De tijd werd bijgesteld na dat ik gereden had,daarna werd de tijd niet veel meer gehaald. Tijd vond ik ook geen probleem,ik had zelf 1 balletje (pony's)en ben door
De voltige was altijd tegelijkertijd met de hippiade voor de pony's, vorig jaar hebben ze dat veranderd door de verbouwing, dit is blijkbaar goed bevallen. De pony's hadden altijd de hele piste nodig voor het springen, dan moest je zelf maar ergens ruimte zoeken om los te voltigeren, we hebben wel op het parkeerterrein gestaan, omdat er verder nergens ruimte was. Ze maakten zich daar niet zo druk om, je moest je maar redden was toen het motto. Nu is er meer ruimte, wordt het misschien wat gemakkelijker. Al die zenuwachtige ponyruitertjes met dito ouders en pony's om die voltigeerpaarden heen was niet altijd even gemakkelijk, ons rustige paard schoot ook volledig in de stress. Er zullen natuurlijk ook wel voltigeerpaarden zijn die het niet zo op karretjes hebben. Het NK van de hackneys is er nu ook op de 13e, is voor het eerst.
Patricia_86
Geplaatst: 06-10-14 17:18
Hoe gaat het met iedereens wedstrijden? Nog veel in de planning? Ik ga oktober wrs dordrecht starten.
Net de winter planning gemaakt, eigenlijk best druk programma. Elke maand een dressuur/vaardigheid en een indoor marathon.in Januari elk weekeinde wel wat. Ik start ook in Dordrecht de 26e.
tine10
Geplaatst: 06-10-14 18:40
Mijn paard is helaas nog steeds niet hersteld, gelukkig heb ik nog de pony om mee te mennen. We doen mee met de mencompetitie Onstwedde (8 november, 10 januari, 4 april en 9 mei). Verder gaat mijn zoontje met een aantal minimarathons meedoen en staan de indoorkampioenschappen op de kalender. Indoor zal ik verder weinig menwedstrijden rijden. Zoonlief is onder het zadel erg druk met 2 ponys, en omdat mijn paard het niet doet, ligt daar nu even de nadruk.
Leuk. Hoe laat moet jij rijden? Ik rij met een Fries (Anke) en een d-pony (Indiena)
Dennis
Geplaatst: 06-10-14 21:29
Ik heb nog geen dressuur meer gepland tot nu toe, enkel wat minimarathons. Maar plan mn dressuur vak een week of 2a3 van te voren. Denk wel dat Benno nog op dressuur wedstrijd gaat dit jaar.
Heb sinds hippiade, al wel 1 x weer gemend... Gaat lekker dus. Nou ja, komt wel weer.
Caadhola
Geplaatst: 06-10-14 23:17
Sjolvir ik al 2x ben eerst op vakantie geweest en had zelf een schouderblessure afgelopen weekend heb ik het weer op gepakt. Lijkt er op dat de vakantie hem goed heeft gedaan, hij liep lekker.
Anke
Geplaatst: 07-10-14 05:24
janneke584 schreef:
Leuk. Hoe laat moet jij rijden? Ik rij met een Fries (Anke) en een d-pony (Indiena)
Ik heet irl ook 'gewoon' Anke. Rond half helf met IHS Black Bendit.
Staat gewoon op de kalender hoor. 30 november de 1e wedstrijd van de winter competitie ook in Dordt, weet even niet hoe het daar heet, is klein stukje verder als Dubbeldam.
Heb de laatste tijd niet zo op kalender gelet moet ik eerlijk bekennen en had helemaal niet nagedacht over verdere wedstrijden ook niet onder het zadel. Behalve de WE, die ik op FB onder mijn neus gedrukt kreeg.
WC weet ik, maar ben aan het bedenken hoe ik dat ga doen, vind het echt te lang om daar hele dag voor rond te hangen, dus ga denk ik kiezen voor dressuur of vaardigheid en niet beiden. En al helemaal niet met pony en paard...
Caadhola
Geplaatst: 07-10-14 22:54
Met paard en pony is een dagvullend programma, is haast niet te doen. Ik wil wel blijven rijden van de winter en behalve wc is er niet veel in de buurt. Wat is WE??
Sjolvir
Geplaatst: 07-10-14 22:58
WE is Working Equitation. Dressuur proef, stijl trail, speed trail en koeien werk. (Trail is bv over brug, hek open en dicht, voorwaarts naar bel achterwaarts haaks terug, zijwaarts over balk, hindernisje springen, kan met water verplaatsen, ringsteken, etc.) Echt heel leuk om te doen. (Kan ook niemand zeggen dat mijn paarden een leven zonder afwisseling hebben. )