[AR] Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:07

Evelli; jij bent wel lekker op dreef met reclame maken he, wordt je soms gesponserd? ;)

Ook bij Kraay mag ik voor alles afzonderlijk kleur en soort leer bepalen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:12

nee :+ heb de gehele wagen zelf moeten betalen ;) Maar ben gewoon enorm tevreden met mijn wagen. En vind het jammer dat je zo afkeurend bent over een merk omdat er geen wagen tussen stond die niet in jouw favo kleur was. Terwijl die gewoon te krijgen zijn bij hem (denk bij alle wagen handelaren)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:21

Ik ben helemaal niet afkeurend, ik heb alleen gezegd; er stond op dat moment niets voor mij bij. Dat hij meerdere wagens heeft dat wist ik zelf ook wel.

Maar omdat ik nu helemaal 'in de wolken ben' met die wagen van Kraay, ben ik daar nu mee bezig. En eerlijk is eerlijk; als ik bij hem iets kan vinden wat compleet aan mijn eisen voldoet én prima betaalbaar is, waarom zou ik dan nog verder kijken?

Dat over die kleur heeft niets te maken met hoe ik over hen denk, dan moet je toch beter mijn posts lezen. Enkel als ik iets zie waar ik zeer gecharmeerd van ben, bij wie dat dan ook is, dan wil ik daar eerst eens meer over weten, misschien dat ik dan eventueel nog weer verder ga kijken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:57

L_Rivaldo schreef:
(al heb ik nu wel een knalrode kar en dat vind ik nog net kunnen :D)

Wat is er mis met knalrood? :+
Zo rij ik in de zomer in het bos rond:
Afbeelding

Nee geen rode strik in het haar ... dat gaat me toch te ver :9

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:18

Haha leuk hoor, ben eigelijk stiekem helemaal gek van rood :P.. maar vertel het maar niet haha!! Die flitsende kleurtjes vind ik erg leuk! Leuk spannetje heb je zeg!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:00

Renegarde verkoopt ook rode hoefschoenen.
Als de huidige zwarte easyboots zijn versleten, bestel ik die rode misschien wel (in de hoop dat ze er tegen die tijd in shetlandformaat zijn).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:07

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:22

Ik wil niet heel vervelend doen, maar laten we na al dit offtopic wel weer even on-topic gaan, toch? :)

sas72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:05

Hoi,
Ik zag dat je meer wilde weten over deze marathonwagen.
Het is een mooie wagen waar je met meer mensen op kunt zitten en 1 shet kan het makkelijk trekken.
Maar zoek je persé een splinternieuwe?
Ik ga namelijk vanwege privé-omstandigheden stoppen met de mensport. Ik rijd zelf 2-span met 2 shetlanders van 1 meter en afgelopen zomer heb ik met 1 shet gereden omdat de andere niet goed liep.
Omdat ik 1 van mijn shetten ga verkopen, heb ik ook besloten om mijn wagen te verkopen. Omdat de shet die blijft, dus regelmatig niet goed is, dan ga ik over op een sulky. Ik heb mijn marathonwagen vorig jaar nieuw gekocht en hij ziet er nog steeds super uit. Ik rijd er niet zo veel mee en hij staat altijd binnen.
Mocht je eventueel geïnteresseerd zijn, dan kun je me mailen op s.dehaas@online.nl
Dan kanik je wat foto's van de wagen mailen.
Groetjes Sas

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:41

Van Cavalier zijn inderdaad bijna alle denkbare modellen en opties in pony- en shetmaat verkrijgbaar, dus ook de echte wedstrijduitvoering...
(en de kleur kun je er ook zelf bij uitkiezen, niemand verplicht je om op een roze wagen te gaan zitten... :D )

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:32

Ik deed het vrijwillig :D

Ben je er al een beetje uit waar je meeste intresse naar toe gaat?
Is best moeilijk!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 23:17

Meeste interesse gaat op dit moment uit naar een vrijwel identiek model van de Leica marathonwagen bij Kraay, waar ik het eerder over had en die ik bij Paard & Koets heb gezien.

Ik heb ze 2 dagen na Paard & Koets een mailtje gestuurd, ik kreeg een vrij laat antwoord, omdat ze problemen met hun mailprogramma hadden gehad zeiden ze. Ik wilde namelijk graag concreet de prijzen weten, zodat ik kan langskomen en nu ook echt een beslissing kan maken.
Helaas moesten ze daar eerst contact met de fabriek voor opnemen.... tot nu toe nog niets terug gehad, dus ik hoop dat het antwoord nu wel een keertje binnen komt want als het zo loopt heb ik over een half jaar nog geen nieuwe wagen ;)

Hebben jullie trouwens enig idee hoelang de gemiddelde levertijd is van een nieuwe wagen die nog helemaal gemaakt moet worden? Denk je dan aan weken of wel aan maanden tot een half jaar tijd?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:21

hmm maanden wordt het toch zeker wel, wij gaan via een nieuw contact een hele nieuwe wagen laten maken in alles wat we willen, en hij kan het versnelt regelen en dan hebben we hem hopelijk in maart!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 23:26

marrianne schreef:
hmm maanden wordt het toch zeker wel, wij gaan via een nieuw contact een hele nieuwe wagen laten maken in alles wat we willen, en hij kan het versnelt regelen en dan hebben we hem hopelijk in maart!

Oh jeejtje, ik dacht wel lang maar zóoo lang! Maar dat is toch echt 'laten maken', dus helemaal qua afmeting laten aanpassen enzo?
Wat ik bedoel is gewoon een bestaand model uit de fabriek, en daar de levertijd van. :)
Ik zou namelijk héel graag ruim voor de Eper paardenvierdaagse volgend jaar (dat is rond juni) wel een mooie marathonwagen binnen hebben. 't liefst natuurlijk zo snel mogelijk.....

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:29

opzich is het wel een standaart model wat wij willen, maar wij willen er nog een paar extratjes op :Y) wij zijn nogal eens een beetje kieskeurig en voor al dat geld willen wij het dus helemaal perfect.
onze vorige wagen is een showmodel dus die konden we redelijksnel ophalen, misschien kan je informeren of ze nog wat naar jouw smaak hebben staan, bij de lemerij en kraay hebben ze namelijk wel exact dezelfde wagens ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:34

meestal kun je zeker wel op een week of 8 rekenen, maar dat zal hier en daar misschien nog wel wat verschillen...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:57

Onze wagen was er met een week of 7, geheel; naar onze wensen aangepast.
Ik vind de Lemerij super,geweldige service, wij hebben een hele mooie inruil gekregen en hij is bij ons thuis een tuig op maat aan komen meten.
Kost misschien wat meer, maar dit is onze 2e van de Lemerij en bevalt super, die we nu hebben is de Ergonomic, daar rijden er nog niet veel van rond.....

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:53

ik ben echt weg van de ergonomic! jammer genoeg jan-willem niet :(
vind het mooi dat de groom lekker veel ruimte heeft!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:02

doen
marrianne schreef:
ik ben echt weg van de ergonomic! jammer genoeg jan-willem niet :(
vind het mooi dat de groom lekker veel ruimte heeft!

Wat ik vooral fijn vind, is dat ik ook nog gewoon es een recreatierondje mee kan, even de rugleuning erop en ik zit prima, en voor de wedstrijd er weer af, dat was bij de Leica niet te doen, daar hing je echt op.
Wij gaan ook regelmatig op vacantie met de hele handel, om dan 25 kilometer te hangen is me ff te veel van het goede, dus iedereen blij, groom ook, die heeft de ruimte i.d.d.

sas72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:33

Bij mij zou het ook 8 weken duren voordat ik mijn wagen had, zo vanaf de fabriek. Uiteindelijk duurde het ruim 3 maanden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:45

sas72 schreef:
Bij mij zou het ook 8 weken duren voordat ik mijn wagen had, zo vanaf de fabriek. Uiteindelijk duurde het ruim 3 maanden.

het is wel vervelend als je moet wachten, maar aan de andere kant heb ik liever dat het wat langer duurt en dat alles dan goed in orde is, dan dat het haastwerk wordt... 8-)

sas72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:55

Ja daar heb je helemaal gelijk in, maar het is wel handig om met een lange levertijd rekening te houden, zeker als je iets hebt waar je de wagen voor wilt gebruiken, een wedstrijd bijvoorbeeld.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:52

nou karretje ziet er mooi uit

En kan je zeker als tip geven dat je het beste een merk kan nemen die in nederland redelijk veel wordt verkocht want als er dan eens een onderdeel moet worden vervangen dan is dit niet zo'n probleem .
heb zelf een grote marathon wagen staat die uit polen komt en ben nog steeds op zoek naar onderdelen omdat ik er een ongeluk mee heb gehad .
Maar even om op het karretje terug te komen let er vooral op dat hij niet te zwaar is want ik rij altijd met tweespan shets en dat gaat prima voor het karretje wat wij gebruiken maar kan er eigenlijk geen enkelspan mee rijden omdat hij dan aan de zware kant is en dat vind ik best jammer.
Ik bedoel dan voor les in de bak buiten gaat dan wel weer.

nou sterkte ermee groetjes nanny

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:32

Dank nogmaals iedereen voor al het meedenken.
@ nannyrana7: ik heb inmiddels een wagen op het oog van 120 kg. zeker niet te zwaar dus voor enkelspan, maar de mogelijkheid om er in de toekomst ook 2span mee te rijden is er ook.

Ik ben nog steeds per mail met Kraay in 'onderhandeling' van de prijs; ze zijn nou niet echt bepaald heel snel met mailen ;)
maar wil er binnenkort eens naar toe om er wat meer over te praten en misschien ook een proefrit te maken; die mogelijkheid was er zeker volgens hun, maar eigenlijk moet ik even zien te regelen of ik de wagen niet hier thuis kan uittesten; we hebben nl. wel een aanhangwagen maar geen trailer, dus dan moet ik weer even voor 30 euro of meer een trailer huren om een proefrit te kunnen maken, dat vind ik zonde eigenlijk :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 18:37

Afbeelding

Dit is trouwens de wagen die op Paard & Koets stond van Kraay, die ik bedoelde.
Per mail wordt ik er in iedergeval niet wijzer van, maar ben wel uitgenodigd voor hun 'kerstshow'/actiedagen
op 28 en 29 december, dus daar ga ik dan maar naar toe denk ik :)