[AR] Indoor marathon 2013-2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Indoor marathon 2013-2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:36

Nijkerk was gaaf :D Helaas ging het hier niet zo als het zou moeten _O- maar verder wel genoten van de gave wedstrijd! Was weer top!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:02

@ melanie. Ik ben niet nieuwsgierig hoor. Maar wat is er gebeurd dan heb alleen de 2de manche gezien.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:30

Pony's waren erg enthausiast :))
Ging verder erg lekker, helaas op poortje 18 (nog 2 te gaan), schoot Syl vol naar links tegen Noor aan naar poortje 8 die schuinlinks voor 18 stond, ondanks poging tot naar rechts bijsturen lukte niet dus gingen er al half doorheen dus uitgesloten..

Ik was er al bang voor met lopen, Syl wil nogal enthausiast met de baas meedenken haha :(:) , doet ie met tandem en enkelspan ook, hij zoekt zo graag naar de poortjes. :))
(http://youtu.be/ow1rP8jAiCA Je ziet t m hier op 2.07 ook ff doen :)) )

Helaas. You win some, you lose some :D
Maar ach, heb zo'n fijn seizoen verder gehad dat ik niks te klagen heb, maar het was wel ff zuur.
Wie weet volgend jaar :))
We trainen weer lekker verder!

Heb nog wel Boyd zien rijden (Wauw, dát is pas sport haha, heel mooi), en nog finale. Wat een sfeer. <3

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:35

Sperriempje schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom er zo weinig te starten valt in omgeving Rotterdam? :( wil graag meer ervaring op gaan doen met mn Shettenspan

Helaas is in de Randstad heel weinig te starten voor het aangespannen gebeuren. Maar volgens mij is het mennen nu rete-populair aan het worden. Dus ik hoop dat er ook meer wedstrijden georganiseerd gaan worden...

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 18:47

@Melanie jammer van de over enthousiaste pony, maar wel weer een leerzaam momentje. Het was mij sowieso al opgevallen dat ook strak langs andere poortjes moet durven te sturen (met de kans dat je er een balletje af sjeest als je teveel drift :P) wil je goed uitkomen voor het poortje waar je doorheen moet.

@jorika+sperriempje. Op zich wordt mennen wel populairder, maar de wedstrijdorganisaties hebben het zwaar. In NH zijn er bijvoorbeeld meerdere wedstrijden afgelast door te weinig animo en dan wordt het te duur om de boel te organiseren (dus in de buurt te blijven van break even draaien, want er wordt sowieso niet veel winst gemaakt, denk ik). Je moet in dat opzicht een eindje willen reizen als je actief wedstrijden wil rijden. Op de sites van de mendistricten vind je een wedstrijdkalender en dan kan je zelf uitzoeken welke wedstrijden er zijn binnen de straal die jij wil reizen. Wij rijden bijvoorbeeld ook wedstrijden in District Noord, omdat helemaal naar Zeeland gaan (wat ook onder District West valt) veel verder is dan de dijk oversteken naar Friesland.

Zie ook dit topic: [AR] Weinig animo voor D+V in district zuid

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:14

Sperriempje schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom er zo weinig te starten valt in omgeving Rotterdam? :( wil graag meer ervaring op gaan doen met mn Shettenspan

Wat bedoel je precies: indoormarathon's (waar dit topic dus voor bedoeld is)? Samengestelde menwedstrijden? Dressuur / Vaardigheid? Of oefenwedstrijden?

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:34

Gem schreef:
Sperriempje schreef:

Wat bedoel je precies: indoormarathon's (waar dit topic dus voor bedoeld is)? Samengestelde menwedstrijden? Dressuur / Vaardigheid? Of oefenwedstrijden?

O.a (indoor)marathons, maar ik heb nog niet veel ervaring dus zou ook graag eens sgm'en of d/v willen proberen

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:35

Rijden er nog meer bokkers as weekend de indoor van de betuwe cup in de Roskam mee?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:57

Normaal gesproken rijd ik betuwe cup wel mee, dit weekend lukt helaas niet.

Volgende betuwe cup's wel weer.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:16

Sperriempje schreef:

Wat is weinig? Sowieso zijn er in Zwartewaal meerdere, dat is heel dichtbij. Vanaf Rotterdam ben je ook vlot in Zeeland, daar zijn ook wat indoors.
En ook hele leuke zijn Utrecht en Houten, dat is qua afstand ook nog prima te doen.
Ik neem aan dat menners wel gewend zijn iets verder te rijden dan dressuurruiters ohz voor een wedstrijdje.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 12:56

Ik ga niet naar Roskam. Maar dit weekend is er ook weer een NH cup minimarathon. Dit keer in Benningbroek. Ben erg benieuwd, want dit is de eerste keer dat ik indoor een minimarathon start (is toch weer anders met al die echo's etc.).

@sperriempje bij SGW is er een minimale stokmaat om mee te mogen doen (zie reglementen). 98% van de shetlanders zijn hiervoor te klein, dus ik denk dat je het beste op zoek kan gaan naar D+V wedstrijden en minimarathons.

In dit topic is een begin gemaakt met de wedstrijdkalender (D+V) voor komend jaar: [AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:07

Dan zien we elkaar in Benningbroek. :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:08

Met een 2span mag je wel met kleinere pony's in de lagere klasses samengesteld starten.

Zelf hou ik het vooral bij D/V en minimarathons met mijn kleintjes.

Ik start ook zondag in Benningbroek. Eerste keer indoor met het 4span. Ben heel benieuwd hoe het dit keer gaat lopen. Vanmiddag of zaterdag maar even met m'n scheer apparaat spelen zodat ze zondag hun warmte beter kwijt kunnen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:12

Succes dit weekend bokkers :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 14:05

@Poeltje ik mag weer lekker vroeg starten (9.50 ongeveer) en volgens mij jij pas laat in de middag. Dus elkaar echt zien rijden, zal niet gebeuren gok ik :P

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 21:39

Erg leuke minimarathon achter de rug vandaag!

Sam had vanmorgen geen zin om zijn warme stal te verlaten (vorige week was ie ook al op pad geweest voor zijn laatste dressuurwedstrijd van het seizoen - toen M startgerechtigd geworden). Maar toen meneer zijn vriendjes en pionnetjes zag, stond ie letterlijk te trappelen om een rondje te crossen ;)

Vandaag weer geoefend met korte lijnen rijden in de hindernis (voor het eerst ook bijgeremd - dat deed ik eigenlijk nooit) en dat verliep redelijk soepel. Helaas bij een pion tekort ingestuurd (Sam was ook een beetje te enthousiast toen) dus een balletje gereden in de eerste omloop. De tweede omloop foutloos en weer een stukje sneller. Niet dat we wereldtijden neerzetten hoor :+ Onze eerste twee minimarathons zat ik 60sec achter de nummer 1 aan en vandaag ongeveer 45sec, dus we gaan vooruit! :D En daar gaat het om. Vond dit in ieder geval een mooie afsluiting van het seizoen. Sam heeft wel vakantie verdiend na zo'n mooi jaar :D

@Poeltje gefeliciteerd met je prijs! Heb je vanmiddag toch nog voorbij zien vliegen door de baan ;)

Hoe is met de rest van de wedstrijdgangers gegaan dit weekend?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:26

Ik heb fijn gereden, ponys gingen errug hard en ben voor t eerst uitgebelt. Ponys gingen harder dan ik kon denken en sturen. Voor ponys keken mij op een gegeven moment aan, is niet erg handig ;).

Maar ben dik tevreden, hebben weer een hoop geleerd en ponys hebben super hun best gedaan.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 22:51

Klinkt als een mooi oefening! :j Jammer van het uitbellen, maar soms is het pech hebben (hadden er meer last van vandaag). In je filmpje zagen ze er trouwens wel heel braaf uit met zijn viertjes +:)+

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:05

Ik heb ook heerlijk gereden in de Roskam. We mochten zelfs finale rijden 's avonds. En dat voor de 2e indoor van mn pony. Helaas bleef bij de start mn zweep vast zitten aan het tuig, wat resulteerde op een bal op poortje 1. Na poortje 2 hem gelukkig weer los gekregen en er goed voor kunnen rijden met als resultaat een 6e plaats :)