[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:25

De snelheden in het boekje moeten worden aangehouden en klasse 2 heeft geen maximum. Het knhs reglement is van 2013 en het nieuwe reglement houdt hogere snelheden aan maar die staat nog niet online en Ysselsteyn geeft in het programmaboekje aan welke snelheden er hier maximaal gereden mogen worden.

Ik weet het niet zeker mbt het parkeren, hij hadhet over het ingezaaide gras en dat het erg nat is. Maar ik versta het niet altijd even goed dus wie weet heb ik het verkeerd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:30

Barney1978 schreef:
De snelheden in het boekje moeten worden aangehouden en klasse 2 heeft geen maximum. Het knhs reglement is van 2013 en het nieuwe reglement houdt hogere snelheden aan maar die staat nog niet online en Ysselsteyn geeft in het programmaboekje aan welke snelheden er hier maximaal gereden mogen worden.

Ik weet het niet zeker mbt het parkeren, hij hadhet over het ingezaaide gras en dat het erg nat is. Maar ik versta het niet altijd even goed dus wie weet heb ik het verkeerd.

Zal vast wel goed komen inderdaad.ben benieuwd of we ons gaan treffen.en gelukkig nog alles via oude regelement

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:48

Nog een vraag.je komt over de finish je rijtijd stopt,je gaat het staptraject in.en dan moet je dan meteen aanbieden of mag je wachten?voorige keer kon ik gewoon aanbieden meteen,maar nu weet ik het niet met de kleine.hoe zit dat dan met de tijd? En punten enz

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:19

Oude reglement is binnenkomen, binnen vijftien minuten 1 km afleggen en aanbieden binnen vijftien minuten. Als je tijd over hebt kun je nog even wachten als je denkt dat hartslag te hoog is.

Ik begreep dat nieuwe reglement ook staptraject heeft maar dan binnen vijftien minuten aanbieden zonder stil te staan tot je wilt aanbieden.

In Ysselsteyn staat oude methode aangegeven dus ik ga ervan uit dat dit dus via het oude reglement is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:45

Net een rit gemaakt 17km ging perfect nog gestapt zodat we met 12km binnen kwamen thuis.moet zondag goed komen.nu weer werken

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 13:52

Ik heb voor de zekerheid nagevraagt over de sulkys we rijden onder het reglement met de uitzonderingen van vorig jaar dus ook de sulkys mijn vraag is dan weer de 13 km was ook een pilot maar dat vraag ik wel bij de voorbesprekinh mark zal nu wel gek van me worden.

Ik sta nu ook op de startlijst iedereen na 11:05 is daardoor met 5 min verzet.

Nicole ( je hielp die dag toxh mee?)mijn groom blijft op het startterein zou ze in de tijd dat ik rijd ergens mee kunnen helhet voor haar anders zo sneu allern achter te blijven.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:02

Nee ik ben er die dag niet. Ik ben er alleen met de endurance als groom.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:13

spannend allemaal ! En wat een gedoe met die regelementen zeg. Pfff is zo toch niet mee te werken?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:07

Het programmaboekje is leidend voor de wedstrijd, als het goed is moet je die snelheden aanhouden. Er is anders veel verwarring als dat ineens anders blijkt te zijn. Aangezien er ook mensen zijn die tijdschema's hebben en 12 km als max snelheid in het schema hebben zodat men weet vanaf wanneer je binnen kunt komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:45

Rivaldo er is genoeg te zien voor je groom als je weg bent er is namelijk die dag ook een sgmw

Endurance rijdt wel met nieuwe reglement maar het nieuwe is ook gepubliceerd. Lijkt mij als het nog niet is gepubliceerd dat het oude geldt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:51

/egopost

Ooowww wat een stoere pony heb ik :D

Afbeelding

/einde

Gaat je groom ook fotos maken Rivaldo? Vorige keer waren erg gave fotos!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 19:52

Oh dan was het vast nanda twijfelde al, ze neemt haar camera mee en kan ze goed oefenen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:11

Lekker duidelijk allemaal

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 20:27

Leuke foto toydoll Je hebt er goed aan grdaan hem te laten beleren! Mooie wagen ook!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:24

Leuke foto en wat een leuke pony!
Zou toch handig zijn als het nieuwe reglement online komt, maarja dat is natuurlijk weer KNHS.
Fijn dat het reglement in het boekje staat, is het voor iedereen duidelijk.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:55

Dat gaat goed Toydoll

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:24

Leuke pony heb je,ziet er goed uit

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:46

Thanx :D:D Ja zeker geen spijt van dat ik hem weggebracht heb :D

Nu met Milou die Sulky introduceren aan Kyano, dan kan ik lekker buitenritjes gaan maken van de zomer!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:59

Zo, poeh, hele lange tijd niet meer gereageerd hier. Veeeel te druk :D
Ik ben zo blij dat de zon steeds lekker schijnt en de dagen alweer een stuk langer zijn! :) _/-\o_

Wat een gedoe met die wedstrijden zeg! Er moet toch een manier zijn om de mendurance te promoten. Bokt is een groot media met een groot bereik. Dus allemaal foto's maken van de wedstrijd en een fototopic aanmaken! :Y)

Ziet er goed uit Toydoll! Mooie wagen ook!

Wij zijn langzamerhand ook op zoek naar een nieuwe wagen, we zijn ons langzaam aan het oriënteren.
Zou het mogelijk zijn om een vierwieler te vinden waar zowel de shet (ongeveer 90 cm) als de Welsh (1.15m) voor past?

Fijne dag iedereen! *\o/*

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:20

Enthousiaste fototopics zijn nooit verkeerd :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:09

Ben ook erg voor veel foto topics :+ :j

@Linsa ik had destijds een Clever mini duo waar zowel het wat kleinere spul als mijn welshje van 1.15 prima voor kon. Dus dat moet goed mogelijk zijn hoor.
Daarbij zijn shetlanders vaak sterker dan / minstens zo sterk als welshjes dus ik zou me als ik jou was gewoon richten op wat je welshje goed aankan dan zit het met je shetlander ook wel goed.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:27

Ik kreeg antwoord van de KNHS op mijn mail dat ze vrijdag de reglementen hebben gepubliceerd. Op mijn vraag waar dit dan stond omdat ik alleen het algemene reglement kam vinden krijg ik geen antwoord.

Ik zal er vast overheen kijken, kunnen jullie het wel vinden?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:44

Ja gevonden!
Onder disciplinereglementen Mennen.

Ik had in het weekend nog gekeken maar toen stond het er echt nog niet op.

Ingangsdatum is 1 maart 2015 dus ik zou even overleggen met Mark ivm de wedstrijd van komend weekend.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:55

Ik heb hem inderdaad ook gevonden, ik zat eerst bij endurance en mendurance te kijken maar daar staat hij niet onder. Hij staat inderdaad bij mennen en ik zal Mark even mailen.

Nog even een vraagje, ik had van Nanda begrepen dat het staptraject en keuring wat anders zouden verlooen maar ik zie er niets over staan. Zoals ik het lees is het nog gewoon een km stap binnen vijftien minuten en dan aanbieden. Er staat niets beschreven over direct aanbieden na je staptraject en niet stil mogen staan totdat je wilt aanbieden. Maar misschien lees ikhet verkeerd.

En afgelopen seisoen was het elke keer een hoop gedoe met de traject keuringen. De ene da zei het tuig moet eraf en de andere mocht het op blijven en werden ze direct geheel gekeurd na je eerste ronde. Maar ik dacht dat dit ook recht werd getrokken, klopt het dat dit niet is gebeurd? Ik lees het nu zoals vorig jaar, het mag aangespannen maar de dierenarts kan anders beslissen. Dat betekent dat er toch weer kans is op veel onrust na het eerste traject met de keuring, want als alles af moet en dan binnen een uur er weer op dan geeft dat veel meer onrust voor de paarden.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:00

Ik had de nieuwe KNHS-website nog niet gezien. Ziet er goed uit.

Mooi wel dat mendurance nu een duidelijk aparte discipline binnen het mennen is. Dat maakt de informatie een stuk vindbaarder zo.

Nu nog een aparte rubriek in de wedstrijdkalender, zodat je de wedstrijden daar niet meer onder samengesteld mennen hoeft te zoeken...

[edit] Op de KNHS-site staat "De wedstrijden zelf staan in de wedstrijdkalender MijnKNHS onder de discipline endurance."
Dat klopt dus niet. Ze staan (meestal?) onder de discipline samengesteld.