[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:51

Agossie arme Themba. Sterkte!

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:19

Beterschap voor iedereen in de lappenmand. Ik hoop dat zowel mens als dier zich snel weer wat beter voelt.
En dat de corona tijd snel voorbij is, zodat we allemaal weer lekker op wedstrijd kunnen en kunnen mennen.

Ik mag ook eindelijk weer eens meepraten, want... tromgeroffel: Ik heb weer gemend! Hoera. Van het weekend al het Dwingelderveld onveilig gemaakt.
Afbeelding

En vandaag de binnenbak getrotseerd.
Het was al heel lang geleden dat we in de bak hadden gereden. Met name omdat de bak zo klein is (=heel veel wendingen en die zijn toch nog steeds een beetje eng in mijn eentje, zonder groom).
Maar goed. Inspannen, niet zeiken en gewoon gaan rijden.
En hoera hoera. Mijn prinsesje ging zo fijn aan het werk. We hebben beide kanten op gegaloppeerd. Een heel rondje en toen vond ik mezelf heel dapper :') .
Daarna was ik zo geïnspireerd dat we een B-proefje hebben doorgereden. In stukjes, want ik moest steeds op de app kijken wat het volgende onderdeel was :+ . En daarna in zijn geheel uit mijn hoofd (minus de stukjes die ik even vergat).
Daarna waren we allebei zó tevreden. Ik kan dan echt genieten van dat trotse hoofd van die merrie.
En dan is dit uitzicht toch wel heel fijn. (En kun je ook zien hoe klein de bak is. Ik ben net de bocht door op de korte kant).

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:32

Brrr ... van die bak zou ik ook bang worden, voor geen goud dat ik daar binnen zou gaan mennen :oo . Maar fijn dat je weer lekker buiten in het Dwingelderveld gemend hebt!

Hoe is het nu met dw hond, Tine?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:39

Voelt Themba zich alweer beter?

En Gem, hou je het nog een beetje vol?
Vóór ons ongeluk was die bak geen probleem. We reden er zelfs een M proefje in. Als je het in zo'n minibak kunt, is de wedstrijdbak nooit een probleem :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:25

assie schreef:
Voelt Themba zich alweer beter?

En Gem, hou je het nog een beetje vol?
Vóór ons ongeluk was die bak geen probleem. We reden er zelfs een M proefje in. Als je het in zo'n minibak kunt, is de wedstrijdbak nooit een probleem :+

Ik ben eergisteren expres naar ons schip gegaan om er zeker van te zijn dat ik geen domme, overmoedige dingen doe. Maandag liep Inova zo fijn met de trainer dat ik het zó even zou willen overnemen :D .

Ik denk dat Inova door het plafond zou gaan in die bak. Die heeft ook af en toe even een lange strecke nodig van 60 - 80 meter om de spanning wat af te vloeien. Ze kan heel heet worden met elke keer moeten wenden / draaien en op zulke korte stukken schakelen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:43

Gem, goed dat je op jezelf let!! Nog even volhouden
Assie, ik heb ook jarenlang in een kleine bak getraind met Rembrand. Z oefeningen als uitgestrekte draf lukten natuurlijk niet. Maar ze worden wel super wendbaar in die kleine bakjes. En je mag super trots zijn op julliezelf!!!!

Ik weet niet of ik ooit nog weer ga mennen. Thor is zo ril op geluiden achter hem.... Nou ja, ik zet het even in de koelkast, eerst maar zorgen dat we ohz en aan de hand een nog hechter team worden, wie weet lukt het dan wel. Ik heb geen haast.

Themba gaat heel goed, wond ziet er keurig en rustig uit. Tot nu toe (maar kan nog komen) zit hij niet aan de wond. Hij heeft een tshirt aan en een sok over zijn rechterachterpoot. Dat werkt voor nu goed.

Hoe gaat het met de andere patienten?

Ik heb gisteren gesprek gehad met directrice van school waar ik nu werk. Degene die ik nu vervang is met zwangerschapsverlof en zou daarna ouderschapsverlof opnemen. Maar dat laatste gaat niet door, dus ik moet nog eerder stoppen helaas (eerst was aanstelling tot eind mei, toen werd het 1 mei, daarna 2 april, en nu eind januari) Ik baal er enorm van, heb het zo naar mijn zin, heb zo'n leuke groep kinderen. Maar ja, je doet er niets aan.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:05

Assie: ik trainde thuis op een volte van 19x19meter,met sun kon ik heerlijk schakelen op de volte. Maar hee....je bent weer bezig *\o/*
Gem naar het schip om geen gekke dingen met miepje te doen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:56

Wat jammer Tine dat je in januari moet stoppen. Maar het zijn rare tijden, je weet maar nooit... ik zou uitbreiding van uren krijgen in februari maar dat zit in de 'wacht', werk met leerlingen die weer bij organisaties werken en tja... met corona is dat toch allemaal tikje lastiger... dus ben wat dat betreft ook niet zo blij...

Van kleine bak naar grote is snel wennen andersom is het lastiger. Lekker bezig Assie!

En sterkte voor iedereen die het nodig heeft :(:)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:39

Verstandig hoor Gem haha.

Tine wat jammer dat het nu al eerder stopt, maar gelukkig herstelt Themba goed.

HT: jeetje 19x19! Dat is klein. Dit is geloof ik 33x18 ofzo.

Volgend weekend gaat mijn prinsesje naar de kapper, een deel van haar jasje uit. En daarna voor het eerst in heel lang weer eens lessen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:18

Sorry, even spam
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blij met mijn bolletje wol

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:09

Knappe knuffelbeer <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:19

Vanmorgen weer heerlijk rondgezworven door het bos. Thor wordt steeds dapperder, en het is zo grappig, aan het einde van de rit loopt hij nog net zo stevig door als in het begin. Ben zoooo blij met dit kereltje.
En vandaag ook mijn 160 km challenges kunnen afronden.
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:55

Wat heerlijk Tine <3

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:25

Gem dat doe je goed jezelf beschermen, is er al enig idee wanneer je geholpen wordt?

Assi met een shet is zo'n bak niet klein maar met een grote wordt het toch wel krap.

Tine je hebt een heerlijk bolletje wol. En Themba doet het gelukkig goed.

HT is op de helft sterkte er mee.

Met de teckel gaat het prima.
Met Pep zijn diarree gaat het beter, geeft hem nu moorbalans het spul ziet eruit als afgewerkte olie maar hij eet het zo op. Met de antibioticapoeder heeft hij meer problemen vind het niet zooooo. Dit komt waarschijnlijk ook omdat hij eigenlijk alleen vitaminebrokjes krijgt en dat is zo'n beetje dus doe er een schepje havermout bij en geraspte wortel.
Zoals het te verwachten was is hij ook positief getest op PPID dus als de pillen er zijn dan mag ik een manier zien te vinden om hem dat te geven. Hoe doe jij dit precies TINE met het oplossen in water en in een spuitje, wat voor maat spuit gebruik jij?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:42

Goedemorgen allemaal
Marga, ik ben met heel lage dosering begonnen. Van de dierenarts kon ik gelijk volle dosis geven, maar dan kun je veel last krijgen van de bijwerkingen. Als je het rustig opbouwt, is die kans veel minder groot. Ik ben begonnen met 1/8 en heb dat heel langzaam opgebouwd naar 3/8. Het laatste half jaar staat Amerigo op 1/2. Ik heb hem niet laten hertesten, is in mijn ogen weggegooid geld. Ik kijk gewoon naar het klinisch beeld en daarop besluit ik of verhoging van dosis nodig is. De hoogte van de waarde zegt niets over de klachten en ik vind de klachten doorslaggevend in hoogte van medicatie. Ik bewaar de gesneden pilletjes in een lenzenbakje. Ik gebruik een spuitje van 10 cc maar 5 cc kan ook. Ik doe pilletje er eerst in, zuig dan wat water erbij, even schudden en in mondhoek spuiten. Werkt hier prima, dan weet ik heel zeker dat hij het binnen heeft en er niet omheen gegeten heeft, het uitgespuugd heeft of dat hij de smaak met het eten associeert, waardoor hij zijn eten niet wil eten. Verder heb ik mijn voer aangepast. Hij krijgt voer met zo laag mogelijk suiker/koolhydraten. Vitalbix was voor mij de beste optie. Bij de meeste voeren wordt wel geroepen dat het laag is, maar als je het optelt, kom je toch al snel boven de 12 % uit. Omdat Amerigo geen hooi/gras kan eten heeft hij sowieso een heel arsenaal aan voer staan. Maar je kunt Baudy ook vragen om advies. Zij heeft me goed geholpen. Succes in ieder geval.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:46

Tine, wat waren de klachten bij Amerigo?
Ik hou Svarri alleen op gewicht met senior priores. Normale lucerne eet hij niet. De Fibrebeet viel hij vanaf, net zoals met de speedibeet. Hij krijgt nu sp aangevuld met wat hippalgo bodybuilder, equilin balancer en voor het lekkere een handje strucomix.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:02

Klachten waren rare krulvacht, vetbulten boven ogen, erg mager aan het worden, veranderd gedrag. Gelukkig nooit bevangen geweest.
Hij krijgt sinds vandaag weer 3x per dag: nutrimash (vitalbix), fiberbeet (pavo), breed &grow (vitalbix), luzerne (vitalbix), liquihorse. Van de zomer was hij zo mooi vol geworden, dat hij het kon doen met 2 keer per dag. Maar hij is ineens zo ingevallen, dus snel weer naar 3x per dag.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:14

Dank je wel Tine. Die klachten heeft Svarri niet, gelukkig. In vitalbix zit ook ijzer, hoe zit het met ijzergehalte in het water?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:32

Belker schreef:
Dank je wel Tine. Die klachten heeft Svarri niet, gelukkig. In vitalbix zit ook ijzer, hoe zit het met ijzergehalte in het water?

Durf ik niet te zeggen. Ze krijgen hier leidingwater.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:08

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:11

@marga
Onze Image had ook PPID: we deden het pilletje eerst in een spuit met appelmoes. Toen ze dat niet meer wilde, zijn we overgegaan op een klein krentenbolletje elke ochtend en dat werkte het beste. Die pillen zijn heel bitter. Je snapt niet dat ze het voor paarden niet smakelijker maken, omdat je ze het elke dag moet geven.
Image knapte ongelooflijk op nadat ik met medicijnen was begonnen.

wel heel rustig opgebouwd. Begonnen met een kwart per dag en na een paar dagen naar een half, dan drie kwart: daar deed ze het het beste op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:14

Zo nu Jenn een weekje bij haar nieuwe adres staat en alles goed gaat vertel ik het hier... ik ben sinds een week paardloos. En dat blijft ook zo.

Na heel veel wikken en wegen, een zomer waarin ik de motivatie niet echt terug kon vinden, een winter die er weer aan komt en het feit dat ik er hoe dan ook financieel alleen voor sta (en niet meer alles maar dan ook alles wil laten voor een paard... want daar komt het dan op neer) en mijn spaarrekening niet oneindig is... heb ik besloten voor Jenn een goede plek te zoeken.

Ik had een advertentie op marktplaats gezet en daar kwamen ontzettend veel reactie op binnen, dus we hadden het voor het uitkiezen. Alles is heel snel gegaan en vorige week is ze opgehaald. Liep natuurlijk weer zo braaf de trailer op, ultra knap en braaf paard :*

Jenn was het 1e paard wat ik zo 'uit de wildernis' heb verzorgd, gekocht en zadel/tuigmak heb gemaakt. Dat ging allemaal fantastisch door haar meer dan geweldige karakter. Ik vond dat ze nu onderhand ook meer aandacht verdiende, want ze werkt zo graag. En ik vond dat ze ook een fijnere stal verdiende, het buitenstaan wordt bij mijn huidige stal door verlies van land weer lastiger. Het buitenrijden door uitbreiding van de snelwegen precies rond dat punt ook... Ik had ook geen zin om weer van stal te veranderen. Dus alles bij elkaar was de tijd klaar.

Ze staat nu bij een familie aan huis, met andere paarden, een groepje van 5. Het is vanaf dag 1 goed gegaan. En ik ben ontzettend blij dat ze zo goed terecht is gekomen.

Maar eigen paard zit er gewoon niet meer in, hoe graag ik het ook zou willen. Werk ik meer heb ik er geen tijd voor werk ik minder dan heb ik er geen geld voor.

Jenn met haar nieuwe hartsvriendin Eefje.

Afbeelding

Afbeelding

In haar nieuwe weide heerlijk 24/7 buiten met inloopstal. Dat gunde ik haar zo.

Afbeelding

Het valt me erg zwaar. Ik mis haar enorm ondanks dat ik nog maar zo'n twee keer per week echt wat met haar kon doen. Maar goed. Ik weet dat dit echt beter is voor haar. Soms kan het echt niet anders.

Ik wilde toen na Fred eigenlijk al ophouden. Maar ben toen Jenn gaan verzorgen, Jenn dreigde te worden verkocht en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar weg te zien gaan. Dus toen ben ik er toch weer ingetrapt. Terwijl ik toen al bezig was met mijn scheiding. Toch ben ik blij dat ik haar de afgelopen 2 heb gehad. Ik heb enorm veel plezier van haar gehad en ze heeft mij enorm geholpen. Maar nu is het echt klaar.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:35

:knuffel: dubbel gevoel, vhu.
Maar Jenn heeft zo te zien een prachtige plek. Dat is geruststellend.
En als je een keertje paarden wil knuffelen........we hebben er hier in het topic genoeg.
Je mag altijd hier komen knuffelen :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 15:05

Vhu..heel moeilijk om Jenn te laten gaan... zo te zien een heel fijn thuis :D dat is wel geweldig fijn .
Het duurt wel een tijdje voor het paardloos zijn went.... en de liefde voor paarden blijft..ook al heb je er geen een zelf meer.... :(:)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:11

VHU wat een mooi plekje heeft Jenn gekregen zeg, lekker altijd buiten.
En wat Janouk zegt je mag altijd komen knuffelen hier ook genoeg pony's.

Nou Pep weigert het antiboiticapoeder te eten en ik ben hier dus mee gestopt, z'n snot is nog wat wittig maar het loopt niet meer zijn neus uit. Hij liet echt zijn papje staan. En zonder dat poeder at hij het weer. Hij krijgt ook nog diverse suplementen voor z'n pootjes en om z'n suiker laag te houden. En hij was weer aan de spuitpoep, en zonder dat poeder gaat het al weer wat beter hiermee.