[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:19

@Tine & Nouvel ik ben er echt ook zo blij over. Ze heeft de 1e paar keer dat we menden echt zo staan springen voor de wagen dat ik echt zoiets had van nou nou nou....hoe ga ik / gaan we dat aanpakken :roll: maar het ging toch elke keer wat beter en ook nu ging het ook weer beter dan afgelopen woensdag. Ze leert echt heel snel. Is volgens Peter ook een razend slim ding -:)

Ook gewoon zo tof van mijn instructeur en zijn vrouw (Peter en Riette dus). Met wegrijden moet ik Bente echt goed stil zetten voordat ze weg mag. Want het liefst vertrekt ze direct in een soort passage, koppie erop en hoppa gaan. Maar dat mag ze dus niet. Dus het is steeds een soort 'gedoe' voor we vertrekken. Dan stap ik rondje op parkeerplaats zodat ze wat stoom eraf heeft geblazen en stappen we de bak in. Waren Peter en Riette allebei langs de bak gaan zitten, zo fijn dan dat je toch weet dat je in de gaten wordt gehouden. Geeft gewoon een zekerder gevoel. Toen ze zagen dat het goed ging zijn ze 'hun' dingen weer gaan doen hoor, maar ze hielden me wel in de gaten.

Het is hun idee dat ik met de oefenwedstrijd mee doe en dan met hun meega. Ze zeiden wij zijn erbij, helpen je dan wel en daar leert Bente superveel van (ik denk: en ik ook :+ ). En daar hebben ze helemaal gelijk in. Ze loopt er ook keurig bij hoor, als ze niet gaat springen is ze echt gaaf en heel fijn om te sturen <3

Weet nu dat ik zeker ga schrijven :D bij de tweespannen paarden en de vierspannen pony's *\o/*

Voor de rest ga ik mee met jouw samenvatting Tine & Nouvel (had je langere post nog niet gezien in mijn haast mijn bericht te typen haha). En ga natuurlijk topicje van Fief bekijken!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-08-11 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:23

Gaaf VHU! Spannend hoor al een wedstrijdje!

Tine, hoe oud is je zoon? Leuk dat hij het mennen ook leuk vindt.

Nouvel lijkt me heerlijk om weer wat met Fifi te kunnen doen, ik wist niet dat ze ook hoefbevangen was, wat sneu!

Ik ga spaghetti koken, lekker!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:24

ow lekker frensie, eet smakelijk vast! :9

vhu, super fijn van ze inderdaad, dat ze je zelf laten proberen maar je wel even in de gaten houden, dat geeft vertrouwen! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:26

Inderdaad Nouvel, is echt top.

Oja, we (zoonlief en ik) zijn ook nog (in de regen }:0 ) een flink eind wezen mennen met Snuit, wel 1.5 uur, zo'n 15 km. Ging erg lekker. Zo in het bos viel de regen gelukkig nog mee.
Hebben jullie nu ook dat als je met regenbroek in je bokkussen zit dat / of als je in de regen zit dat er zoveel water in dat bokkussen loopt? Had dus geen natte bovenbenen maar wel een vochtige achterwerk :+
:oo moet nog boodschappen doen **rent weg naar appie hein** :wave:

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:32

Vandaag heerlijk gereden met de vos. Nog even lekker door trainen en dan volgende week de kampioenschappen. En maandag even lekker een buitenritje met Bianco als afwisseling.

Heb ook even wat foto's gemaakt.
het is een 7 jarige shet, waar nog nooit wat mee gedaan is, hij is altijd weidemaatje geweest.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HAY7DOJC-D.jpg

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:40

Ik ben helemaal gaar, moe en heb hoofdpijn.
Maar hier een kort verslag.
Ebony achter aan zonder premie, heb ik geen uitleg bij gehad.
Lotje ook achter aan, 3e premie, maar tegen een 2e aan (zoals ik verwacht had), met als commentaar wat schraal op haar rug en geen super beweger. Kan ik me helemaal in vinden :).
Roos een keurige 2e premie (2e in een rubriek van 2 :+, nr 1 was een overtuigende 1e premie merrie ;) ) en hiermee dus KROON PRESTATIE ELITE!!!!!!!

En super Benno, mocht op kop met een 1e premie en werd kampioen van de ruinen!!!!
Hij mag nu mee naar Lunteren naar het NK in Oktober!!!!!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:58

@Dennis *\o/* *\o/* Gefeliciteerd....

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:05

VHU wat ga je toch weer snel. Super dat je zo fijn gemend heb met beide en dat Han ook weer mee wilde met snuit. Fijn zo'n groom!
Frensie: Nog welkom als ik dat nog niet had gezegd! Lekker spaghettie!
Bettepet: Wat een schatje zeg, heb je nog meer foto's?
JEEE Dennis, dus toch niet zo'n drama als je verwacht had. Knappe Roos en Benno! Gefeliciteerd!! Morgen maar weer even lekker relaxen en bijkomen.. :)

Gisteravond wilde ik longeren met Eef. Maar eenmaal in de wei veranderde dat plan, tja soms heb je dat, haha. Eef was namelijk een beetje opdringerig en druk.. Ik heb een half uur lang door de wei gerend, gespeeld en uitgedaagd. Eef en Mira (haar shetten weide genootje) waren helemaal door het dolle heen. Man wat voel je je dan intens gelukkig als je je paard in volle gelop met wapperende manen en staart voor bij ziet komen.. wauw.. weer in love met mn pown <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:34

*\o/* zoooo wat gaan jullie snel allemaal, ik kan het even niet bijhouden hoor.
Vhu heerlijk met Bente gemend ! superknap !!en op weg naar 1e wedstrijd, toe maar !! helemaal spannend.
Dennis gefeliciteerd met benno en Roos ! super, jammer van ebony en lot !! voor mij zijn lot en ebony Favoriet !! echt superleuke pony's !!
Verder wel snel even bijgelezen maar even niet alles onthouden, sorry :o
Bettepet, wat een mooie uitstraling heeft je nieuwe paardje !! maandag kom ik hem in het echie bewonderen !! en even lekker op buitenrit, zou fijn zijn !! :j heb er zin in. *\o/*
Askazita, asmiro ziet er gaaf uit voor de wagen, mooie wagen, maar je armen zien er wel wat gespannen uit ??? dat had ik zelf ook toen ik net begon met mennen, en was zo blij dat iemand me er op wees niet met gestrekte armen meer te rijden, een hele verademing, misschien heb je er iets aan.
Bicci, haha ook een nieuwe wagen, superstoer hoor !! ik vind dat groen met geel wel gaaf, nu nog wel een fototje met je eigen kanjer ervoor he ?!

Ik heb morgen een spannende dag...ga het lekker niet verklappen, O:) ga vroeg naar bed, en hoop dat ik kan slapen, een klein stukje van een lang gekoesterde wens kan morgen in vervulling gaan, maar het is zo spannend, hoop dat het allemaal doorgaat !!! (heeft niks met paarden te maken :o :+ )

Verder zijn we vandaag de hele dag druk geweest buiten, van alles schoonmaken en ook nog een stuk omheining plaatsen dat moest al een jaar ofzo, dus dat is nu eindelijk afgewerkt.

Gaan er verder nog mensen kijken bij het kampioenschap waar Bettepet ook mee gaat rijden ?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 18:42

ik ben er ook weer

ik heb heerlijk gereden vanochtend op uzma en nog wat in en om stal opgeruimd

vanmiddag even bij bettepet op stal gewwest en geholpen met proefje oefenen en ja ik kan wel zeggen pony is in het echt nog veel leuker als op de foto

wij zijn met 2 2 spannen ook op het kampioenschap in gaasterland en als het even kan (lees als ik niet druk ben met de eigen wedstrijd) dan ga ik natuurlijk ook bij betteper der proeven kijken

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:45

Wat leuk dat jullie met 2, 2-spannen meerijden in gaasterland !!
super.
houden jullie ons op de hoogte op welke tijden jullie ongeveer moeten rijden lanouska en bettepet ?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:13

@Bettepet, wat een leuke nieuwe aanwinst <3
@VHU, fijn dat je 'zo'n goede terugval' hebt waar je op kan bouwen... een leuk een oefenwedstrijd met super begleiding *\o/*
@Eefielover, het zijn de kleine dingen die het hem doen /3 <3
@Biancoo, ik ben benieuwd? :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:18

we zullen het laten weten zodra we het weten er is nog geen startlijst die komt van het weekend er op

we nemen 3 paarden mee en rijden dus met het ene span dressuur en met het andere span vaardigheid

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:22

@ Biancacoo: je maakt ons wel nieuwsgierig ;)

Ik ga kijken bij het kampioenschap waar Bettepet rijdt, maar vooral zelf meedoen :D
Hoop dat de startlijsten snel komen, zouden vandaag geplaatst worden, had ik begrepen.

@ Eefielover: mooi gevoel, heel herkenbaar <3 Als ik in de wei ben heb ik ook altijd zo'n zweverig gevoel, als ik mijn drie mannetjes dan lekker zie grazen of spelen of iets.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:29

Onze kampioen!
Afbeelding

En Lotje :) (die toch best aardig bewoog voor een dramatische beweger ;) )
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:30

Sorry Dennis, net helemaal vergeten je te feliciteren met je toppers. Super gedaan hoor.
Alle stress dus voor niets geweest. ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:31

1x geen premie, 1x 3e en 1x thuis gelaten omdat tie bevangen staat is niet een groot succes.

Maar een 1e premie voor een eigen fokproduct is natuurlijk ZO enorm gaaf :D.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:39

Dennis, super! Inderdaad die 1e premie voor iets wat je zelf x+x=babypaard gedaan hebt :j

VHU gaat wedstrijd rijden :):) bij sintels? :D

verder bijgelezen, écht!
ben nu net thuis. Ga zo even de afwas erdoor knetteren, een tonijnsalade maken voor morgen op m'n brood, en de frietpan aanzetten. Vriendjelief is nog in de Efteling.. Lekkerding he, mag ik niet eens mee :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:43

@Dennis die 1e premie is zeker geweldig! Hoe dan ook ik vind dt je ontzettend mooie (en fijne!) pony's hebt!
@Eefielover heerlijk he dat gevoel in de wei. Vind ik ook van die heerlijke momenten <3
Als we tegen die tijd denken dat Bente (of ik) er niet aan toe is, doen we gewoon niet mee hoor, maar ze geeft wel een super gevoel en is ook heel cool in haar kop, als ze een keer iets gezien heeft (waar ze wel enorm naar kan kijken :wow: :):) en om kan gaan springen) is het klaar.
@Bettepet lekker koppie de nieuwe aanwinst :j
@Biancocoo ..... oei wat maak je ons nieuwsgierig.... hoop dat het gaat lukken morgen!
@Naaltje niet bij Sintels, geen idee waar, maar schijnt dichtbij te zijn :+ ben nog niet zo thuis in het Brabantse land :o

Wij gaan aan de overheerlijke nassi :~
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-08-11 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:01

@ Dennis gefeliciteerd met je eerste premie!
@VHU fijn dat Bente lekker cool in haar kop is!
@ Biancocoo ik ben ook nieuwsgierig!
@ Naaltje flauw dat je niet mee mag naar de Efteling ;)

Wij hebben een lekker houtvuurtje branden in de hottub, dus het water is zo lekker warm en dan gaan we even tobben. Lekker voor alle moeie en pijnlijke gewrichten. Bubbles en pup zijn weer lekker aan het spelen samen... herriemakers! De ridgeback ligt zoals altijd te slapen en als de andere honden te dichtbij komen gromt ze even, chaggie tante! Gelukkig blijft het bij een snauw.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:14

Dennis toch gefeliciteerd. Zeker met Benno

Wij hebben ook een nat dagje gehad. Met weer hele rare punten ik snap er soms helemaal niets meer van.
Robijn 1e proef ging netjes iets te braaf geen grove fouten stilstaan ging niet goed 179 punten. 2e proef
was ie beetje aan het klieren maar verder ook geen grove fouten 196 punten.

Ferro's 1e proef ging wel af en toe kwam hij in verzet maar kon hem terug krijgen 170 punten.
2e proef compleet over zn theewater geen land mee te bezeilen met halsstrekken ging ie bijna
in galop 176 punten :wow: :+ 8)7 dus als ik met een hupplend baart dat geen overgangen
kan maken en niet kan draven door de ring ga krijg ik bijna nog winst ook. Zit er wel over te denken
om ferro niet meer mee te nemen met de dressuur. We worden er allebei niet echt vrolijk van zeg maar.

Daarna de vaardigheid. Die ging weer goed allebei foutloos en in de barrage ferro 2 balen en robijn foutloos.
Dus mocht robijn het oranje lintje mee naar huis nemen. Maar met ferro kan ik nu Z starten en dat ga ik
van de winter doen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:16

@Maisie, nogmaals van harte gefeliciteerd met je wp's *\o/* en de uitslagen zijn niet altijd te bevatten.... O:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:19

Maisie gefeliciteerd!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:25

Gefeliciteerd Maisie; tja, een jurysport he...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:56

ja maar dit is nu eigenlijk al de 3e wedstrijd op rij met zulke maffe punten. Ach ja we zien wel. moet nu pas weer 11 september voor de finale van de zomercompetitie. Robijn staat er goed voor in de vaardigheid.
Nu eerst nog 2x marathon waarvan 1tje Gilze is en dat is zo'n mooie wedstrijd gewoon genieten en is
voor ferro ook veel leuker.