[AR] Talentencompetitie voor Jonge Menpaarden & Menpony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:23

gefeliciteerd lanouska!

wittequint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:25

super lanouska!!! wij hebben alleen de jongste gezien en die liep ook super netjes.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:31

Gefeliciteerd Lanouska!
Ik zag Shelltje en MelanieB ook op de startlijst staan. Ben benieuwd of ze ook door zijn.
En de dekhengst Melle Wiebert ook menpony geworden, zie ik *\o/* !

Dennis

Re: Talentencompetitie voor Jonge Menpaarden & Menpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:52

Leuk, allemaal mensen die door zijn!

Ik heb nog 2 weken om te oefenen. Heb de laatste weken heel weinig gereden ivm omstandigheden. Dus verwacht er weinig van, maar m'n puppy is zo braaf :).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:14

Wittequint, dan heb je mijne denk ook gezien :))

Ik ben een trotse eigenaar.
Staat er nog maar net voor, en gedroeg zich uiterst braaf, was echt heel tevreden met 'm.
Hij was wat gestresst en dus wat gehaast, maar ik was heel tevreden.

Hij is ook door naar de finale *\o/* Absoluut niet verwacht, maar wel heel gaaf!
Hij gluurde ff naar de hekjes, maar eenmaal in de ring ook niet meer.
Had even ruzie met mijn stoel dus mijn laatste onderdeel wbt slangevolte ging de soep in hihi. Vaardigheid nog nooit met 'm gedaan maar deed ie ook super braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Ben nog filmpje aan't uploaden vd vaardigheid.
Had met hem heel geen vdh geoefend ook dus was maar afwachten, maar hij vond het leuk en deed braaf.
Vdh is heel klein, simpel en dus voor elk paard goed te doen. :j

Edit: (daarna was telefoon vol dus niet geheel haha)

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:36

Wij hebben ook meegedaan in nijkerkerveen, ik ben super trots op mijn pony!
helaas niet door naar de finale maar dat maakt me helemaal niks uit, pony is net 4 geworden en staat nog niet heel lang voor de wagen.
Voor wat ze kon heeft ze het super gedaan en ook leuk positief commentaar gehad, ze was wel behoorlijk moe van alle indrukken maar wel door blijven werken, ze vonden het een erg aansprekende pony met een goed en positief karakter, helaas zit ze momenteel erg vast op links waardoor ze haar stelling en buiging niet helemaal goed vonden, dit is ook de rede waarom ze niet naar de finale gaat. Maar dit is iets wat er ook niet zo opzit natuurlijk bij een 4 jarige waarmee ik ongeveer net een maandje aan de dressuur bezig ben.
maar ze had alsnog 61% gelopen en daar was ik blij mee aangezien dit haar eerste dressuur proef was, en vond hem vrij pittig voor mijn kleine ding!

Ik ben nog een filmpje aan het uploaden van onze dag!

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 23:06

Talentencompetitie voor Jonge Menpaarden & Menpony's
De tweede voorronde zit erop en is, op een klein oponthoud vanwege het onweer na, vlekkeloos verlopen. We zijn weer negen finalisten rijker. Rijders, proficiat!

wittequint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:54

melanie heb je inderdaad zien rijden herkende gelijk "mijn oude" tuig met hartje eraan. leuke pony inderdaad nog wat onrustig in de aanleuning maar wat een pit zit
erin.
shetttje hebben we ook zien rijden,jammer van de scheve stelling want ik vond het ook een aansprekende pony die verder een goede proef liet zien,komt wel goed.

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 15:30

Talentencompetitie voor Jonge Menpaarden & Menpony's
Een impressie van de tweede voorronde van de Talentencompetitie voor Jonge Menpaarden & -pony's bij Manege Kraaij in Nijkerkerveen — Foto-impressie voorronde District Oost (14 foto's) https://www.facebook.com/pages/Talenten ... ion=stream

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:15

Afbeelding

vond deze foto toch wel super vet! iedereen gefeliciteerd die in de finale zit! ik was al super trots op mijn kleine pony na 3.5 maand voor de wagen zo netjes lopen en ze heeft zich keurig gedragen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:56

Gave foto, Shelltje! Mooie ervaring erbij.
Gefeliciteerd voor de finalisten :) .

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:20

Lijst voor Boijl staat online. Netjes gemaakt! :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:38

Waar staat de lijst dan..... Zie alleen deelnemerslijst

edit heb ze gezien..

beetje jammer dat ik al om 10 uur moet en met mijn andere om 1500 en om 1700.

wordt zo een lange dag, want is ook nog eindje rijden dus staan ze van 7 tot minimaal 20 op de trailer

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:24

Ik ben ook wel even onderweg ... Een vriendin van mij rijdt ook mee en we gaan samen op wedstrijd. Mag eerst 12.50u en om 17.55u de laatste. Prijsuitreiking van de ponies is max. 20.30u. Zondag maar een rustdagje voor Caspertje ;) Ik heb geen idee hoe lang het rijden is voor mij, denk een klein uurtje. Ach, het wordt mooi weer toch? Bbq mee ... :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:13

ik wacht het even af. Gaat er mij om dat ze lang op de trailer moeten staan. Als ik om tien uur moet rijden en moet verkennen ga ik om 7 uur weg. Als ik dan daar om 21 uur weg kom ben ik om tien uur op stal

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:52

Weet niet hoe braaf jouw paard/pony is, maar kun je hem niet een tijdje aan de trailer zetten met een langere lijn, dat hij dan wat kan grazen? Dit ben ik namelijk met Casper van plan als hij zo'n 3,5u moet wachten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:03

Ja dat kan wel. Heb alleen twee pony,s mee. Maar blijf er sowieso dan bij in de buurt. Maar het blijft als nog één lange dag.... Het is niet anders

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:56

Is wel een heel lange dag voor jonge paarden/ponys (ook voor oudere trouwens)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:11

Onzin de proef voor de talentencomp met de vaardigheid duurt bij elkaar nog geen half uur...
Alle tijd om een jong paard naar huis te brengen, maar kun je van een jong paard spreken als ze dus uren later nog enkelspan en daarna tweespan d/v moeten rijden...
Net als 5 jarige die in Wouterswoude heeft gelopen, de dag later de competitie en weekend daarop weer swm....
Maar wel mekkeren dat er galop in de proef zit

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:05

Ik hou mijn 4 jarige verder lekker thuis, heeft 2x D/V gelopen om eens aan een wedstrijd omgeving te wennen en eens tussen pionnetjes te lopen. Maar dat vind ik voorlopig mooi genoeg. Na de competitie gaat ze eerst een tijdje met vakantie in het land en daarna gaan we lekker thuis door trainen. Ik start die dag ook alleen met haar zodat ze niet de hele dag hoeft te wachten bij de trailer (neem wel een ervaren wedstrijd pony mee om er naast op de trailer te zetten, ze is nog helemaal niet alleen op pad geweest).

Mijn 5 jarige gaat niet eens mee, die is nog zo puppy, die ga ik dat echt nog niet aan doen. Volgend jaar is wel de bedoeling.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:17

@ echwel welke 5 jarige heeft in wouterswoude, daarna competitie en volgende week in een swm.. ?

Want Tja onze 5 jarige heeft nog NOOIT in het 4 span gelopen.. dus die bedoel je vast niet..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:08

Kijk er vast overheen, maar kan de uitslagenlijst nog steeds nergens vinden. Alleen een informeel lijstje van een fotograaf op de FB van competitie, met de namen die door mogen naar de finale.
Waren het overigens dezelfde juryleden?

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 08:07

Gem schreef:
Kijk er vast overheen, maar kan de uitslagenlijst nog steeds nergens vinden. Alleen een informeel lijstje van een fotograaf op de FB van competitie, met de namen die door mogen naar de finale.
Waren het overigens dezelfde juryleden?

Sorry, Sorry ook wij hebben helaas last van vakantie perikelen.
Wat betreft de juryleden: Thea Vermunt en Marja Herfst-Kaan zijn de vaste juryleden. Bij iedere voorronde is er een jurylid aanwezig die in het KNHS men district woont, in het geval van Nijkerkerveen was dat Jaap Boom.

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 10:42

Gezien het grote aantal deelnemers in Boijl aanstaande zaterdag is besloten GEEN algemene prijsuitreiking te houden. Om de drie deelnemers worden de protocollen verwerkt en kun je bij het secretariaat zien of je de minimale score van 65% gehaald hebt (of niet ;))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:21

Was er zaterdag toch ook niet? Of heb ik 'm gewoon gemist :))