[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:54

Bedankt voor de tips.

Nog even en we gaan niet naar de hengstenkeuring, maar naar de dierenarst om zijn ballen eraf te halen. Wat een draak momenteel. Ik snap dat hij zijn energie niet kwijt kan en zich verveelt in zo'n kleine bak, maar toch. Vanmorgen hebben ze 2,5 uur met zijn drieen gestaan, toen begon het gelazer weer met Rembrand samen. Dus Thabor op stal gezet. Om half 5 gewisseld, omdat ik vanavond met Rembrand naar les ben, staan ze toch allemaal nog 6,5 uur buiten (pony dus langer). Maar nu ging hij pony "aanvallen" en bespringen. Heel zielig. Dus nu staan ze maar allemaal op stal. Maar hoe ik het vanaf morgen moet doen, ik weet het even niet meer. Thabor kan ook niet alleen buiten, dan gaat hij heel erg rennen en gek doen, en dat kan nu zeker met been niet (maar anders ook link) en de vorst houdt nog minstens 2 weken aan. Wat een gedoe. |(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:04

Wat zijn jullie vindingrijk met het toiletteren tijdens de vorst! Daar ga ik eens wat van noteren :)* .

De vraag over de dubbele longe begrijp ik niet helemaal :o , en overigens ook niet waarom je hem doormidden zou knippen :o . Ik heb ook een Lammert Haanstra (en half Bokt heeft hem van mij :+ ). Ik loop er echter nog behoorlijk mee te knoeien, maar ben dan ook niet echt handig :o .

Sonjim: Stan vindt me een pietlut :x (dat zegt-ie niet, maar dat denkt-ie wel) en nu hij zelf al niet meer meerijdt in Katsbek, maar les geeft via een oortje, zou ze het gewoon zonder al teveel moeite moeten kunnen trekken. Hij heeft de wagen zelf vaak genoeg uit de schuur gehaald, en heb hem er nooit over gehoord dat er iets aanloopt. Behalve dan zand en modder tussen de rem, maar dat valt niet te voorkomen. Ik blijf echter toch het idee hebben dat ze moet "sleuren" door de bak. Niet op de weg.

Kiss: geen ramp als je niet op iedereen reageert hoor :(:) , lukt mij ook niet.

Ik heb Ster vanmorgen in de paddock met kraters gezet, en dat vond ze heulemaal niet erg :) . Ze heeft met belangstelling gekeken hoe ik met emmers water aan het sjouwen was om de hele stal van water te voorzien. Alle drinkbakken / waterleidingen uiteraard stijfbevroren, maar dat zal bij jullie wrs niet anders zijn. Daarna onszelf met koffie beloond in de warme boshut :9k :z :O .
En btw, we hebben een zindelijk peerd op stal; poept zowel de voerbak en drinkbak vol. Vroeg aan stalbaas waarom peerdie van die kleine schijtbakken heeft :+ .

En over hengstenkeuringen.... 18/02 CHK van het New Forest Stamboek. Ik hoop dat ik erbij kan zijn :)

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:27

soooooowwww,
de dag is weer om,
eerst natuurlijk rondje getaxiet, toen op tall gereageerd, en toen rap nar stal om te helpen met het watergesleep etc.

dan peerdje gelongeerd in de buitenbak, liggen nu 1 stip(stond ik), klein rondje(begin ik altyd mee)
en een grote rondje.
heel grappig, vlakke sneeuwbak, met deze bullseye erin,haahaah

kwamen veel vlieguigen best wel laag over eigenlijk, maar de knollies boeide het niks.
nou, dan ik ook niet he, lol :+

toen vlug terug naar huis en weer rondje getaxiet,
net terug , gekookt, gegeten en nu dus jullie aan het bij-beppen :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:52

bicci schreef:
kwamen veel vlieguigen best wel laag over eigenlijk, maar de knollies boeide het niks.
nou, dan ik ook niet he, lol :+

Bij ons vliegen ze over de stal ook zo laag :( . Avaluna (en wellicht Sonjim ook?) zal zich ook vast wel weten te herinneren hóe laag := . De paarden zijn het binnen een paar dagen gewend, maar ik hou elke vliegdag nog steeds mijn oren dicht %) .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:58

ik zou willen dat ik je kon antwoorden,haha
maar het waren wel alemaal van die hele grote joh..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:10

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:19

ow goed idee :))
ga ik morgen als er ook weer komen ook poging wagen...

(jij zal wel winnen, maar toch,hihi)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:27

Morgen heb ik de oppaskindjes, dus ga ik niet naar stal. :D En de vliegtuigen komen hier gzd niet élke dag over. Maar als het vliegtuigendag is, dan kun je je lol op met filmen.... ^) . Heb al even op YT gezocht, leek me toch sterk dat er niet al eens een filmpje van geplaatst was, maar ik kan toch nog niets vinden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:28

haha,
in dat geval, ben ik blij voor je :))

bij ons is het best vaak, dus ik zal duimen dat t morgen ook is :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:39

Sorry weer even een egopost.
Hele dag flink moeten werken op de post, ik was alleen. Om 18.30 uur naar huis. Eigenlijk heb ik de hele nacht dienst, maar ben nog niet lekker, vanochtend ook beetje koortsig. Dus gelukkig kan een collega de dienst overnemen vannacht, maar die kan pas vanaf 20.15 uur en moet morgen om 07.15 uur weer overdragen ipv 08.00 uur. Nou, ik ben allang blij dat hij de dienst vannacht van me kan overnemen, kan ik normaal slapen en dan morgen nog een dagje werken. Morgen ben ik wrs ook alleen. Ben niet ziek, maar ook niet in orde. Niet ziek genoeg om thuis te blijven in ieder geval.
Manlief moet naar een informatie avond en rijdt bijna langs stal als hij daarheen gaat, dus hij geeft Gwin een emmer slobber <3

Edit: spelfoutje

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:53

@Frensie: :(:) , wel lief van je man.

@Gem: ik denk eerlijk gezegd dat zulke filmpjes plaatsen ook niet mag, gezien dat het Nato awacs zijn. Meestal aan het eind van de maand is het het meest, dan moeten ze nog even de brandstof opmaken en starten ze flink door :') . Ik vind het wel mee vallen, hoorde ze eerst natuurlijk in Merkelbeek waar ik opgegroeid ben en nu woon ik er vlak bij :D . Ik denk dat ik win, hahahaha.
De paarden boeide het vanaf dag 1 al helemaal niks, gelukkig.

@Tine: dat is zeker vervelend, zeg, zou ook ff geen oplossing weten voor je :(:) .

@Dennis: hahaha, ik ben nogal visueel ingesteld, dus zie overal ontplofte haarballen n.a.v. jouw verhaal over de blowers :D .

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:34

Zo hier een sauna ganger, nagenietend op de bank :-)

heb alles bijgelezen, geen zin om te reageren hihi.

Morgen nieuwe kansen ! :-)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:39

hey Immie, lekker dagje gehad dus???
Lekker nagenieten!

Tine, die Thabor is me een ondeugd zeg :D Manneke...
Vond die tip met die babypoetsdoekjes ook wel een goeie :j En ik heb altijd serum in de paardenstaart van action, dat bevriest niet (en kost maar ruim een euro ofzo, ik gebruik 't tegenwoordig liever dan CM, had ik hiervoor altijd, maar vind dit echt superspul)

Ga VI kijken

:wave:

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:42

Iemand die in skibroek woont ik ook! HEERLIJK!

Weinig trainen hier ook... alleen met de slee momenteel!
De deur is gevroren waar de karren staan en krijg m niet meer open. De boer moet m los hakken waar t ijs zit..

tine10 schreef:
Bedankt voor de tips.

Nog even en we gaan niet naar de hengstenkeuring, maar naar de dierenarst om zijn ballen eraf te halen. Wat een draak momenteel. Ik snap dat hij zijn energie niet kwijt kan en zich verveelt in zo'n kleine bak, maar toch. Vanmorgen hebben ze 2,5 uur met zijn drieen gestaan, toen begon het gelazer weer met Rembrand samen. Dus Thabor op stal gezet. Om half 5 gewisseld, omdat ik vanavond met Rembrand naar les ben, staan ze toch allemaal nog 6,5 uur buiten (pony dus langer). Maar nu ging hij pony "aanvallen" en bespringen. Heel zielig. Dus nu staan ze maar allemaal op stal. Maar hoe ik het vanaf morgen moet doen, ik weet het even niet meer. Thabor kan ook niet alleen buiten, dan gaat hij heel erg rennen en gek doen, en dat kan nu zeker met been niet (maar anders ook link) en de vorst houdt nog minstens 2 weken aan. Wat een gedoe. |(

Kan je hem niet gewoon nu alvast ruinen zodat het in de groep wat rustiger is en hij hormonaal zich beter voelt ?

Filmpje tandem!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:48

Buckje: denk dat het niet alleen de hormonen zijn hoor. Ook de leeftijd en het niet meer gewend zijn om hele dagen op stal te staan. In de wei hebben ze veel meer de ruimte om van elkaar weg te lopen. In een bakje van 17x34 kom je elkaar wel heel snel tegen. Bovendien zou het leuk zijn als hij goedgekeurde hengst wordt. We denken dat dit gedrag echt puur komt omdat hij zich verveelt.

Prinsje: zijn supertips he? Heb al boodschappenlijst voor luierdoekjes en Hegronspul. Ben heel benieuwd. Fijn om te weten dat dat niet bevriest. Heb nu namelijk bevroren CM.

Ingrid: lekker naar de sauna geweest. Was het alleen lekker of heeft het ook nog wat klachten verholpen? Hoe gaat het met de kat?

Avaluna: ik zag ook al soort Grobbebollen (had je vroeger bij Tita Tovenaar) voor me, hahaha.

Frensie: hard gewerkt en beetje ziekjes. Doe maar rustig aan.

Vliegtuigen hebben we hier niet zoveel, wel regelmatig een kudde straaljagers. Klereherrie, maar de paarden kijken niet op of om.

Nou, ik ga de paarden nog een emmer water brengen en dan naar bed.

ps: heb het niet koud gehad met thermo-ondergoed onder mijn rijkleding en skisokken over mijn gewone sokken. Laatste doe ik morgen lekker ook bij het mennen, heb ik hopelijk geen bevroren tenen meer. Hoop alleen dat de bak het houdt met weer een nacht van -18. Wordt ook wel koud om in de ochtend te gaan mennen, maar ja, smiddags kan ik niet. Dan is zoon met vriendje hier aan het schaatsen en daar moet ik wel bij blijven.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:59

Tine balen dat ze niet meer tegelijk buiten kunnen. Wat dat betreft kan het beter gaan dooien. Hier staan ze 2 aan 2 dat gaat redelijk.
talkpoeder of krijtblok is idd een goede tip !!

buckje leuk zo die tandem foto's !!! en filmpje ;)

IngridM met sauna. Daar heb ik helemaal niets mee.

Frensie druk druk met werken en is niet helemaal lekker.

Kiss die enorme samenvatingen typt :j

en vhu die er voor zorgt dat er weer geparkeerd kan worden in de straat.

Heb nog een heleboel gelezen maar het is echt te veel :o

Gisteren was robijn niet helemaal zichzelf. Hij had het volgens mij beetje koud. Dus staldeken gaan halen en die
er onder gedaan. En vanavond was hij weer helemaal zichzelf. Ook hier met gieters water zeulen en koud. Kraan
in schuur is zelfs bevroren geweest. Ook de bietenpulp die we aanmaken staat nu in huis want die bevriest
ook.

Gelukkig bevriezen mijn cavia flessen niet meer dat was van het weekend ook. en dat zijn er 8
om te ontdooien. Die van de konijnen wisselen we 3x per dag zodat ze weer een poos gewoon
water hebben tot ie weer bevriest. Het is hier nu ook weer -7.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:59

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:00

Tine das waar ik hoop dat t snel beter gaat!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:03

Tallechie: in de B groep, dus we moeten om 10 uur van start en om 16.00 uur horen we dan pas of hij door mag. Wordt een dagje in de kantine.

En nu moet ik echt naar bed.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:07

Oke, ik zal even kijken. Als ik wel naar wedstrijd ga, red ik het niet, anders kom ik wel even kijken.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 07:00

En weer is het min 12. Ik word het nu wel zat. LENTE, waar ben je???

Over overkomende vliegtuigen: ik weet zeker dat ik dat win :D :D Ik woon onder de meeste preferente startbaan van Schiphol; Kaagbaan. Ik merk het pas op als we visite hebben en bezoek iedere 1,5 minuut roept; he een vliegtuig, wat laag komen die over.
Toen Janouk net bij ons woonde, bukte ze elke 1,5 minuut. haha overdrijven is ook een vak. Maar na 2 dagen was ze dat wel zat. _/-\o_

Drukke dag boekhouden, dus ik lees morgen wel weer over jullie avonturen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:43

Goedemorgen, weer een nacht van -19. Ben het nu wel echt zat.

Deze dag begon ook erg leuk. Werd al om 6 uur van een zingende zoon (in zijn bed) wakker, kom ik in de keuken (waar de honden vanwege de kou snachts mogen slapen) liggen daar 2 hopen hondendiarree :r , tractor start niet (ondanks opgeladen accu en genoeg diesel), kom ik terug in de keuken, heeft zoonlief zijn beker melk over de stapel tijdschriften om gegooid.

Oke, de rest van de dag mag beter verlopen.

Nou, ik ga even kijken hoe de bak erbij ligt en de tractor nog een keer proberen. En dan (als auto het tenminste wel doet) zoon naar school brengen en paarden longeren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:38

Hier begint het wel goed :-) Op vriendje na, die is ziek. Ik heb ook last van mijn keel, maar is nog wel te doen.

Daan sliep afgelopen nacht onrustig. Om 24 uur nog fles gegeven, in zijn eigen bed gelegd en hij is gaan slapen. Tot 6 uur vanochtend. Bij ons in bed geled, ik wilde er dan rond half 7 a7 uur uitgaan, maar ik ben er uit en meneer ligt nog te slapen.

Gisteren is de hond weer ontsnapt. We kunnen niet vinden hoe hij ontsnapt, dus extra vervelend. Hij is 2 dagen alleen, we laten hem tussendoor wel uit. Maar heb nu maar oppas geregeld.

Vandaag huishouden, boekhouden en studie (zoals gewoonlijk de laatste tijd) en wil nog even richting stal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:10

@Janouk: ok, jij wint :D

@Tine: oh, wat een verschrikkelijk begin van de dag :(:)

@Maisie: helpen zo'n hoesjes ook een beetje om die flessen? Wij hebben een binnenkonijn, vreselijk, wij hebben hem van marktplaats, kan niet bij anderen, is echt een vechtersbaas en als je hem buiten zet eet hij niet en niks, dus zit hij heel zielig binnen gelukkig te zijn, hahaha, is net een hondje, al vind ik het niks, maar goed.
Kippen krijgen ook 3 keer per dag nieuw water, maar volgens mij pikken ze genoeg sneeuw mee.

Nou, vanmorgen vind ik het echt koud, voor het eerst dat ik zoiets had van brrrr, het is ook wel écht heel koud.
Ben dus ook blij nu even binnen met een lekker kopje thee.
Zo me maar eens warm poetsen, natte voeten en gipsstof hebben hier gisteren hun sporen achter gelaten :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:11

Goedemorgen..
Serieus....jullie gaan te hard !!

:j