[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:53

Iemand op stal heeft al paar keer aangegeven sil te willen kopen, maar ik denk er niet eens aan. Mijn antwoord is iig standaard NEE.. en als ie dan vraagt waarom niet, dan zeg ik omdat hij van mij is :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:01

op wedstrijd hebben al meerdere mensen aangegeven dat ze ons span wilden kopen, ik keek toen altijd al zo lelijk, dat de boodschap snel duidelijk was :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:08

hihi

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:55

Voor Wormerveer rij ik ook bijna een uur, Hoofddorp een uur en een kwartier. Voor shetland wedstrijden ga ik het hele land door.
Heb laatst in mijn oude uitslagen gezien, het komt er op neer dat ik zon 10 tot 12 keer start per jaar (soms week aan week, dan weer 2 maanden niet, het wisseld dus erg).

Of mijn ponys te koop zijn? Tja, niet voor een prikkie, maar het zal wel overwogen worden. Als fokker heb ik er altijd te veel lopen, dus zal je af en toe keuzes moeten maken. Niet dat ik het niet vreselijk zal vinden, ben gek met al mijn pony's.
Alleen Dennis gaat niet weg, maar daar komt ook niemand voor :), een papierloze ruin, super lui ohz en bang voor de kar (tikkie waardeloos, behalve voor mij).
Voor Roos heb ik eens een bod van 500 euro gehad. Tja, daar denk ik niet eens over na, daar koop je een groene shet met een net papier voor. Niet zo'n zelfde shet die het super ohz doet en voor de wagen ZZ loop. Heb wel overwogen haar te koop te zetten omdat de puf weg was toen we eenmaal punten gehaald hadden in het ZZ, maar dat heb ik (nog) niet kunnen doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:06

tallechie schreef:
Ben net bij veale geweest, hij was niet in zo'n goed humeur, hij heeft wel beter gelopen.

Even een vraag: als jullie te horen krijgen dat iemand je paard wil kopen zou je dat doen of valt er niet over te praten?

Voor wat betreft Rembrand: die is niet te koop. Hij is echt mijn maatje, heb hem heel bewust uitgekozen en na 2,5 jaar voldoet hij nog steeds aan al mijn wensen. Kan me geen beter paard wensen.

Voor wat beteft Amerigo: ik zou niet gelijk nee zeggen. Heel goed de voors en tegens afwegen. Hij is natuurlijk niet van mij, maar van ons zoontje, ik heb heel veel schik met hem, krijg langzaam aan echt een band met hem, maar ik zou niet zo stellig nee zeggen als bij Rembrand.

Voor wat betreft Quincy: die is niet te koop. Maar kan me ook niet voorstellen dat mensen een 25 jarig paard met arthrose in nek en nu problemen met zenuw in achterbeen willen hebben. Maar al wilden ze dat wel, niet te koop.

In jou geval, Tallechie, zou ik er wel serieus over nadenken. Je hebt meerdere keren aangegeven dat jullie toch best wat problemen hebben samen en zelf ook je twijfels uitgesproken of jullie samen verder moeten. Als je weet dat hij een goed plekje krijgt en die persoon ook echt goed voor je paard zorgt....Blijft natuurlijk moeilijk, emoties spelen ook mee.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 10-06-10 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:09

Voor wedstrijden onder het zadel rij ik gemiddeld een half uur. Menwedstrijden zijn er niet veel in de buurt en moet ik doorgaans een uur rijden voor we er zijn.

Ik rij in principe 1x per maand onder het zadel en 1x per maand mennen.

Nou, ik ga zoonlief naar school brengen en dan met pony aan de slag. (laat hem maar niet horen dat ik hem niet koste wat kost wil houden :o )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:21

ohhh paarden en pony's verkopen...

Ivy & wobbe gaan sowieso niet meer weg.
of ik moet alles door financiele redenen niet meer kunnen betalen.
gelukkig heb ik dan een moeder die bij wil springen o.i.d.
Rafiki..... als er eentje weg zou moeten of kunnen gaan dan is hij het.
maar dat ook alleen als het echt niet anders kan.
kereltje is 'pas' 7 weken oud maar ik ben nu al dol op hem!

kortom je moet wel van hele goede huize komen wil je mij mn pony's aftroggelen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:01

Goedemorgen :D
Lees weer veel over studies enzo, wat knap dat je de discipline hebt om een maand voor te lopen zeg!

Ik heb ook HBo gedaan, maar werk nu in een mbo baan haha.
Ik las iets over Rembrand die Z gaat starten, super hoor!

En verder ovedr wel of niet paard verkopen, tja die er nu lopen worden niet verkocht.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:01

Ik heb ook vaak de vraag gehad voor Rivaldo of hij te koop is van een vierspanmenner en van een vrouwtje die rivaldo bij haar hengst wilde zetten. Rivaldo stond daar wel is mee samen en Rivaldo was hem echt de baas.. maar hij zal er echt doodgelukkig van worden als hij enkel neergezet wordt als maatje voor een ander. Pony wilt echt graag voor je werken.. Als 4 span pony had ik het wel erg leuk gevonden, maar niet voor de verkoop wel als ik dichtbij woonde en hij van mij erin mee mocht lopen :D

Zowiezo zijn mn pony's niet te koop :D.. ze houden me heerlijk van de straat en bezig :Y)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:06

Die van mij zijn ook niet te koop. Miss robijn omdat ik daar nog niet zo'n band mee
heb maar dat wordt wel steeds meer. Ferro blijft absoluut. Zelfs al is het een kuchende eczemer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:14

Citaat:
In jou geval, Tallechie, zou ik er wel serieus over nadenken. Je hebt meerdere keren aangegeven dat jullie toch best wat problemen hebben samen en zelf ook je twijfels uitgesproken of jullie samen verder moeten. Als je weet dat hij een goed plekje krijgt en die persoon ook echt goed voor je paard zorgt....Blijft natuurlijk moeilijk, emoties spelen ook mee.

Ik ga hierin mee. Als de klik er niet echt is, moet je je afvragen hoeveel jaren je nog blijft doorgaan met een paard waarvan je weet dat het toch problemen blijft geven. En als hij goed terecht komt bij iemand die die klik wel heeft, zou ik het wel doen denk ik. Maar ja, dan komt de vraag weer: hoe weet je dat zeker??

Ik heb makkelijk kletsen, jullie weten dat wij uiteindelijk niet voor verkopen hebben gekozen. En eerlijk gezegd komt dat ook wel omdat ik niemand goed genoeg vond. Het was altijd wel wat: geen weidegang, weinig tijd, teveel andere paarden ...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:16

Ben gewoon weer voor niets naar school gekomen, 3 uurtjes geen les :S

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:19

Ik heb er laatst ook een verkocht die hier al 4 jaar liep. Pony deed het echt wel goed, deed echt haar best. Maar ik had er niets mee en als ik er zelf mee aan de gang ging was het binnen een kwartier mot. Dus toen haar verzorgmeisje stopte is ze verkocht. Als je er na 4 jaar nog niets mee heb komt het ook nooit meer en kan een ander er een hoop plezier van hebben. Mensen waar ze nu staat zijn er ziels gelukkig mee, dochter rijd er op, vader wil er misschien een veulentje van fokken en opa ment er mee. Had nog wel een tijd door kunnen prutsen, maar daar was niemand gelukkiger van geworden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:20

Ik heb al vaak de vraag gehad of ik mijn kleintjes wilde verkopen. Maar die gaan niet weg.
Lotje zou de eerste zijn die eruit ging als het nodig was.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:25

Oef... of ik mijn pony verkoop. Tjee...
Soms denk ik er weleens over hoor. Maar dan kijk ik even naar Sunny's koppie, sorry die is voor zolang als ik hem een goed leven kan bieden echt niet te koop.
Voor Storm, zijn toekomst is nog wat onzeker. Oh, begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke gek op het beest, en ik heb ontzettend veel plezier in het opleren van deze pony. Maar als het tussen Sun en Storm niet klikt, dan zal ik voor Storm toch een ander thuis gaan zoeken.
Voor nu staan ze in elk geval niet direct te koop, en ALS er 1 verkocht zou worden, zou dat zeker niet naar het eerste-het-beste huis zijn.

gr lacuna

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:32

Voor Romeo heeft al eens iemand 3500 euro geboden, maar ik heb vriendelijk geweigerd. Ik heb gezworen dat Romeo bij mij blijft tot zijn dood, dus een aardig bod kan mijn gedacht niet doen veranderen. Er kunnen zich natuurlijk situaties voordoen waarin ik echt geen keuze zal hebben, maar dat valt dan wel te bezien. Ik zal er in ieder geval alles aan doen om Romeo bij mij te houden.
Als er geen klik zou zijn, valt het misschien ook wel te overwegen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de klik er prima is met Romeo, dus er is geen sprake van verkopen :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:50

Zou ik mijn pony verkopen: zeg nooit nooit, maar er moet wel voldoende tegenoverstaan: hoge prijs (heeeeeeeeeel hoog), een goede thuis,...

Maar als ik iemand zou weten die met men pony wil starten, zeg ik wel ja op, maar blijft dan wel in mijn eigendom.

@Dennis, ik denk dat als je ooit Roos te koop zet, je haar binnen dit topic al kwijt kan :-) Heb je nog niet overwogen om haar te lease aan te bieden?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:11

Ik heb 1,5 jaar geleden ook cindy verkocht en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Ze liep leuk dressuur was super in de omgang en ik kon er alles mee. Alleen was marathon
echt niet haar ding en is dat kwa wedstrijden toch wel het meeste wat ik hier doe dus was na
een paar teleurstellende wedstrijden de keus snel gemaakt. Ze is verkocht aan de 1e mensen die kwamen kijken en stond nog geen week te koop. Nu loopt ze recreatief voor de kar en rijdt er een meisje van 10 mee krijg af en toe spring of cross foto's. Plus dat ze nog geen 3km van waar mijn pony's staan nu staat en haar lekker op de wei zie lopen regelmatig.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:36

ik heb ook geen seconden spijt gehad nadat ik Quenzo weg bracht.. tuurlijk vond ik het wel moeilijk maar toen hij daar bleef was er een last van me schouders gevallen. Ik had geen klik met hem en zijn hoeven waren niet in orde, dan houd het op.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:44

Toen ik Buck kocht zei iedereen wat moet je met dat beest ? zonde van je geld en tijd,.. breng hem naar de markt/slacht leverd die nog wat op! :oo En nu 4,5 jaar later had ik hem al verschillende keren kunnen verkopen aan mensen met kinderen maar Buck die is echt niet te koop die blijft hier eeuwig al moet ik op water en brood! Als ik hem al kwijt zal willen hoef ik hem niet eens te koop te zetten op internet want mensen hebben mij gezegt als die gaat zeg het mij, neem ik hem over. :')

Voor Lizzy tja ik heb er echt een sterke band al wel mee, ik weet niet hoe ze uitgroeit (kleine appaloossa X haflinger kruising) misch word ze wel oerlelijk haha! Nee zonder gein, zoals het er nu uitziet gaat zei ook zeker niet weg ik heb al verschillende keren de vraag gehad van bokker Charaz en Kiwiko + mensen van buitenaf of ik haar niet kwijt wil maar nee ze voldoet nog steeds en zelfs voor een goed bod doe ik haar niet weg als ze zo leuk blijft.

Zoiezo vind ik geld 'maar' geld ze kunnen wel veel geld gaan bieden maar wat heb je er uiteindelijk aan als je hartstikke gek met je pony bent ? Veel zeggen er dan koop je maar een andere staan er toch genoeg op internet ?! Ja maar zo werkt het niet.. niet met elk beest heb je de band. Ik heb er al veel gehad (een welsh na een jaar was ik haar spuugzat nog steeds niet te vangen!!, 2x een tweespanmaat voor Buck die hem het leven zuur maakte, 1x een shet met gebrek gekocht was echt een lief dier..., en een haflinger maar dat ging niet met mijn reuma. Hebben ook nog echt een mini mini shet gehad maar die was van mijn moeder hoewel ik er wel een hoop voor betaalde en deed maar toen we van stal gingen veranderen was zei (voor mij) igg te duur om te onderhouden en me vader wilde er niet zoveel aan besteden.. In het begin moest ik niks van haar weten vond er weinig aan,. maar na een poosje groeide het wel wat een schatje... mis haar ook wel!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:44

ik heb niet gement en niet gelongeerd vandaag.
had voor allebei niet zo'n puf haha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:45

Pony's verkopen is altijd moeilijk. als ik een dier koop blijft dat in princiepe tot zijn dood, tenzij het niet klikt (met mij, met andere dieren) of door andere omstandigheden.

Pff ik zit nu 'lekker' op school, booorrrringgggg :P :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:49

je weet als ze in de maat blijft van rivaldo en tum dat ze hier altijd in de toekomst in mn 4 span mag lopen hihi :P

Als ik dit lees weet ik waar ik heen moet:

In het Drents-Friese Wold ligt ca. 75 km aan bewegwijzerde ruiter- en menroutes

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:49

buckje, dat vind ik heel mooi gezegd over geld is 'maar' geld.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:56

Iemand een idee, tot welke leeftijd/broekmaat kinderen nog op 12 inch kunnen rijden? :P