[AR] Dressuur + Vaardigheid 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:28

Dennis schreef:
Het word toch een vroegertje. Ik moet om 11.50 en 12.20 starten, mooie tijden dus. Maar de vaardigheid kan je tot 10 uur, of tussen 11.30 en 11.50. En dat ga ik niet redden, hoef niet veel los te rijden, maar wil wel rustig kunnen inspannen. Dus moet er voor 10 uur zijn.

Geldt hier helemaal hetzelfde haha. Wij rijden dressuur na jou. Geen tijd om parcours te lopen, dus dat wordt vroeg aanwezig zijn om parcours te lopen.
Wij hebben een heel zwaar veld om tegen te strijden _/-\o_ maar je weet maar nooit.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:33

Vaardigheid is niet heel lastig. Kwestie van goed verkennen (probeer bij het verkennen met wat ervaren mensen mee te lopen). En als je ga beginnen, binnen komen, melden+groeten, wachten op de bel (voor de bel starten is een beginners fout ;) ) en dan met een aanloopje door de start heen en gaan met die banaan. Je groom is alleen voor de sier, die mag onderweg geen aanwijzingen geven (bij de enkelspan pony is een groom niet verplicht, ik rij de vaardigheid altijd zonder, scheelt weer gewicht voor mijn kleintjes).
Met mijn kleintjes moet ik stevig doordraven in de L, dus als je alles in een goede arbeidsdraf rijd moet het wel lukken om binnen de tijd te blijven.

@ Janouk: Wij gaan gewoon samen strijden om 1 en 2 met onze opgevoerde grasmaaiers *\o/* :').

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:40

Voor ons is de dag geslaagd als het lukt om beide ZZ dressuur proeven een winstpunt te rijden en ook de vaardigheid foutloos in de tijd te rijden.
IN dit sterke startveld verwachten wij geen startplaats Hippiade, maar we gaan zeker ons best doen.
Ze liep vandaag op de bloeiende heide zo fijn los door haar lijf en zo fijn te sturen. _/-\o_ Als ze zo in de dressuur ring loopt volgende week, hoor je ons niet klagen.

Sjolvir

Re: Dressuur + Vaardigheid 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:45

Verkennen.. daar zit hem nou net het probleem...

Ik moet om 09.30 en 10.00 uur dressuur rijden en om 10.30 vaardigheid.
Wanneer moet ik dan verkennen, want ik neem aan dat dat 20 minuten voor aanvang is.
Dus 09.40 tot 10.00 uur, want om 10.00 uur start de vaardigheid.

Opgevoerde grasmaaiers zijn leuk!
Bij ons op de vereniging hebben we die ook, zo gaaf!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:44

Ik ga ervanuit dat je voor je dressuurproeven al de vaardigheid kan verkennen Sjolvir.
Voorgaande jaren stond de vaardigheid er al een dag van tevoren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:46

Ik neem aan dat de vaardigheid wel op tijd vrij gegeven word zodat je voor het inspannen kan verkennen.

Roos heeft een week in het land gelopen na het EK. Gister voor het eerst weer aan de dubbele longe (bij gebrek aan groom) en ze ging als de brandweer :D. Ben nu nog opzoek naar een groom voor vandaag.... Zal dus wel weer een stukje fietsen, aan de lange teugel ofzo worden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:58

Aha, dus ik kan gewoon om 7 uur 's morgens verkennen, pffffftttt.
Zag het al helemaal zitten, onervaren menner, die ook nog eens parcours moet gaan onthouden.
(bij springen lukt me dat ook al niet erger nog, met dressuur rijdt ik nog doodleuk de verkeerde
kant op terwijl er gewoon iemand LINKS, LINKS ANDERE LINKS staat te schreeuwen.)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:23

bij ons is er nog steeds geen startlijst dus is er ook nog geen planning te maken..

wel dat ik vrijdag alles mag schoonmaken
- 2 karren
- 5 tuigen
- 4 paarden
- living vrachtwagen opruimen en schoonmaken
- paardengedeelte uitmesten
- stallen uitmesten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:31

HIer waren ze keurig snel met de startlijst, na de sluitingsdatum kreeg ik in mijn mail bericht
dat hij er was met een linkje.
Vond dat wel super service!
Compliment aan district west in dat opzicht.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:41

het zal mij niks verbazen als bij ons morgen pas de startlijst er op komt..
in het noorden zijn ze wel heel vaak laat met de startlijst

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:49

Het was idd echt snel, vorig weekeind al, dus 2 weken van te voren!

Mijn voorlezers moeten wel eens 'ANDERE links' als ik al naar rechts kijk en die kant al wat stelling op vraag :+. Heb ook eens mijn keertwendingen achter elkaar verkeerd om gereden. De linker rechts en de rechter links. Jury was toen wel erg wakker, kreeg -2 voor een vergissing en meteen daar overheen -4 voor een 2e vergissing :o (helemaal terecht hoor, daar zal je me niet over horen).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 18:24

Sjolvir: en wanneer je de dressuur met een hoedje rijdt, denk om je cap voor de vaardigheid. Is verplicht. Ik heb bij mijn eerste (en tevens voorlopig laatste) vaardigheid alles verkeerd gedaan wat je maar verkeerd kon doen. Van niet groeten tot 3 balletjes, fikse tijdsoverschrijding en een uitgebreid groomende groom :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 12:00

Anke: helaas... Wilma mailde dat Heesch al helemaal vol zit ;( . Voel me behoorlijk schuldig t.o.v. stalgenootje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:38

Ik rij alles met cap, ook als ik mijn jurkje eronder heb, dus dat is 1 ding wat in iedergeval niet fout gaat!
Maar bedankt voor de waarschuwing, zou inderdaad echt iets voor mij zijn om dat te vergeten.

Heb mail terug, je kan 's morgens vroeg voor de dressuur parcours verkennen.
Dus als jullie er iemand een uur zien rondlopen met zeer bedenkelijk gezicht, dan ben ik dat.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:48

Ik neem aan dat je kan tellen? Gewoon die zelfde volgorde aanhouden en dan komt het goed :+.
Zit wel een extra moeilijkheid in, heel soms hebben ze (om te zorgen dat je, zoals ik erg goed kan, de tel kwijt raak :') ) ABCD er tussen zitten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:50

Proest, zou echt wat voor mij zijn om verkeerd te rijden.
Ga gewoon echt goed verkennen!
En dan in lekker drafje rondje rijden.
Ben ik buiten de tijd, jammer dan, hoofdplan is ballen laten liggen voor ons vaardigheids debuut.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:55

Gewoon genieten is idd het belangrijkst :). Ik had bij m'n eerste vaardigheid iets van 8 ballen ofzo :+.

123 gaat vaak wel goed, maar als je dan tussendoor ABC gehad heb weet ik niet meer dat ik bij 4 was gebleven :') . Dan zou een groom wel uitkomst bieden als die stiekem het juiste nummer fluisterd O:).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:59

Gaat groom vrijdag avond nog fluisterles geven!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:01

bij ons zijn inmiddels ook de startlijsten bekend.
wij moeten om 09.20, 12.35 en 13.50 met 3 verschillende aanspanningen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 14:13

De districtskampioenschappen van Heesch.
Kernwoorden:
- zoals altijd een geweldige organisatie en een superteam vrijwilligers +:)+ _/-\o_ _/-\o_
- 37 graden in de schaduw %)
- omgeslagen koets tijdens de vaardigheid
- ongeluk op het parkeerveld omdat een pony het hoofdstel afgeschuurd heeft aan zijn been en aan het rennen is geslagen, met koets en al over een (mijn) trailerklep, over een (mijn) koets en een auto aan de voorkant beschadigd heeft.

Ster trok de hitte niet, heb maar 10 minuten losgereden, maar de accu was al na 2 minuten half leeg en was ze zeiknat van het zweet. Resultaat na 2 proeven: 190 punten en 180 punten. Daarmee de 9e plaats (één na laatste), maar toch weer 2 wp's mee naar huis :) .

Gevalletje van humor :+ : 2 juryleden per proef beiden aan de korte zijde bij C, beide juryleden zagen mij dus vanuit dezelfde hoek achterwaarts gaan. Van de één kreeg ik een 8, van de ander een 4 :D .
Ik vond het zelf een 6 waard (Ster stond niet helemaal vierkant, ging netjes maar wat twijfelend en dus niet diagonaalsgewijs stappend naar achteren, maar bleef wel recht en nageeflijk)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:33

Gefeliciteerd met je 2 wp's!

En tjsa, juryleden kunnen het niet altijd met elkaar eens zijn... bij mij was dat op 1 proef ook best wel erg..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 17:02

Thanxx, Melanie!

Ik ben erg zelfkritisch, en vond mijn beide proeven zeker geen wp waard. Ze waren redelijk gelijkwaardig; beiden gingen gewoon slecht.
Als je dan nagaat dat de jury's in punten schommelden tussen de 166 en 200 punten, dan snap je dat er 2 een roze bril op gehad moeten hebben, of bevangen geraakt door de hitte :D . Maar hoewel ik er blij mee ben, ben ik ook realistisch: ze waren beiden geen wp waard ;) .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:41

wij hebben ook zaterdag de districtskampioenschappen gereden in zeijen.. district noord.

bij ons was de organisatie vast bevangen door de hitte :o

met het enkelspan zijn we in de L dressuur 5 de geworden met een ticket voor de hippade alleen hadden we helaas in de
2de proef maar liefste een punten verschil van 30 punten.

na het enkelspan moest arjan ook nog in het 2span dus die netjes afgespoten. en op de vrachtwagen gezet en zelf even wat gegeten en gedronken en even bij de vaardigheid gekeken en daar na 2 span nummer 2 gepoetst, gevlochten en opgetuigd en weer op de vrachtwagen gezet. vervolgens 2 span nummer 1 van de vrachtwagen afgehaald en gepoetst en opgetuigd. zelf weer opgekleed en toen de paarden ingespannen..

met arjan en uzma 2de geworden in de L dressuur met een ticket voor de hippiade
met xander en okkie 3de geworden in de L dressuur met een ticket voor de hippiade

voor dat we ook maar in de vaardigheid gestart waren was al duidleijk dat we 1ste zouden worden. helaas
we hadden 1 bal in de vaardigheid en wederom een ticket voor de hippiade

omdat je maar 1 x in een rubriek mag uitkomen mogen we maar met 1 2 span in de dresuur starten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:15

Lanouska, goed weekeinde dus voor jullie.
Wel jammer dat je moet keizen in wat je uit wil gaan komen.

Gem, gefeliciteerd, soms krijg je ze cadeau, soms verdien je ze en krijg je ze niet zal ik maar zeggen.

Vaardigheid werd bij ons iets met veel rollende ballen en een hoop lol.
Na paar ballen vond ik het namelijk nog steeds leuk en ben ook vrolijk in galop over de laatste pion
van hindernis 18 gereden.
Oh en ik had tijdsoverschreiding.
Was 1na laatste van de 21 die er meededen in de L enkelspan pony's :+ (ben nooit goed geweest in balsporten -O- )
Maar het was leuk, gaan we vaker doen!

Dressuur zijn we ondanks de temperatuur en om die reden denk ik matte proef (vond de jury ook en dat was terecht)
reserve kamp. geworden van distr. west. en 2 winstpuntjes!
In stap heel traag, durfde echter geen tikje bij te geven, dan was ze namelijk gaan dribbellen.
winstpuntje was ons streven.
Hier trouwens maar 10 pnt verschil en 12 punten verschil tussen de jury's in de proeven.
Geen hippiade uiteraard, want die is er niet voor de B.

Was een leuke en gezellige dag.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:28

@ gem laat je kar wel goed na kijken hoor straks is er toch door het ongeluk iets krom waar niet naar gekeken is en het zou zonde zijn als jezelf daardoor een ongeluk krijgt

@ sjolvir gefeliciteerd. lol met je knol is ook belangrijk. en de volgende x gaat de vaardigheid vast beter