[AR] Dressuur + Vaardigheid 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 12:13

Okee, vandaar dus.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:21

Even voor wat betreft onze eigen georganiseerde wedstrijden: indoor liep heel erg goed, was erg vol. Outdoor was minder dan afgelopen jaren.

Mogelijke oorzaken: er zijn een aantal mensen die als ze sgmw rijden geen d/v rijden (ik hoorde mensen zeggen dat ze hun paard/pony na marathon niet meer rustig kunnen krijgen voor d/v. Persoonlijk snap ik dat niet zo, maar goed, misschien heb ikzelf wel een afwijkend paard, want de mijne zou de dag na marathon alweer d/v kunnen rijden). Er zijn volgens mij ook wedstrijden bij gekomen, waardoor we de deelnemers moeten delen.

Zelf start ik ook minder. Dat heeft alles met tijd te maken. Manlief werkt over ver en wil in de weekenden ook wel eens thuis zijn. Dus hebben we de afspraak dat ik maar 1x per maand start (oke, ik smokkel nog wel af en toe hahah)

Ik heb wel gehoord van meerdere wedstrijden hier in het noorden die niet doorgingen. Redenen daarvoor waren: geen officials of vrijwilligers kunnen regelen, te weinig deelnemers. Niet alleen aangespannen merken we afname deelnemers (behalve dan bij onze indoor wedstrijden!), ook bij de dressuur (vooral ponys) en springwedstrijden loopt het aantal deelnemers terug.

tallechie

Re: Dressuur + Vaardigheid 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:37

Ik word ook selectiever in de wedstrijden waar ik naar toe ga. Ik rijd twee in de maand, maar in het marathon seizoen rijd ik dus geen dressuur en vaardigheid omdat ik met de marathons al aan 2 in de maand kom of een extra weekend vrij neem.

Ik rijd na een marathon dus geen dressuur. met de ene kan het wel, met de andere niet, maar dat komt omdat ik die dressuurmatig nog niet goed aan de loop heb.

Ik hoor wel dat mensen selectiever worden ook qua accommodatie. Als ik ergens twee jaar kom en ik moet op een veld rijden waar mijn pony amper door heen komt ga ik daar niet weer heen. Ik geef de organisaties wel meerdere kansen, maar moet wel goed zijn.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:29

7 juli dressuur/vaardigheid in Veenhuizen.
Met een hobbyrubriek en een jeugdrubriek (zonder startkaart, 8 t/m 18 jaar).
Met tussentijdse uitslagen en prijsuitreikingen van de dressuur.
Onderussen is het in het reglement opgenomen dat er tussentijdse uitslagen moeten zijn, maar wij zijn het de afgelopen tijd nauwelijks tegen gekomen, wel een poging tot trouwens, die grotendeels mislukte, maar de goede wil was er.
Wij zelf selecteren hier op , een wat minder dressuurveld ben je in 10 minuten doorheen en is voor iedereen gelijk, maar dat wachtennnnnnnnnnn. Wij rijden geen vaardigheid, in de hoop dat we dan eerder naar huis kunnen, maar dan moet je om 10 uur dressuur rijden en dan is er om vijf uur nog eens prijsuitreiking en het vrijgeven van de protocollen. Kun je wel gaan wapperen met het reglement, maar dan komt er het grote zwijgen en het schouder ophalen, zou je eens met de ruiters moeten doen. We hebben net in de rekenkamer gezeten bij een wedstrijd onder het zadel, heb je tien ringen en de couponlopertjes moesten zo'n eind lopen, die waren zo'n drie kwartier onder weg, maar iedereen verwacht wel een prijsuitreiking binnen een half uur na de start van de laatste ruiter in hun klasse. Dat lukte ons dus in een uur, nou het commentaar was niet van de lucht.
Ik snap niet dat het bij een menwedstrijd met vier ringen dan zo lang moet duren voordat er een uitslag komt en waarom er geen protocollen vrijgegeven kunnen worden na het inbrengen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:48

Wij doen al jaren (zeker 6 jaar) tussentijdse uitslagen hoor! En coupons/protocollen worden bij ons ook altijd na invoeren gelijk vrij gegeven. Maar snap inderdaad neit waarom dat op andere wedstrijden niet kan. Wij laten op computerschermen ook de tussenstanden zien, dus mensen die niet in de prijzen zitten, kunnen lekker naar huis.

Alleen bij vaardigheid kan het niet anders, omdat alles door elkaar heen start. Maar goed, dat staat los van de dressuur.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:50

Vind ik super als men dat doet. Helaas hier in de omgeving weinig.. -O- ohz wel altijd veel hier.

Ik rijd na marathon gerust weer drs/vdh :j mooie training juist.
Outdoor rijd ik wel minder drs/vdh wedstrijden, maar probeer het wel tussendoor nog te doen wanneer uitkomt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:12

Wij hebben ook al jaren geldprijzen (behalve bij vaardigheid en bijv vierspan, dat kan gewoon echt niet uit), is bij de meeste wedstrijden ook niet zo. Zou fijn zijn als meer verenigingen dat ook gingen doen. Alles is al duur genoeg, dus als je dan wat geld wint, is dat mooi meegenomen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:32

7 juli in Veenhuizen zijn er ook geldprijzen (ook bij de vaardigheid), niet bij de impulsrubrieken trouwens. Inderdaad zijn er een paar wedstrijden die er positief uitspringen wat betreft de tussenstanden en protocollen van de dressuur, maar dit is nog maar sporadisch. Er zijn ook wedstrijdorganisaties die met zulke rare redenen aankomen waarom ze de protocollen vasthouden, dan gaan bij mij al alarmbellen rinkelen, want dan hebben ze, volgens mij geen notie hoe het allemaal werkt. Ik heb soms het idee dat er mensen zich zo op een wedstrijdsecretariaat werpen, want dat kan nooit veel werk zijn en er dan in blijven steken, de printer doet het niet, rubrieken verkeerd ingeroosterd, verkeerde proeven, geen protocollen van de vaardigheid, we hebben het ondertussen allemaal al een, of meerdere keren meegemaakt.
Een wedstrijdplaats hebben we ondertussen al geschrapt van ons lijstje, de ringen waren zeer slecht, de gehele uitslag kwam pas op het einde van de dag om 17.00 uur, terwijl ze om 9 uur 's morgens begonnen, daarbij zaten we nog vast bij het parkeren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 22:54

Wij gaan volgende week naar Heeze :) . Nog nooit Speel uw Spel gedaan, dus dat wordt nog ff opzoeken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:26

Ik ben er volgende week in de Middenbeemster bij.
Met Whitney, voor de pin en ga competitie in de Z dressuur en Z vaardigheid
En met Caya vooral voor de ervaring, voor het eerst vaardigheid, voor de 2e keer dressuur, beide in het L. Als voorbereiding op de jonge paarden competitie.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:29

Ik rij volgende week ook heeze mee. Als recreant. Is voor mij bijna een thuis wedstrijd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 20:44

Wie gaat er naar Grave?
Als het nog wil lukken, schrijft stalgenootje zich vandaag in, voor haar laatste puntje in de B. Kan ze mooi in augustus L starten en een gooi doen naar een ticket voor de Hippiade :D (Je moet de lat niet te laag leggen :') _O- )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:47

Uiteraard start ik in Grave, elk jaar..super terrein!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:51

Ik start komend weekeind in Barsingerhorn. Voor de dressuur vaardigheid competitie, en hopelijk voor de laatste punten om ZZ dressuur en ZZ vaardigheid te mogen met Whitney. Sta 2e in de competitie voor de dressuur en 1e in de vaardigheid (na 2 wedstrijden van de 4).
En Caya gaat ook weer gezellig mee.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 06:29

Ik ben er ook in Barsingerhorn bij. Ik heb er zin in!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 06:41

Wij zijn er ook! Gezellig :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:20

Leuk, word dus weer gezellig!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 21:22

Grave vandaag, de Anda van stalgenootje heeft goed zijn best gedaan. M. mag in augustus debuteren in de L dressuur! Helaas een balletje in de vaardigheid.

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:26

Da's leuk, Anda voor de wagen.

Hier gaat Toobs volgende week zijn hobbyklasse / HC debuut maken, 1 proefje dressuur en 1 vaardigheid.
Reden is minder..
Vorige week Sjol met losrijden voor vaardigheid niet rad, dus terug getrokken (morgen kijken of ze weer goed loopt).

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:38

@ Gem, super dat stalgenootje zo lekker heeft gereden!
@ Sjolvir, klote dat Sjol niet rad is, hoop dat het snel weer goed gaat, wel leuk dat Toobs nu mee kan.

Wij hebben vandaag in Barsingerhorn gereden, met Maistro twee winstpunten in het ZZ dressuur :D
[AR-ITP] Maistro naast ZZ vaardigheid, nu ook ZZ dressuur

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:57

Ook hier in Barsingerhorn gereden, geen superpunten, maar ook geen superproeven! 184 en 185 punten. In de vaardigheid 3 ballen eraf en toch nog 2de worden best knap toch. Maar de vaardigheid ging toch nog wel een stuk beter als 2 weken terug dat zag de jury ook gelukkig!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 15:51

Romy_tessa schreef:
@ Gem, super dat stalgenootje zo lekker heeft gereden!

Ja, ze werkt er hard voor. Ze moet alleen af en toe even overtuigd worden dat ze niet drama gereden heeft. Punten zitten gewoon een keer mee of tegen, maar zeggen weinig over je gevoel na afloop.
Tweede jury was wel een beetje Sinterklaas (die wil ik ook wel een keer hebben als ik tegen mijn laatste wp'tje aanzit O:) ), maar dat is dan een keer mooi meegenomen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:37

@Ipsilonka. Gefeliciteerd met je winstpunten :) De vaardigheid was inderdaad pittig! Het was lastig om snelheid te maken met al die korte wendingen. Die in Middenbeemster vond ik zelf fijner.

@Gem Hier nog een aantal leuke wedstrijden voor de kalender.

17 augustus - Middenbeemster (NH) - outdoor - D+V - gras - KNHS ja (Districtkampioenschappen West)
25 augustus - Wormerveer (NH) - outdoor - D+V - gras - KNHS ja (finaledag Pin&Ga competitie N-H)
8 september - Hippolytushoef (NH) - outdoor - D+V - gras - KNHS ja
14 september - Kootwijk (GLD) - outdoor - D+V en bestgaande menpony rubriek, alleen Welsh pony's - gras - KNHS ja (Welsh Familie & Sportdag)
15 september - Wijde Wormer (NH) - outdoor - D+V - gras - KNHS ja
29 september - Heiloo (NH) - outdoor - D - zand - KNHS ja
29 september - Hoofddorp (NH) - outdoor - Mini Marathon - zand (gras?) - n.v.t.*

Ik ben zelf 17 augustus op vakantie (helaas al ingepland voordat bekend werd dat de kampioenschappen om de hoek zouden plaatsvinden :(), maar ik hoop dat een heleboel Noord-Hollanders zullen starten in Middenbeemster zodat de kampioenschappen volgende jaar weer hier zijn!

De wedstrijd in Wijde Wormer is een mooi alternatief als je niet naar de Hippiade kan/mag. Begin dit jaar werd de wedstrijd bij hun nog afgelast door te weinig deelname. Hopelijk is dat dit keer anders, ze hebben namelijk een prima terrein wat makkelijk te bereiken is via de A7.

* Ik heb nog geen ervaring met minimarathons, maar als ik het goed heb begrepen krijg je daar sowieso nooit winstpunten voor. Wel is deze wedstrijd netjes aangemeld bij de KNHS en wordt het onder die reglementen gereden. De bodemsoort weet ik niet zeker, maar misschien kunnen deelnemers van vorig jaar dat aanvullen :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:16

De minimarathon in Hoofddorp is gras, is idd wel KNHS wedstrijd en de 1e van de competitie denk ik zo.

Ik ben er in de Middenbeemster zeker weer bij, net als in Wormerveer. Hippo waarschijnlijk ook, maar dat is nog zo ver weg.

Ik heb zondag ook fijn gereden in Barsingerhorn. Beide pony's waren braaf. Whitney is nu ZZ dressuur startgerechtigd. En Caya heeft het zo enorm braaf gedaan!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:59

@Dennis Bedankt voor de aanvulling. Ik had een filmpje gezien dat er op het zand werd gereden, daarom had ik dat gegokt. Hoe ziet het parcours er dan ongeveer uit? Gaan ze dan door het bos en kom je dan onderweg ook nog een waterpartij tegen of doen ze alles op het terrein bij de manege? Ik ben namelijk aan het overwegen om mee te doen, maar als er een waterbak in zit, moet ik die nog even een keer oefenen (pony kent de marathon wel, maar ik niet en ik ga er liever niet blind in ;)) Bij de voorlopige indoorkalender op de district site stond er inderdaad bij dat het de 1e van de competitie is.

Gefeliciteerd trouwens met je laatste winstpunt. Al gok ik dat je vanwege de kampioenschappen nog even Z blijft, of niet? ;) Succes alvast in de Beemster!

Ik heb zelf mijn outdoor kalender al helemaal uitgestippeld, maar dat komt omdat mijn vader ook wil starten en we (bijna) nooit genoeg grooms hebben om samen te gaan. Dus we hebben het zo eerlijk mogelijk proberen op te splitsen.