[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:03

Succes daarmee Naaltje!
Hier werd de pup rond 6 uur wakker, ben er om half 7 uitgegaan en nu liggen alle honden alweer te slapen! Luilakken, haha.

Mijn paard heeft nog een vliegendeken op, maar het regent pijpestelen! Ze staat nu nog binnen, zo maar even langs stal rijden om haar deken te wisselen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:09

Dids heeft zijn eczeemdeken op, en die kan niet eens binnen := :P Maar hij zag er gister goed uit :+:
Ga 'm vanavond weer paar brokjes geven. We hebben even een discussie over wie er baas is en naar wie we moeten luisteren :=
Gisteren ruzie gehad over een bak voer. Hij wilde aanvallen en mocht niet van mij (op het voer dan he :') ) dus dat gaan we even opnieuw bevestigen O:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:31

Mogge,

@Naaltje, veel succes met het afnemen van de enquettes.. jij liever als ik met dit weer :P
@xSWCx, misschien kun je vandaag nog even bijslapen of heb je een druk programma
@ Tallechie wat een nachtbraker is Daan, dat wordt wat als hij 16 is :):)

Voor de rest hier nog meer vroege vogels :D

Helaas mijn wedstrijd is afgelast ivm de hevige regenval van vannacht ;( . Ik had zo graag nog even willen oefenen voor het districtskampioenschap van volgende week. Ik heb begin juni voor het laatst gestart en mis nog wat ritme :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:40

balen ollie,maar ja beter dan ergenissen in de prut!
naaltje veel plezier vandaag,hoop mooi ,droog weer(krijgen wij dat ook :j )
bettepet ;leuke pony heb je erbij
daan aan het nachtbraken ha ha
voor iedereen een fijne droge dag :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:08

Naaltje succes met dit rot weer. Komt hier echt met bakken uit de hemel.
Ollie wat jammer dat het is afgelast, maar beter dat dan allemaal ongelukken. Komt vast wel goed.

Daan is net wakker. Dus nog een redelijk nachtje gehad. nu eerst wakker worden.
Straks vast koken. We eten vanmiddag soep met brood en ik ga de soep helemaal vers maken.
Vriendlief gaat vanmiddag naar voetbal. Hij moet ongeveer kwartiertje lopen en kan dan droog zitten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:29

@Naaltje; denk je dat de paarden deze zomer minder last hebben van eczeem omdat het zo regent? Moest ik vanochtend aan denken, zolang het regent zijn er geen knutjes, denk ik?

@ Ollie balen dat je nu niet kan oefenen voor volgende week. Wel begrijpelijk dat het niet doorgaat. Hier is het kletsnat overal.

@ Tallechie wat voor soep ga je koken? Ik eet ook vaak soep met brood op zondag, maak dan soep van een pakje van Honig met nog lekker verse ingedrienten erdoor.

Heb paardje maar 'naakt' buiten gezet, is te warm voor een regendeken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:49

Ik ga kippensoep maken. Heb dus zo'n kippenpoot, verse groente en verse gehaktballetjes.
Wij eten het ook wel vaak, maar dan vaak gewoon opwarm soep. Alleen mijn vriend gaat naar voetbal. Fc groningen moet om half 5 spelen dus hij gaat om half 3 weg en is laat terug. Na die tijd eten is geen optie en daarom dus vanmiddag al

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:54

Hmmm lekker kippensoep! Tis echt het weer voor kippensoep!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:18

Die van mij staan ook onder een regendeken. Nou ja ferro dus vliegendeken met regendeken er
over niet ideaal. Hoop volgende week een regendeken met hals te kunnen kopen.

@ naaltje succes hier is het droog nu.
@ ollie jammer dat de wedstrijd is afgelast.
@ tallechie lekker kippensoep.

Wij hadden gister nog een verjaardag bij een vriendin waren om 4 uur thuis dus ik vind dat ik redelijk
op tijd uit bed ben.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:19

Goedemorgen,

Lekker tallechie, kippensoep :9
Leuke wagen bicci!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:35

Goedemorgen.

@ Naaltje: sterkte. Hoop dat je zoveel mensen tegenkomt om enquete te kunnen houden.
@ Ollie: jammer dat wedstrijd niet doorgaat, maar anders idd wsl onveilige toestanden.
@ Tallechie: lekker soep. Ik maak bijna altijd verse soep. Maar ja, maak sowieso eigenlijk bijna altijd alles vers. Ben niet zo'n potjes/pakjes/zakjes mens. Vind er te weinig smaak aan zitten en te veel zout erin. :o

Hier staan ze gewoon met vliegendeken op in de regen. Als het stopt met regenen, dan zijn de vliegen namelijk zo weer terug. en ik vind het weiland iets te ver weg om dan steeds heen en weer te moeten gaan met 3 dekens. Vliegendekens drogen ook weer heel snel, dus denk niet dat ze er veel last van hebben.

Zit moed te verzamelen om een van de paarden te halen en te gaan werken, maar het is zulk baggerweer. Moet Rembrand natuurlijk sowieso even doen, maar eigenlijk wil ik pony ook weer even mennen. Zoon is spelen bij vriendje, dus heb pony voor mezelf :D Maar ja, die regen zorgt wel voor minder zin.

Vanmiddag nog op verjaarsvisite, dus daarna komt er waarschijnlijk niet meer van.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:46

ik heb besloten om vandaag thuis te blijven. Moet alleen de hond ophalen, maar ga denk ik maar overleggen dat vriendlief dat na voetbal doet.
Echt weer om niks te doen :-)

Straks nog maar even aan de studie. Zal eerst even douchen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:53

het is inderdaad echt klote weer.
maar ik ga vanmiddag toch naar stal.
ook al is het zo nat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:58

Hier niet eens laat naar bed en toch heerlijk uitgeslapen :O tot wel 9.30 uur, het is toch wat.
Daarna ontbijt gehad van zoonlief (hij mocht dan t.v. gaan kijken, zo'n O:) ).
En nu uitgebreid aan de :9k want kreeg berichtje van Ollie dat de wedstrijd in Rhoon niet doorging ivm regen. Het heeft hier echt de hele nacht geregend, bizar, je zou zeggen dat het ondertussen wel eens op moet houden.

Ga vandaag in ieder geval naar stal, wil er weer even op :D denk eraan deze keer te gaan stappen in de bak. Heb ik nog niet echt gedaan en drafje meepakken hoop ik :=

@Maisie toch gefeliciteerd, Z vaardigheid, gaaf man.
De punten met dressuur onder het zadel snapte ik vaak al niet maar met mennen snap ik er soms helemaal niets van. Ik denk toch dat het op de bok vaak heel anders voelt en lijkt dan hoe je er tegenaan kijkt vanaf de grond. Zo'n proef die je zelf braaf vindt gaan is misschien gewoon te weinig actief, en zo'n proef waarin van alles gebeurt, is dan misschien net aantrekkelijker?

Ik zeg ook maar wat hoor :o :7

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:01

ik weet niet wat ik ga doen op stal.
woensdag ga ik Rafiki scheren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:09

Zit hij alweer in zijn haren IT?
Snuitje ziet er op dit moment zo prachtig uit. Hij heeft mega lange manen, glimt als een spiegel, echte 'nek' erop, echt een plaatje. Zal eens kijken of ik wat mooie foto's van hem kan maken.

Paard/poowns staan bij ons zo'n uur of 5 buiten per dag. Staan dus niet onder een deken. 's Middags wordt Bente eigenlijk altijd getraind, Snuitje niet. Maar ze zien er fantastisch uit en zijn lekker relaxed in omgang en enthousiast in het werk. Maar dus geen vliegendekens hier. Het valt ook erg mee met de vliegen/dazen. Je hebt soms dagen dat het heel erg is maar over het algemeen gaat het wel. Met werken spuit ik ze wel altijd goed in, maar dat is ook meer omdat je met het mennen niet even een daas eraf kunt halen. In het bos draaf ik wel continue, maar kleine stukjes stappen, anders komen er wel veel op je af _-:( stappen doe ik dan tussendoor als je op een stukje weg zit. Maar heb dus ook geen vliegendeken op met mennen / buiten rijden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:22

Rafiki moet bijna naar de keuring, dus vandaar het scheren.
en ja hij heeft alweer best wat haar.
wobbe heeft ook al een flinke bos haar, alsof hij denkt dat de winter al bijna begint.
maar hun vacht is natuurlijk redelijk 'in de war' door dat rare nederlandse weer de laatste tijd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:33

IT lekker naar stal. En nu al weer scheren. Dan zou ik denken aan zomers weer, maar helaas.
Hoewel het niet koud is. Loop gewoon in een topje.

VHU veel plezier.

Mijn vriend is net uit bed en Daan ligt er net weer aan. Zo maar even aan de studie

Bij ons staan ze van 8 uur tot 17 uur buiten. Allemaal zonder dekens. Ook geen last van dazen.

Mijn vader heeft een stal gevonden waar Veale met de 4 daagse kan staan. Helemaal gratis :-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:38

dat is wel fijn dat veale daar gratis kan staan zeg!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:45

Ja helemaal super. Is op 400 meter van mijn ouders huis. Dus mijn vader kan hem in de gaten houden. Het is ongeveer 6 km van de startplek af, dus we moeten wel met 2 auto's daar heen. Anders loopt 35 km en dat vinden we net wat veel.
Hoeven alleen maar hooi en biks mee te nemen.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:15

De startlijsten staan er op. ik hoef gelukkig pas om half 1 te rijden, dus ik hoef niet verschrikkelijk vroeg weg. Dan is er pauze van 1 tot half 2 in de vaardigheid, dus kan ik in die pauze mooi even verkennen en dan vaardigheid rijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:21

Zo, ben weer helemaal doorweekt. Net met Rembrand getraind. Nou ja, trainen kan je het niet echt noemen. De wei is nu zo blubber en glad, dat middendraf en galop niet meer te doen zijn. (gelukkig kon ik dat gisteren nog wel even oefenen). Nu dus maar vooral met de stap (verzameld, arbeids en uitgestrekt) bezig geweest. Is echt niet meer leuk zo hoor. Hij staat nu even op stal, straks nog "onder stroom"en dan mag hij de wei weer in.

Hier wel erg veel last van dazen, vandaar de vliegendekens. Ook van gewone vliegen, maar die prikken ook! Zelfs nu het regent zitten ze nog op de paarden. ;( Thabor heeft helaas Rembrand zijn deken flink "versiert", dus er zitten nu overal scheuren in. Hij heeft ook olifantje gespeeld, dus de staartflap is er nu af. Gek beest. Tja, jong dier he. Hoop wel dat het in de winter beter gaat met de dekens!

Tallechie: super opgelost met stalling

Oei, startlijsten staan er. Ga snel kijken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:27

Had ook al even gekeken naar de startlijsten en kan een aantal mooi zien. Alleen vaak maar 1 proef omdat er tien minuten tussen zit. Dus nog maar even een selectie maken. En nu hopen op mooi weer want dan kan Daan mee

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:30

Ik moet om 14.20 starten, heb er 7 in de ring (volgens mij meer dan de helft Friezen, dus maar hopen dat de jury geen Friezenfan is)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:36

hey tine, Dat denk ik ook altijd, alleen dan denk ik, maar hopen dat mijn jury niet een hekel heeft aan shetten. Want moet nu toch tegen aardig wat gewone pony's en dan is het toch wel fijn als je een jury hebt die ook ziet dat een shet goed kan lopen en niet denkt ohw een shet nou ja dat is toch vast niks.
Dat is met friezen idd ook zo,als je een jury hebt die helemaal weg is van friezen dan kan de rest het wel schudden idd. Maar denk dat LW en TC jou grootste tegenstanders zijn.