@SL- mooie cadeaus heb je al gehad voor je verjaardag... daar heb je wat aan in NZ @HT_leuk koetsenbeurs jammer dat het even rijden is anders had ik even komen buurten
VanHuisUit
Geplaatst: 03-03-12 19:02
Rhino is niet besmettelijk als je nergens aankomt / je paard/pony niet laat snuffelen, ik begrijp de bezorgdheid maar vind dat ze net doen alsof je het kunt verspreiden door vervoer en dat is niet zo. Je verspreidt het als je dieren aait/ met dieren in contact komt / laat komen. Maar goed, hoop dat het weer snel 'ophoudt'. Drama natuurlijk als je zo je paard verliest....
Hier overigens super super paardendagje gehad met Bente grote rit gedaan, denk bij elkaar zo'n 36, 37 km. Incuslief pitsstop 4 uur onderweg geweest. Ging heel goed zowel met haar als met mij. Ben daar toch zo ontzettend blij om. Langer dan dit hoeft ook niet voor mij, dit is perfect als we leuk klasse I endurance willen doen op termijn (nu is het meedoen echt voor het meedoen, de snelheid hebben we nog niet). Ik vind het zo'n mooie sport en het is geweldig als we er toch weer wat mee kunnen
Daarna het vierspan ingespannen voor buitenrit. Ze zouden op wedstrijd maar ivm de rhino zijn ze thuisgebleven (wedstrijd was ook afgelast maar gelukkig heb ik een stalhouder die zelf zo verstandig is gewoon thuis te blijven) en ik zou dus mee als groom, samen met stalgenootje. Halverwege zegt mijn instructeur: Maaike, neem maar over OK dan Dus voor het eerst met een vierspan gemend. Vond het wel mega-stoer, gestapt en gedraafd, wat links/rechts gedraaid (lussen gelegd hahaha, da's knap lastig!). En de jongens redelijk onder controle kunnen houden. Wat nog hele opgave is want dit was dus wel het race-span (Snuit en Rattan voorop ). Ik wist niet dat ik dat ooit zou doen / kunnen
Minder nieuws kreeg ik te horen toen straks van me vriend iemand uit de tuigpaarden wereld is overleden waarschijnlijk hartstilstand, weet je hoe ik soms de bibbers krijg van zulke berichten. Nog een stal minder met tuigers enzo :s
Heb alles bijgelezen, maar zit op mobiel dus even geen samenvatting maar een ego-postje Ook hier gave rit gemaakt aan eind vd dag met een bijzonder spannend moment, maar gelukkig goed afgelopen. Mick schrok, wilde achteruit, vriendlief probeerde voorwaarts, maar hij raakte in de war en begon ons achteruit richting sloot te duwen, vriendlief trok m met leidsels om. Kar finaal geschaard, mick tussen burry's en kar in paniek, stuiterde paar keer, kar balanceren was hele toer, maar gelukkig bleven we allebei rustig op de kar zitten en kon ik m kalmeren door hand op z'n rug te leggen en heel rustig te praten. Er kwamen al mensen uit de boerderij waar we voor op de weg zaten aanrennen, maar gelukkig konden we het zelf oplossen, heb hem even begeleid door er naast te lopen en nadat zijn grootste paniek over was, weer lekker opgestapt en rit goed af kunnen maken. Klinkt gek, maar ik vind dit soort dingen heel leerzaam
Oei eng PrinsjeH. Misschien inderdaad leerzaam, maar niet aan te raden aan de rest om het na te doen Goed dat jullie kalm bleven!!
Chineesje duurt lang, manlief is er nog niet... *trek*!!!
Ollie1
Geplaatst: 03-03-12 21:54
@Frensie en is de chinees al langsgeweest ? (Frensie, te gelijk gepost zie nu dat je nog niet gegeten hebt )
@Prinsjeh, dat is schrikken gelukkig is alles goed afgelopen en hebben jullie het zelf op kunnen lossen. @Lanouska, gave wagen geworden @NS_ altijd vervelend zulke berichten weet uit ervaring dat zulke dingen niet in je koude kleren gaan zitten.... Vandaag ben ik ook lekker wezen rijden in een een bos(je) nabij... lekker hondje mee. Brutus had er enorm veel zin in... echter bij het passeren van 2 tinkers raakte hij lichtelijk in paniek en wist niet wat hij met de bontjes aan moest (zag ze niet als paarden) en wilde haast omdraaien van angst . Gelukkig heb ik ze met wat voorwaartse drang toch goed weten te passeren...
Ik kreeg net weer super leuke foto's uit Dalfsen ... ze passen niet geheel in dit mentopic maar wil jullie niet onthouden hoe je een menpony moet omscholen naar een springpony... Simba heb ik verkocht inclusief ' springveren' toch wel fijn dat deze het ook doen (sommigen hebben de foto al op FB gezien ) en met grote dank aan ARythymical
Even spiertjes opwarmen
sjabrakje is zelfs afgestemd op de springbalk
Simba heeft toch wel een beetje last van grootsheidswaanzin om te denken dat hij al een 1 meter kan springen
VHU : en ze heeft nog wel zo'n simpele naam.....haha ze heet Fayegale ( "Feegail" het is iers en om te zeggen makkelijker ( twee lettergrepen dan om te schrijven..) Maar ik vind het wel een heel leuk compliment, ik heb het haar net laten lezen!
Hier weer een slapend rijk worden nachtje achter de rug 's avonds wel telefoontjes en opdrachten, maar tijdens de nachtelijke uurtjes gewoon rust gehad, lekker hoor Nu nog dienst tot 17.00 uur. Zondag is altijd een vrij rustige dag om dienst te hebben, dan komen er nooit heel veel nieuwe opdrachten binnen. Dus lekker dagje bankhangen
Morgen wordt Bubbles, onze labrador, gesteriliseerd. Altijd toch wel een beetje spannend. Ze mag na vanavond 18.00 uur niet meer eten Dat is gewoon dierenmishandeling in de ogen van een labrador En morgenochtend geen ontbijt. Arm beesje...
Fijne dag allemaal
Maisie
Geplaatst: 04-03-12 11:10
Frensie succes. Joep kreeg gisteren heel laat eten vond ie ook echt niet kunnen !!!!
Gisteren wedstrijd gereden. Hij liep heerlijk in het basisparcours. (was ik blij dat ik m de hele week aan het werk had gezet) Met als resultaat als 2e geplaatst voor de finale met voor me een hele snelle welsh cob.
Toen om half 10 de finale. 1e manch foutloos met 90. nog iets seconde. Nummer 3 reed 91 seconde en de welsh cob reed ook 90 maar met een bal. Toen de 2e manch. Nummer 3 reed 90 sec dus ik wist dat ik geen fouten en geen bal mocht hebben. Ben er voor gegaan en weer 90. nog iets. Dus voorlopig 1e maar er moest er nog een. En ze deed waar ze goed in is heel hard rijden en foutloos. 86 sec !!! Dit bleek wel in mijn voordeel te zijn en we zaten met 3 in 1 sec ik 1 nr 2 een haf en nummer 3 de welsh cob die wel de snelste tijd van de dag had !!!
Ben dus super blij en trots op mn Ferro hij heeft enorm zijn best gedaan !!!!
VanHuisUit
Geplaatst: 04-03-12 11:15
Arme Bubbles Egbert Emmink die man was echt een instituut in de tuigpaardenwereld. Maar zie je de toekomst van het Nederlandse Tuigpaard dan somber in NienSCHaap omdat je zegt 'weer een stal weg?', ik denk dat dat best meevalt. Er zijn volgens mij de laatste tijd toch steeds meer mensen die de kwaliteiten van het tuigpaard waarderen. Zeker die met wat minder hackney bloed als fijne recreatie menpaarden. En in de mensport zie je ze ook steeds meer (dan die met wat meer hackneybloed, of kruisingen met rijpaardlijnen). De showpaarden is altijd al specifiek (klein) wereldje geweest.
Hier nog beetje dufferig al wel honden uitgelaten. Met Wiske op de hondenspeelplaats hier vlakbij geweest, kan ze lekker los rennen. Ze luistert al zo goed naar haar naam, ook al mooi zitten voor elke stoep en als ze riempje weer vastkrijgt Oortjes staan nu bijna recht overeind, tippen alleen nog maar bij de puntjes beetje over. Grappig gezicht als ze loopt
Maisie ik snap het laatste stukje misschien niet helemaal, ben je nu eerste geworden of niet?? In ieder geval heb je super gereden! Top!!
(Maar wel jammer dat er niet geluisterd is naar het advies van de KNHS om de wedstrijd af te gelasten... en naar het advies van de sectorraad paarden om geen paarden te vervoeren... ) Maatregelen zijn misschien wat heftig, vooral omdat je denkt/weet/hoopt dat er in Zeeland niets gaande is, maar ondertussen is er ook een besmetting in Woubrugge.
ja het is een klein wereldje, ja of ik het echt sober moet in zien weet ik ook nog niet. Maar hij was zeer geliefd en dat merk je wel in dat kleine wereldje.
VanHuisUit
Geplaatst: 04-03-12 11:31
Dat begrijp ik NienSCHaap trieste zaak @Maisie je had gelijk met mij gepost, dus ik reageerde nog niet maar ging dus super gisteren, gaaf hoor!
Nouvel
Geplaatst: 04-03-12 11:53
gisteren hele dag op pad geweest naar de achterhoek, alles weer even snel bijgelezen... zag gave foto's van simba voorbij komen!
NS naar zeg...
maisie wedstrijd gereden en trots!
frensie sterkte voor bubbles...
vhu fijn lange rit gereden!
he wel balen met die rhino zeg... we zouden volgende week hier in de buurt les van Gerard Leijten hebben en dat kan niet doorgaan, en we mogen nu van de staleigenaar voor de zekerheid ook niet van het terrein af... ik begrijp het allemaal wel, als iedereen zich er goed aan houdt zijn we er des te sneller van af, maar het is wel even vervelend... hopen maar dat het snel over is die ellende en zich niet verder verspreidt!