safina schreef:Gea99 schreef:En daar zit ook weer logica in. Als ze niet op het laatste moment bellen kan het toch prima?
Het probleem zit hem ook meer in de stilte en de snelheid. Je hebt ze nog niet in de gaten of ze zijn je al weer voorbij.
Was laatst ook een topic over paarden en auto's. Daar gaf ik ook al aan dat het misschien wel tijd wordt voor een info filmpje op t.v.
Zoiets als je op dit moment van de bovag? hebt.
Veel mensen handelen bij een paard niet uit verkeerdheid, maar ook vaak uit onkunde.
Ja, dat denk ik ook: het is vaak onkunde. Maar het is wel opmerkelijk dat iets dat juist goed bedoeld kan zijn zo verkeerd wordt opgevat. Ik las in dat topic zelfs over een ruiter die was gaan schelden omdat wielrenners hun bel gebruikt hadden en dat paard daar blijkbaar niet tegen kon!
Hetzelfde als ze tegen elkaar roepen:"paard!" Mag blijkbaar ook niet van sommigen. Ik denk dat: fijn, dan weet ik dat ze me gezien hebben en dat iedereen in dat peloton weet dat ik daar rij. En mijn paard hoort dat ze eraan komen (die zie ik dan al met de oren bewegen richting dat geluid). Maar blijkbaar zijn er ook ruiters of menners die het helemaal verkeerd vinden dat ze dat roepen.
En dan denk ik: ze mogen blijkbaar niet bellen, of moeten dat juist weer wel, mogen niet roepen en mogen ook niet geruisloos voorbij fietsen. Wanneer doen ze het dan wel goed?![]()
Er zit vast wel eens een hork op zo'n fiets, maar ik twijfel eigenlijk net zo hard aan het inlevingsvermogen van sommige ruiters. Op het fietspad rijden en dan nog zeuren dat wielrenners passeren ook.Nog even en er wordt geklaagd dat ze de zuurstof inademen die voor ons en ons paard bedoeld was. Of dat je geen voorrang krijgt als je met je vierspan wilt invoegen op de A2.
![]()
Ik ben trouwens blij dat fietsers niet op ruiterpaden poepen.
Nee, die legen hun neus precies als ze je passeren.....