Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:sarahlou schreef:ik krijg ook wel eens opmerkingen van mensen die ik tegenkom onderweg dat het zielig is dat ik mijn shetten voor de kar heb staan, dat ze op een wei horen. zucht...
JAAAAA hebben wij ook eens gehad. Mevrouw ging op een bospad voor ons staan zodat we niet verder konden. Ze vond het nl. belachelijk en wilde ons staande houden, want het was de reinste dierenmishandeling. 2 Volwassen en zo'n kleine pony. Moesten wij eens zien hoe het dier zweette (ja haha we hadden net een rit gehad en waren op weg naar huis aan het uitstappen). Hoewel wij vriendelijk bleven, werd mijn man erg boos en link ook wel toen zij de leidsel vast wilde grijpen toen wij er toch langs wilden gaan.
Sommige mensen
jacqueline schreef:Ik heb wel 1 keer gehad dat ik met de pony aan de hand in het bos was aan het wandelen dat iemand zei "goh ben je je grote hond aan het uitlaten"![]()
whoopylover schreef:Hoi hoi,
wie van jullie rijden er toevallig met dit wagentje?
en hoe bevalt deze?
Isapaardje schreef:Verder moet je bij zo'n 2 wieler opletten dat je de as kunt verstellen van voor naar achteren zodat je de wagen kunt "uitbalanceren". Als je op de wagen zit moet je met 1 vinger vooraan onder de burry de wagen in balans houden. Zo niet, dan is hij niet goed afgesteld. Als de wagen nl. dreigt te kiepen (achterover) betekent dit voor de pony druk op de buik, als de wagen de neigen heeft naar voren te vallen dan drukt dit op de rug van de pony. Dat is beide niet prettig uiteraard.
Yaar schreef:Mijn wagen staat geloof ik op pag. 5 van dit topic, maar dat is puur voor de recreatie. Omdat ik met Spike van de herfst toch wel erg graag het koetsiersbewijs wil halen, ben ik nog steeds op zoek naar een leuk concourswagentje, dus als iemand nog iets weet.
[edit: heb trouwens ook nog een sulky, lekker ding om mee te racen is dat!]
DanielleJ schreef:Nou, ik reed bijna tegen een boom aan.