[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:05

Geweldig filmpje Bianca. Zooooo gaaf.

Ik ga nu snel met Wodan (ons oudje) naar de dierenarts. Hij loopt nog maar op 3 poten. Niet handig als we zo een week aan het strand lopen. Daarna door naar huisarts en fysio. Als ik op tijd klaar ben, snel naar school om zoonlief op te halen. Het waait hier loeihard en geregeld regen, dus is wat sneu om hem daar door te laten fietsen.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:22

:wow: Biancacoo wat gaat dat hard zeg, wordt er bijna eng van zo op de computer :oo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:27

Oh, Biancao wat gaaf *\o/* , wow, lijkt me wel even wennen dat het toch grotendeels op vertrouwen gaat, want echt sturen kun je niet, of?
Als ik jouw filmpjes zie, dan denk ik wel eens wat een gedoe met onze paarden, toch wel handzamer zo met de honden ipv meerspan paarden/pony's, flinke koets e.d. en absoluut niet minder plezier. Komend weekend hebben jullie een wedstrijd, of heb ik het mis?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:55

Biancacoo schreef:
nog even snel...hier is de link naar een filmpje van de hondjes van afgelopen week, ik had een pasagier, dus mooie krachttraining en even filmen..altijd leuk..haha..staat ook op fb..maar niet iedereen zit daarop..
http://www.youtube.com/watch?v=1NKCJ_UzZF4

stoer zeg, gaaf hoor. Zou bijna zeggen, ik kom meeliften :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:13

@Tine: hoe is het met de hond :(:) ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:26

Hond heeft pijnstillers en ontstekingsremmers gehad. Probleem zit waarschijnlijk in de elleboog. Als het na de vakantie niet beter is, dan foto's laten maken. Nu rust geven (dus helaas niet lekker spelen op het strand) en hopen dat het zo weer goed komt. Het is zo'n schatje, stond gewoon heel vriendelijk te kwispelen terwijl arts aan poot stond te "trekken". Heerlijke hond <3

We hebben trouwens sinds kort een loopplank gemaakt voor de honden om in de auto (in dit geval mijn bus) te komen. Werkt echt geweldig. Ze hoeven er nu niet meer in/uit te springen (of worden getild door ons, oef, ene is 44 kg, andere rond de 60).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:31

ik heb een opvouwbaar krat in de auto: dat zet ik voor de achterbak neer, zodat de oude labrador er zelf in en uit kan. Maar een loopplank zou ook wel handig zijn, maar dat bergt weer wat lastiger op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:45

Zo'n krat neemt wel minder ruimte in beslag ja. In de bus heb ik genoeg ruimte gelukkig. Kan rechtop tegen de zijkant. We hebben een plank van triplex, daar vloerbedekking en een paar latjes op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:58

Zo'n loopplank is voor grotere honden een echte uitkomst !
van die krat vind ik ook erg slim !

Het is ook een kwestie van band opbouwen met de leidhonden voorop, en veel vertrouwen idd..
ze gaan op stem links of rechtsaf..de kar heeft wel een stuur, maar je zal toch achter de honden aan moeten..
als er ergens een wandelaar met hond staat moeten de leidhonden ook gewoon zonder snuffelen ofzo voorbij lopen, dus 100% vertrouwen is dan erg belangrijk.

En idd Avaluna...veel handzamer als de paarden..maar je moet wel echt iets met deze honden hebben.

er is een informatie/praktijk weekeinde maar de temperatuur loopt te ver omhoog, dus ik zal daar waarschijnlijk niet mee lopen met de honden.

Baudyh..sterkte, hoe is het gegaan bij begrafenis..nooit leuk dat soort zaken.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:08

@Biancacoo wat een super gaaf gezicht zo op het filmpje !

@Tine beterschap met Wodan & zijn pootje!

Jeetje het waait hier echt hard zeg ! het lijkt hier wel storm. ook is het nu al behoorlijk donker aan het worden. mijn paarden staan vandaag maar lekker binnen, zweten voor de wagen lijkt me nu niet al te slim.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:12

Vanmiddag heerlijk naar het bos geweest. Dochterlief op Vjell, ik mocht lopen :P
Zoonlief was ook mee, op de fiets.

@SCC: Hier voor de verandering andersom, zon!
@Biancacoo: gaaf zeg, dat filmpje!
@Tine: beterschap voor je hond. Dat zijn flinke honden als ik zo naar het gewicht kijk. Die van ons weegt nog geen 25 kg haha.

Vandaag nog wat bitten schoongemaakt die overbodig geworden zijn. Morgen gaan ze op MP, bij de rest. Ruimt heerlijk op zo (mits ik natuurlijk alles kwijt raak).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:13

Citaat:
Dat zijn flinke honden als ik zo naar het gewicht kijk

Ja, en ze zijn nog aan de slanke kant ook :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:16

Wat voor honden zijn het?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:19

Een Leonberger en een kruising Boxer/Rottweiler

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:21

Dat zijn idd flinke honden :D
Maar daar hou ik wel van.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:28

Oh ja Tine....wanneer ongeveer is jou nieuwe pup oud genoeg om bij jullie thuis te komen ? heb je nog een foto gekregen ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:06

Op facebook staan iedere week nieuwe foto's. We gaan zondag 27 oktober naar de fokker om een hond uit te zoeken (ze zijn dan al 6 weken). Drie weken later hopen we de hond op te halen. Dan is hij/zij alwel 9 weken, maar een week eerder kunnen we niet, organiseren we zelf een menwedstrijd. En om op de zondag zo'n eind (Deurne) heen en weer te rijden, dat lijkt me voor manlief niet zo goed. We gaan nu proberen of hij ze op een vrijdag kan ophalen, op weg naar huis vanaf Middelburg.

zie ook: http://www.akitas.nl/pups/2-topmenu/44-puppie-1

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:19

Ze zijn supermooi !
Voor je het weet is het zover .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:25

Ja, ik hoop het. Ben nu wel heel benieuwd hoe ze er in het echie uitzien. En dan moeten we nog gaan kiezen. Pfff, ze zijn allemaal zo leuk. Nu zullen er al wel een paar besproken zijn, en verder ga ik maar af op het advies van de fokker. Zij kent ze het beste.

Nu even met kopje thee op de bank en dan vroeg naar bed.

Manlief mag morgen eerst nog met kettingzaag aan de slag. Er is een stuk van een wilgenboom in de paarden wei gevallen. Dat geeft op zich niet, kunnen ze lekker van knabbelen, maar hij ligt voor de ingang van de schuiltent, dat is wat minder handig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:32

beterschap voor de hond tine :(:)
En bijna pupjestijd :)

biancacoo leuk filmpje! :)

Mist op stap geweest met kids en pony, alleen zelf moeten lopen :=

Nou ik weet weer waarom ik dus niet moet rijden. Die paar meter galop van gisteren is me denk ik flink aan het nekken :=
Rug ernstig zeer, vandaag opeens ook uitval in knie. En het slaat door naar m'n nek.. *zucht* :+

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:36

Akshay dat lijkt me erg vervelend en pijnlijk van je rug/nek/knie !
is er ook een reden voor dat je daar zo'n last van hebt ?
*sorry als ik er overheen heb gelezen*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:38

Mijn onderrug is versleten, tussenwervelschijven zijn eraan (ben 23, heb 't al 2 jaar :+ ).
Ik denk dat die knie en nek gewoon resultaten zijn van rug ontlasten en daardoor houding veranderen :)

Heb 't zelf gedaan hoor.. Kon 't gisteren niet laten een paar meter galop mee te pakken te paard.. Voelde het meteen al :') Maar 't was wél heel lekker :))

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:53

Ooh leuk zeg, een Akita. Kennisje van me heeft er ook eentje. Mooi beest.

Balen Aks. Hopelijk niet te lang last.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:57

O Aks, wat waardeloos. Hopelijk trekt de pijn snel weg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:57

Hier weer druk dagje maar wel lekker bezig geweest :)
Wat een ellende Aks, moest je ook werken vandaag?
Afgelopen weekend heeft Wiske zo ongelofelijk leuk met een Akita gespeeld, echt grappig om te zien. Prachtige hond was dat. Ze rende steeds voor hem weg en daagde hem uit, die Akita eracheraan, maar Wis is zo snel, hij hield het niet bij, kwam Wis weer naar hem toe, kont omhoog en maar kwispelen, hij er weer achteraan :')
Heerlijk filmpje Biancocoo je voelt bijna de wind in je haren! Wat gaaf.

Zo morgen nog wel wat dingen doen voor school maar hoef niet meer naar Leiden dus het is .... weekend & vakantie *\%/*

En super spannend de komende weken wordt Blondie officieel beleerd voor de wagen, denk dat het helemaal goed gaat want wij hadden haar ook al voor het sleepje, waar ze toen echt heel braaf in was. Maar lijkt me zo gaaf haar voor de wagen te zien! En betekent ook dat de mensen die haar hebben gekocht echt in haar geloven leuk he.