Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
confetti schreef:timokyana, is hier in Nederland gewoon te koop bij de Boerenbond en doe het zelf. Is een dikke bol met dun stevig touw. Heb helaas geen foto. En van die veiligheidssluitingen: http://www.marathonwagen.com/?p=productsList&iCategory=24&page=1
Sammykuh, dat vind ik nog een behoorlijk gewicht voor een B pony. Onze B pony's lopen voor een wagen die 110 kilo. Ik zou de wagen nog wel even nawegen, in praktijk wil het nog weleens gebeuren dat ze zwaarder zijn dan op de verkoopplaat staat.
confetti schreef:Voor 2 span heb je idd meer gewicht nodig. Bij de aankoop van onze eerste wagen zijn wij namelijk een beetje de mist ingegaan, volgens zeggen was die 200 kilo, maar hij blijkt dus meer dan 250 te wegen en dat is gewoon te zwaar. Nu kijken wij daar beter naar en proberen een lichte wagen aan te schaffen, zeker met het oog op de marathons. Heb je al met zo'n wagen gereden?
welsh_lover schreef:Hoi hoi Mooie kar hoor Samantha!!! Maarre nog wel even wachten he met dat tweespan !!! Denk ik ik ga tweespan rijden heb ik tenminste geen concurrentie meer van jou ga je ook tweespan rijden !!![]()
Om de hoofstelletjes op de plaats te houden maak ik altijd het hoofdstel vast met een touwtje. Die van mij hebben gelukkig nog nooit de hoofdstelletjes uitgedaan, maar bij Peter waren de welshjes er een kei in. Die heeft eerst ook zo'n riempje tussen de neusriem en keelriem geprobeert, maar dat werkte dus niet. Die heeft toen riempjes laten maken die je om de hals doet en daar zit een riempje aan wat aan de bovenkant van het hoofdstel vast zit. Ik vond dat niet echt mooi en je hebt al snel de kans dat je hem te strak doet dus ik maak mijn hoofdstel vast met een touwtje aan een vlechtje.
Ik kan nog steeds niet rijden met mijn schouder echt balen !! Hopenlijk gaat het snel beter en kunnen die twee weer snel voor de kar!!
Maisie schreef:@ sammykuh Gave kar heb je besteld. mijn vriend heeft ook een jasperse kar. miss gaan wij ook om een andere. ik heb net zo'n kar als jij had en nog een andere. dan gaan we 2 karren van mij en die van mijn vriend inruilen tegen 2 nieuwe.
Ik moet ook een enkel/dubbel wagen. wil dan ook stuurvertraging en een molenrem. en een enkel bokkussen zodat er niemand meer naast me kan zitten.
Maar goed dit zijn alleen nog maar ideeen. Voorlopig is mijn enkelspan kar nog kapot dus ik hoop dat mijn pa m voor het weekend heeft gemaakt want heb zaterdag wedstrijd.
Ilegra schreef:Ik lees hier over stuurvertraging, wat heeft dat voor voordelen? een een molenrem????
confetti schreef:...
en ten tweede, als je de stuurvertraging verkeerd gebruikt, dan gaat het wenden heel zwaar (zagen wij vorig jaar tijdens een klasse 4 wedstrijd, en de menner kreeg het pas na de wedstrijd door dat de stuurvertraging de verkeerde kant op was gedraaid).