[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:01

Ja stippies dat was ik die gelijk vast zat met de auto in Elim.
Ja natuurlijk doen we al de M oefeningen. In vind persoonlijk de M wat meer uitdaging hebben en nee ik hoef niet gelijk punten te rijden.
De laatste 4 proeven reden we 191-190-194 en 198 punten. Ik ben niet van kampioenschappen rijden. Ik ben een kluns met 1 hand maar dat ben ik over een half jaar nog.
Ik zou dan 4 april mijn eerste wedstrijd hebben en die is nog binnen. Vind ik fijner dan buiten. Nog mooi de tijd om de galop er beter in te krijgen.

Thuis gaat het goed. Ons issue is de mate van ontspanning ik in de proef kan creëren. Dat blijft hetzelfde in de L of in de M.

Sjolvir

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:00

Ik ga meestal meteen naar de volgende klasse, kampioenschappen ben ik toch niet geschikt voor (doe altijd wel vrolijk mee) en ben nu net voor het districts ook gewoon gepromoveerd.
Met 1 hand leer ik over 100 jaar nog niet.
En fijn lopen, tja, de mijne loopt fijn ongeacht de klasse en soms niet.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:27

Ik ga direct over want ik rij toch nooit in de prijzen

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:40

ik ging van B naar L gelijk over. Van L naar M heb ik 26 winstpunten gereden. Ik wilde graag naar de Hippiade en district nog L rijden. Werden reservekampioen L enkelspan pony en helaas met de hippiade verstapte ze zich met losrijden en liep niet zuiver.. Dus helaas.
Nu 5 winst in de M dressuur , maar nog lang niet Z klaar.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:14

Ik ga eigs nooit direct over. En dat heeft niet te maken met in de prijzen rijden of niet.
Maar of de pony al klaar is voor de volgende klasse. Vaak komen de winstpunten te snel/te veel binnen en gaat het te makkelijk.

Van B naar L direct over na die 5 winst, vind het maar dramatische proeven, maar mag nu toch geen B meer starten, dat scheelt.
Vdh wel meestal gelijk over, maar daar is na de L toch amper verschil in M-Z-ZZ en mag toch geen L meer.

Jimmy mag na 3 wedstrijden bijna M starten met 9 winst.. daar is ie echt nog niet aan toe, da's gekkenwerk.
Dus die zal sowieso wel de hele klasse uitrijden, en dan zien we wel verder.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:56

Bendit ook, maar ga geen M doen. Wil dan eerst fatsoenlijk kunnen trainen.
Heeft een klasse vier menner voor hem gebeld.
Daar zou hij wel heel goed in zijn, hij is zo jeugdig en enthousiast van karakter.
Hier 1 keertje per week, dat is veeeels te weinig.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:36

Ik ga ook niet meteen over ik werd voor gek verklaard toen ik van de B niet gelijk L ging...L tsja ik had geen haast. :)

Anke schreef:
Bendit ook, maar ga geen M doen. Wil dan eerst fatsoenlijk kunnen trainen.
Heeft een klasse vier menner voor hem gebeld.
Daar zou hij wel heel goed in zijn, hij is zo jeugdig en enthousiast van karakter.
Hier 1 keertje per week, dat is veeeels te weinig.

Mijn stalhouder had hem ookal gezien, is ook een klasse 4 menner. :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:40

Ja het is een prachtige pony met een goede looplust. Water, hindernissen, bergjes, dalen...alles gaat hij vol vertrouwen tegemoet.
Heerlijk dier...jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten en we ook nog moeten slapen.
Ik heb me de Hippiadefoto op canvas besteld voor mijn verjaardag.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:43

Ik heb een mafkees die is niet te remmen, wil zo graag lopen ik hoop dat ze morgen op les wat tips voor me hebben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:26

Jammer dat ie weg gaat Anke, mooi opzoek naar goed huisje :j

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:49

Ik heb nog een toevoeging voor de wedstrijdlijst, 21 maart in Sleen (Drenthe), D+V indoor.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:54

Anneke, tja, lastig he?! Maar hij is zo leuk dat hij gewoon populair is.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:17

Stippies schreef:
Ik heb nog een toevoeging voor de wedstrijdlijst, 21 maart in Sleen (Drenthe), D+V indoor.

Ik kan hem zowel op startlijsten als op de KNHS niet vinden :(

(ik zal me ook even voorstellen lees al tijdje mee)

Ik rij met een A welsh hengstje hebben nu 5 winstpunten in de B maar ik ga wel gelijk over naar de L
omdat hij in die proeven meer tot zijn recht komt :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:32

Heb ik weer... Uitgebeld op het districts.... in de 2e proef.

Door.... mezelf.. hi hi, zoiets kan ook alleen mij overkomen.
1e proef 182.5 en 163 pnt en 2e proef 183.5 en 180 pnt, hoeveelste?
Hoe dat zat met het uitbellen...
nou de sproeiinstallatie van de bak hing laag... raakte je dus overal met je zweep (heel onhandig),
we rijden door een S van hand veranderen bij E weer die leidingen en Pling.... Uitgebeld..
Ik denk nog huh :? ? Dus stap braaf naar de jury.. die is onderling aan het overleggen wie van hun nou gebeld had, geen van beide dus _O- .
Bleek dat ik met mijn zweep :roll: een bel had geluid die bij E hing met een stuk touw bij de sproeiinstallatie.
Mocht doorrijden, concentratie wel helemaal foetsie, maar we hadden een lol.

Verder zware bak voor de proeven (inrij bak was wel fijn), ik die rechts te veel vast hield :o en dan gaat Toobs taktfouten om je oren gooien, stomme stuurfouten van mij, Toobs die niet fijn galoppeerde en niet aan wou springen 8)7 dat is nou net iets wat ie altijd wel goed doet en Toobs die thuis gekomen nog steeds drijfnat was, dus nog gaan wandelen. (zo zwaar was die bak blijkbaar, want zo nat is hij nooit!)
2 proeven afgeleverd die slechter waren dan de 2 M proeven die ik tot nu toe gereden had en waar ik geen winst voor had. Nu wel een winstpuntje.
Was gezellig, leuke dag en Toobs heeft goed zijn best gedaan, stom van de fouten van mijn kant.

Bij thuiskomst dus nog een hele sessie paard droog stappen gehad. (was net weer droog)
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:08

Klinkt als een geslaagde dag, met een paar aparte accenten.
Ik moet morgen filmpjes maken, van Bendit voor de koets.
Hopelijk is het een beetje mooi weer!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 07:21

@sjolvir, was jij dat? Ik herken je niet zonder fjord :o wij snapten binnen in de kantine ook al niet, waarom je uitgebeld werd. We hadden inderdaad allemaal last van de lage sproeiinstallatie. Zeker vlakbij de hoefslag

Dag 1 van districtskampioenschappen zit er op voor ons. Vandaag mocht Prins de dressuurring in met de grote paarden. B dressuur. Zijn 2e wedstrijd.

Puppy vond het spannend op nieuw terrein. Mooie ruime binnenbak van 30 x 60 meter, lange lijnen. Inrijden ook binnen.

3e plaats met 2 winstpunten.

in 2e proef kwam hij kracht te kort, hij moet nog sterker worden. Hij is pas 4.
De jury bij C was enthousiast: hij moet nog veel leren, maar veelbelovend paard. Topper! 
Kijk met zo'n beoordeling zijn we blij mee.

Morgen mag Janouk mee. Dag 2 pony districtskampioenschappen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:52

Die sproeiinstallatie hangt wat bijzonder voor menners zal ik maar zeggen.
Die bel was echt weer iets voor ons, wij weten altijd op wedstrijd iets te doen wat gek is.

Super dat Prins het zo goed heeft gedaan, 2 wp's lekker!
Ondertussen heeft Janouk vast al wel gereden, hoe is het gegaan?
Vandaag in ieder geval droger weer, ook tussendoor.

Staan er nog ergens uitslagen dat je weet?
Vond het wel weer leuk dat bv in de B die niet meer zo piepjonge meneer gewonnen had, dat is nou net het leuke van mennen is geschikt voor jong en oud.

Overigens heerlijk dat je binnen in kon rijden gisteren met dat natte weer.

Toobs had vandaag vrij, rondje polder gestapt met zijn vriendinnen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:35

Ik heb ondanks de zware bodem fijn gereden, mijn fijnste proeven met Benno tot nu toe. Hij bleef tot t eind fijn door gaan al moest hij er heel stevig aan sjouwen.
191,5/192 en 180/191,5 goed voor een 3e plaats.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:40

Janouk in de 2e proef teruggetrokken uit het kampioenschap. Te zware bak. Op het voorterrein was ze lekker fit en goed te sturen.

We moesten als een van de laatste starten en na 2 dagen mencombinaties was de bak net een tankbaan met loopgraven. De koets zoog vast en onze koets was te zwaar voor janouk in deze bodem, 450kg kreeg ze in de verzamelde stap niet meer weg. Bij de keertwendingen groef de koets zich in. Haha 
wel een 8 voor het 4 seconden halthouden, haha ze was blij dat ze mocht halthouden en een 8 voor de schone pony.

Zo was rijden niet grappig, dus. De organisatie bood nog heel lief asn om de baan te trekken, maar daar zagen we geen heil in. Janouk teruggetrokken en lekker even in het bos gegaan om uit te stappen. Oortjes erop en gaan, dat was een stuk minder zwaar.

Nu lekker thuis. Image en Bjorn waren blij dat Janouk thuis was.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:44

Als ik dit allemaal zo hoor ben ik blij dat ik mij al had afgemeld. We zijn niet goed genoeg voor een kampioenschap. Achteraf maar goed ook. Roos is verkouden, ik ben vrijdag gevallen met mijn paard en heb een ritje met de ambulance gemaakt.
Wat betreft die zware bak, kan daar geen bezwaar tegen gemaakt worden? Is toch belachelijk?

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:47

Janouk dikke pluim om zo goed aan je pony te denken !

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:59

Snap niet dat ze leusden uitgekozen hebben, was er afgelopen indoor, bak was zo gigantisch zwaar. Was al blij dat ik toen niet mee reed.

Goede keuze Janouk, als het niet gaat gaat het niet. Moet wel leuk blijven!

Voor de anderen gefeliciteerd!

Oef alles wel goed nu margarita?

Ons dk is pas 21 maart. Nu nog volop selecties en flinke lijsten ervoor. :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:15

Dennis gefeliciteerd met je 3e plaats!

Janouk, top dat jullie haar hebben terug getrokken, denk dat hij na 2 dagen inderdaad vandaag nog zwaarder was.
Wel aardig dat ze aanboden de bak te trekken, denk dat het niet veel had uitgemaakt overigens net zoals jij.
Heb Toobs na mennen ook nog nooit zo drijfnat gehad als gisteren en hij kwam na halthouden niet weg etc. Heb hem dat ook niet kwalijk genomen, je voelde hem werken.

MelanieB, tegen mij zei iemand bak bodem is net nieuw daarom zo zwaar.
Laat ik het zo zeggen als er hier in de buurt zo'n bak zou liggen en er is wedstrijd (mennen of onder het zadel) dan mijd ik die wedstrijden.
Deze bak wist ik niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:21

Het is een prachtige locatie, wij verwijten de organisatie niets.top georganiseerd.

Gisteren was de bak al zuigend, we hadden gehoopt dat hij vandaag lekker vastgereden was, maar helaas. We hebben sowieso al een zware koets en in het zz wordt nogal wat gevraagd.
En janouk loopt op de toppen van haar kunnen en als de wagen dan niet meerolt, is het te zwaar.
en nemen wij onze eigen verantwoordelijkheid. Janouk gaat boven alles.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:50

Nee, als wagen niet wil rollen gaat het niet, ik heb geen lichte, maar jij al helemaal niet.
Maar met goede bodem kom je wel heel eind.

Overigens ook handig dat ze vlak bij de snelweg zitten.