Super hoor Napie dat je het weer oppakt en dat je een shetlander impuls rubriek hebt
Persoonlijk denk ik dat paarden vaker kapot gaan in de trainingen dan in de wedstrijden. De wedstrijd worden ze wel eens afgekeurd maar dat kan zoveel redenen hebben (uitgezonderd die echte uitzonderingen als vorig jaar in Ysselsteijn). Maar die rottige peesblessures of een langzaam opbouwende verzuring, pees-spieroverbelasting, spierbevangenheid, artrose, hartruisjes, ... e.d. dat soort dingen ...
Vaak is een B op locomotie wel een aanwijzing dat je op moet letten (in die omstandigheden, weer, terrein, mate van snelheid etc... dat moet je allemaal meenemen bij beoordeling van) of als de hartslag niet snel daalt (kan ook zijn dat het wel goed is, officieel, maar als het een 60 - 60 is dus dat het niet verder zakt vind ik ook verdacht), als turgor hoog is. Als je paard de dag erop stijf is, dikke benen of loom oogt... is er toch iets niet goed gegaan. Maar dan weer: hoe was het in totaliteit, ook de week, twee weken ervoor, en op de wedstrijd, hoe was de reis bijv.
Het kan aan zoveel aspecten liggen.
Ik hoop ook dat we er klaar voor zijn maar ja, je weet maar nooit. Het wordt bij ons erg druk in de vetgate, ook zoiets, hoe ga ik ermee om, hoe de pony, de grooms, wat gebeurt er om je heen? Hoe is het weer, is het toch koud met een venijnig windje, of wordt het windstil en 15 graden of zoals vorig jaar opeens 20 graden?
Ik laat het maar gebeuren en hoop er het beste van