[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:00

beterschap Naaltje!
Ik kreeg maandag inene migraine. heb een week thuis gezeten van stage, maar ben wel de laatste 3 dagen gaan werken. Meestal duurt het 3 dagen toch, maar was op de vijfde dag nog duizelig en hoofdpijn :P

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:04

Zo ben weer terug van stal :)
Niet erg veel gedaan, ben ook nog poosje bij mijn moeder langs geweest. HEb wel een 3 kwartier gefietst met Sharon, ze was amper bezweet, ze krijgt echt al goed conditie.

Yuri stond heerlijk op de wei, heb hem maar laten staan een dagje. Ga morgen lekker naar het water rijden denk ik :)

Vervelend migraine! heb het af en toe ook en dan moet ik ook plat met het licht en alle geluiden uit hoor, is echt een hel.

Efteling doen we maar volgend weekend, zie net dat alles onder de 12 dit weekend gratis naar binnen mag. Zal dus wel druk zijn en daar heb ik eigenlijk geen zin in :)

Wij hebben trouwens ook gratis kaarten, opa had ze gewonnen met de bingo loterij ofzo.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:05

ik heb al heel de week hoofdpijn... was vanochtend uit bed en werd ineenkeer echt neit goed... leek me geen mooi plan i de bus en trein :P :Y)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:07

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 14:52

Naaltje beterschap.

Wij hebben zonet een nieuwe tuinset gekocht, vorig jaar is de oude tafel kapot gegaan. Zit nu heerlijk onder de parasol met de boeken op tafel :-)

Zal even filmpje kijken en dan weer aan de studie

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:54

lekker tallechie! ik ben boos op de zon nu :P anders wasik ook lekker op het balkon gaan zitten...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:00

Haha, ik kan slecht tegen de zon, normaal gesproken zal ik nu ook binnen hebben gezeten. Heb nu een parasol en pet en nu wil het wel

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:03

Ik heb het ijskoud, erg he

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:05

Hoe krijg je dat voor elkaar napie?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:39

Bedankt voor de motivatie van me cijfer hihi.. natuurlijk doe ik het ook voor mezelf.. maar ben inderdaad ook erg benieuwd naar die verassing.. kan me ook nog herinderen dat me ma het had over een weekendje centerparks voor mij en mn vriend.. dus he is echt een raadsel voor me :P

Hele dag gewerkt, gelopen en gestaan.. me voeten zijn echt op .. ik kan gewoon echt niet meer :P..

Zo naar ouderkerk meetstok ophalen bij iemand en daarna lekker met rivaldo aan de slag :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:44

Zoo ik ben weer terug op stal :D bijna 5 uur op stal geweest haha :P Lekker er heen gefietst!

En toen met sil stukje over het erf gefietst :P was wel even spannend! Maar hij deed t goed, 1 keer ging hij in galop en 1 keer opeens stil staan :P

Verder heeft sil staan slapen in de zon en ik heb ook lekker in de zon gezeten :P Dus daarna nog stukje van het erf af gewandeld en toen werd hij helemaal hyper... toen maar even met een andere pony in de paddock gezet om te spelen, kreeg ik sil niet meer te pakken!! stom dier haha.

Lekker een nieuw tuinset tallechie! moet ik ook hebben maar geen geld voor :P die dingen zijn zo duur altijd haha.

Ik ga je topic even bekijken lacuna!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:19

O lieve mensen hier, ik kan gewoon niet bijlezen. We zijn net terug van twee weken Spanje en ik zie dat er zelfs een nieuw topic is geopend!

Ik val hier weer binnen. Moet even wat kwijt hoor. We zijn gisteren bij een geweldig rusthuis voor paarden in Spanje gaan kijken. Het lukt niet om Janssen en Whisper al span verkocht te krijgen en ik vertik het om Janssen de handel in te doen.

We denken dus dat hij naar Equine Pensions gaat als we een nieuw tehuis voor Whisper hebben (wie zoekt er nog een geweldige tuiger???).

Wie benieuwd is naar dit bijzondere rusthuis: http://blog.nieuwenoord.nl/?p=1178 (mét foto's!).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:22

Speciaal voor Ivystoeter:
Afbeelding
Een foto van mijn karabijnhaak dingetje van mijn sulky :+

En mijn dikbilkoei :D :+: Wat is ze toch knap :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:58

een erg knappe koei! ;) :9

@moniqueT; ziet er mooi uit :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:06

yuri, leuk dat je naar de efteling gaat! en jammer dat je geen paardje mee mag nemen van de markt af hihi

laura, mooi dat je halster past!

sonjim, brrr een 'boerderij' in de hens is eng.... (alles wat in de hens staat trouwens)
vervelend dat je niet kon mennen

evelli, sterkte met je rug
en bedankt voor de foto!

sander_lotte, gelukkig heb je de hond weer gevonden
altijd eng als ze weglopen

Mijn sulky is er :D
maar ik heb er nog niet meegereden.
was even een gedoe het lamoen goed te krijgen (in 1 gat zat helemaal geen draad dus de schroef kon niet goed 'klemmen' ofzo?)
een hoop technisch geleuter waar ik niks van snap, maar mijn pa wel :j
daarna nog een heleboel gepast en gekeken en nog een keer in de lichtogen en weer gekeken...
en dat wel tig keer overnieuw... :+ en pony al die tijd maar heel stil en heel braaf staan slapen, wat een held is het toch!
Ik heb foto's gemaakt, want ik heb het idee dat het lamoen toch ingekort moet worden.
ik denk zelf dat er wel 5 tot 10cm vanaf mag (mocht er ooit een andere pony voor komen kan ik hem altijd weer iets uitschuiven)
als ik er 10cm af haal dan komt hij op 20/22cm van het 'rekje' af te staan.
het kabeltje is nu dus ook nog niet 'op maat' omdat ik eerst het lamoen op de goede lengte wilde hebben.

dan heb ik gelijk nog 1 vraag.
als je pony ingespannen staat en hij staat stil.
moeten de strengen dan 'slap' hangen? of moeten ze juist gewoon netjes 'strak/aangesloten' hangen?
(dit i.v.m. op maat maken van kabeltje)

hier de foto's
Graag jullie mening

Gaaf is ie he? :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:14

Je broek mag wel een gat lager. Sulky ziet er flits uit zeg.. Een pipo de clown wagen. :D
Het lamoen heel iets inkorten kan geen kwaad, je strengen mogen wat in een boogje als hij stilstaat maar moeten wel strak zodra hij loopt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:16

broek een gat lager?
ik had juist het idee dat hij nu wel goed hangt..
zal zondag eens kijken als ik aan het rijden ben.
en dan nog meer foto's

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:33

stoere sulky en gave tinkerdame!

monique, dat zou super zijn!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:37

nouvel, wat vind jij? moet hij korter op de wagen?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:38

mooie sulky zeg!! lamoen vind ik ook lang, en je broek mag zeker nog iets omlaag hoor. Vind hem nu teveel midden op de bil zitten, hij moet daar iets onder.

Wat een gave koei!! Wauw je zal wel moeten smeren met zonnebrand zeker?

Ik hoop morgen te gaan kijekn voor een nieuw tuigie voor mijn smurf :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:39

Ben het met Buckje eens. Mag véél dichter op het voorbord. Bijna ertegen aan. Strengen mogen in een licht boogje, maar moet zeker strak staan als hij trekt en dan moeten je lichtogen netjes op het schoftje blijven liggen.
Broek een gaatje lager :j

Heb je toch die andere kleur geel genomen? Of is dit die melnoelgeel oid?
Vind hem wel grappig zo in die kleuren, maar had er zelf niet voor gekozen. Maar daarom heb ik hem ook helemaal in het zwart :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:44

ik vind het juist gaaf zo!
valt lekker op :D
dit is meloengeel :j

ok, broek dus een gaatje lager.
met zijn staart dus bijna tegen het rekje.
en dan 10cm van het lamoen af?
zou dat genoeg zijn?
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 21-05-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:46

De lappenmanders sterkte, gelukkig zijn alle huisdieren weer terug en wie ik vergeten ben sorry :o
Vandaag training gegeven aan mensen die volgens mij ook liever buiten zaten...dus maar iets eerder opgehouden. Geen paard/pony gezien alleen beamers en flipovers :+

@Monique, wat mooi jouw verhaal over de plekken voor Janssen. Super dat je dit voor hem wilt doen, ik begrijp nu ook meer waarom, gezien zijn historie en hoe jullie aan hem zijn gekomen. Voor Whisper komt vast een goede baas, die is inderdaad veel te jong om op pension te doen, wordt hij echt niet blij van.

@IvysToeter, wat een mooie sulky! Vind die kleuren dus echt heel leuk en door het blauw is het niet te wild zeg maar. Denk dat je broek goed hangt, anders gaat hij net tegen / onder de ronding van zijn heupbeen (moet toch officieel handbreedte onder heupbeen??). Jij kunt het het beste voelen denk ik.
Vwb strengen heb ik geleerd dat je de kar achteruit moet duwen, met je eigen achterwerk dus en dan de pony er dan strak in moet staan, en dat dan het lamoen op de juiste stand moet staan / strengen strak. Dan kun je ook testen of de broek goedzit, want die trek je dan even naar je toe, moet er een handbreedte tussen broek en pony zitten. Hoop dat ik het goed uitleg?

Van hoe lang of hoe kort op de sulky heb ik geen verstand. Op de plaatjes vind ik ze er eerlijk gezegd altijd te kort voorstaan, maar dat schijnt te kunnen.../ zo te horen :o?

Nou morgen moet ik ook nog training geven en dan zondagochtend heb ik eindelijk weer echt tijd voor de pony's :D

Oja en wat een prachtige tinker zeg, wat wordt ze stoer !
En nog een oja, migraine slaat bij mij ook af en toe toe, soms volkomen onverwachts, is erg lastig. Ik kan dan als ik niet ga liggen / heel rustig ga doen op een gegeven moment ook niets meer zien, is niet handig }> Ben een keer hyperventilerend plus met migraine met een ambulance van de snelweg gehaald (ik stond geparkeerd op een parkeerplaatsje, reageerde bijna nergens meer op). Ze dachten dat ik een hartaanval of beroerte had :+ ik was zo wel snel thuis, manlief heeft auto later maar opgehaald.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-05-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:48

Ponys horen kort op de sulky te staan :j Keet staat ongeveer 10 cm van het rekje af. Ze kunnen toch nergens tegenaan komen met de pootjes.

Denk dat de broek 1 gaatje echt wel naar beneden kan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:52

ok.
weet ik dat.
ik ga zondag nog eens kijken en dan word het 10 of 15cm eraf.
wobbe zou dan op 20 of 22cm met zijn kont (dus staart moet er dan nog bij) van het rekje komen te staan.