[AR] nieuwe startpas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:57

janouk schreef:
Maar zonder gekheid, je kan dus wel paarden van je collega's starten, gewoon wisselen op het inrijterrein.
Een koetsier mag meerdere paarden per dag starten: dus een goede koetsier kan afwisselend alle pony's starten haha maakt mij niet uit wie met Janouk de punten haalt, als ze maar haalt. Kosten 1 startlicentie
Creatief

Dat is inderdaad een optie. Alleen wel opletten op het maximaal aantal te starten proefjes! ;) Dierenwelzijn he... :j Eigenlijk had ik dat argument ook nog even graag bij de KNHS erin gegooid...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:00

Ok. Dus mijn paard van 1.68 naast mijn pony van 1.14. Welke zet ik voorop bij tandem? Graag tips.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 10:14

Grainey

Re: nieuwe startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:09

Wij hebben momenteel 6 pony's aangespannen (wedstrijd klaar) lopen, we zijn met drie personen, dus wij zijn van plan uitgebreid gebruik te maken van de licentie. In ieder geval drie bij het dubbelspan en dan bij elk enkelspan (5 enkelspannen dus) misschien wel twee of misschien drie, maakt tenslotte niet uit of je een keer of vaker start, prijs voor de licentie blijft gelijk.
Kun je ook eens proberen hoe het met de pony van die ander gaat, gaat het niet, is er niets overboord, gaat het goed is het voor herhaling vatbaar.
Wij bestormen de KNHS dus op 1 januari met tig startkaartaanvragen :), hoop dat ze er niet overstuur door raken. De eerste wedstrijd is 3 januari geloof ik, dus wordt spannend.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:09

Is het al iemand gelukt om een startlicentie aan te vragen hier?
Zo ja, hoe heb je dat gedaan? Ik kan het niet vinden in MijnKNHS...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:20

Kan dat niet onder "mijn startpassen"?
Ik wilde even kijken hoe het bij mij zat, maar ik had al een hoop startpassen die automatisch zijn omgezet in een startlicentie, aangezien het 1 december is geweest worden ze verlengd. Kan dus niets meer aan proberen te vragen.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:27

Via mijn startpassen vraag je per pony een startpas aan. Dat heb ik dus idd geprobeerd.
Maar op het moment dat je klikt op 'vraag startpas aan' krijg je een melding dat je eerst een startlicentie moet aanvragen.
Hoe dat moet staat dan weer nergens vermeld. Alles al nagezocht, maar ook nergens iets te vinden.

Verder doe ik het secretariaat bij onze vereniging en zijn er meer leden die hier tegenaan lopen.
Ik kan ook via het verenigingsdeel niks aanvragen als ze geen startlicentie hebben, krijg je dezelfde melding. Ook dan nergens een uitleg over hoe dat dan moet of een knop waar je een licentie kunt aanvragen.

Dat wordt dus waarschijnlijk gewoon morgen weer met de KNHS aan de lijn om te achterhalen hoe je dit dan kunt doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:33

Ik had ook al geprobeerd een 2span kaart extra aan te vragen voor volgend jaar, maar liep hier ook tegen aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:38

Ik denk dat het komt omdat alles nog in de omzetfase staat. Op mijn account zie ik alleen maar een startlicentie staan, mijn startpassen zijn daar al weg, maar aan het aan mij gekoppelde account zie ik beiden nog staan.
Ook als ik kijk bij mijn leden, zijn er enkelen waar de startpas nog niet is omgezet naar startlicentie. Ik denk dat het komt omdat ze alles aan het overzetten zijn.

Dennis, startlicentie is voor alles, dus hoef je toch geen 2-spankaart aan te vragen? Alleen de juiste pony's onder de startlicentie hangen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:58

Je moet wel gewoon spankaarten aanvragen, anders kunnen ze namelijk nergens je winstpunten kwijt. Zo hebben wij het bij de uitleg tenminste begrepen. Wel raar dat je nu niets kunt aanvragen.

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:09

Ik heb gisteren een nieuwe startpas aangevraagd voor een tweespan. Dit ging zeer gemakkelijk. Op 1 december ging dit nog niet, omdat de startlicentie nog niet in het rijtje stond. Overigens hangen alle spannen, welke ik niet opgezegd hebt daar nog onder.

Ik denk echt dat het bij andere nog te maken heeft met omzetten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:21

Je hebt idd wel een spannummer en dus startpas nodig. Maar die kan gratis aangevraagd worden omdat je onbeperkt spannen kan starten.

Ik heb3 enkelspannen, die ook 3 2spannen kunnen worden. Daar komt nog een 4e pony bij volgend jaar. Dus kan straks gewoon kwartetten met startpassen :p . Nu heb ik alleen 2 enkelspan passen.

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:46

Ja, dat klopt wel. De startlicentie 2016 moet in het overzicht bovenaan staan, om nieuwe spannen aan te kunnen vragen. Wanneer je dus nog niets hebt, moet deze eerst aangevraagd worden. Haha, ja dat kwartetten ken ik :)

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:48

In mijn geval gaat het om iemand die voor het eerst een startpas, nu dus een licentie, aanvraagt.
Bij onze eigen passen hangt het er idd gewoon onder. En die pas die opgezegd is, kan ik heractiveren.
Dus daar geen problemen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:15

Het is leuk al die startpassen maar voordat je start wil je je span toch ook op orde hebben lijkt me. Ik ga niet een stapel startpassen aanvragen en dan de jury vervelen met een span wat niet genoeg getraint is om een net resultaat neer te zetten. Hier dus 1 startpas voor mijn bestaande span en 1 nieuwe startpas voor een span wat ik deze winter al aan het trainen ben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:45

Ik kan ook kwartetten.. heb 3 enkelspan passen en 3 2span passen. Dat worden straks beide 4.
De nieuwe moet ik binnenkort wel keertje starten in L, anders moet ik na buitenland in M beginnen en dat vind ik net ff te, maar heb nog tm februari dus nog ff de tijd nemen.
En ach, als ie dan nog geen 185+ scoort dan vind ik dat geen drama. Als ie maar even dan keer gestart is.
Daarna zie ik wel ff hoe of wat en welke pony's samen gaan lopen.

Die fei paspoorten (of naja; blaadjes in je huidige paspoort) zijn al helemaal geldtrekkerij :=
Ben benieuwd ook of ze nog wat gaan doen met het commentaar wbt kosten bij knhs.

Ik heb nog niet gekeken naar mijnknhs hoe of wat met de licentie, toch maar ff gluren dan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:52

Ik hoop toch echt dat knhs nog een reactie gaat geven (die 2 weken zijn volgens mij wel om nu). Baal echt flink dat ik mijn hobby nu niet meer kan uitoefenen (wedstrijdrijden bedoel ik dan natuurlijk. Thuis kan ik nog wel rijden). Maar ik vertik het om zo'n prijsverhoging te accepteren. En dan ook nog 2 maal in ons gezin -O- . De pas onder het zadel hebben we wel gehouden, anders zou zoonlief echt ontroostbaar worden vrees ik.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 18:31

tine10 schreef:
Ik hoop toch echt dat knhs nog een reactie gaat geven (die 2 weken zijn volgens mij wel om nu). Baal echt flink dat ik mijn hobby nu niet meer kan uitoefenen (wedstrijdrijden bedoel ik dan natuurlijk. Thuis kan ik nog wel rijden). Maar ik vertik het om zo'n prijsverhoging te accepteren. En dan ook nog 2 maal in ons gezin -O- . De pas onder het zadel hebben we wel gehouden, anders zou zoonlief echt ontroostbaar worden vrees ik.

Ja ik ben ook benieuwd. de ruiters hebben wel reactie gehad op de gelimiteerde startpas

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:52

Zijn er hier mensen die hun startpassen (voor 1 december) hebben opgezegd per 31-12-2015?
Zo ja, is het van belang om even in MijnKNHS te kijken of je afgemelde startpassen niet stiekem toch automatisch zijn omgezet in een startlicentie vanaf 1 januari 2016.

Dit was bij ons wel het geval.
Zou zeggen, bel de KNHS even als dat zo is, want anders ligt straks de rekening op de mat.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:57

bedankt voor de tip!
onder paarden&startpassen staat bij mij niets meer, dus dat zal dan goed gegaan zijn?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:39

Ik heb gisteren toevallig nog gekeken. Maar bij mij staat ook geen startpas meer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:20

Heel erg bedankt voor de tip

GRRRRRRRRRRRRRRRRRr -:(-

Zoonlief en ik hebben dus gewoon een startlicentie gekregen. En weer wist de mevrouw me gewoon doodleuk te verkondigen dat we veel goedkoper uit zouden zijn. Waar ze hebben leren rekenen weet ik niet, maar hier wordt een mens gewoon agressief van.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:41

bij mij staat ook niks meer maar ik had hem per direct toen afgemeld. rijd toch voor het einde van het jaar niet meer.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:11

Hoe ziet het eruit als je een startlicentie hebt?
Bij mij staat er alleen dat mijn startpas per 31-12-2015 is afgemeld. Dan zou het toch wel goed moeten gaan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:14

Boven mijn startpassen stond dtartlicentie met een ander nummer en vanaf 1 januari 2016