[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:05

@Tine: lastig. Goede tip van Sonjim, denk ik.

@Sonjim: spannend, vrijdag. Wellicht meer interesse als het voorjaar zich aankondigt.

Hier heeft mijn hulp nu genoeg uren in haar normale beroep gekregen (fysio) en moet ik op zoek naar een nieuwe hulp, wil iig op zoek naar iemand die me de paarden doet en iemand anders voor het huishouden.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:06

Het jammere is dat mijn bekken nu al protesteert.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:09

Dat is idd echt vervelend, Sonjim

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:37

hey ips ,lekker brrrr hier he? :brr: leuk gehad?
tine: wat heb je voorheen altijd gedaan voor werk?
sonjim: balen van je bekken,wel spannend vrijdag
hey ava.....is tine niets voor je? die zoekt werk en heeft iets met paarden :j
tine....ik heb een baan voor je... *\o/*
hier even rustig, weinig mennen met dit weer,hoewel ik ontzettend geniet van de kou en het zonnetje erop.beter dan de regen/wind enz
les ging niet door vandaag,heerlijk een bad genomen en dvdtje erin.....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:53

Wat deed je voor werk en wat zou je willen en kunnen?
Ht heerlijk weer hier. Lekker fris!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:16

Goeienavond!

Tine, jij hebt het altijd zo druk.... heb je nog tijd over om een baan aan te nemen? En Mowgli niet in goede doen... hoe oud is hij?
Ava, jammer dat je C nu weer kwijt raakt. Maar ik kan me voorstellen dat ze graag werk wil doen dat bij haar opleiding (fysio) past.
HT, Tine = Groningen, Ava = Zuid Limburg...... behalve reistijd moet er ook nog gewerkt worden :)) !
Ips is op vakantie geweest, vertel!
Sonjim bijna aan de eerste echo, altijd spannend! Winter is een slechte tijd om pony's te verkopen, beter wachten tot het voorjaar.
Biancacoo, schelden mag hier (behalve op ons) O:) ! Jij en de hondjes kunnen je hart wel ophalen, denk ik!
Dingetjes dieet klinkt lekker :9 . Info?
Keet, kater is weer "als nieuw"? :')
VHU in de rommel door de bouwvakkers. Wij mogen in de meivakantie weer, maar vluchten dan lekker naar het schip. Ennnnnnn, ik ga dan voor het eerst in 18 jaar weer een paar dagen alléén met manlief weg *\o/* !

Verder hier paardgerelateerde ontwikkelingen. En morgen bellen voor de uitslag van een echo.... (néé, niet om dezelfde reden als Sonjim :') ) . Heb last van mijn buik en de HA vond het raadzaam om een echo te maken om alle organen eens te checken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 01:19

Toch spannend denk ik Gem :(:)
Niet helemaal bijgelezen sorry Y;(
Succes met de echo vrijdag Sonjim <3

Citaat:
Iemand hier nog een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Verwacht van de 'normale instanties' maar helemaal niets, die zijn total niet ingesteld op 'ons soort. mensen' >;)
Misschien als je zegt dat je stage wilt lopen bijv op een school of iets dergelijks? Dan doe je wat recentere werkervaring op, kun je kijken wat je leuk vindt (bijv welke groepen) en heel gericht solliciteren. Dus niet alles maar heel gericht en heel gemotiveerd :)
Je bent toch docente / lerares / juf zeg maar van beroep? Dan is het kwestie van even weer bijkomen met de huidige methodieken / 'ideeen' over opvoeding / e.d. (dat varieert nogal, heb ik ook met NT2 bijvoorbeeld, was in 'mijn tijd' toch anders dan nu) en als je weer wat bij bent en goed idee hebt hoe /wat je wilt denk ik dat er wel wat op je pad komt. Onderwijs is toch een sector waar je vaak wel een paar uurtjes in kunt 'bijscharrelen'

Verder hier gewoon giga druk / onrustig / gedoe met verbouwing en daarbij om het extra spannend te maken heeeft mijn auto het vanmiddag begeven _-:( dus moest ik met het OV naar mijn werk in Den Haag vanavond. Wat overigens wonderbaarlijk goed ging. Maar geen / vrijwel geen paardennieuws. Heb vanmiddag doorgebracht heerlijk tutten met Ollie en Piet, Ollie netjes in de vlechtjes gezet en met Ollie en Piet een half uurtje in de bak gewandeld, want alles was bevroren maar dan hebben ze toch wat beweging gehad.

Nu proberen te slapen ondanks alle stress. Een advies: verbouw nooit maar dan ook NOOOOIT terwijl je in je huis bent, werkelijk >;) :oo -:(- _-:( :+ }:0 :\ :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:57

Vhu, is klaar met de verbouwing,...maar de bouwvakkers nog niet....t word mooi,...daarom nu ff afzien, komt goed !!
Gem, gaat met man op stap ! Leuk ! Hm..niet leuk dat je een echo moet...Hoop dat de uitslag niets ernstigs is..
ava gaat Hulp moeten missen, dag is balen, ik hoop dat je snel een nieuwe Hulp hebt,.lastig is dat..
tine wil werken, succes met vinden.
sonjim, succes met de echo, spannend is dat altijd, balen dat je nu al last van je bekken hebt.
En paard verkopen, ik vond dat altijd een crime........ongeacht tijd van t jaar,..in de zomer zien ze er zo mooi uit in hun strakke velletje, dat scheelt altijd.

Mijn arm blijft vervelend doen,...Heeft met die stomme nekhernia te maken...en ik ben te eigenwijs om terug naar de dokter te gaan...Wil niet geopereerd worden en weiger nu dus simpelweg....Hoop dat het met rust gewoon weer betreft word..het zit er al 14 jaar..dus ik denk niet dat het in een half jaar kon genezen......stijfkoppig dus.. }:0 houd in dat ik de honden eigenlijk niet kan trainen....afgelopen zondag zijn we met de kar gegaan omdat het zo mooi was.....dom natuurlijk...

zo....niet interessant ook allemaal...dus..Hoop dat iedereen een fijne dag heeft...
sorry als ik je vergeten heb.. Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:33

Hihihi, Biancao; we konden wel zusjes zijn; heb ook echt genoeg artsen gezien, lekkere eigenwijsjes.

Dikke knuffel en fijne dag, allemaal

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:24

Blegh dokters.. Ik ga ook eigenlijk nooit heen, kan niet zeggen dat ze me tot nu toe erg hebben geholpen.

Duurde even voor ik bijgelezen was, ben een poosje ziek geweest.
Maar mijn nieuwe bit is binnen, nu hopelijk binnenkort proberen. Wilde morgen eigenlijk weer lessen, maar zoals ik nu ben kan ik het beter nog een keer afzeggen.
Paarden genieten lekker van het weiland, daar mogen ze op nu het vriest en dat wordt erg gewaardeerd!!

Ik sluit me verder even aan bij de andere samenvattingen.
Iedereen verder beterschap, sterkte en veel plezier!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:57

Goedemiddag
Jeskim ziek geweest en nog niet helemaal fit zo te lezen
Ava: jammer dat je zo ver weg woont, anders kon ik je mooi helpen
Bianca: weer last van arm. Waardeloos. Hopelijk gaat het snel weer wat beter
VHU: inderdaad lerares geweest, maar daar zal ik echt nooit weer aan de bak kunnen komen. Er veel te lang uit en er zijn zoooooo veeeeel die op invallijst staan. Die zijn jong en dus veel goedkoper. Dat gaat hem helaas echt niet meer worden. Ben ook secretaresse geweest, maar dat ik ook al 12 jaar geleden. Zitten ze niet op te wachten. Dus enige alternatief zal schoonmaken zijn. Het is niet anders. Maar ook daar zal het nog lastig zijn om iets te vinden.
Gem: tja, tijd over. Nee, maar nood breekt wetten. Beter dat dan dat alle paarden verkocht/naar de slager (Rembrand en Amerigo zal ik niet verkopen, ben veel te bang dat die in de handel terecht komen, dat verdienen ze niet)moeten. Mowgli is 9 jaar. En gaat inmiddels gelukkig weer stuk beter. Hij eet en speelt weer.

Sorry voor de mensen die ik nu ben vergeten. Mijn hoofd is een grote warboel, moet alles nog even een plaats zien te geven en dus zo meteen weer druk verder met bellen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:07

Tine, als je in de schoonmaak aan de gang wil, kan je kijken op de site van csu. Ze hebben een aantal mensen nodig in Groningen e.o.
Http://www.werkenbijcsu.nl/schoonmaak/werk/index

Als je goed woordje nodig heb, wil ik wel wat telefoontjes plegen. Ik ken een aantal hoge heren bij csu :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:06

Uitslag echo: geen bijzonderheden :) .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:27

Gem schreef:
Uitslag echo: geen bijzonderheden :) .

Fijn Gem. Geen enge dingen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:11

Gem, Fijn !! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:20

Mooi zo Gem *\o/* dan weet je dat in ieder geval :j
Hoofd warboel kan me er iets bij voorstellen Tine :(:) gelukkig Mowgli weer wat beter. Schoonmaakwerk kun je ook niet zomaar, is erg zwaar werk en zijn altijd maar paar uurtjes, salaris schiet ook niet op... heb echt respect voor mensen die als schoonmaker werken...

Ik heb vanochtend mijn eerste dag meelopen/stage/vrijwilliger hoe je het maar wilt noemen gedaan bij de NT2. Was erg leuk en inspirerend. Heerlijk om zo in de klas te zitten zonder zorgen over planning, of wat dan ook, gewoon weer even van het onderwijs genieten :D want dat is wel 'mijn vak'.

Hier heeft mijn auto het gisteren begeven (koppeling naar z'n mallemoer) moet nog even goed nadenken of ik die wil laten repareren of niet ben er nog niet over uit... eigenlijk kun je hier in de stad alles met het OV doen heb de auto alleen maar om paar keer per jaar trailer te trekken en om naar pony's toe te gaan (zou ook best op de fiets kunnen maar ja, ... ). Dus erg luxe verschijnsel die auto.

Als het goed is komen morgen de vloeren er in en is het grootste gedeelte van de verbouwing vwb de 'grote' dingen gebeurd. Dan gaan ook 2 van de bouwvakkers weg (er lopen er nu 4 rond) dus dat zou wel erg fijn zijn als het zover is. Ik ben blij dat ze er zijn hoor maar nog blijer als het af is en ze weer gaan :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:30

Sorry, als ik de helft vergeet, dikke knuffel voor Tine; volgens mij heb je die hard nodig. Zou idd fijn geweest zijn; halve dagen krijg je hier met gemak om, qua werk.

Gelukkig, Gem!

Jeskim weer wat fitter en nu met bit aan de slag.

Fijn dat het zo goed bevallen is, Vhu.

Hier ff dipje, gewoon van alles, blegh.
Nu lekker ff pup knuffelen; therapie, zeg maar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:14

Vhu, knap dat het meelopen zo goed gegaan is !! en 2 bouwvakkers die naar huis gaan..goedzo..
Ava,... :(:) :(:) knuffeltherapie...helpt soms ietsje idd..

zoontje heeft een vriendje te spelen....nog 3 kwartier....pfffff.... :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:23

Bianca: heeft als het goed is weer rust, want spelende vriendje zal nu wel weg zijn }>
Ava: zou vast heel gezellig geweest zijn. Jammer dat het zover weg is. Geniet van je knuffeltherapie!
VHU: Ik vrees dat ik ook niet meer dan een paar uur per dag kan werken eigenlijk, ik blijf natuurlijk gewoon chronisch ziek. En leuke dag gehad bij NT2. Balen van je auto zeg! En morgen 2 bouwvakkers minder
Gem: fijn dat het geen enge dingen waren
Janouk: hoe gaat het met Janouk en haar onderdaan?

Ik ben inmiddels druk bezig met zoeken en heb ook al 2 dingen de deur uit. Het dierenasiel hier is op zoek naar nieuwe allround medewerker. Laat ik nu in het verleden toch die opleiding (via thuisstudie) gedaan hebben en ook al als vrijwilliger daar bezig geweest (en heel veel honden en katten weggehaald). Vandaag even met beheerder gesproken en maar brief geschreven. Het is niet ideaal, om de week het weekend 12 uur werken. Wordt dus wel heel lastig met wedstrijden en zo (en als manlief weer aan de bak is zien we elkaar dus gewoon niet). Maar goed, toch maar proberen.
Verder kreeg ik van een meelezer een tip om weer voor de klas te komen. Dus daar ook mail achteraan gestuurd (voor invalwerk) en wachten op intakegesprek.
Morgen ga ik alle notariskantoren in de omgeving lastig vallen. Heb jaren als secretaresse/notarieel medewerker bij notaris gewerkt. Wellicht zoeken ze nog iemand als typegeit. Niet geschoten is altijd mis. Heb ook nog briefjes bij supermarkten op gehangen en bij diverse mensen gevraagd (kapster, instructrice, die spreken weer veel mensen) voor huishoudelijk werk.
Meer dan dit kan ik volgens mij even niet doen.

Nu maar snel paarden voeren, honden uitlaten en naar bed. Ben gesloopt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:23

Gaat goedkomen Tine :j :(:) +:)+
Ik werk ook regelmatig in de weekenden en ja vwb wedstrijden is het niet ideaal maar vwb achtervang door manlief voor zoon is het perfect. Zeker toen hij jonger was.
Dan maar wat minder wedstrijden denk ik dan maar wel een meer gevulde portemonnee :$
En die achtervang is heel fijn hoor dan voel je je niet schuldig als je de deur uitgaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 06:22

VHU: daar heb je wel een punt inderdaad. Als zoon ziek zou zijn (is hij gelukkig zelden) dan is het wel handiger. Heb geen ouders in de buurt die op kunnen vangen ofzo.
Janouk: jij natuurlijk ook bedankt voor je tip. Die heb ik ook benaderd (voor functie in recreatiepark) Goed woordje: graag :D Qua afstand en werktijden zou dit heel handig zijn denk ik.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 06:58

Pb me maar welke functie je wil hebben en waar en jouw cv, dan zal ik contact opnemen met management.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:30

Ik herken het probleem ook wel met zieke kinderen of andere "stoorzenders". Ik zag een half jaartje terug een advertentie waarin een medewerker gevraagd werd op een stal, redelijk in de buurt (maar net in de verkeerde richting), voor de ochtenduren: voeren, buiten zetten, opstrooien+aanvegen en avondvoer klaar zetten. Eigen paard meenemen welkom. Leek me ideaal, afspraak gemaakt. Vervolgens belde dochter op uit Venlo (=40 minuten auto) dat ze wegens lesuitval een paar uur eerder uit was. Dag erna belde de school om 11.00 uur op dat ze overgegeven had. Later in de week de oppaskinderen een hele dag extra gehad wegens ziekte...... ik heb ook geen flexibel vangnet (althans, niet die met regelmaat urenlang voor me klaar kunnen staan), dus heb de afspraak maar afgezegd. Het zit er nu nog niet in om extra te gaan werken, maar gelukkig is het hier geen financiële noodzaak. Meer voor de leuk en om werk/eigen paard te kunnen combineren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:27

Even wat foto's van vanmorgen vroeg. Helaas nog steeds geen zon, dus nog steeds erg glad en ook de ponys nog op stal
Afbeelding'

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen ook nog 6 notariskantoren gebeld. Uiteraard had niemand iets, maar bij 2 mocht ik wel mijn cv sturen. Afwachten maar verder. Nu maar even eigen huis goed soppen, kan ik vast wennen ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:56

Prachtige plaatjes, Tine! Succes, hoop dat je snel iets geschikts vindt!

@Gem: hahaha, zoiets zoek ik nou, maar diegene hoeft bij mij niet te voeren, alleen ff stalletjes doen en hooi voor de paardjes die 's nachts in hun eigen stal gaan. Is eigenlijk een fluitje van een cent, zeker zo met vlas. En of dat 's ochtends of 's middags of 's avonds gebeurt, maakt ook niet uit.

Kwam vanmiddag iemand tegen hier in de buurt en ik dacht even vragen of ze iemand weet voor de stalletjes; ze wilde het eigenlijk het liefst zelf doen, dus wie weet.

Hier, voor het eerst, zelf naar de fysiopraktijk geweest, normaal komen ze 3 keer per week aan huis.
Ze waren helemaal verrast, maar nu ik me zo een stuk beter voel, kan ik gelukkig ook wat meer, hebben dus ook hard gewerkt; goed gevoel, maar helemaal stuk.