Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Magic_Ozzie schreef:Ik probeer het even in dit Topic. Is al wel ouder maar gaat wel over het topic waar ik een vraag over heb, de hartslagmeter.
Ik hrb gisteren voor mijn verjaardag een Polar M430 horloge gekregen en een Polar H7 hartslagsensor met band. Deze band is bij Divoza gekocht en daar zeggen ze dat je deze kunt gebruiken bij de training van je paard. De band is wel een band die je ook kan gebruiken bij jezelf. Een beetje “rare” sluiting. Niet een clip maar een lusje waar je een gespje in moet doen. Ik vraag me af of dit blijft zitten als het paard beweegt. De band is ook niet heel groot/lang dus ik ga straks kijken of deze wel past (paard is 1.70 en zal nog wel groter/breder worden). Ik wil deze band gaan gebruiken tijdens grondwerk/longeren maar ook met rijden. Zijn hier meer mensen die deze H7 band met sensor gebruiken tijdens trainen en dan vnl ook met rijden. Zit deze dan voor het zadel? Ik hoop dat jullie ervaringen willen delen.
Magic_Ozzie schreef:Ik heb de humane band met H7 sensor terug gestuurd naar Divoza. Ik ben nu opzoek naar een hatslagmeter met 2sensoren die ik onder zadel en singel kan doen. Maar ik merk dat de Polar H7 sensor en elektroden nergens meer te koop is?! Weet iemand hier mss waar deze te koop zijn. Ik heb Hippogriff al 2x een mail gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd?!
Slmt9 schreef:Ik heb ook de m400 met de losse elektroden. Ik ben gematigd enthousiast omdat ik het alleen aan de hand kan gebruiken.
Ik raakte vaak de verbinding kwijt, moest elke keer weer opnieuw nat maken. Van alles geprobeerd aan singels en dekjes.
Dit had ik met de h7 band ook. Dat werkte nog slechter.
Ik heb nu echo gel en daarmee kon ik voor t eerst lange verbinding houden.
Ik gebruik t vanuit medisch oogpunt. Mijn paard heeft een hartruisje gehad (is inmiddels weer weg) en ik wilde zien hoe lang hij piekte en herstelde.
Nu is hij gevoelig op de longen en gebruik ik het voor hetzelfde doeleinde.