kyrkelover schreef:Nee sappos je gaat echt te ver want jou paard moet bepalen wat hij doet.
Maar het is wel een hengst he, mag ik dan wel de touwtjes in handen houden.
Ik vind het helemaal niets dat er dieren zijn die 2,5 jaar in de opfok staan en bijna geen mensen zien, daarna eruit getrokken worden om compleet overdonderd te worden met zadels en dekens. Liever wat meer toezicht, nog steeds een dier wat bij voorkeur 24/7 buiten staat maar wat wel in handen komt. In mijn geval betekent dat dat mijn twenter elke dag zn bakkie voer krijgt, soms aan zn voorpluk verplaatst wordt naar een nieuw stuk en elke dag krijgt hij even een kriebel. Vertel mij maar wat hier de belasting aan is en of het dichtbij beleren komt?
Kijk per paard

2 jaar (mijn huidige twenter, kan naast de scooter, fiets, loopt netjes mee, vindt alles wat ik doe prima omdat er 0,0 angst voor mij of nieuwe dingen is, als ik het doe zal het wel goed zijn, dekens, longeersingel, als ik een bit voor zn neus houdt hapt hij er in, maar houd ik mijn mouw voor zn neus hapt hij er ook in
, trailermak, hoefsmidmak, verkeersmak. En hoe ik dat gedaan heb? Door hem overal aan bloot te stellen, nee ik ga niet met hem aan het werk. Mijn stal is een stukje verderop dus wandel of fiets met hem naast me naar stal. Soms was ik even zn staartje of haal er een borstel overheen maar dat gebeurd zo zo weinig. Hij heeft dus alle tijd om jong te zijn en te spelen, niets wordt geforceerd)

2 jaar (heel volwassen, gewoon al af, nog wel wat jong in het koppie maar 100x meer volwassen dan onderstaande pony)

3 jaar (zeer laat en jeugdig dier, pas met 3,5 beleerd, een winter weggezet en het jaar erna opgepakt)