[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:39

hebben jullie ook een brief gehad van de knhs over de laatste brief waar de licentiepas in zat?
het was een foutieve brief en pas die ik weg mag doen,mijn oude pas blijft gewoon geldig

Ayla

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:40

Die heb ik ook gehad idd, maar volgens mij ging dat over de universele pas. Verder heb ik alleen nog een enkelspan startpas voor en pony.

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:38

assie schreef:
Vandaag een hele leuke wedstrijd georganiseerd bij 't Zandt. Het was mijn eerste keer, dus er waren nog wat beginnersfoutjes. Maar over het algemeen ging het soepel en vlotjes. Dus heel tevreden.

Persoonlijk nog wel een klein 'drama' met mijn hele brave merrie die even heel erg stout was. Ze schrok en kwam met haar been over het lamoen. Die is dus niet gestart, maar kreeg als cadeautje wat hechtingen van de dierenarts.
Beetje een domper op de verder hele leuke dag.

Dus alles gelukkig redelijk goed afgelopen, zag dr naar uit....

(ps ik was degene met enkelspan shet die vluchte)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:19

happytime schreef:
hebben jullie ook een brief gehad van de knhs over de laatste brief waar de licentiepas in zat?
het was een foutieve brief en pas die ik weg mag doen,mijn oude pas blijft gewoon geldig

Ja klopt. Heb ik ook gehad.

@xxpetra
Ja klopt, ze was vanochtend wel wat stijf, maar volgens de dierenarts komt alles goed.
Wat het nu geweest is? Geen idee. Stom paard. Ze is altijd zo relaxed en cool in het hoofd.

Voelde me nog helemaal banketstaaf tegenover iedereen die even volledig uit zijn concentratie werd gehaald, maar ik geloof dat dat wel goed is gekomen uiteindelijk :o .

Enne, ik zou ook gevlucht zijn hoor :+ . 1 idioot paard is genoeg. Ik werd wel vrolijk van jou trouwens, mijn vriend zei 's avonds tegen me: "die Petra, die heb ik echt geen seconde zonder glimlach gezien vandaag" +:)+

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:33

assie: oooeeeeiii :S Hopelijk is ze snel weer goed, ik zou me helemaal lam geschrokken zijn. Niet banketstaaf voelen joh, het zijn nu eenmaal dieren en die doen soms gekke dingen....

Fijn dat je wedstrijd wel goed liep!

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:51

assie schreef:
happytime schreef:

Ja klopt. Heb ik ook gehad.

@xxpetra
Ja klopt, ze was vanochtend wel wat stijf, maar volgens de dierenarts komt alles goed.
Wat het nu geweest is? Geen idee. Stom paard. Ze is altijd zo relaxed en cool in het hoofd.

Voelde me nog helemaal banketstaaf tegenover iedereen die even volledig uit zijn concentratie werd gehaald, maar ik geloof dat dat wel goed is gekomen uiteindelijk :o .

Enne, ik zou ook gevlucht zijn hoor :+ . 1 idioot paard is genoeg. Ik werd wel vrolijk van jou trouwens, mijn vriend zei 's avonds tegen me: "die Petra, die heb ik echt geen seconde zonder glimlach gezien vandaag" +:)+

Kan gebeuren hoor, beetje banketstaaf altijd maar het blijven dieren. Ik heb inderdaad de hele dag gelachen, was ook super trots op mijn jongens ze liepen heerlijk en gelukkig was de jury het daar mee eens.... Assen weer proberen?? Of is dat te snel?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:53

Assie, fijn dat de wedstrijd goed ging....... Behalve dat je paardje niet zo slim moest doen. Sterkte daarmee.
Ik hoop voor je dat je in assen kunt starten.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:56

xxpetraxx schreef:
Kan gebeuren hoor, beetje banketstaaf altijd maar het blijven dieren. Ik heb inderdaad de hele dag gelachen, was ook super trots op mijn jongens ze liepen heerlijk en gelukkig was de jury het daar mee eens.... Assen weer proberen?? Of is dat te snel?

Gewoon gaan, ik ben er ook ;) .

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:26

Nee, ik heb me gisteren afgemeld voor Assen en Onstwedde. Paard loopt sowieso nog 3 weken met hechtingen, dus zolang wil ik liever niet starten. Ik denk dat ik even een stapje terug ga doen en eerst eens fanatiek trainen met andere combinaties in de bak. Als dat weer vertrouwd voelt... dan ga ik weer op wedstrijd.

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:11

yarrah schreef:
xxpetraxx schreef:

Gewoon gaan, ik ben er ook ;) .

Opgave is vorige week definitief geworden dus zin zeker van de partij, we zien t wel :j

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:52

assie schreef:
Nee, ik heb me gisteren afgemeld voor Assen en Onstwedde. Paard loopt sowieso nog 3 weken met hechtingen, dus zolang wil ik liever niet starten. Ik denk dat ik even een stapje terug ga doen en eerst eens fanatiek trainen met andere combinaties in de bak. Als dat weer vertrouwd voelt... dan ga ik weer op wedstrijd.

Heel verstandig.

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:34

assie schreef:

Verstandig, eerst weer het vertrouwen terughalen en daarna weer knallen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:42

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:52

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:58

Inderdaad meer dan terecht!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:00

Ik ben benieuwd hoe ze het in de praktijk gaan doen. Zeker op kampioenschappen.

Ik zat ook te kijken naar de regel dat een paard 4x mag starten. Maar een combinatie maar 2x.
Zou dat betekenen dat je dan alleen 2x dressuur, 2x vaardigheid of 1x dressuur en 1x vaardigheid zou mogen starten. Niet meer 2x dressuur en 2x vaardigheid?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:02

Dennis schreef:
Ik ben benieuwd hoe ze het in de praktijk gaan doen. Zeker op kampioenschappen.

Ik zat ook te kijken naar de regel dat een paard 4x mag starten. Maar een combinatie maar 2x.
Zou dat betekenen dat je dan alleen 2x dressuur, 2x vaardigheid of 1x dressuur en 1x vaardigheid zou mogen starten. Niet meer 2x dressuur en 2x vaardigheid?

Dat zou ik wel jammer vinden als dat zo zou zijn...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:11

Precies zoals het er staat Ciska. Aparte rubriek.
Hippiade is afwachten, of niet meedoen voor prijzen of aparte rubriek of helemaal niet. Staat nog niks over bij.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:17

Sulky's/tweewieler uitsluiten bij Kampioenschappen zou ik wel een beetje banketstaaf vinden.
Die regel van combinatie 2x starten ben ik ook niet blij mee (als ik het goed lees.) Moet over het algemeen een uur rijden voor dagje wedstrijd. Omdat ik afhankelijk ben van mn ouders moeten die dan ook mee... om dan voor 1x dressuur en een rondje vaardigheid te gaan? En de rubrieken, worden die niet heel leeg?

En kampioenschappen, moet je dan kiezen tussen dressuur en vaardigheid, of de de dressuur maar 1 proef?.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:33

Afbeelding

Zoals ik het lees mag je gewoon 2x dressuur starten en 2x vaardigheid maar niet 4x dressuur of 4x vaardigheid wat me logisch lijkt

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:38

Aaah zo, ik neem aan dat het zo is idd. 4x dressuur haha,pony compleet gesloopt :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:52

Tsja, als er niet genoeg deelname zal zijn, dan kan het nou eenmaal niet... Het zal nog even afwachten worden.

Nope Ciska:
Citaat:
Tijdens een dressuurwedstrijd-dag en tijdens een vaardigheidswedstrijddag mag een
paard, al dan niet met dezelfde deelnemer maximaal 4 keer worden gestart met de
volgende beperkingen; een combinatie mag maximaal 2 keer starten (exclusief finale
of Kür op muziek of barrage)

Je mocht sowieso al niet 1 combinatie 4x dressuur laten lopen, maar wel bijv 2x in enkelspan dressuur en daarna nog 2 proeven in 2span. (Wat nu ook nog steeds kan).
Maar zoals ik het lees mag je nu wel 4x vaardigheid lopen (combinatie maximaal 2 keer starten op een vaardigheidswedstrijddag), dus 2x enkelspan is een combinatie, en dan die pony in 2span is een combinatie en dan vaardigheid mag ook. Dus in principe een leuke verbetering. +:)+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:25

Ik las het als dr en v als 1 wedstrijddag. Dan zou je geen 4x kunnen starten. Dit zinnetje had beter uitgebreid kunnen worden met 'een combinatie mag maximaal 2 keer starten per rubriek'. Dat zou duidelijker zijn.

Aparte rubrieken bij de vaardigheid zal niet fijn gaan lopen hier denk ik. Vaak zijn er maar 2 of 3 2wielers. Vaardigheid word af en toe al afgelast ivm weinig deelname.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:43

Zou dan misschien wel L/M/Z/ZZ samen ik 1 rubriek worden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:48

Dat zal idd wel, en dat mag ook. Maar het moeten aan elkaar grenzende klasses zijn(of is dat ook al eens veranderd? Laatst in de dressuur werd het hier wel apart gedaan). Alles bij elkaar mag wel, maar L met Z niet.