Maar bij een sulky komt bij niet goed afstellen gewicht op je paard neer. Is dat niet wat je ouders bedoelen xMoniek?
Hier vanavond maar eens spatborden bestellen voor de Oxer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik heb geen ervaring met de pirouette. Maar het grootste verschil lijkt mij je zithouding. Tevens is de pirouette een stuk smaller (plus minus 60cm tegenover 100cm HCA) waardoor je niet te hard de bochten door moet gaan.
Wel mooi ding die pirouette, met goede vering en spatborden. En zo te lezen een rem?
Akshay schreef:Hier in het bezit van een sulky oxer.
En ik wil zo graag een opbergmogelijkheid.
Maar... Dat ding wat horseshopinternational aanbiedt vind ik zo'n stom lelijk duur rotdingDaar wil ik geen geld aan uitgeven
En nu heb ik 2 opties in mijn hoofd![]()
Ik laat mijn vriendje een bak maken, van betonplex. Die ik tussen de wielen in laat maken. Nadeel: grote bak, massief uiterlijk. Groot risico op gerammel, dan wel bak zelf, dan wel inhoud.
Of ik koop ergens een mooie leren tas die ik aan het dwarsbalkje onder de zitting kan bevestigen met leren riemen. Als ik dan een wedstrijdje rijd/in de wei rijd, dan hoeft 't er niet aan te hangen. Maar als ik een broodje en wat te drinken wil meenemen kan dat
Andere opties ben ik heel benieuwd naar(of locaties waar geschikte leren tassen te koop zijn..)
nobje schreef:timokyana schreef:Wat voornamelijk niet over sulky's gaat en de slechte levertijd/contact.
Toch bedankt!
Ja dat klopt, ik wilde ook iets op zoeken in dat topic... maar kon
er ook niet in slagen...
Dus uitgeweken naar het shetlander forum...
Dus misschien bied dat nog een oplossing voor je ?
Mirjam schreef:Hoi, omdat iedereen hier meldt dat je op een HCA alleen maar in je eentje op kan? Bouwt HCA niet meer de tweewielers? Daar kan je nl prima met zijn tweeën op het bankje en die hebben een lage instap. Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik een tweewieler voor de shet bij hem gekocht, omdat ik de sulky niet praktisch vond vanwege de instap. Dit wagentje is wel zwaarder en ook duurder dan de sulky, maar weer wel de goede kwaliteit en vering!
Tess schreef:Mirjam schreef:Hoi, omdat iedereen hier meldt dat je op een HCA alleen maar in je eentje op kan? Bouwt HCA niet meer de tweewielers? Daar kan je nl prima met zijn tweeën op het bankje en die hebben een lage instap. Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik een tweewieler voor de shet bij hem gekocht, omdat ik de sulky niet praktisch vond vanwege de instap. Dit wagentje is wel zwaarder en ook duurder dan de sulky, maar weer wel de goede kwaliteit en vering!
Die vind je hier:
http://www.ponywebwinkel.nl/shop/menwag ... wagen.html