[AR] KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:53

Ik heb mijn tuigen in grote tassen. Dus afgelopen keer deed ik die in lege stal. Keer daarvoor legde ik ze steeds terug in de auto (stond vlakbij dus weinig moeite).

Ik ga eens knhs mailen of mogelijk is in termijnen te betalen of gewoon zoals vorige keren paar weken van tevoren.

Weet nml ook niet of bijv vriendin meegaat als groom enz.
Om te kosten te drukken helaas toch maar 2 pony's meenemen ipv 3. Was mooie training geweest maar moet leuk blijven haha

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:29

Krijgen ze Savonds geen hooi meer? Alleen smorgens en smiddags?
En weten jullie hoe laat je op maandag aanwezig moet zijn? En heb je dan gelijk les nog in de ochtend?
Ik (zullen vast wel meer zijn) best n stukkie tuffen eer ik er ben

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:13

Maandag in de ochtend is opening (half 10 ofzo) en daarna gelijk les. Ik rijd zelf om 6 uur weg, ik wil voor 7 uur amsterdam voorbij zijn namelijk :D

Pluk_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:06

Wat onwijs jammer dat de menweken niet in de schoolvakantie zijn, had graag mee willen doen met Pluk. Helaas ben ik dan druk aan het afstuderen, volgend jaar dan maar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:33

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:39

Het is dus echt al gelijk vol...sta echt verbaasd ervan dat zoveel menners gewoon vrij kunnen nemen wanneer ze willen.

De eerste weken zijn al volgeboekt. Er wordt gewerkt met wachtlijsten.
Wanneer je op de wachtlijst staat en er een plek vrijkomt, ontvang je een sms en een e-mail.
Je hebt dan 48 uur om te reageren.
Daarna vervalt de plek en krijgt de tweede wachtende op de lijst de mogelijkheid om in te schrijven.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:45

Menweken zitten niet zomaar vol. Tenminste week 2 is al jaren niet vol. En vrijvragen... Ik zet in de agenda dat ik er niet ben en zorg dat er voldoende bezetting is op de afdelingen. Nu is er al iemand die vakantie heeft gevraagd in die weken. Dan ga ik nu al bij anderen in de planning zetten dat ze die week extra moeten werken.
Maar ik ben wel eigen baas, misschien scheelt dat :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:50

Ipsilonka schreef:

:D ...denk wel dat dit een piepklein voordeel hierbij is.... :P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:52

Een vriendin van mij die werkt wel in het onderwijs maar heeft een duobaan. In de menweek nam haar duo de klas de hele week. En dat deed zij dan andersom ook wel. En tja, iedereen weet toch hoeveel vrije dagen er zijn. Je hebt er gewoon recht op toch. Tenzij je inderdaad in het onderwijs ofzo fulltime werkt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:55

Ja in het onderwijs werk ik ook..basisonderwijs. Is niet zo makkelijk te regelen, een dag ruilen lukt nog wel.
Drie of 4 dagen ruilen, dat is een ander verhaal. Ach wie weet wat de toekomst nog brengt!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:50

Anke schreef:
Ipsilonka schreef:

:D ...denk wel dat dit een piepklein voordeel hierbij is.... :P

Of juist niet. Ik kan echt niet meer dan 2 werkdagen van kantoor, dan gaat het echt zeuren worden.
Kan wel op de planning zetten dat ik er niet ben, maar er is niemand die mijn werk kan overnemen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:51

Ja Ciska, maar jouw situatie is toch echt anders als de mijne (bedrijf met 90 man personeel).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:58

Idd, met 90 man kan er wel tijdelijk 1 gemist worden.
Wij zijn met zn 3en, en alle 3 een hele andere tak van het bedrijf, dus kunnen elkaars werk niet overnemen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:25

Ze bedoelen dat er al een paar weken vol zitten, dat is altijd zo. De eerste menweek zit paar weken vooraf vol, de tweede zit nooit vol.. Dus denk dat t allemaal wel meevalt!

Mel, idd gewoon proberen! Wie niet waagt..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:17

Dennis schreef:
Idd, met 90 man kan er wel tijdelijk 1 gemist worden.
Wij zijn met zn 3en, en alle 3 een hele andere tak van het bedrijf, dus kunnen elkaars werk niet overnemen.

Je kan niet stiekum met je telefoon/computer op kamp aan het werk?
Zo tussen het mennen door?
Handig zal het niet zijn, maar dat kan je nog wel iets doen.

Als je je inderdaad nog niet opgegeven hebt, voor het mennen volgens mij altijd nog wel goede kans op een plek, zeker in week 2.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:27

Dat is lekker vroeg beginnen op maandag. Ik gok dat ik een half uurtje tot een uur eerder weg moet dan Ips. Ik moet invoegen bij Zaandam/het knelpunt vlakbij A'dam Coenplein en daar is het altijd 'gezellig druk', ahum. Stiekem wel jammer dat we niet op zondag alvast de oversteek kunnen maken.

Het is inderdaad jammer dat ze de menweken voor de echte zomervakantieperiode inplannen, maar het is helaas niet anders. Snap dat de populaire weken voorrang krijgen tijdens de bouwvak. Gelukkig zit ik qua werk in een hoek dat je zelf je vakantiedagen kan inplannen.

Ik weet nog niet zeker of er een auto blijft staan in mijn geval (of vrachtwagentje eigenlijk), aangezien ik word weggebracht. Maar ja ik kan altijd nog even overleggen thuis hoe we het precies gaan doen.

@Melanie niet geschoten is altijd mis ;) Als Janneke het ook op die manier heeft kunnen regelen, waarom zou jij dat dan niet mogen?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:46

Marjola, mijn juf rijd ook vanuit Obdam, maar zij rijden via de dijk. De hele n302 af ofzo. En ik ben gewoon graag vroeg hoor.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:06

Anke schreef:
Het is dus echt al gelijk vol...sta echt verbaasd ervan dat zoveel menners gewoon vrij kunnen nemen wanneer ze willen.

De eerste weken zijn al volgeboekt. Er wordt gewerkt met wachtlijsten.
Wanneer je op de wachtlijst staat en er een plek vrijkomt, ontvang je een sms en een e-mail.
Je hebt dan 48 uur om te reageren.
Daarna vervalt de plek en krijgt de tweede wachtende op de lijst de mogelijkheid om in te schrijven.

Vanmorgen meldde een kennis zich aan voor week 3 ( tweede week mennen) en die kon er gewoon bij.
Al jaren lees je inde paard en sport oproepjes voor de tweede week dus ik denk dat dit weer een verkoop stunt is. Mijn maatje lukte het gisteren niet om in te schrijven, beide weken zouden vol zitten en uiteindelijk is het haar toch gelukt en gaat ze naar week 1

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:09

Ik rij altijd over de A7. Vorig jaar 1x over de dijk ivm een ongeluk op de a7, maar wat een drama met alle stoplichten en rotondes. Wek iets korter in kilometers.

Ik heb voor mn werk echt de hele papierwinkel op mn buro nodig, anders was een laptop mee nog wel een optie.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:48

Net ingeschreven voor week 1 :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:36

Denk dat de KNHS bedoeld dat de onder het zadel weken vol zitten.

Ik ga altijd vroeg genoeg, zodat ik als ik aankom op stal ook rustig eerst paard weg kan zetten en nog wat kan rommelen en niet hoef te haasten om het welkoms praatje aan te horen.

Ook handig om op tijd te zijn in mijn geval, omdat ik dan mijn auto nog ondersteboven moet halen om de spullen voor de maandagochtend les uit te gaan graven.

Ik heb nu 1 paard in geschreven vind het wel duur zat.
Zou ook wel graag Sjol meenemen, maar weet het nog niet om Sjol zelf en haar dochter (komt april/mei uit de opfok).
En als het goed is is Hepsie dan thuis op de wei, als ik Sjol ook meeneem staat die soort van alleen,
of moet ik ander paard lenen uit buurweitje (op stal staan nog wel meer paarden, maar die van mij
waren altijd samen met 1 ander paard een koppeltje, ene andere paard is weg).

Vind het wel heel vervelend dat ik Sjol niet meeneem eigenlijk, is toch mijn 1e paardje in rang zeg maar.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:55

Ik heb me ingeschreven voor week 2. Ben vorig jaar niet geweest, maar het jaar daarvoor heb ik het erg naar mijn zin gehad en veel opgestoken.

@Sjolvir: Jammer als je je fjord niet meeneemt. Ik zou het leuk vinden als er naast Coldy nog een fjordenpaardje aanwezig was. Ik kom bij D+V menwedstrijden e.d. ook al vrijwel geen fjorden tegen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:39

Gezellig nog meer aanmeldingen :D

@Ips wij zijn ook liever op tijd dan dat we moeten haasten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:50

Leuk Marja dat je er weer bij bent met Coldy!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:30

Ipsilonka schreef:
Leuk Marja dat je er weer bij bent met Coldy!

Thanks! :) Heb er nu al veel zin in.