Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manie schreef:bolletje schreef:Als ik stuur dan draait ze gewoon om zeg maar, niet dat ze rechtdoor blijft lopen en ik aan der hang zoals jullie denken.
Maar ja verschil moet er zijn toch tussen mensen, ieder zijn eigen manier, waarom rijden er zoveel mensen met halster , vroeger niet, omdat men niet beter wist, met mennen gebeurt het ook, omdat men niet beter wist met bit.
Bolletje ik denk dat men vroeger heel wat meer verstand van paarden had vele mensen tegenwoordig...
De meeste zijn mensen met paarden en geen paardemensen, meer tegenwoordig.
Denk je nou werkelijk dat ze "vroeger" nooit geprobeerd hebben zonder bit te rijden of mennen? Beetje dom.
Ik denk dat wij met een systeem mennen waar eeuwen over nagedacht en mee ge-experimeteerd is door mensen die dag in dag uit met paarden werkten. Ik heb niet de illusie het wiel opnieuw te moeten uitvinden.
Arretje schreef:Uhmmm, een vraagje, een bitloos tandem, is dat wat misschien???
dry schreef:En daar staat weer tegenover dat de mensen vroeger helemaal geen tijd hadden om over zulke dingen na te denken, want het paard moest werken en dat moest zo efficient mogelijk anders kwam er geen brood op de plank. Het beleren van paarden gebeurde dus op een manier dat het paard niet zo veel te kiezen had. Als je er dan meteen maar een bitje in hangt dan gebeuren er inderdaad de minste ongelukken. Maar ik denk dat mensen tegenwoordig veel meer tijd hebben om naar hun paard te kijken en uit te vinden hoe dat ze er op een, voor hen, plezierige manier mee om kunnen gaan.
En ik denk dat die mensen met paarden degene zijn die er zonder pardon maar een bitje in hangen omdat het nou eenmaal zo hoort en ze er niet over na gedacht hebben. Een paardenmens denkt daar op z'n minst over na en komt dan tot een beslissing die bij zijn paard past
En als er niemand verder gaat kijken dan z'n neus lang is, is vooruitgang ook niet mogelijk.
Verder vind ik dat sommige mensen zich wel een beetje kinderachtig gedragen hier. Als jullie het echt zo erg vinden, ga dan ergens anders posten ipv hier de boel te ... Of voelen jullie je er soms beter door?
stalechwel schreef:Apple schreef:BonBon heb jij weleens op de wagen gezeten als menner?
Alle dingen die jij zegt over 'rijden' kloppen natuurlijk, maar er is een wezenlijk verschil tussen rijden en 'mennen'.
\En tussen mennen en mennen...
Wij zijn al die tijd netjes gebleven naar jou toe dus je hoeft nu ons niet uit te gaan maken voor een stelletje ...vul het zelf maar verder inCitaat:van jullie whahah stelletje...