[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:52

xElienx , nee komt niet van de Lemerij, maar uit Belgie. Zal vast van dezelfde fabriekant afkomen Knipoog

Nelleke, das een pijnlijke ervaring, gelukkig heeft je pony niks.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:12

Ilegra schreef:
Nelleke H: Bloos! wat hebben jullie geluk gehad.
Hoe zijn jullie er weer uit gekomen?

Ik lag naast der in de sloot. Ik heb toen heel hard "hoo"geroepen en ze bleef daar door stil liggen. Ik ben eruit geklommen en ze is er zo uit gelopen. Echt mazzel dat ik met de sulky was. Anders was het wel anders gegaan. Ze was helemaal niet in paniek ofzo. (Ze vertrouwd me gelukkig ook helemaal) En liep na tien meter alweer te briesen dat het goed was en ze leip voor de kar als vanouds.

Is wel heel erg schrikken. Ben zo blij met de afloop.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:53

@Nelleke fijn dat het goed is afgelopen en dat ze zo braaf was. Zal wel schrikken zijn zeg.

Ik ben weer helemaal happy Go jij! Go jij! !! Heb vandaag voor het eerst sinds 2,5 week weer gereden!!! Ze waren echt superbraaf en het ging dus ook wel redelijk. Met mijn schouder gaat het nog niet echt goed. Krijg hem nog niet omhoog, maar voor de rest gaat het wel weer goed.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:58

Welsh_lover, ik heb het ff gemist, wat heb je aan je schouder?

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:26

Ben een beetje lui Knipoog dus quote maar even mezelf:

welsh_lover schreef:
Ik lig er even uit met rijden Huilen , Ben gisteren heel knullig gevallen op een rand van de bestrating. Ik struikelde over een draadje bij de stal en ging languit op het randje. Gisteren ging het nog wel. Het deed wel zeer, maar ben gewoon verder gegaan. Vanacht al wat paracetamols op omdat ik niet kon slapen van de pijn. En vanmorgen kon ik mijn arm niet meer omhoog krijgen en mijn pols was dik. Vanmorgen dus toch maar even naar de dokter geweest. Mijn spieren en pezen (waren dik) hebben gewoon een enorme klap gehad en het kan 2 weken duren voor het weer goed gaat. Ik kan nu dus niet werken, geen auto rijden en ook even geen rijden met de paardjes voor mij Verdrietig !!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:23

Pff, dat is erg vervelend, heb je wel goede pijnstilling gekregen?

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:26

ja gelukkig wel anders had ik het helemaal niet volgehouden!! Maar nu gaat het gelukkig weer een beetje ik kan alleen mijn arm nog niet omhoog doen. Maar gelukkig vandaag wel weer kunnen rijden. Dat had ik de laatste weken toch echt wel heel erg gemist. Elke keer als ik bij de wei kwam kwamen ze al hinnikend aangerend en dan kun je ze alleen een kroel geven. Dan mis je het rijden toch echt wel!!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:33

Ja, dat rijden mis je snel Haha! , weet ik alles van.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:50

confetti schreef:
xElienx , nee komt niet van de Lemerij, maar uit Belgie. Zal vast van dezelfde fabriekant afkomen Knipoog

Nelleke, das een pijnlijke ervaring, gelukkig heeft je pony niks.

een erg mooie wagen in ieder geval Knipoog

zit er ook luchtvering onder?

vanmiddag mn paardjes even op de foto gezet
[ITP] Wilde pony's in het struikgewas....

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:51

Ja, er zit luchtvering onder, dat rijdt echt heerlijk, al zeg ik het zelf.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:52

ik ben er ook erg tevrede over Lachen

de meningen verschillen nogal over luchtvering.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:01

Heb gereageerd in het topic, wat een super leuke paarden Haha! Dat veulentje is sweet!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:38

elien, ik ga even naar de foto's van je kudde kijken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:40

Welsh_lover: Zo jij heb een rare smak gemaakt. Fijn dat je weer even hebt kunnen rijden.
Kan me voorstellen dat je het rijden mist als je het zo graag mag doen.
Ik zou het vrezelijk vinden om een tijd niet meer te kunnen mennen.
Werden je paardjes tijdelijk door iemand anders gereden of hebben ze gewoon stil gestaan?

NellekeH: Het scheelt wel als je paard je vertrouwt, vooral tijdens dit soort ongelukken.
Dit soort ongelukken kunnen heel raar aflopen.
Paard in paniek en stel je voor dat je er zelf niet af kunt komen en de sloot tot de rand gevuld is met water.
Ik moet er niet aan denken.
Ik heb wat dat betreft een fobie voor diepe sloten (met water) en kanalen, het liefst mijdt ik die.
Gelukkig is het bij jullie met sisser goed gegaan.
Volgens mij doet het je dan wel even beseffen dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

Elien ga je toppic even bezoeken.

Gisteren [paard] voor de huifkar gehad.
Het was voor hem de tweede keer dat hij er voor stond en hij deed het best wel braaf.
Hij loopt vooral aangespannen voor de twee wieler of de platte wagen.
We hebben veel gestapt in het dorp en een klein stukje gedraafd buiten het dorp.
Hij heeft er goed en wel een drie kwatier voor gestaan maar was toch wel al aardig bezweet.
[paard] was vorige week dinsdag behandeld door een osteopaat en moest vijf dagen rust hebben.
De behandeling had hij nodig omdat hij door een wervel die verkeerd zat scheef was gaan lopen.
Hij liep een stuk beter nu en ik ben benieuwd of hij nu ook anders loopt onder het zadel.
Vandaag ga ik hem nog een keer aanspannen en morgen gaat hij weer eens onder het zadel.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:32

zo ben ik weer leuke foto topic van elien voorbij zien komen. Veulentje blijft schattig Haha!

ellen die weer heeft gereden fijn Haha!
iets over luchtvering weet ik niets van heb ik nog nooit mee gereden en meningen zijn er inderdaad over verdeeld. Geef mij maar gewonevering Haha!

Gister aaf nog met vriendlief langs de karredealer geweest hij wou zijn toekomstige kar ook even zien (wil dezelfde als mij maar dan in c pony maat Nagelbijten / Gniffelen ) als het goed is is de dealer nu onderweg naar de fabriek en komt dus eind deze week mijn kar Haha! ben benieuwd kan ik zaterdag gelijk mijn eerste wedstrijd met nieuwe kar rijden.

Vanaaf komen ze babbes (haflinger van mijn vader) ophalen is verkocht naar de veluwe Verdrietig dus een beetje een raar dagje vandaag

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:33

Zo ben weer ff een beetje opgelucht (beetje laat trouwens). We waren vrijdag met Jenna naar de kliniek de Lingenhoeve geweest om te laten kijken of Jenna nog een veulen zou kunnen krijgen wat toen ze veulen was afgeraden werd. Ze kan dus gewoon een veulen krijgen. Het was niet echt een paard om mee te mennen (serieus) maar het kon geen kwaad dus we gaan gewoon weer lekker mennen. Ze had geen pijn enzo dus dat is weer helemaal goed. We gaan op zoek naar een mooie hengst!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:55

silfie35, wat voor ras hengst zoek je?

Gisteren heb ik nog een selectiewedstrijd meegereden, 1 proef in de Z dressuur en we zijn 1e geworden met 225 punten. Weer 2 winstpunten erbij, nu nog 1 selectiewedstrijd in augustus, dan kan ik wss wat meer oefenen, ik had sinds 22 april niet meer gement Clown , pony werd getraind door manlief, dus conditie heeft ze genoeg.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:44

Allezhup, nog 2 dagen blokken/examens maken en ik ben er weer voor een tijdje vanaf. Het jeukt al om nog eens op de kar te kruipen; het is al meer dan 2 maand geleden...

confetti: proficiat met de winstpunten en de overwinning!

De grijze pony is trouwens Valentino gedoopt. Haha!

Groeten, SuSEQ

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:51

Valentino is een mooie naam Knipoog . Lekker dat je over 2 daagjes klaar bent met je examens.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:00

Inderdaad een mooie naam, past wel bij 'm Haha!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:28

confetti schreef:
silfie35, wat voor ras hengst zoek je?

Gisteren heb ik nog een selectiewedstrijd meegereden, 1 proef in de Z dressuur en we zijn 1e geworden met 225 punten. Weer 2 winstpunten erbij, nu nog 1 selectiewedstrijd in augustus, dan kan ik wss wat meer oefenen, ik had sinds 22 april niet meer gement Clown , pony werd getraind door manlief, dus conditie heeft ze genoeg.

We denken dat we er een fries op gaan doen maar misschien doen we een kruising.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:19

sorry niet bijgelezen, even een ego berichtje. Bloos
zaterdagmiddag gaan we eindelijk ons mannetje terug ophalen en kunnen we thuis aan de slag! Lachen

@samantha: hoe is het nu met je?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:20

Een Fries, dat is wel stoer. En als je aan een kruising denkt, waarmee zou je dan kruisen?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:26

Suseq leuke naam hoor Haha! valentino
confetti gefeliciteerd met de punten

iets over een frieskruising gelezen lijkt me wel gaaf. Hier in de buurt staat een friesx haf mooi beestje hoor donkerbruin (kastanje) met zwartje manen en sokken van een fries heel mooi Haha!

Rebecca lief dat je aan me denkt. Het gaat redelijk vind het nog steeds heel moeilijk vooral omdat ze hem zijn komen halen. Hij keek nog zo om in de trailer toen ze wegreden dat deed helemaal pijn. Toenstrax op het werk nog een flinke jankbui gehad. Collega vroeg hoe mijn examens gegaan waren. Ja die waren dus helemaal fout gegaan kon me niet concentreren en alleen maar aan babs denken. Dus hij vroeg hoe kwam het dat het niet lekker ging en ja toen wou ik dus vertellen dat babs verkocht was en gister is weggegaan maar begon al gelijk weer te janken.

Had vanochtend wel een mail gekregen van de nieuwe eigenaresse met fotos van babs en zijn nieuwe vriendje in de wei bij aankomst. Vanavond zou ze nog wat fotos maken en doorsturen dus wel heel lief zie ik ook gelijk een beetje waar hij staat enzo. Maar het zal nog wel een paar dagen duren voordat ik niet meer van die jankbuien heb hoor elke keer als ik iets zie wat me aan hem herinnerd ofzo en nu spookt heel de tijd het beeld dat hij wegreed door mijn hoofd

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:29

Gisteren een intervieuw gehad met het blad Amazone over de shetten in de mendurance en de mendurance in het algemeen incl de organisatie van de wedstrijd.
We zouden al steeds een afspraak hebben maar het weer wou steeds niet meewerken voor de foto's. Gisteren was het helaas ook weer grijs. Tot dat zij weer weg ging, toen werd het ineens blauw. Het wordt misschien pas begin volgend jaar gepubliceerd.

Zaterdag is een paard op stal ingeslapen. Heel sneu. Hij kan niet meer blijven staan en viel steeds om. De DA wist niet wat hij had. Het paard lag onder een zijl een paar meter van de bak (in de schaduw waar ook de rendac kan bij komen) Pony's reageerde direkt op het hoopje. Normaal schieten ze de bak in en ploffen neer om te rollen. Nu direkt naar het zijl kijken en er naar toe lopen en echt een kwartier staren. Je zag ze echt nadenken erover. Ook toen het paard al weg was bleven ze in die hoek kijken.