelijk heb ik dus ook nog gereden, met Starlight van Bruininkx. Resultaat, 2de van de 7. Niet slecht, pony waar ik nog nooit achter gezeten had. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:31

hoelaat zeiden ze dat Schijnheilig ?
ik heb tot half 1 geslapen. had het echt nodig. en tot euhm...half 3 gereden. voor de 4e keer met die pownie gesprongen, uiteindelijk 95 cm gehaald *LOL*

gefeliciteerd met je plaats!!!

kan jij mij dan in eindhoven ophalen als ik een keer kom? en dat we dan de reiskosten delen oid.
of je moet me thuis komen halen Schijnheilig dan blijf ik wel slapen en moeten mijn ouders mij de volgende dag komen halen bij jou Schijnheilig