[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:50

Jenkins wat ontzettend balen! Liep je contract af ofzo?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:52

Afbeelding

Hier wordt een mens blij van <3 *\o/* :D Na bijna 2 maanden kunnen we hopelijk dit weekend weer aan het werk en heb ik weer meer reden om te posten in dit heerlijke topic!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:59

Bedankt voor de knuffels en succes wensen!
Ipsilonka, nee was 1 november aangenomen voor 6 maanden incl 1 maand proeftijd en die heb ik dus niet gehaald.

vandaag dus hier in de buurt een nieuw plekje voor Sil gevonden, kost ong 60 euro + per dag ong 1 euro voor het hooi. (dus in totaal 100 euro per maand en ik betaal nu op huidige stalling 230 per maand)
Zit alleen met een dillema.. waar zouden jullie voor kiezen? (paard of voor jezelf..)

Stal 1: Silvester 24/7 op groot stuk land zonder beschutting of droge/verharde plekken. En voor mij lekker de ruimte om te mennen en kan blijven bij al mn stalgenoten enz.

Stal 2: Silvester 24/7 buiten, maar een container om te schuilen / groot verhard stuk waar ze 3x per dag hooi op krijgen / af en toe hek naar het land open / en nog stuk modder/zand. Maar voor mij helemaal niets, geen mogelijkheid om te mennen en wandelen is het ook niet de omgeving voor....

Al zou ik voor optie 1 kiezen, zodat ik lekker kan mennen, zou ik me wel alsnog rot voelen over t feit dat hij geen beschutting heeft... Mja kies ik optie 2 dan is het weer rot omdat ik niets kan..

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:02

Mirjam, heb je geen spaarpotje achter de hand of evt ouders/oma etc ??
Vet balen dat ze je zo afzeiken en je weer dumpen, kan je niet evt tijdelijk bij mac werken hebben ze bijna altijd mensen nodig.

Wat heb je op je huidige stal voor dit bedrag eigenlijk ? klinkt veel.

Ik ben er niet voor paarden 24/7 buiten zonder beschuttign ik vind dat echt sneu,.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:18

Heb wel een spaarpotje, maar wil die natuurlijk niet opmaken en moet er ook mn huur en andere huisdieren van betalen. Helaas geen familie die kan bijspringen.

Op de huidige stal staat Sil in een grote luxe stal, krijgt kuil gevoerd, voor hem zelf nog hooi bij, word 's morgens buiten gezet en eind van de middag weer binnen gezet. Stalling is ong 205 / 215 en ik koop dan nog extra hooi bij omdat ik 2x kuil te weinig vind.

Ipsilonka, fijn trouwens dat je bijna weer aan de slag kunt!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:24

Is het mogelijk dat je op je huidige stal wat klusjes doet voor korting tot je werk hebt ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:12

Ff snel hier crisis thuis want schoonvader erg slecht ;(

Jenkins wat ontzettend naar voor je! Maar ze kunnen je toch niet in een keer naar huis sturen lijkt me? Dat ze een contract willen beeindigen wil niet zeggen dat ze dat zomaar kunnen doen hoor -:(- ze hebben een officiele aanzegtermijn en dan ook nog een opzegtermijn. Raadpleeg een rechtswinkel of je rechtsbijstand echt doen hoor.
Ik hou er ook niet van als paarden 24/7 zonder enige vorm van schuilen buiten staan (kan ook bomenrijtje zijn of zoiets). Maar met jouw huidige stallingsprijs zal je denk ik vast wel iets kunnen vinden wat iets goedkoper is en dan voor jou ook nog wat prettiger dan helemaal in de rimboe met niets. Voordeel is wel als je geen werk hebt dat je alles zelf kunt doen en wat L_S zegt misschien kun je wat gaan klussen bij je huidige stal?

Gelukkig wel fijn college gegeven maar nu is het allemaal wel erg spannend bij ons. Ik hoop echt dat schoonpa er weer bovenop komt maar hij ligt nu op de IC en hij is oud en zwak... bah wat naar toch dit soort momenten :n

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:22

VHU sterkte met je schoonvader! en ook voor jou/jullie natuurlijk

Ik zat in mijn proeftijd, dus helaas hebben ze alle recht mij zo naar huis te sturen en nadat ik te horen had gekregen dat ik eind deze maand weg moest had ik zelf ook weinig zin om nog een weekje uit te zitten.

Vanwege pijn in de zenuwen in mijn polsen/arm kan ik bijna niets zelf, een goedkope doe het zelf stal staan is dus ook geen optie. Daarom had ik Sil ook op een stal staan waar alles werd gedaan.

Net een sollicitatie email verstuurd naar een bedrijf waar enkele ex-schoolgenoten werken. Eentje daarvan had 5 weken geleden op een vrijdag gemaild en mocht maandags meteen beginnen.
Het is op basis van een 0 uren contract, maar momenteel hebben ze het erg druk en schijnen ze erg hard opzoek te zijn naar fulltimers. Hoop heel erg dat ik iig daar terecht kan,

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:35

VHU sterkte!!!

Ja iets tijdelijks is niet erg, dan kan je ondertussen op je gemakje op zoek naar iets blijvend waar je een vast contract kan krijgen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:59

Dank jullie.

Wat vervelend Jenkins dat je armen/polsen zo slecht zijn dat je aangewezen bent op stallen/gelegenheden waar toch veel voor je wordt gedaan... want dan zit je snel met een hoog prijskaartje -O- hoop dat je e-mail direct succes heeft! En inderdaad in je proeftijd heb je verder niets... bah wat sneu voor je.

Lekker buiten met schuilgelegenheid is natuurlijk niets mis mee... hoop dat je zoiets kunt vinden ergens waar je ook nog beetje kunt mennen. Nu moet ik zeggen in de winter vind ik mennen niet zo'n toffe sport :brr: dus misschien met een beetje geluk maakt het deze winter niet zoveel uit en dan van het voorjaar weer en een fijne baan en een fijne stal :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:07

sterkte VHU . . .

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:14

Sterkte VHU.

Jenskins wate balen zeg !! Hopelijk word de sollicitatie wat. En anders toch maar gaan voor de andere stal?
Misschien is het ook maar voor een tijdje tot je weer iets anders hebt gevonden.

Ipsilonka zier er echt heel gaaf uit zeg !!!

Gem veel plezier met je les.

Dingetje laatste plaats niet toch. Ik zou toch minstens gaan voor de 1 na laatste plaats. Enne als je maar lol
hebt toch? Heb ook wel zin in zaterdag al moet ik nog een hoop regelen. Wel vandaag al kar gewassen en
ferro zn tuig. Moet ik morgen in het donker alleen nog pony's wassen en vlechten.

Vandaag is de hoefsmid geweest. Was hard nodig ferro stond zo onderuit. Nu staat ie er weer netjes bij.
Robijn staat zonder ijzers. Vind dat ie dan veel ruimer gaat lopen kan aan mij liggen maar lijkt net
of hij beter zn benen op kan tillen zonder dat ijzer er aan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:17

Jenkins, jammer dat je zover weg woont, anders had je wel tijdelijk hier kunnen staan.

Ben zooooooo trots op Thabor. De menles vanavond ging heel erg goed. Ik was super ontspannen. Heb bijna hele les met groom zitten kletsen, wat natuurlijk niet echt de bedoeling is tijdens een les. Aan het eind kreeg ik dan ook op mijn kop van de juf. Ik had het helemaal niet in de gaten :o Wel grappig, dacht dat deze groom een stille vent was, hahah, nou dat had ik mis. :D

Ga nu snel alles opruimen. Boodschappen staan ook nog in auto (had wel snel koelkast/vriezerspullen) opgeruimd. Maar ja, als je om half 7 thuis komt, nog eten moet opwarmen, eten, paard poetsen en op trailer zetten en om 7 uur moet wegrijden, heb je niet heel veel tijd.

Ga morgen een paar gerechten voor het kerstdiner uitproberen. Ben benieuwd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:18

Moeilijke keuze, Jenkins. Ik zou hieruit niet kunnen kiezen.

VHU: getverrr, das geen leuk nieuws. Veel sterkte, VHU. Hopelijk knapt je schoonvader toch weer op! :(:) .

Ips: als dat een menbak wordt (denk ik), zou ik daar ook blij van worden :D !

Vnaaf les gehad van GL :) .
Na 5 minuten losrijden nam hij het roer over om te voelen wat ik voel. Daarop heeft hij wat geprutst en versteld aan het hoofdstel. Bakstukken / oogkleppen een gaatje hoger (klopt, ik heb op P&K een set marathon-oogkleppen gekocht en zag maandag tijdens het longeren al dat deze nog niet helemaal goed op hoogte hingen, maar nog niks aan veranderd), bit een gaatje lager, sperriem eraf, kinketting een gaatje losser, en ik moet 2 (van die lelijke) rubberen bitringen om het bit gaan doen, wegens pompwerking van het bit.
Vervolgens heeft hij wat oefeningen voorgedaan om Ster los van de hand te maken en daarna mocht ik het zelf weer gaan doen. Wat we verder hebben gedaan was zeer herkenbaar (rara waar haalt lesmees zijn inspiratie toch vandaan :')) alleen dan veel sneller. Waar lesmees het verloop bijvoorbeeld 5 minuutjes aankijkt, pakt GL meteen door: "Nergens nodig voor, gaan we niet doen, daar betaal je mij teveel lesgeld voor" :D _O- .
Was goed te horen dat we op dezelfde voet verder kunnen gaan als waar we al maanden mee bezig zijn. Hij vond het een chique pony waar nog heel veel meer uit te halen valt _/-\o_ .

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:51

Wat een leuke ervaring Gem !
Vhu heel veel sterkte met schoonpa :(
jenkins ik zou dan gaan voor stal 2. Even voor je portomonnee, zodra je werk hebt kun je weer wat anders zoeken toch. Nu de winter eraan komt kunnen we (meestal) toch minder.

De bak is ong 25x45 geworden!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 02:34

Sterkte VHU... :(:)

Wbt stalling.. Ik zou voor het paard kiezen. En pas dan voor mezelf eisen gaan toevoegen. Vandaar dat bij dids op stal geen (verwarmde) kantine, luxe droge binnenbak oid aanwezig is. T geld was op na voldaan te hebben aa
n zijn eisen ;)

Wbt baan, ik duim voor je jenkins!!

Zo, goodnight! ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 08:13

Goedemorgen,

Jenkins: als je nu al bezig bent met eventuele nieuwe baan, is het misschien slim om heel even te wachten met stal zoeken? Anders gaan voor stal 2, kiezen voor het paard. Alhoewel je misschien ook nog even door moet zoeken, want helemaal geweldig is deze ook niet (blubber enzo). Sterkte ermee
VHU: sorry, gister helemaal vergeten, maar jij ook heel veel sterkte. Moeilijke tijd.
Gem: wat een leuke ervaring, en goed bezig dus.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 08:27

@ Jenkins, zal voor je duimen, hopelijk kun je ook aan de slag waar je ex-schoolgenoten zitten.
@ VHU :(:) sterkte met je schoonvader, heel naar als mensen uit je directe omgeving niet in orde zijn.
@ Maisie, ben meestal een na laatste :D vaak komt dat, omdat iemand fout parcours rijd := Ik geef er niet zoveel om, gaat om ervaring en de lol :+
@ Gem, top dat de les goed ging, klinkt er positief +:)+
@ Ips :wow: wanneer kun je er gebruik van gaan maken? Leuk hoor *\o/*
@ Tine weer een super vol schema, met rennen en vliegen ;)

Verder vandaag een drukke dag, moet tuig poetsen, kar wassen. Pown in de sop zetten en daarbij verder nog de nodige klusjes die elke dag terug komen.
Gister nog met Pown getraind ging weer lekker. Vandaag mag hij ff lekker luieren en genieten van zijn supersonische poets en wasbeurt :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:18

Hier echt een rot nacht gehad. Daan heeft gisteren een krentenbol gehad en daar kan hij absoluut niet tegen. Ontzettend veel pijn en vier poep broeken verder lijkt het aardig opgeknapt. Heb vanmiddag nog examen dus beetje onhandig met weinig slaap. Reageer later even op rest zit op tel

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:15

owje tall, das niet erg handig..
is die allergies voor rozijnen?
arm jong.

@jenkins, ik zou denk ik ook heel eventjes wachten, voor zelfde geld heb je inderdaad snel al iets anders.
ben je helemaal voor niks verhuist.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:23

Bicci ik denk het wel. Gewone rozijnen eet hij ook niet, wil hij echt niet hebben. Maar krentenbol vind hij lekker, alleen had hij er al vaker last van gehad. Gisteren bij de bakker heeft hij er weer een gekregen, kwam er te laat achter, maar dat is het enige wat hij heeft gehad waarvan ik denk hier heeft hij last van.

Vanmorgen nog even proberen als voor zondag klaar te krijgen. Moet Daan straks wegbrengen. Moet van half 5 tot half 6 in Leiderdorp zijn.

Mijn polsen waren weer goed, maar nu ik weer meer achter de laptop zit komen de ontstekingen weer terug. Moet dus nog wel kijken dat ik niet te veel doe

Jenkins balen zeg. Hopelijk kun je snel wat anders vinden zodat Sil gewoon kan blijven en ook op de stal kan blijven.
Dingetje is erg druk met voorbereidingen. Zo zullen er meer zijn... hé Tine, Maisie, Ikzelf.. Wie heeft er nog meer wedstrijd?
Ipsilonka ziet er goed uit hoor
VHU sterkte met schoonpaps
Gem super hoor, klinkt als geslaagde les

Volgens mij ben ik zo weer bij. Daan wil puzzelen, zal hem er even mee helpen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:18

@ipsilonka; ziet er groot uit!! :oo Mooi! :)

@tallechie; al uitgepuzzeld? :)

Zo, een paar afspraken ingepland en notulen van het gesprek op diergeneeskunde uitgewerkt.
Nu eventjes naar buienradar staren, en beslissen wanneer ik naar stal ga... Desnoods wordt het kast opruimen en tuig poetsen.. Maar ik wil eigenlijk écht wel even aan de slag vandaag... En ik neig naar dubbele longe werk en daarna lekker een uur stappen op ontspanning in het bos :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:40

Vhu...sterkte voor je schoonvader en voor jullie !! dat is vervelend nieuws. :(:)

Jenkins..goed dat je al weer gesolliciteerd hebt, ik duim voor je !
Tine, super van Thabor.
Gem, heel goed dat het zo goed ging in de les met Ster, lijkt me een goede instructeur die Leijten.
en je hebt ook een paardje waar nog veel uit te halen is ! _/-\o_ :j
Tallechie..oliebol zeg... van die krentebol...ik hoop dat Daan snel weer opknapt.
Ipsilonka..zoooo super zeg !! jullie kunnen straks aan het werk ! geweldig.
Aks lekker aan het werk en paardje doen..veel plezier !
Dingetje succes met voorbereiden.
En voor de wedstrijdgangers...allemaal veel succes dit weekeinde !!

Hier vanmorgen heerlijk getraind met de honden..ze deden het prima, Eagle liep weer als een Trein...alleen mijn eigen lijf werkt momenteel wat tegen..
en ik heb weer gesolliciteerd....de 1e is afgewezen...nu duimen voor de volgende... +:)+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:55

*duimt heel hard*

't zou om 11u droog worden.. :\ 10 voor 11 en regent hier nog heel fiks...
*gaat extra setje kleren zoeken*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:47

Bianca: lekker getraind. Balen van je lijf.

Hier vanmorgen met Rembrand gemend en daarna kar en tuig vast schoon en mooi gemaakt voor de wedstrijd zondag (anders kom ik morgen namelijk erg in tijdnood). Ook alvast uitgemest en voorbereidingen getroffen voor het avondeten. Zo zoon en vriendje van school halen, dan hopelijk even slapen en vanavond naar springles. Eerst mag zoon op Amerigo, daarna ik op Thabor. Heb er veel zin in *\o/* .