Ik volg dit topic al een tijdje, net als het 2016 topic. Komende zaterdag ga ik mijn 'debuut' maken in de mensport. Het is een onderlinge wedstrijd dus nog even om te oefenen Ik heb door omstandigheden amper kunnen oefenen dus ik voel me totaal niet voorbereid. Ik heb altijd bitloos gereden maar om te mogen starten moet er toch echt een bit in. De zoektocht naar een fijn bitje duurt al een tijd, en eigenlijk hebben we nog steeds de goede niet te pakken. Woensdag krijg ik er weer 2 binnen, mocht daar de juiste ook niet tussen zitten, dan kan ik helaas zaterdag niet starten. Anyway, zaterdag ook de allereerste keer dat ik vaardigheid rij ooit. Zelfs nog nooit geoefend thuis. Ik ben een ster in kegels omrijden, dat wel iemand tips voor de eerste leer vaardigheid en het onthouden van het parcours?
Wij hebben ook fijn gereden in Zwartewaal! Indy 4 winst en 2x 1e prijs vaardigheid L ! Marja Z debuut vaardigheid, 3 winstpunten! Daarna dressuur L, 3 winstpunten!! En nu M startgerechtigd!
janouk
Geplaatst: 17-01-17 07:13
Meneer Anton ook gestart in Lisse zondag in pony klasse L. In de eerste omloop 2 balletjes maar goed in de tijd. Tweede parcours foutloos binnen de tijd. in de eerste barrage ooit, haha, ook foutloos en tweede tijd van de 7 starts. Knap gedaan, hij begint het te leren.
Hij is steeds beter stuurbaar, minder kijkerig. Nu nog leren om niet zelf de hindernissen volgorde te bepalen, hah hij wil nog wel eens zomaar links af slaan als hij een leukere hindernis ziet. Enleren om tempo te houden tussen de hindernissen
Leuk linsa. Tips: Vergeet niet te groeten naar de jury vooraf. Probeer logica in het parcours te zien (bijv gebroken lijn/volte rechts/s-je etc). Mik altijd op de buitenste pion, pony/paard valt meestal namelijk iets naar binnen in de bocht. En neem je tijd. Ga eerst voor een foutloos rondje zonder op de tijd te letten. Die tijd komt later wel. Tot slot: veel plezier.
Verder iedereen gefeliciteerd met alle mooie resultaten! De bokkers doen het goed
janouk
Geplaatst: 17-01-17 08:41
@linsa Nog een tip, probeer zo recht mogelijk door de hindernis te rijden, vierkant rijden noemen we dat hier. Dus ook na de hindernis nog een paar passen rechtuit rijden, dan pas wenden. Net als bij springen onder zadel recht aanrijden en recht uitrijden. Anders tik je met je achterwiel nog net het balletje er af. En niet achterom kijken of je balletje eraf is, dat zie je wel na de finish. Probeer een lekker voorwaarts tempo te draven zodat je voorwaartse druk heb en voldoende stuur. Teken het parcours een paar keer, zodat je de lijnen in je hoofd krijgt. En onthoud bijv. Bij 8 naar rechts, bij 9. Naar links etc.
Normaal is het zo dat je de volgende poort kan zien dus van 2 naar 3 en als dit niet zo is dan moet je weten b.v. na 6 rechts een U bocht en na 10 links. En mee tellen dus 1 2 3 nu links 4 enz.
linda_gigant
Geplaatst: 17-01-17 12:12
de 28e hebben wij ons dressuur debuut in bergharen
janneke584
Geplaatst: 17-01-17 13:51
linda_gigant schreef:
de 28e hebben wij ons dressuur debuut in bergharen
Daar ga ik ook naartoe. Enkelspan paard Z dressuur en vaardigheid
28e hier ook naar Bergharen. Alleen 2 proefjes dressuur voor t eerst met de jongste. Wou eigs afgelopen zaterdag al met hem 1 dressuurproefje en 1 vdh rondje rijden maar helaas werd die afgelast. Dus nu maar Bergharen. Lekker rustig maar 1 pony mee
Ayla
Geplaatst: 17-01-17 13:57
Ook wel eens lekker toch? Ben benieuwd naar Tommy.
Ik start de 28e ook dressuur en vaardigheid in Bergharen In juli voor het laatst dressuur gestart, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
Zondag naar Barsingerhorn, 2 proefjes L met een spannetje wat ik vorig jaar een keertje gestart ben. Vrijdag nog lessen bij Glenn Geerts met 4span. Wordt nog een heel gedoe want mijn trailer ligt in puin (zijklep is tijdens het rijden naar beneden gekomen) dus nu of trailer huren of lenen en er 4 ponies in proppen, zondag 2 is makkelijker.
Ik ga 4 februari Voornruiters starten tweespan dressuur voor de eerste keer en 18 Februari Nijkerk tweespan dressuur. Ik werk op zondags dus daarom op zaterdags maar een keertje wat verder rijden en Nijkerk starten.
Bedankt voor alle tips! De vaardigheid viel me best mee eigenlijk. Eerste rondje had ik twee ballen aan het einde toen ik wat slordiger werd, tweede ronde foutloos Dressuur ging niet helemaal lekker. Ponylief was gespannen en sloeg daardoor een beetje dicht. Was niet meer dan een sukkeldrafje uit te krijgen. Maar dat gaan we gewoon lekker oefenen. We hebben de smaak te pakken in ieder geval!
Vandaag mijn officiële debuut gehad met Willem (dressuur), fijn gereden en zelfs 2 nette winstpunten mee naar huis, trots! De vaardigheid ging helaas niet door ivm te weinig aanmeldingen.
Ik zou vandaag in Barsingerhorn voor het eerst met Benno en Roos rijden. Maar bij het opladen leek Roos niet fit. Dus plan gewijzigd, even overlegd, Roos terug de paddock in, Deedee gepakt en gaan met die banaan. Ze hadden sinds april niet meer naast elkaar gestaan, en toen ook maar een paar keer achter elkaar. Deedee liep super. Benno braaf maar te veel uit elkaar. Beide wel fijn mee trekken en mooi gelijk lopen en fijn de goede stelling. Het was 199 en 197 punten waard! En dat zonder enige voorbereiding. Wat ben ik super trots op mijn pluisjes .