Citaat:
Hebben jullie de paardjes allemaal rondom op ijzers staan ?
Rizanta alleen voor, zolang ze niet meer nodig heeft laat ik dat zo. Ze heeft nogal platvoeten voor
Snuit en Alwyn staan nu blootvoets, doen ook niet zoveel, ziet er prima uit, moet zelfs binnenkort weer bekapt. Dus dat laten we voorlopig ook nog zo. Als 't spul weer 2x per week flink over de weg moet denderen dan komen er weer ijzertjes onder. Met 1x per week mennen en nog niet eens over de weg kan het prima zo.
@Nouvel & Marjoo2009 bij Snuit werkt heel veel stappen goed om meer ontspanning te krijgen. Bij Zarah, paard van de stalhouderij, werkte dat ook goed. Maar dat is wel een kwestie van erg lange adem en dan ben je nog niet eens echt dressuurmatig met ze aan het werk. Nouvel kan me je twijfels goed voorstellen want je kunt er zo weinig aan verbeteren / knutselen als ze zich niet 'geven'. Het is met dressuur toch wel fijn als ze soms net dat beetje laconieke hebben, niet dat ze niet willen lopen, maar zich gewoon niet zo druk maken. Ik weet niet of je iets anders kunt doen in stalmanagement, meer naar buiten, meer contact met andere paarden, ander voer? Maar dat zul je waarschijnlijk allemaal al geprobeerd hebben?
Moet wel zeggen dat als ze zich net dat kleine stukje geeft het wel een wereldpaard is natuurlijk.
Nou heb vanmiddag weer menles met onze grote meid, ben benieuwd want hele weekend niets gedaan. Vorige week was ze toen nogal stuiterig dus we shall see