[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Re: SGMW 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:58

Daar heb je gelijk.
Maar de mensen leer je snel genoeg kennen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 02:00

Ja daar heb jij weer gelijk in, maar ik ben niet iemand die zomaar op iedereen afstapt.
En als je dan met iemand anders bent is het toch weer anders.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:42

@Jouke_h: jullie waren vorig jaar dan ook in Gorssel, toch? Heb jullie tandem nog even op de gevoelige plaat vastgelegd (rij zelf met enkelspan Dartmoor)

@Ardo: laatst even een 'onderzoekje' gedaan: als ik tot 50km rondom mijn woonplaats kijk, kun je hier al meer dan 20 wedstrijden rijden. Hoezo verwend? O:)

@Tallechie: Ken dat gevoel ook wel hoor, vooral als je 'nieuw' bent. Maar aangezien je allemaal voor hetzelfde spelletje komt, raak je heel snel in contact met mensen hoor. Maar, je komt sowieso toch niet alleen naar een wedstrijd?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:12

Als ik ga kijken wel :-)

Mijn ouders zijn mijn grooms, maar die willen niet elk weekend weg zijn. Ik heb nog 2 zussen en die willen ook een keer op bezoek komen :-)

Mijn vriend heeft een 'hekel' aan paarden en die gaat dus echt niet mee. Verder zijn er weing in mijn omgeving die mennen

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:32

Echwel schreef:
Jep en de hoofdprijs in onze sport is toch al gauw zo een 10.000euro

Bij welke wedstrijd was dat ook al weer, deze prijs :D
want ik schrijf mij hiervoor in:
winterswijk 17 en 18 april
ugchelen 15 en 16 mei
hellendoorn 12 en 13 juni
leidschendam 26 en 27 juni
heijenrath 10 en 11 juli
lonneker 24 en 25 juli
ysselsteyn 7 en 8 augustus
beesd 20 en 21 augustus
maasdijk 4 en 5 september
texel 18 en 19 september
hengelo 9 en 10 oktober
Ik weet namelijk niet of die er bij zit, want ik ga wel voor dat prijsje :D.

vind het wel jammer dat hellendoorn, vrouwenpolder en schijndel op dezelfde datum is |( .
moest nu kiezen, heb maar gedobbeld.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:41

weet iemand al waar het kampioenschap van district west gehouden wordt, anders heb ik misschien weer verkeerd gekozen :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:41

Vogeltje horen klokken dat het of Maasdijk of Vrouwenpolder is :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:45

whaha doe dan maar Vrouwenpolder, Maasdijk was vorig jaar ook al en in vrouwenpolder rijd ik zelf ook mee.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:51

Maisie schreef:
whaha doe dan maar Vrouwenpolder, Maasdijk was vorig jaar ook al en in vrouwenpolder rijd ik zelf ook mee.

nee niet in vrouwenpolder, ik had gedobbeld, en ga naar hellendoorn, moet ik dat weer veranderen :(

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:19

Er is deze week vergadering over het kampioenschap in West. Maar naar grote waarschijnlijkheid wordt het Vrouwenpolder. Maasdijk is het vorig jaar al geweest inderdaad.
Schijndel is het kampioenschap in Zuid.

Ik vraag me af of Zwartewaal doorgaat, gezien de weersverwachting?
(Al hoop ik van harte dat de sneeuw onze regio overslaat, ben die troep nu wel weer zat en heb zelf zondag dressuurwedstrijd)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:07

Divine schreef:
@Jouke_h: jullie waren vorig jaar dan ook in Gorssel, toch? Heb jullie tandem nog even op de gevoelige plaat vastgelegd (rij zelf met enkelspan Dartmoor)

@Ardo: laatst even een 'onderzoekje' gedaan: als ik tot 50km rondom mijn woonplaats kijk, kun je hier al meer dan 20 wedstrijden rijden. Hoezo verwend? O:)

@Tallechie: Ken dat gevoel ook wel hoor, vooral als je 'nieuw' bent. Maar aangezien je allemaal voor hetzelfde spelletje komt, raak je heel snel in contact met mensen hoor. Maar, je komt sowieso toch niet alleen naar een wedstrijd?

Ja daar waren we!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:26

ik weet niet of we zondag gaan nog geen startlijst gezien en losrijden kan ook niet en parkeren wordt ook een ramp denk ik.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:34

Moderatoropmerking:
Ik heb een off-topic bericht verwijderd. Graag ontopic blijven en erop letten dat dit topic om het buitenseizoen SGMW over 2010 gaat.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:30

lienepien610 schreef:
Mijn moeder (is ook mijn groom) en ik groomen ook bij een ander, hij wil graag dit jaar naar het NK. Als hij zijn planning klaar heeft, weet ik waar ik kan rijden. Hij gaat dus voor.
Nu ga ik niet alleen voor de echte wedstrijden, maar ook oefenwedstrijdjes. En ik rij er maar een paar, het word mijn eerste jaar. Wij gaan lekker rustig aan doen en genieten.

- Gorssel
- Heeten (oefen) ?
- Varsseveld (ook nog nooit geweest, dus geen ervaring)
- Voorst (dag na Shetlandmendag, oefendag voor vrijwilligers)
- Bussloo (oefen)
- Heeten, Hengelo of Schalkhaar (1 van de 3)

De planning is toch flink veranderd... Kreeg nog een onverwacht leuk telefoontje :D

Ikzelf enkelspan pony klasse 1:
10-11 april Gorssel
29-30 mei Diepenheim
1 augustus Voorst oefen
29 augustus Bussloo oefen
9-10 oktober Hengelo

Groomen vierspan pony's klasse 2:
10 april Gorssel
1-2 mei Schalkhaar
15-16 mei Ugchelen
12-13 juni Hellendoorn
27-28 augustus Noordwolde
evt. 19 september Heeten

Groomen vierspan pony's klasse 4:
5-6 juni Diepenheim
24-27 juni Giethmen
3-5 september Breda
evt. 16-19 september Bregenz (afhankelijk van Heeten)
25-26 september Deurne

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:54

lienepien610 schreef:
De planning is toch flink veranderd... Kreeg nog een onverwacht leuk telefoontje :D

10-11 april Gorssel

10 april Gorssel
Zelf rijden en groomen mag niet op de zelfde officiële wedstrijd helaas...

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:56

BlackDevils schreef:
lienepien610 schreef:

10-11 april Gorssel

10 april Gorssel
Zelf rijden en groomen mag niet op de zelfde officiële wedstrijd helaas...

Zoals ik uit de tekst begrijp is het dan alleen op de zaterdag.
:D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:03

Inderdaad, alleen de zaterdag. Hij weet dat en heeft al anderen voor de zondag.

Wat ik zo uit de reglementen begrijp, is dat je als groom meerdere menners mag begeleiden tijdens de d-v, maar slechts 1 tijdens de marathon.
Nu rijd ik zelf ook mee, maar ik heb nog niet kunnen vinden of ik als menner ook bij een andere menner tijdens dezelfde wedstrijd mag groomen. Hoewel het een andere klasse en rubriek betreft, betwijfel ik het wel. Maar dan nog zou het alleen de d-v zijn.
En mag dit niet, ach, dan hebben we altijd nog een zus... (moet ik haar wel héél lief aankijken...)

Raar dat binnen alles mag, en het buiten heel strict is. Zal dit ook vanwege de tijd zijn?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 23:05

Buiten is het inderdaad strenger.
Als je wilt groomen in de vaardigheid zul je waarschijnlijk ook eerst zelf moeten hebben gereden.
Maar dit is wel de gangbare planning normaal gesproken (enkelspannen vroeg, vierspannen laat).

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:11

Hehe, volgens mij ben ik allang klaar als hij wil beginnen...

Vorig jaar viel het me al op dat toen we aankwamen de enkelspannen al bezig waren.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:16

Meestal moeten inderdaad de enkelspannen kl1 als eerste starten en de 4 spannen meestal als laatste.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:53

groomen en rijden op dezelfde wedstrijd mag echt niet.
ik heb dat probleem ook wel eens gehad.
netjes aan de ta gevraagd of we bij elkaar mochten groomen in de dressuur/vaardigheid, en volgens de ta mocht dat, afijn na het rijden moesten we bij de hoofdjury komen en werden we gediskwalificeerd :( .
wat een lol :D , wij uitgelegd, dat we dit eerst aan de ta gevraagd hadden, nou jullie begrijpen wel dat ik woest was, en we kregen uiteindelijk respijt, omdat de ta had gezegd dat het mocht.
Fijn hoor als jury/ta de reglementen niet goed weten. sindsdien heb ik zelf altijd een reglementen boek bij me.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:12

D/V mag toch wel?? Heb wel vaker 2 keer gegroomd met D/V omdat iemand nog een groom in pinguinpak miste

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:50

D/V tijdens een sgmw mag je als groom bij verschillende rijders groomen, je taak is dan toch alleen maar voor je it kijken en niets zegen
Als je als rijder dan groomt moet je idd eerst zelf gereden hebben, darna mag je achterop stappen.
Dat het tijdens de marathon niet mag komt omdat de groom dan aktief meedoet en het feitelijk niet eerlijk is als je groom voorkennis van de hindernissen heeft.
Vergeet niet buitenwedstrijden gaat het ook om winstpunten en plaatsingen voor kampioenschappen, indoor zijn geen winstpunten te vergeven...
En we willen toch allemaal een eerlijke wedstrijd en allemaal dezelfde omstandigheden..zeker als je in het traject rare dingen tegen zou komen..
Indoor/outdoor vergelijken is appels met peren vergelijken

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:16

Echwel schreef:
Als je als rijder dan groomt moet je idd eerst zelf gereden hebben, darna mag je achterop stappen.

Maar helaas kan ik dit stukje nog niet in de reglementen lezen...
Tenzij ik er gigantisch overheen lees. Heb namelijk ook het idee dat we er problemen mee gaan krijgen, wil het dan ook hard kunnen maken.

Vorig jaar probeerden ze in Gorssel ook precies volgens de regels te werken, omdat het de eerste wedstrijd van het seizoen was.
Vraag me dan toch nog steeds af waarom een bepaald iemand wel mocht rijden.. Tja, het zal de naam wel zijn....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:56

Wat een insinuatie maak je daar..
Gaat het dan niet om een HC rijder, want als je HC rijdt gelden gewoon de regels betreffende groomen enz niet

Daarbij lopen in Gorssel altijd zeer bekwame juryleen die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.