[AR] KNHS instructieweken mennen 2013!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: KNHS instructieweken mennen 2013!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:13

Det hier is ook nog niet echt in trainingsmodus hoor. Maar we maken er gewoon een leuke week van :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:49

Hier idem, week genieten en veel leren.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:56

progamma en lesindeling is binnen.
Heb een gezellig lesmaatje
Maandag lezing door Erik Eshuis
Dinsdag clinic door Ad Aarts
Woensdag Proefgerichte clinic door Hermann van den Bosch
Donderdag bbq

Een vol progamma dus
Heb er zin in,er valt nu zo veel regen dat het over 1,5 week wel mooi moet worden toch

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:31

Doen ze dan tegenwoordig indelen op papier?
4 jaar geleden werd er ingedeeld nalv wat ze die ochtend aan rijden gezien hadden.

Ach, maakt voor mij ook niets uit... niveau hebben we niet, lol wel!
En als week 1 die dingen heeft, heeft week 2 die vast ook wel!
Krijg er steeds meer zin in.

En alle regen die nu valt, valt dan niet meer toch?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:54

Niveau geef je al aan bij terugsturen papieren :j Dus aan de hand daarvan maken ze selectie.
Ik rijd vaak bijv sochtend tweespan en smiddags enkelspan, of andersom. Of een dag tweespan en andere dag enkelspan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:42

Ik zet gewoon altijd op papier met wie ik in de les wil :P Dit word het 3de of 4de jaar dat we samen in een les rijden. Super gezellig hihi.
Ik hoop dit jaar wel weer les te hebben van Paul en Jan. Vorig jaar alleen maar de dames gehad.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:02

Ik hoop stiekem weer van dezelfden les te krijgen als vorig jaar, heb erg genoten van de lessen toen en voor zowel tweespan als enkelspan heel fijn kunnen rijden.

Heb er al helemaal zin in :D

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:46

Misschien dat hij er in week 2 wel is maar in week 1 is Jan er niet

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:50

Ik weet niet eens wie er les geven, dus dat maakt ook al weinig uit.

Sjol is wel redelijk ervaren menpaard, maar niet met niveau.
Toobs is groentje voor de wagen.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:43

Voor week 1 gaat het nu opschieten
nu maar hopen dat het weer beter gaat worden,al ziet het er nog niet naar uit.
dan maar genoeg droge kleding mee nemen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:01

Helemaal omdat er zeer waarschijnlijk niet binnen gereden kan worden. Dus je kan ook geen mazzel hebben hihi

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:53

Die had ik toch al niet.
Paul en Jan staan altijd binnen,Jan is er niet(en die bak is er niet meer) en Paul heb ik niet.
Helaas,maar ga het toch wel naar mijn zin hebben.
Alleen wel rekening mee houden dat er niets meer droog wordt,geen slaapzaal dus ook geen kachel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:38

Kortom als het het weer is dat het deze week is wordt het koud en nat, brrrrr.
Geen binnenbak, hmmmm en clinics etc. dan in de avond, ook allemaal buiten?

Moet ik dan echt in de lente lang thermo ondergoed gaan dragen?
Nou hoop dat ze geen boiler hebben, want enigste plek om dan lekker warm te worden lijkt mij dan nog
asociaal lang douchen.

Aan de andere kant, al het water dat nu valt, valt dan niet meer?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:03

Wat een negativiteit Sjolvir :D
Lekker rustig afwachten, komt vast goed.

En voor week 2 is iig de maandag/dinsdag mooi weer en zon, verder kon ik nog niet kijken :))
Vorig jaar in de zeikregen marathon gereden.. maar ach, ik geniet er toch wel van. Zat kleren mee, en ff lekker douchen!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:03

Dat hoop ik ook! We gaan voor mooi weer!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:09

Ik baal van het weer omdat de paarden balen, weiland is verzopen, dus mogen ze ook al niet meer op helaas.

Ik hou gewoon niet van regen in deze hoeveelheden :+ }>
Kwam deze net tegen op fb, onder het kopje vrouwen humor
Het weer voor komende week, wel passend geloof ik...
Afbeelding

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:49

Clinic is heus wel binnen hoor.
en een boiler? lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
we blijven positief hoor.
we gaan het gewoon erg leuk hebben

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:51

Hallo Allemaal!
Ik zit hier misschien niet helemaal goed, maar ik ga samen met 3 stalgenootjes naar week 4. Voor mij is het de 4e keer dat ik naar de instructieweken ga. Alleen toen ik hoorde dat de paarden ook in een tent moesten verblijven had ik mijn twijfels. Ik heb een mail gestuurd naar de KNHS dat ik het eigenlijk belachelijk vond dat we op het laatste moment te horen krijgen dat onze paarden in een tent verblijven in plaats van nieuwe stallen met alle gemakken. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding nu niet eerlijk. Maar ze waren niet van plan korting te geven en zeiden dat het een leuke week ging worden en dat de tentstallen prima waren omdat er ook toppaarden in verbleven.(beetje raar argument vond ik, maargoed) Ik wilde wel eens met eigen ogen zien waar mijn paard zou moeten verblijven dus ben ik afgelopen maandag met twee stalgenootjes naar ermelo gereden. Ik heb wat foto's gemaakt en misschien zijn jullie ook wel nieuwschierig dus vandaar:

De tent met stapelbedjes. Op zich vond ik de tenten wel gezellig, vraag me alleen af of er ook nog electriciteit komt. We moeten wel onze mobieltjes kunnen opladen en een fohn kunnen gebruiken enzo toch?

Afbeelding

De 'wasplaats' gewoon 4 tuinslangen aan een hekje

Afbeelding

Hier kom je het tentenkamp op, dat gele ding is nog een kleine paardentent

Afbeelding

Onze tentjes

Afbeelding

Dit is een kleine paardentent, enkele stallen links en rechts, doordat hij zo klein is was het ook erg benauwd en stonk het daar al best wel. Deze tent staat achter de douches en wc op het veld van onze tentjes

Afbeelding

Een van de grotere stallen in de grote paardentent, deze tent staat naast het bouwterrein en heeft zowel grote als kleine stallen. Dit is dus een grote stal, 3 x 3 meter ongeveer. Er zijn een paar stallen waarbij er een luik aan de voorkant is, de rest is dicht aan alle kanten.

Afbeelding

Dit is zo'n kleine stal. Ik denk dat hij ongeveer 2 x 3 meter was. Best klein dus

Afbeelding

Dit zijn de douches.. Er stonden er maandag maar 3 van. En 3 losse WC's. Ik neem aan en hoop dat er daar meer van komen..

Afbeelding

Nog een sfeerplaatje.. Rechts de tenten en links het bouwterrein met daarachter de paardentent. Je hebt dus niet zo'n mooi uitzicht :P

Afbeelding

De crossbaan, grote binnenbak, foyer, buitenbanen en hoofdterrein zijn nog gewoon in tact, de rest van het terrein ligt in puin. Ik vraag me ook af of de bouw gewoon doorgaat tijdens de weken, en of we daar geluidshinder van zullen ondervinden. Ik heb ook geen drinkbakken in de paardenstallen gezien, vraag me af hoe ze dat gaan doen. Als we mooi weer hebben denk ik dat het een prima week zal worden, maar als het met bakken uit de lucht komt wordt het een grote modderpoel rond de tenten en vraag ik me af of wij en onze paardjes het droog zullen houden. Ik weet nog niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden. Wat denken jullie?

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:11

Er zal heus wel stroom komen in de tenten,over een fohn maak ik me al helemaal geen zorgen.
Paarden staan prima in een staltent,bij de grote wedstrijden staan ze daar ook altijd een weekend in.
Waterbakken kan je niet verwachten in een staltent,er zouden grote wateremmers komen.
Het uitzicht bij de tenten maakt me ook niet zo veel uit,je slaapt er alleen maar,en dan zijn de gordijnen toch dicht.
4 slangen aan een hekje zijn er dus 2 meer dan op de oude wasplaats.
De verbouwing gaat gewoon door als we er zijn,dat was ook al bekend.
3 toiletten en douches is niet veel,maar misschien komen er nog wel een paar bij.( hoop ik wel met 45 man,anders wordt het nummertjes trekken)
Ik blijf gewoon positief hoor,we gaan er met zn allen gewoon een leuke week van maken.
Hoe het is met regen kan ik je volgende week vertellen,ik ga er Zondag heen en ze geven voorlopig alleen maar regen op.(helaas)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:22

Bedankt voor de sfeerimpressie! We gaan het allemaal wel zien hoor :D

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:30

Ik ga ik week 4 pas dus hoor graag van jullie hoe leuk het was ;)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:13

Lordino schreef:
Hallo Allemaal!
Ik zit hier misschien niet helemaal goed, maar ik ga samen met 3 stalgenootjes naar week 4. Voor mij is het de 4e keer dat ik naar de instructieweken ga. Alleen toen ik hoorde dat de paarden ook in een tent moesten verblijven had ik mijn twijfels. Ik heb een mail gestuurd naar de KNHS dat ik het eigenlijk belachelijk vond dat we op het laatste moment te horen krijgen dat onze paarden in een tent verblijven in plaats van nieuwe stallen met alle gemakken. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding nu niet eerlijk. Maar ze waren niet van plan korting te geven en zeiden dat het een leuke week ging worden en dat de tentstallen prima waren omdat er ook toppaarden in verbleven.(beetje raar argument vond ik, maargoed) Ik wilde wel eens met eigen ogen zien waar mijn paard zou moeten verblijven dus ben ik afgelopen maandag met twee stalgenootjes naar ermelo gereden. Ik heb wat foto's gemaakt en misschien zijn jullie ook wel nieuwschierig dus vandaar:

De tent met stapelbedjes. Op zich vond ik de tenten wel gezellig, vraag me alleen af of er ook nog electriciteit komt. We moeten wel onze mobieltjes kunnen opladen en een fohn kunnen gebruiken enzo toch?

Ik denk dat je een beetje voorbarig bent. Familie van mij werkt bij de Knhs, we wonen er vlakbij, en volgens haar zijn ze deze week nog volop bezig met opbouwen. Het beeld wat jij weergeeft is dus niet "af". Ze ziet het dagelijks veranderen. Ook zullen er heus geen paarden in stallen van 2x3 komen, maar er zijn ook mensen met kleine ponies

Dit is een kleine paardentent, enkele stallen links en rechts, doordat hij zo klein is was het ook erg benauwd en stonk het daar al best wel. Deze tent staat achter de douches en wc op het veld van onze tentjes

[ Afbeelding ]

Een van de grotere stallen in de grote paardentent, deze tent staat naast het bouwterrein en heeft zowel grote als kleine stallen. Dit is dus een grote stal, 3 x 3 meter ongeveer. Er zijn een paar stallen waarbij er een luik aan de voorkant is, de rest is dicht aan alle kanten.

[ Afbeelding ]

Dit is zo'n kleine stal. Ik denk dat hij ongeveer 2 x 3 meter was. Best klein dus

[ Afbeelding ]

Dit zijn de douches.. Er stonden er maandag maar 3 van. En 3 losse WC's. Ik neem aan en hoop dat er daar meer van komen..

[ Afbeelding ]

Nog een sfeerplaatje.. Rechts de tenten en links het bouwterrein met daarachter de paardentent. Je hebt dus niet zo'n mooi uitzicht :P

[ Afbeelding ]

De crossbaan, grote binnenbak, foyer, buitenbanen en hoofdterrein zijn nog gewoon in tact, de rest van het terrein ligt in puin. Ik vraag me ook af of de bouw gewoon doorgaat tijdens de weken, en of we daar geluidshinder van zullen ondervinden. Ik heb ook geen drinkbakken in de paardenstallen gezien, vraag me af hoe ze dat gaan doen. Als we mooi weer hebben denk ik dat het een prima week zal worden, maar als het met bakken uit de lucht komt wordt het een grote modderpoel rond de tenten en vraag ik me af of wij en onze paardjes het droog zullen houden. Ik weet nog niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden. Wat denken jullie?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:14

Hmm mijn verhaaltje staat ergens middenin je quote.. Lekker handig zo'n smartphone

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:50

Ik heb je verhaaltje kunnen vinden ;)
Een stalgenootje van mij heeft de KNHS ook gemailt, met de vraag wat er nog gaat veranderen. Dus het is inderdaad geen definitief beeld. Maar het geeft wel een beetje een indruk. En ik denk niet dat het een hele verkeerde indruk is. Zoals ik al zei met de tenten voor ons is er niks mis, ik maak me alleen zorgen over het geluidsoverlast, ik ben bang dat mijn paard gestresst raakt als hij in een kleine dichte stal in een tent naast een bouwterrein staat. En in zo'n intensieve week wil ik natuurlijk wel dat hij tot rust komt.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 17:03

Tja ik zie t wel.. Maak me er ook maar niet te druk om.. In de andere stallen was t ook druk en stond mijn kleine spruit ook in een dichte stal.. Denk niet dat dat een probleem zal zijn.. Volgens mij stond er in t begin al bij dat t dit jaar anders zou zijn. Ik heb er enorm veel zin in, ik hoop alleen dat t weer nog wat omslaat..Vrees idd dat week 1 al behoorlijk pech gaat hebben.. En wat betreft de geluidshinder( wat we ook al wisten), tja, worden ze lekker mak van.. Ik zie de lol er wel van in tot nog toe.. Eerst maar afwachten.

Wel leuk om de foto's te zien zo..