[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:52

Ik moet vanavond in het donker wassen en vlechten. Moet nog even een lichtje fixen bij de wasplaats want daar is geen licht. dus met haspels in de weer. Ach je moet er wat voor over hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:24

Hoop dat het je lukt, anders krijg je vast heel creatieve knotten :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:34

zo hier net ook weer een rijtje knotten in de manen van dalerboy geprutst.Mag morgen weer aan de bak.
In elim dit keer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:04

Echt wedstrijdweekendje dus, iedereen veel succes *\o/*
Gem les van Leijten, mijn instructeur was ook lovend over hem. Fijn hoor als zo'n kundig iemand eens naar je kan kijken/je les kan geven. Je hebt een paar keer les toch? Leuk!

Ik had hier ook buienradar goed in de gaten gehouden het zou rond 11.00 uur droog worden, en dat deed het ook, zo ongeveer. Af en toe nog wat gemiezer maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk. Flink grote schoonmaak gehouden, wel prettig even zo lichamelijk bezig te zijn met al dat gedoe hier bij ons, en daarna met Bente eerst in de bak gevolgd door ritje bos, ging lekker :D toen had ik nog wat tijd over voor Blondie. Dus met haar wat grondwerk gedaan, ze deed het erg goed en vindt het ook vreselijk leuk oortjes gingen alle kanten op grappig toch zo'n jong ding <3

Manlief is nu bij schoonpa, we moeten maar kijken hoe het weekend gaat. Zoonlief heeft morgen hockey willen we allemaal wel door laten gaan. Voor hetzelfde geld knapt hij toch langzaam weer op, maar ja, het kan ook helemaal fout gaan of heel lang gaan duren allemaal ;( Zondag ga ik in ieder geval ook die kant op. Het is ook allemaal logistiek erg lastig omdat schoonpa in Meppel zit en wij dus in Rotterdam....

Nou we gaan hier verder met middagprogramma :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:23

Nog een positief bericht, bij onze stal is beperkt weidegang dat wil zeggen dat (even zo uit mijn hoofd) bij 10 boxen weidegang is, de andere boxen mogen niet op de wei. Dus dan heeft je paard alleen een paddock paar uur per dag, of als je het goed uitkient met wanneer je komt kunnen ze in de bak. Veel van die mensen doen hun paard dan in de zomer een paar maanden 'op de wei', dat is dan inscharen ergens. En sommigen willen hun paard niet op de wei omdat ze oud zijn of iets mankeren waardoor ze denken dat het niet kan. Nu was er weer een plek beschikbaar met weide en *\o/* de 4 personen die voor mij waren op de wachtlijst voor de wei wilden het toch niet en nu heb ik in ieder geval voor een paard weidegang volgend jaar (dat wordt dan Blondie). Ik sta nu bovenaan de lijst voor als er weer een plek beschikbaar komt dus heb goede hoop dat ook Bente volgend seizoen (loopt bij ons van april t/m oktober) lekker op de wei kan :) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:29

Sorry, voor alles wat ik vergeet,
Sterkte en succes voor Jenkins, succes voor Biancao, sterkte voor schoonvader van VHU en gaaf wei kunnen regelen, Tine een iets té relaxte les met Thabor, Gem les van een heel lovende Leijten, knotten in het donker voor Maisie en een bak in de maak bij Ipsilonka, beterschap voor Daan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:01

Net bericht van schoonpa: gaat vandaag echt beter .... we zijn voorzichtig optimistisch pfffff zal hij het weer gaan redden, 't is toch een bikkel.

@Avaluna vat zo mooi samen maar hoe is het met jou?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:04

VHU: fijn voor jullie *\o/* ! En ik zat al met hetzelfde: "Maar Avaluna, hoest nu met joe?"

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:18

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:20

Hier gaat het wel goed, hoor!

@vhu: zo was dat ook bij mijn opa, ongelooflijk die bleef er maar bovenop krabbelen, (uiteindelijk met 98 overleden), wel vaak erg zwaar voor de familie.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:11

Ik ben bijna thuis, ben even bij de mac gaan eten. Nog een half uur rijden straks. Heb geen gevoel bij mijn examen. Verder doe ik vanavond niks. Druk weekend voor de boeg

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:47

hopelijk blijft 't beter gaan VHU! :)

vlechten en karrenwassen hier in 't topic
tallechie bij de mac gegeten en nu lekker languit op de bank? :)

Ik ben vanmiddag lekker op stal geweest. Lieve dids :+:
Eerst in de wei gerommeld.
Afbeelding

En daarna dids lekker gelongeerd. Was inmiddels droog geworden. Heb ik denk ik 15 tot 20 minuutjes gedaan, maar hij ging zo goed! :)
Afbeelding

En daarna zadeltje erop, en het bos in getrokken :) Heb 10 kilometer gedaan. Voornamelijk gestapt, maar ook wat zitten klieren in draf, en heel serieus met de galop zitten werken, dat was wel heel erg fijn!! :D Voelde me zo geweldig op m'n plek toen :)
Dids lekker gevoerd
Afbeelding
Hij kliedert niet :))

En het mooiste. De begroeting als hij daarna weer in de PP wordt losgelaten :+:
Afbeelding

Ze komen speciaal, weg van het hooi, naar hem toe gerend om dan samen lekker het gras op te gaan :+:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:06

Aks: lekker gereden. En wat schattig dat ze hun vriendje kwamen begroeten <3
Avaluna: :wave:
VHU: wat een grappige clip; en fijn dat het met schoonpa weer beter gaat; en mooi nieuws over weidegang voor in ieder geval 1 paard.
Baudy: succes in Elim

Zit hier weer flink op roze wolk. Heerlijke springles gehad. Thabor wordt zo gehoorzaam, lekker ding. Hij heeft zelfs niet meer getankt op de hindernissen af. Hij leert echt zo snel. Vrees dat manlief volgende week weer zelf gaat springen. Voor hem natuurlijk wel heel fijn, zou betekenen dat zijn been weer opgeknapt is, maar ik vind het in de les toch wel anders dan een priveles thuis. Maar goed, maakt ook niet uit. Is tenslotte zijn les en zijn paard.
Ik ga wel uitzoeken of ik onder het zadel in de buurt hobbyklasse (weet niet of dat ohz ook zo heet) met Thabor kan starten. Is wel goed om op verschillende lokaties te starten. Dat probeer ik toch liever ohz uit dan met de kar.

Les van zoon ging ook heel goed. Manlief heeft eerste paar hindernissen even meegerend, daarna weer los. Geen weigeringen deze les. *\o/*

Nu even bank hangen en als Thabor droog is, mag hij weer naar de wei.

Tot morgen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:14

Ik ben er ook klaar voor. Kar staat in de bus + alle tuigen, halsters, borstels enz enz. Pony's
zijn ook gewassen en robijn gevlochten. Ferro rijd ik alleen vaardigheid dus die vlecht ik niet.

Tine fijn dat de les zo goed gaat. Thabor is een fijn paard volgens mij !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:16

Klopt, is echt een heel leuk paard. Super karakter, heel leergierig.

Heel veel succes morgen!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:02

Goedemorgen

Wedstrijdgangers succes, de rest veel plezier.

Het is hier weer erg mistig en koud. :brr:

Zoonlief wil zo gaan mennen met Amerigo, daarna ga ik Rembrand even ohz lekker losmaken. Dan verder met 2e kar en tuig schoonmaken en alles voor de wedstrijd in de auto zien te krijgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:16

Maisie succes.
Aks mooie foto's.
Succes tine.

Hier een hele goede nacht gehad. Om 21 uur lag D er in en om 745 hoorde we hem.
Straks even winkelen, broeken voor vriendlief, 5/12 cadeau's en de gebruikelijke boodschappen.

Vanmiddag pony's wassen en de prijzen naar de manege brengen.

edit baudy ook succes

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:22

Hier gisteravond en vanacht/vanochtend onvermijdelijke man met de hamer knetterende migraine incl :r pfff zit nog bij te komen %)

Het is hier ook maar een kleine wereld, zo maar even frisse neus halen bij de paardjes maar die moeten het vandaag maar doen met paar uurtjes paddock.

@Tine wat super dat het zo leuk gaat met jou en Thabor, wordt straks een waardige opvolger voor Rembrandt. Vond het trouwens mooi wat je over hem schreef en zijn beperking in de contragalop :)
@Ips nog vergeten te reageren op jouw bak in wording +:)+ de bak bij mijn huidige stal is ook 25x45, is prima maat
@Aks wat een heerlijke foto's, genieten na zo'n week kantoor :D
@Bic veel succes en plezier bij de Sint intocht (dat was toch vandaag?)
@iedereen op wedstrijd heel veel succes!!
Iedereen zo'n beetje gehad nu Y;( moet hier vrijwel alles nog doen voor <:) :){ :list: :O

:evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:57

vhu....getver...migraine..beterschap...
idd kleine wereld,
ik hoop dat de wedstrijdgangers alles kunnen vinden....hier bij Elim alles potdicht in ieder geval.
Tine. knappe Thabor, je man zal wel verschil voelen met springles volgende keer.
Bicci..heel veel plezier...maar misschien ben je al klaar met sintintocht..
Aks..superleuke did's foto's, knap peerdje is het toch !

hier ook nog van alles doen voor <:) en :){ maar goed...komt wel, ben toch thuis..

lekker de hondjes laten rennen in de tuin...voor eagle en aiya een grotere buitenkennel gemaakt, erg blij mee, en Aiya en Tchica beginnen nu ook goed samen te spelen.
Het is wel bijzonder zo 4 hussen bij elkaar,...mijn schapendoes is echter erg veel de klos..en voelt zich niet veilig tussen de hussen, ze is echt bang van ze geworden, ze spelen wel even anders als een schapendoesje....ik zit nu dus best met een dilemma..wat te doen met haar, ze moet zich wel fijn voelen thuis bij ons, ze heeft bij een kennis gelogeerd, en daar is ook een doesje..dat gaat zo fijn samen, geweldig om te zien ! een superplekje voor haar dus als ik wedstrijd heb.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:56

Maisie schreef:
Ik moet vanavond in het donker wassen en vlechten. Moet nog even een lichtje fixen bij de wasplaats want daar is geen licht. dus met haspels in de weer. Ach je moet er wat voor over hebben.

wij hebben van die lampen ANWB. Heel goedkoop en werken super op plaatsen waar nodig. Zoals onder de carport om de trailer te parkeren in donker. Of in de container om de fietsen binnen te zetten.
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/aanb ... dbaar.html

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:31

Zo, Amerigo is klaar voor morgen. Straks Rembrand nog wassen en vlechten. Vanmiddag naar buurthuis geweest ivm Sint en Pieten bezoek daar. Was weer erg leuk.

Ik mis de laatste tijd een flink aantal vaste posters. Ik zal er vast een paar vergeten, maar onder andere:
Lanouska: hoe is het met je oren?
Nouvel: hoe is het met jou en Fief? Heb het al vaker gevraagd, en geen antwoord gekregen, dus denk haast dat je hier niet meer komt.
Ollie: ik mis je verhalen over Brutus en je mooie taarten
SL: komt wel heel af en toe langs, maar toch. Hoe bevalt je werk?

Bianca: druk met de hussen die de arme schapendoes buiten sluiten.
VHU: migraine weer een beetje gezakt?
Tallechie: goede nacht gehad
Maisie/Baudy: hoe is het gegaan?
Jenkins: al reactie gehad op je open sollicitatie? En ben je er al uit met stalling?

Ik ga hier snel weer verder, want ben straks nog een heel tijdje bezig om Rembrand weer toonbaar te krijgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:05

Echte huiskamer he, soms is het druk, soms minder druk, soms veel lawaai soms weinig :7 Hoop dat het met iedereen goed gaat :)

Wij (met nog een paar anderen) zijn natuurlijk wel erg Tine :=

Vanmiddag was het hier echt p*sweer maar dat had als gevolg dat er niemand bij stal was :D dus alles rustig aan kunnen doen, paardjes lekker in de bak. Gingen weer goed tekeer *\%/* . Toen ze weer wat gekalmeerd waren zowel met Bente als met Blondie grondwerk gedaan. Heerlijk is dat toch. Ik word er zelf ook altijd helemaal relaxed van :) Met uitstappen echt zo grappig, had Blondie aan de leadrope, Bente los. Blondie probeerde me een paar keer te passeren, krijgt ze toch een knauw van Bente in haar kont zo van hallo, baasje loopt voorop, jij niet ~~}> het werkte goed :+

Nu moet ik nog twee tentamens met antwoordmodel in elkaar draaien >;) ben nog steeds misselijk maar goed, alles blijft er nu wel in en hoofdpijn is weg :)

Fijne avond allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:22

Citaat:
Wij (met nog een paar anderen) zijn natuurlijk wel erg Tine

Dat is wel waar :o

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:23

:wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:25

*voelt zich aangesproken*

:D

Heerlijk dat bente je helpt VHU! ;)
Tine ook weer druk geweest :)

Mel te lam om te lezen >;) ;)

Vandaag heerlijk gewerkt :)
Moest 2x op en neer naar Breda. De volvo daar zit naast de Epplejeck. Dus gevraagd aan baas of ik mijn koffiepauze bij de EJ in Breda mocht spenderen. Mel had een groene zweetdeken gespot, en aangezien dids uit zijn huidige deken is gegroeid...

Dus ik ben lekker langs de EJ geweest. Zweetdeken, Groene leem, en een nieuwe harde borstel gescoord :D
Afbeelding

nu een avondje film kijken :)