VanHuisUit schreef:@Askazita je hebt met Asmiro gewoon zo'n pittig paardje die tonen vaak wat 'onrustiger' dan een wat nuchterder type, wat niet wil zeggen dat ze geen fijn menpaard kunnen worden, maar ze zijn gewoon wat gevoeliger. Pb me even als je inderdaad van die onderleggers wilt, ik heb zelfs nog twee sets liggen die te klein waren voor Rizanta's tuig (tuig was extra full, moesten heeeeeeele lange onder, heb gewoon zwarte, neopreen). Die passen bij jou wel denk ik. Tuigonderleggers zijn veel dikker dan die voor het zadel, werkt echt goed hoor als het tuig eigenlijk wat te smal is. Ik heb ze gewoon standaard onder het tuig bij het paard ook om dat je tuig dan schoner blijft. Heb onder schoftje en bij de borst. Volgens mij heb je niet meer plekken waar je ze kunt gebruiken?
ja klopt hij is met alles meestal wel wat pittiger.
ik heb nog een cob tuig bij Asmiro.
over de tuigonderleggers denk ik nog even omdat ik misschien toch voor een ander tuig wil gaan,
omdat ik dit ook meer zo'n simpel/basis tuig vind.
maar ik heb verder nog niet echt een idee wat voor'n tuig in ieder geval een moet het wel sterk zijn en evt. bij de borst dan wat breder en geen nylon.
de rest ook bedankt voor de reacties.
heb alles even snel doorgelezen, zag een nieuw iemand welkom!
vhu leuke site