[AR] SGMW 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:46

Dan zal ik even op de KNHS site zoeken :) Zou me opgeven voor Leek. Kon eventueel via een inschrijfformulier op startlijsten.nl , maar ik heb zo niet alle gegevens bij de hand (moet eigenlijk aan het werk zijn, haha). Een formulier die ik kan downloaden en later invullen zou handiger zijn.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:58

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:16

Gelukt! Heb me ingeschreven en ook al bevestiging :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:54

Fenny schreef:
Gelukt! Heb me ingeschreven en ook al bevestiging :)

Leuk dat je ook in Leek gaat starten!
En alle wedstrijdgangers nog gefeliciteerd met de resultaten. Wat een bagger op de foto zeg. Pffff.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:04

baudyh schreef:
Poeltje schreef:
Nog mensen aankomend weekend in Den Ham te vinden?

Ja ik. Ga mijn marathon debuut maken.

En ik mijn dressuurdebuut met Peppie. :D

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:57

Als ik Z dressuur ben geweest, mag ik dan direct klasse 2 starten?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:50

Gaan er hier nog mensen in hellendoorn starten?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:57

Fenny schreef:

In de reglementen staat een tabel, waarin je dit precies kunt terug vinden. Durf het zo uit mijn hoofd even niet te zeggen.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:31

Ja, wij starten in Hellendoorn!

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:33

Succes voor degene die naar Hellendoorn/een andere wedstrijd gaan aankomend weekend! :D

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:31

Iemand nog naar ugchelen?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:38

tine10 schreef:
Fenny schreef:

In de reglementen staat een tabel, waarin je dit precies kunt terug vinden. Durf het zo uit mijn hoofd even niet te zeggen.

Ik mag evt.klasse 3.. maar we gaan mooi 1 of 2 :) In Leek de eerste keer officieel!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:41

sasjaaa schreef:

Jep wij gaan naar Ugchelen!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:23

sumic schreef:
sasjaaa schreef:

Jep wij gaan naar Ugchelen!

Ah leuk! Wat rij je? Kan ik misschien nog herkennen haha

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:42

Ik rijd een span bruine d ponys klasse 2. Vanmorgen dressuur en vaardigheid gereden. Super tevreden vooral over de vaardigheid. Het is de 1ste x dat ze mee zijn en ze zijn overdondert door alle indrukken.in de dressuur kwamen ze wat terug, waardoor het allemaal wat slordig werd, maar in de vaardigheid pakte ze fijn aan en kon ik zelfs wat schakelen. Uiteindelijk 6 strafpunten voor tijd en geen ballen!! *\o/* *\o/*
Hoe ging het bij jou?!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:05

Ik kom even binnen vallen
Sorry
Ben nu op wedstrijd in uchellen en volgende wordt blaricum

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:50

Als clubgenote van Fenny kom ik hier ook binnenvallen. Mijn wederhelft ment met een New Forest pony en dit jaar voor het eerst SGMW. Drie wedstrijden gestart in klasse 3. Eentje met pech afgesloten (over de kop) en tweemaal tweede geworden in handicap met klasse 1 en 2 met 115 en 117 strafpunten. Vandaag heb ik als groom mijn debuut gemaakt in Delfzijl. Bloednerveus maar dat bleek gelukkig niet nodig.

We hebben een vraag waar we eigenlijk nergens het antwoord op kunnen vinden:
Hoe gaat de selectie voor het NK in zijn werk? Ik heb ergens gelezen dat je je niet alleen kunt selecteren door districtskampioen te worden, maar dat dat ook kan door een aantal goede wedstrijden te rijden in de periode juli 2013 tot en met juli 2014. Klopt dat en zo ja, wat is dan een goede wedstrijd en waar kun je die informatie vinden?

Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Tineke

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:22

sumic schreef:
Ik rijd een span bruine d ponys klasse 2. Vanmorgen dressuur en vaardigheid gereden. Super tevreden vooral over de vaardigheid. Het is de 1ste x dat ze mee zijn en ze zijn overdondert door alle indrukken.in de dressuur kwamen ze wat terug, waardoor het allemaal wat slordig werd, maar in de vaardigheid pakte ze fijn aan en kon ik zelfs wat schakelen. Uiteindelijk 6 strafpunten voor tijd en geen ballen!! *\o/* *\o/*
Hoe ging het bij jou?!

Ik zag je profiel al maar ben eerlijk gezegd vandaag vergeten op te letten, ongetwijfeld dat we elkaar hebben gezien want je starte net na me.
bij mij ging het ook erg goed, dressuur liep lekker, vaardigheid stond idd erg krap zeg, ik had 4 straf voor tijd, geen ballen, ik sta voorlopig 2e.
Succes morgen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:46

Liango schreef:
Als clubgenote van Fenny kom ik hier ook binnenvallen. Mijn wederhelft ment met een New Forest pony en dit jaar voor het eerst SGMW. Drie wedstrijden gestart in klasse 3. Eentje met pech afgesloten (over de kop) en tweemaal tweede geworden in handicap met klasse 1 en 2 met 115 en 117 strafpunten. Vandaag heb ik als groom mijn debuut gemaakt in Delfzijl. Bloednerveus maar dat bleek gelukkig niet nodig.

Hoe gaat de selectie voor het NK in zijn werk? Ik heb ergens gelezen dat je je niet alleen kunt selecteren door districtskampioen te worden, maar dat dat ook kan door een aantal goede wedstrijden te rijden in de periode juli 2013 tot en met juli 2014. Klopt dat en zo ja, wat is dan een goede wedstrijd en waar kun je die informatie vinden?

Groet,
Tineke

Als ik het goed heb begrepen moet je minimaal 3 wedstrijden in het seizoen gereden hebben. Je plaatsing is dan bepalend. Maar helemaal precies weet ik het dus niet. Ik was vorig jaar reservekampioen maar mocht niet door.(vond ik niet erg hoor, kampsch was helemaal in Limburg)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:16

Liango schreef:

Groet,
Tineke

Hoi ik weet het niet precies maar inderdaad moet je 3 wedstrijd reultaten hebben.
De wedstrijden zijn ingedeeld in zwaarte en dat kun je terug vinden in de standen bij de knhs.
Voor jouw idee k rij nu in uchelen en dat is een zware wedstrijd. Deze wedstrijd is niet te vegelijken met bijv. Gorsel of busloo het kan dus zijn als je " lichte" wedstrijden rijd je er 4 moet rijden. En de plaatsing is niet het probleem maar meer of je wel 2 winstpunten haalt dus je score is van belang.
Ik heb nu geen tijd maar weet dat er op de knhs site wel iets staat uitgelegd en anders maandag even bellen net de knhs. Als je op de selectie wedstrijd deelneemt en wint vervalt de regel dat je 3 wedstrijden moet rijden als voorselectie.Hoop je zo toch geetje geholpen te hebben

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:49

@ flurk ik denk dat je je nog een beetje in het reglement moet verdiepen... want het klopt van geen kant..

@ liango als je op de district kampioenschappen kampioen wordt met een rubriek van 4 deelnemers of meer mag je automatisch naar het NK..
het selectie seizoen loopt van 15 juli 2013 tot 15 juli 2014 je moet in dit seizoen minimaal 3 wedstrijden rijden. en minimaal 2 in 2014. er worden van 3 wedstrijden de resultaten mee genomen dus heb je meer als 3 wedstrijden gereden pakken ze de 3 beste.. je mag maar 1 goeie wedstrijd van 2013 mee rekenen.
dit wordt overigens allemaal door de knhs uitgerekend maar is misschien niet verkeerd om het zelf ook bij te houden (vorig jaar bij de 4span paard klopte het van geen kant)
als je bv 108 113 en 125 punten rijdt is je gemiddelde 115.33.

op 15 juli 2014 worden het aantal deelnemers geteld die minimaal 3 wedstrijden gereden hebben en hieruit komt een percentage om aan 90 deelnemers te komen op het NK.. bv 45 %.. hebben bv in jou rubriek 20 deelnemers aan de criteria voldaan dan mogen er dus 9 deelnemers mee doen op het NK. zit jij met je gemiddelde van 115.33 punten bij de eerste 9 dan mag je naar het NK.

hoop dat het een beetje duidelijk is maar anders... vragen staat vrij en help ik je graag..

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:30

Bedankt voor alle antwoorden! Het wordt zo al een stuk duidelijker. De berekening van dat percentage is me nog niet helemaal duidelijk, maar dat komt ook nog wel denk ik.
Daarnaast had ik inderdaad begrepen dat de ene wedstrijd zwaarder meetelt dan de andere, maar waar ik dat kan vinden/zien is me ook nog niet duidelijk en ook nog niet op welke manier dat dan doorgerekend wordt. Weet jij dat misschien ook nog Lanouska?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:00

alle wedstrijden krijgen een index.. er wordt 1 wedstrijd waar alle rubrieken redelijk worden vertegenwoordigt als 100% index gekoezen en dan wordt er naar de andere wedstrijden gekeken hoe die waren in vergelijk met de 100% wedstrijd.. door deze opstelling worden de wedstrijden ongeveer gelijk getrokken kwa zwaarte.

je hebt een wedstrijd hier in het noorden bv den ham is een lichte wedstrijd. daar tegenover is bv hellendoorn een zwaardere wedstrijd. zo proberen ze uit te sluiten dat je door alleen naar de licht wedstrijden (en dus ook betere punten) te gaan je selecteert voor het NK..

dit kun je ter zijne tijd vinden op de knhs site maar ik gok pas na 15 juli

zelf groom ik bij een 4 span paard en is het wat makkelijker bij te houden. ik heb dus zelf alles uitgereknt met de echte gereden punten en hier kan natuurlijk wel wat aan veranderen... mij wij zijn zo goed als zeker dat wij naar het NK in driezum wouterswoude mogen. *\o/*

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:28

Wij hebben er nu twee gehad: Bronneger en Delfzijl, enkelspan pony klasse 3, bovenin klassement geeindigd met 117.10 en 114.80. Nog twee wedstrijden te gaan: Harich en Leek.
Ik heb begrepen dat Bronneger als zwaar is aangemerkt en Delfzijl weet ik niet.
Uiteraard hopen wij ook dat we naar het NK kunnen, want het is voor ons bijna een thuiswedstrijd. Ik heb geen idee hoeveel enkelspan pony klasse 3 er meestal meedoen, dus ik kan totaal niet inschatten wat onze kansen zijn om mee te mogen doen. We wachten het maar af.
Bedankt voor je uitleg!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:42

met zulk soort punten zit je meestal wel bij de selectie mits je er nog 1 rond die punten rijdt.. jullie waren toch ook in zuidwolde?