Idd, geld is maar geld. Maar ik geloof dat uiteindelijk alles te koop is. Aleen maar natuurlijk de vraag voor welk bedrag. Als het bedrag maar hoog genoeg is, denk ik dat iedereen wel twijfelt om te verkopen. De grens vanaf welk bedrag je ze wegdoet hangt natuurlijk af van het paard, de koper en de eigenaar.
Sommige mensen gaan voor een bepaald paard voor 5.000 euro twijfelen. Andere mensen voor een ander paard, zullen pas vanaf 1miljoen euro twijfelen.
Ja daarom vroeg ik ook tot welk broekmaat Heb nu een verzorgstertje van 9, lekker slank en rijd ook nog op een shet van rond de 90 cm
Lacuna
Geplaatst: 10-06-10 11:13
Ja, dat is zo... Mijn ene ruitertje van 10 draagt de rijbroek van mn andere ruitertje van 5... Qua broekmaat zou ik het ook echt niet weten, omdat ik een 14inch pinokkio zadeltje heb, en daar kun je met broekmaat 40 ook nog op zitten, mt 38 zou er fatsoenlijk op kunnen rijden. Op bepaalde verkoopsites en in enkele ruitersportwinkels hier in de buurt wordt de leeftijd aangehouden, en ik dacht dus dat zij aangeven tot ongeveer 10 jaar. Misschien kun je proberen om erachter te komen wat de gemiddelde broekmaat is van de gemiddelde 10-jarige? In kinderkledingwinkels zullen ze dat toch wel weten? *ik heb zelf nog geen kinderen, dus dat zijn niet echt dingen waar ik over nadenk *
Ik heb overwogen Roos te verleasen, maar wil haar liever het erf nog niet af hebben. Een menner (of ruiter) die haar opnieuw uit gaat brengen en die hier komt trainen en met mij samen op wedstrijd wil zou super zijn, maar dat zal wel erg lastig worden.
Geld is maar geld. Maar aan de andere kant, je paard kan morgen dood in het land liggen. Dus als er echt geld geboden word ga ik echt denken.
Heb een jonge pony gehad, toen ik haar net had is er redelijk wat geld geboden een heb het niet gedaan. Voordat ze 3 was is geopereerd aan haar knieen (á 500 euro) plus alle andere ongein die ik er mee gehad heb. Heb er 2x op mogen zitten voor ze overleed (zaterdag al weer 3 jaar terug). Ze werd even snotterig, na een week weer fit, 's avonds honds beroerd volgende ochtend lag ze in het land.
Whitney heb ik voor een flink bedrag gekocht (gekkenwerk volgens mensen), kon haar binnen een week voor het dubbele verkopen. Ben nog iedere dag blij dat ze hier nog loopt. Heb wel ieder jaar een duitser aan de telefoon, belt mij stug ieder jaar op of ik haar al wil verkopen. Heel misschien volgend jaar (als haar zoon goedgekeurd word als dekhengst), maar ik denk het nog niet, heb nog te veel plannen met haar.
Ik (160 en ong 42 kg) kan net aan in 15" zadels, maar zit in een 16" net ff lekkerder. Heb ook wel op kleinere zadeltjes gereden, maar dat zat toch echt niet lekker.
Ik las wat over een opleiding, zag een topic langsvliegen! Ontzettend leuk.
Of onze pony's verkocht worden? Als het aan mij ligt niet, maar als het aan de eigenaar wordt.. dan wel. Hij zegt altijd; 'Als ik een goed bod krijg, verkoop ik ze'. Kan voor dat geld weer leuke nieuwe pony's kopen.
ik pas nog in dat roze zadeltje, maar dan heb ik het over het passen .. het meisje die geadopteerd is heeft echte afrikaanse billen en past er echt niet in met haar 8/9 jaar.. ze zit dan met draven echt op die rand. Het verschilt echt per kindje. heb ook gehoord dat je die zadels in 14 inch hebt, dat zou op langer termijn ook fijner zijn.
Mijn gips is er af, moet nog 2 week rustig aan doen. Voelt wel raar.
Over het verkopen van paard kwam ter sprake omdat er gisteren iemand op stal was en die zei dat ze iemand kende die naar zo'n paard op zoek was. Toen zei ik uit gein voor een goed bod is hij te koop. Ze gaat het nu doorgeven.
Net wat Martine zegt heb ik veel moeite met hem, met mennen heb ik een klik maar onder zadel niet.
Ik zei wel dat hij niet op internet te koop staat maar voor een goed tehuis wel.
Ik weet wel dat mijn vader en vriend het er niet mee eens zijn.
Ze vroeg ook een prijs maar dat vindt ik lastig. Ze heeft zelf een te koop staan, die wil ze dus ook eerst verkopen.
Zit er wel steeds vaker over te denken om hem te verkopen omdat ik er niet uit krijg wat er in zit. maar om hem nu op het internet te zetten vind ik lastig
Poe moeilijke keuze tallechie!! Maar fijn dat het gips er al af is!! nou wel even een tijdje alles heel houden heh
tine10
Geplaatst: 10-06-10 12:38
Fijn dat het gips eraf is.
Waarom vinden je vader en vriend het niet goed? Als jij niet echt een klik hebt met je paard, kun je beter hem verkopen en een zoeken waarmee je dat wel hebt. Is zo ontzettend belangrijk namelijk. Met mijn vorige paard had ik die klik ook niet. Hij was super in de omgang, maar kon er niet alleen op naar buiten, geen vertrouwen in elkaar. Heb jaren de verkoop uitgesteld, want ik vond dat je een dier niet zomaar moest verkopen. Maar nu achteraf denk ik, dat ik dat jaren eerder had moeten doen. Paard is nu heel gelukkig bij nieuwe eigenaren en ik ben gelukkig met mijn nieuwe paard.
Ahh lekker zeg!! 2 van stal zijn net weer thuis van sicilie!! Waren erg bruin geworden
sander_lotte
Geplaatst: 10-06-10 12:47
tallechie inderdaad erg moeilijke keuze! Goed dat het gips eraf is! Leuk zeg! een reis naar Sicilië! Wij gaan dit jaar enkel naar de Veluwe, voor de rest geen strandvakantie..
De maten van een zadel en de broekmaat van het kind, ik zou het ook niet weten. Ik weet alleen dat ik nooit echt in een ponyzadel zal passen met mijn 1.78m en 65kg. Als ik een zadel ga kopen voor Romeo, vraag ik wel naar een zadel waar ik ook nog op zou passen(als het nodig is). Ik wil niet echt op Romeo rijden, maar als mijn toekomstig ruitertje problemen heeft, wil ik er wel even op kunnen om te helpen. Het lijkt me ook leuk om gewoon wat in het bos te gaan wandelen op Romeo, dan kan ik ten minste alleen gaan (gaat voor de wagen dus nog niet) Dus als ik een zadel koop, laat ik het uiteraard passen op Romeo en kijk ik of ik er zelf in kan, dan is het altijd groot genoeg voor eventuele ruitertjes.
Wat betreft het al dan niet verkopen van paarden/pony's, ik zou echt niet twijfelen. Maarja, in mijn situatie is het ook wat anders dan velen hier in dit topic: Romeo is mijn eerste pony, ik heb een geweldige band met hem, hij is leergierig, braaf, kindvriendelijk, kan ik zo bij vreemde paarden op het land zetten,... Dus de enige reden waarom ik hem zou kunnen verkopen, is het sloom zijn voor de wagen, maar dit is voor mij echt een ongeldige reden. Ok als ik hem vanaf het begin van de rit vooruit moest duwen, maar dat is niet het geval. Volgens mij gaat dat slome er vroeg of laat nog wel uit.
@ Jelleee: veel plezier op school Ik ben voormiddag 1 uurtje gegaan, dat was mijn laatste les voor dit schooljaar. Maandag examen, 25 juni examen en het is weer achter de rug! Dan (hopelijk) nog 2 jaartjes en ik ben afgestudeerd
Zadels.. Daar heb ik zoo veel geluk mee gehad. Wilde een wintec veelzijdigheid, ongeveer geschat waar ik in zou kunnen passen en vervolgens ook endurance mee kon rijden. Paste perfect. Toen een leuk dressurzadeltje gezien waarvan ik gezworen had er nooit 1 te kopen 16,5 inch prima!!
Omdat die zoiets hebben van geef het te tijd, je kan veel van hem leren, kost weer (exta) geld
sander_lotte
Geplaatst: 10-06-10 12:57
@ tallechie: ja maar als het gevoel er langs jouw kant niet is, is het misschien beter voor hem dat hij een baasje vindt waar het wel mee klikt, en jij kan een paardje zoeken waar het wel mee klikt. Daar zullen jullie beide beter uit komen. Niet alleen jouw geluk telt, maar zéker ook dat van je paardje. Paarden voelen dat ook als er iets niet goed zit.
Het vervelende is dat het met het mennen gewoon super gaat. Het grondwerken en longeren ook alleen onder zadel niet. Maar het blijft een moeilijk paard. Maar inderdaad als hij bij een ander gelukkiger wordt... lastig lastig
ik heb er tot gisteren ook niet over nagedacht, maar begin er nu over na te denken. Dat meisje moet eerst ook har andere paard kwijt en het is helemaal niet zeker maar begin nu wel te twijfelen