[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:50

Ik heb destijds niet voor niets voor de bovenbouw gekozen :+ Die kleuters vond ik maar niets. Maar nu even om weer op te starten leek me dat even het veiligst, maar wellicht denk ik daar na woensdag wel heel anders over. Maar goed, hoe groot zal de kans zijn dat ze me ooit gaan inzetten....23 jaar eruit is lang. We gaan het vast wel horen donderdag.

Pff 6 uur, dat gebeurt dus niet of heel weinig.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:34

Wat die kinderen allemaal uitvreten en nog denken dat dat allemaal normaal is, is niet te geloven.

Als alles hier goed op de rit staat, probeer ik normaal gesproken één keer in de twee/drie weken te gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:16

Kan me niet heugen dat ik in een binnenbak heb gereden dat is heul lang geleden :P

Heb zwaar respect voor alle leerkrachten in het basisonderwijs. Niet alleen vanwege de kinderen (paar kinderen vind ik OK maar zo'n hele groep, moet er niet aan denken word/werd altijd al compleet neurotisch bij een verjaardagsfeestje toen zoonlief nog kleiner was }:0 ) maar zeker ook vanwege de ouders.

Jeskim moet ophouden geld uit te geven en Tine op zoektocht om geld binnen te krijgen. Krijg zo de indruk dat het aardig voortvarend gaat :j +:)+ gaat het weer een beetje Biancacoo? En Janouk nieuwe wagen da's altijd leuk *\o/* Dingetje gedoe met zadel, da's minder... zadel van Ollie ligt ook niet 100% lekker toch al heel veel km's probleemloos mee gereden dus ook dat zegt niet altijd alles...
Rest ff kwijt als er een rest is sorry Y;(
Vandaag gewerkt, training gegeven hele dag en vanavond op bezoek bij school zoonlief, die had een open avond en dag zoonlief was er de hele dag geweest als 'rondleider' (en pizza eter in de pauzes :Y) :+ ) altijd leuk om te zien wat ze allemaal doen.

Woonkamer is opnieuw geschilderd, alle muren en het plafond en begin vloer is gemaakt. Is hele uitdaging want huis is voor ongeveer 40 cm breder dan achter en alles is scheef :x Onze slaapverdieping is zoooooo geweldig mooi geworden echt prachtig. Vind het echt wel heel bijzonder dat we in zo'n mooi huis wonen echt ongelofelijk :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:13

Sommige mensen zijn natuurtalenten met kids,..maar die zijn zeer zeldzaam !! En ik vind dat ontzettend knap !!
ik kan dat echt niet.... :(

Verder. .mijn dip is er nog steeds,...maar ik negeer hem maar een beetje.. :+ ik las op over nekhernia's dat de pijn in arm heel normaal is en soms ook nooit meer weg gaat...dus,..zal een weg moeten vinden..komt wel goed.

Mijn man gaat straks helpen, zodat ik met de kar met de 5 honden door t bos kan trainen...zin in... *\o/*

fijne zaterdag allemaal, succes met wedstrijd, of andere bezigheden..

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:24

Veel plezier, Bianca

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:36

Wij gaan ochtend helpen op manege. Is rommelmarkt en de opbrengst is voor de manegevereniging en rijvereniging. En dan vanmiddag maar met de ponys naar de binnenbak, want thuis is het nog steeds wit, hard en spekglad. Ponys kunnen ook de wei niet in, door de regen van gisteravond is het spekglad. Waardeloos....Waar blijft die dooi?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:12

Het was schitterend in het bos, maar spek en spek glad,....Gelukkig een goede kar om te remmen, en de honden weten heel goed dat het commando; Easy guys, Easy. .een draf betekent, kalm aan zodat ze niet uitglijden, en zo heerlijk 10 km door het ijzige besneeuwde bos gerold met z'n allen, zoontje was ook mee op de kar, 3 reeën staken over, en mooie roofvogels op de palen in het weiland bij de paarden waar we oversteken van het ene bos naar het andere. ...
Ik ben een paar keer gestopt om foto's te maken..staan er 2 op fb.

succes tine.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:04

Gefeliciteerd met de wagen Janouk. Jullie hadden wel een hele zware.

Dingetje is aan het testrijden op de nieuwe aanwinst.

Kinderen............... Vind ik helemaal niets aan. Ja voor even maar verder -O-

Tine en biancacoo dat het bij jullie nog zo glad is! hier is het al redelijk dooi kon de bak donderdag
al weer gebruiken.

vandaag naar Houten geweest. kwart voor 4 de wekker. We waren er lekker op tijd (half 7) Heb heel fijn gereden met Robin. Zn eerste grote marathon. 2e manch 12 seconden sneller als de 1e. Dat word nog wel eens wat. Nu een beetje moe dus lekker relaxen op de bank.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:48

Goed gedaan, Robin. *\o/*
Janouk heeft jaren geklaagd en gezucht dat de wagen zwaar was tijdens de verzameling. Hij rolt ook veel minder goed. Paul vond dat Janouk zich niet zo moest aanstellen :D maar nu Meneer Anton er ook last van heeft, was Paul op zoek naar een lichtere wagen.
Vorig jaar hadden wij een lichtere wagen (+190 kg)geleend voor de Hippiade: Janouk had 15 punten meer in de ZZ dressuur en werd vierde: ze had dus altijd gelijk gehad . Natuurlijk

Wat een gave rit, Bianca. Jammer datje zo ver woont. Ik had graag eens meegegaan

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:57

Janouk kijkt Meneer Paul nu vast niet meer aan..... zou ik ook niet doen :D . *Waarom hij wel en ikke nie?*

Maisie om 03.45 uur haar bed uit op de zaterdag :oo

Biancacoo: ik heb gisteren een uurtje gewandeld met Moos, nog teveel bevroren stukken in het bos om te koetsen. En ook reeën gezien! Een groep van 4 en later een groep van 5!

VHU krijgt een prachtig huis en is op schoolbezoek geweest!

Vandaag ben ik ook op school geweest. Mijn 15-jarige zoon gaat in juli met een groep van 25 leerlingen op wereldstage naar Peru. Ze moeten, behalve hun eigen reisgeld, ook een sponsorkapitaal van 1800 euro per leerling bij elkaar sprokkelen, waarvoor we dus sponsor aan het zoeken zijn en evenementen aan het verzinnen zijn.
Gisteren en vandaag hielden we met de groep een carnavalsmarkt (helaas bedachten we het idee iets te laat en was de promo in 5 dagen tijd niet tot héél ver in de regio doorgedrongen), die in 7 uurtjes toch 1370 euro heeft opgeleverd *\o/* . Onze eigen ingebrachte pakjes waren iig op 4 stuks na, allemaal verkocht :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:25

Maisie, wat knap van jou en Robin ! Super hoor !!
Gem fijn met moos gewandeld. ..idd veel te veel ijs om te koetsen , schitterend die reeën he ?!... maar voor de honden hier voldoende grond wat al tussen het ijs door komt dus ruw genoeg. ..gelukkig.
Echt heel mooie wagen janouk !!

Ik kwam met trainen het 10-hondenteam tegen...was even spannend. ..haha...mooie oefening...dat de honden door moeten lopen zonder te snuffelen aan elkaar...vooral het 10-hondenteam is nogal nieuwsgierig..

Wauw sponsorgeld werven...goed gelukt zeg !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:56

10 honden tegelijk en dan doorlopen da's een hele opgave knap als dat lukt (zal ookwel moeten anders raakt alles natuurlijk giga in elkaar). Ben vanochtend maar even heel eind gaan lopen met onze honden want die worden ondertussen helemaal *\%/* van het feit dat ze als ze in huis zitten vooral in hun 'hok' zitten (afgezet stuk in de gang) zijn ze niet gewend. Nu heb ik ze in de tuin. Kunnen ze ook even hun gang gaan.

Ja een lichtere wagen maakt heel veel uit met dressuren zag foto op facebook mooie wagen +:)+
En wat super van Robin Maisie *\o/*

Jeetje Gem 15 jaar en dan naar Peru :oo en zo'n bedrag per kind ... vind dat persoonlijk nogal ver en veel... konden ze niet iets dichterbij zoeken?

Mijn oren doen nog steeds pijn en ik hoor nog steeds slecht van de week toch maar even naar huisarts -O-

Zo op de fiets naar de poowns. Ze staan maar op drie kwartier fietsen (volgens routeplanner zelfs maar half uur, maar dat red ik niet }:0 ). Dus dat moet te doen zijn (ik spreek mezelf moed in).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:12

VHU: goed bezig. Eerst flinke wandeling, nu nog eind fietsen
Gem: persoonlijk zou ik helemaal niet blij zijn met zo'n actie van school. Peru is wel heel erg ver weg en ik vind het ook erg veel geld. Ik weet niet of ik daar aan mee zou werken. Ik moet al zo vaak sponsors bij elkaar zien te vinden voor de vereniging, daar ben ik wel een beetje klaar mee. En dan gaat het om gebruiksartikelen. Maar 1800 euro..... :n En lekker gewandeld met Moos.
Maisie wat goed van Robin
Janouk: lichtere wagen geeft zo ontzettend veel verschil, dat had ik destijds met Amerigo. Hij was eerst alleen maar aan het trekken, daarna kon hij ook dressuurmatig (als hij tenminste wil hahah) dingen laten zien

Bianca: lijkt me best spannend om zo'n groot team tegen te komen. Dan moet je dus echt wel heel erg erop vertrouwen dat ze luisteren.

Hier is eindelijk de bodem ontdooid, dus paarden staan lekker buiten. Zoonlief heeft vanmorgen heerlijk gesprongen met Sam. Zonder ene weigering, dus super trots. Vanmiddag hebben we carrousseltraining, zoonlief gaat voor het eerst meedoen, op Amerigo. Ik ben heel benieuwd.

Verder klappende koppijn, maar ja, dat is niet zo heel gek.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:39

Tine en VHU, het is geen verplicht schoolproject hoor :) . Twee jaar geleden heeft de school voor het eerst meegedaan aan Global Exploration. Er werd een presentatie-avond gehouden waar de ouders en leerlingen op vrijwillige basis naar toe konden en daarna konden kinderen zich inschrijven. Er konden maximaal 30 kinderen mee onder de genoemde voorwaarden (dus eigen bijdrage en sponsorgeld). Omdat het een wereldstage betreft gaan ze idd naar verre landen. Twee jaar geleden Zuid Afrika, vorig jaar Nepal (later omgezet in India vanwege de aardbevingen) en dit jaar Peru. Het sponsorgeld is nodig omdat ze het locale project Mama Alice gaan helpen en daar de middelen voor nodig hebben. Deze ervaringen komen ook op hun CV en dat geeft ze weer meer mogelijkheden bij de toelating van een studie. Mijn oudste zou vorig jaar meegaan naar Nepal, maar omdat hij ook nog 3 weken afwezig was van school ivm de MEP (Model European Parliament) was dat teveel van het goede. De tweede zoon doet momenteel weinig naast school, dus hebben we hem warm gemaakt voor deze reis zodat hij ook een doel heeft naast zijn schoolbestaan :) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:50

Gem, heel leerzaam zo'n project, maar ook spannend om straks echt naar Peru te gaan voor jullie zoon denk ik.
Voor jullie als ouders ook heel spannend.... :j
Fijn dat de paarden weer naar buiten kunnen tine,..in het bos was nog heel veel ijs...
vhu,..dat is nog een flink stuk fietsen _/-\o_ Hoe is het met je auto ? Ik heb ook een poos oorpijn gehad..had ik een verstopping..moesten ze uitspuiten, stelde gelukkig niets voor...en toen was ik snel van de pijn af...Hoop dat t bij jou ook meevalt.

Het 10 - honden team is dan net zo'n harmonica...Gelukkig vertrouw ik die van mij blind dat ze er zo zonder stoppen langs lopen....dus als we door blijven lopen.."vouwt" het grote team weer uit, en lopen ook weer braaf door, de eigenaar van het grote team die is heel makkelijk en rustig...Heeft de boel altijd wel onder controle, dat scheelt een boel,..we stoppen dan de karren altijd even naast elkaar om een praatje te maken, is leerzaam voor de honden,...maar idd ook nog wel spannend. ...ik wil ook niet over de honden pootjes heen rijden met mijn kar...en die honden Letten niet op mijn kar...,dus dat is wel tricky..maar meestal gaat het goed,...we gaan ook wel eens tegelijk trainen, dan lopende teams gewoon naast elkaar zonder problemen, dus ze beginnen elkaar een beetje te leren kennen ondertussen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:33

Sorry, heb bijgelezen, maar geen fut om te reageren. Dikke knuffel, allemaal!
Gefeliciteerd met goede prestaties en sterkte voor oren en nasleep van nek en griep. Succes met sponsors zoeken en hopelijk kunnen jullie in het noorden snel weer thuis wat met de paardjes doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:20

Ava :(:) Bak is thuis weer ontdooid, maar ja, wel weer een compleet zwembad.

Super trots op zoon. Vanmorgen al heel goed gereden en vanmiddag ook heel goed meegereden met het carrouselteam. Amerigo vond alleen de geluidsinstallatie erg eng. Aan het eind reden we ook op muziek en hij vertikte het om daar langs te gaan. Maar goed, verder was hij heel braaf. Met Rembrand iets eerder gestopt omdat hij moe werd. Jammer, maar mijn paard gaat voor. Komt wel weer, afgelopen weken heeft hij natuurlijk heel veel op stal gestaan.

Net nog lekker stukje met de honden gewandeld en dan zo lekker bank hangen en niets meer doen. :O

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:02

Citaat:
Het sponsorgeld is nodig omdat ze het locale project Mama Alice gaan helpen en daar de middelen voor nodig hebben
mooi!

Ava hoe is het met de pupsel? Heeft ze al een trucje om je te helpen geleerd? Is daar een programma voor of zoiets? Gretha heeft over een maandje haar examen voor puppy training. Gisteren zijn we het hele programma afgelopen soort proef examen zo grappig =:) het zijn dan nog zulke pups ook al zijn ze nu tussen de 4.5 en 6 maanden oud. Gretha had opeens alleen belangstelling voor het natte lange gras met het rustig aan de lijn lopen, leek dus nergens op :)) maar alle andere oefeningen doet ze voorbeeldig. Haar favoriete oefeningen zijn flat liggen (helemaal plat en dan moet je de poten en de voetjes kunnen aanraken) en de andere is targetten, snoepje in ene hand, andere hand ophouden, op 'touch' commando raken ze je lege hand aan. Gooi je eerst snoepje weg, komen ze terug, zeg je touch, raken ze de lege hand aan. En de andere oefening is met een paaltje en 'vooruit' sturen. Leg je snoepje op paaltje, laat je dus zien, ga je plm 15 meter er vandaan, hond in de richting van paaltje zetten, geef je commando 'vooruit' en dan rent ze naar het paaltje. Daar pakt ze het snoepje en moet ze dan wachten tot je er ook bent, krijgen ze nog een snoepje.
Verder kunnen ze nu het gewone gehoorzame werk, dat doet ze heel knap. Zit, lig, sta, flat, naast zitten, blijf met paar pasjes opzij en volg (nog maar 10 meter hoor maar goed) en natuurlijk 'hier' (geef je hond af aan instructeur, loop je weg en roep je de hond). En dan hebben we nog een oefening dat de instructeur of een vreemd iemand ze aan moeten raken terwijl ze naast je zitten en op de showtafel.
Ik vind het ook erg leuk om te doen. Als het mag van de instructie gaan we daarna voor GG 1 door. Als het nog niet kan neem ik eerst Wiske mee, die doet toch alles -:)

Die Amerigo die zal wel hebben gedacht :roll: wat verzinnen ze nu weer. Groot gelijk hoor dat je even bent gaan stappen met Rembrandt.

Heb bij elkaar 25 km gefietst met dus pauze bij stal. Zonder omweg is de stal 8 km dus prima te doen eigenlijk (maar ja die motivatie >;) :o )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:12

Ava, knuffel terug :(:)
Tine, fijn dat het goed ging, jammer dat Amerigo bang was.
vhu. :wow: dat klinkt reuze ingewikkeld allemaal...Hoop dat Gretha het goed gaat doen !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:49

Iedereen weer lekker actief bezig!
Vandaag mijn 2de wedstrijd in het Z gereden. Gewoon 2 x eerste en 3 winstpunten!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:56

Wat goed Ips!!

Moos is op stage.... bij een springmeisje :)) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:00

WoW; wat super goed, zeg; gefeliciteerd!

Wat leuk, Gem!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:59

Wow Ips kijk aan _/-\o_

Pas maar op Gem gaat hij met wagen en al over de hindernissen :oo

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:06

Zit geen wagen achter :D :') !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:27

Als ik een klein winstpuntje in de eerste proef had gehad dan was ik ook blij geweest hoor...