[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:13

VanHuisUit schreef:
Misschien is die wij hebben ook iets voor jouw Melanie. We hebben een Cavelier, zelfde prijsklasse als de HCA sulky (695,- uit mijn hoofd), maar dan wel een tweezitter. Die van mij heb ik gekocht van een particulier, 2e hands van marktplaats :o , maar van Schie verkoopt ze.

Deze heeft dichte wielen he? Hebben ze deze ook met spaak wielen? Vind dat wel mooier.
Ik ga deze zomer eens kijken. Wordt wel 1 voor erbij dan, want met twee span straks heb ik de 4 wieler wel nodig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:14

thanx!

strokorrels heb ik ook helemaal geen ervaring mee...
werkt dat nou fijn in de stal?

wij hebben vlas in de stal, bevalt prima!

Is Lotte ook wit?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:15

@Nouvel, die filmpjes zien er erg goed uit... ik mis alleen iets.... je mooie bruine tuig....
@Maisie, ik had ook graag mee willen doen, maar durfde niet in te schrijven daar ik eerst met zoonlief naar de voetbal moet as zaterdagochtend :o
Maar ik zie nog geen startlijst online staan ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:23

ollie, dank je!
dat hangt op zolder en moet nodig gepoetst worden... :D

gekke is dat ik echt enorm veel spanning voelde bij haar, en dat je dat veel minder terug ziet op de filmpjes...
op de laatste wel meer vind ik...

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:24

http://link.marktplaats.nl/296230500

Mel is dit niets voor je? Hij lijkt mij best tof om zo af en toe mee te trainen, helaas kan je maar met 1 iemand erop waardoor hij voor mij afvalt.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:25

@Nouvel, ik vind niet dat je dat terug ziet, ook je leidselvoering ziet er ontspannen uit....

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:28

L_Rivaldo schreef:

Mel is dit niets voor je? Hij lijkt mij best tof om zo af en toe mee te trainen, helaas kan je maar met 1 iemand erop waardoor hij voor mij afvalt.

Wat voor pony's kunnen daar voor?

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:30

Nouvel,ze wordt heel snel wit,maar haar manen en staart zijn nog donker,ik zal binnenkort foto's proberen te plaatsen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:31

Rhine_ schreef:
L_Rivaldo schreef:

Wat voor pony's kunnen daar voor?

Staat in advertentie t/m 130

Bokker suikermeisje heeft hier foto's van in haar profiel

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:32

Laura, op zich is die erg leuk, ik mis alleen een rug steuntje. Ik wil graag iets met een rug steun, omdat mijn rug het anders niet volhoudt. Ik vind hem wel erg leuk. Onthoud het even.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:33

en vanaf welke hoogt?

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:34

Zo,nog even de kou in met de hond,en dan naar bed.
Slaap lekker allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:43

Ik denk dat die trainingssulky toch vrij gammel is / instabiel of zoiets. Maar goed, hou nogal van degelijk :7
Citaat:
Deze heeft dichte wielen he? Hebben ze deze ook met spaak wielen? Vind dat wel mooier.
Geen idee. Volgens mij is Van Schie zo'n type van u vraagt, wij draaien, zou hem gewoon vragen. Dan zet hij er vast wel spaakwielen onder :P Ik heb hem puur voor training, hoeft niet mooi, wel betrouwbaar en sterk. En dat is hij echt.

@Nouvel, het lijkt zo mooi, 't plaatje, maar er zit wel veel spanning in, denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Als je het niet erg vindt dat ik het zeg :o . Ik zie bijv weinig souplesse in haar rug / staart als ze loopt. En ze loopt steeds in een houding. Weet niet of je dat bewust doet of dat het de momentopnamen zijn. Maar bijv meer overgangen stap - draf -halthouden - halsstrekken - voorwaarts - terug - grote volte - kleine volte etc. daardoor wordt ze wat elastischer met meer swung denk ik dan hoor. Dus dat mis ik er wat in. Dat harmonica effect zeg maar incl ontspanning. Wil totaal niet zeggen dat ik dat zou kunnen of dat ik het er niet mooi uit vind zien maar daar zou ik als ik het zo zie naar op zoek gaan als ik me verplaats in jou op de bok zeg maar. Het ziet er nu uit of ze steeds voorwaarts wil en zich steeds in moet houden. Ik zie in het een na laatste filmpje bijv steeds de ogen van je lamoen helemaal naar voren, dan trekt ze de wagen op je hand. Die neus eruit, paard lang en kort maken.

Maar hoe dat nu precies allemaal zou moeten, ik weet het niet hoor, maar dat is wat ik zie zeg maar :o ;)

Citaat:
@VHU: wat lijkt Snuit toch een super meewerkende pony.
Snuit zal je nooit laten staan en altijd zijn best doen (op zijn manier maar hij doet zijn best). Hij is wel mijn pony, dus dan is het misschien raar om te zeggen, maar het is echt een super pony. Ik herken in Snuit wel wat Nouvel heeft met Fif. Ze zijn zo aan het werk, willen zo hun best doen dat die ontspanning, die overgave eigenlijk die je wel wilt, die krijg je dus heel moeilijk. Dat is een kwestie van hele sterke fine tuning. En er hoeft maar dit te gebeuren en je bent het dressuurmatig kwijt.

Hoeveel dekens heb je voor je pony? Snuit en ALwyn hebben gezamenlijk ..... 4 of 5 dekens denk ik? Freddy heeft er 1 :+ En Rizanta, die heeft er een berg :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:55

Ollie1 schreef:
@Nouvel, ik vind niet dat je dat terug ziet, ook je leidselvoering ziet er ontspannen uit....

op zich is het dan wel eens leuk en zinvol om het terug te zien, je ziet dus inderdaad minder spanning dan je voelt...
later werd het wel erger hoor, toen galoppeerde ze in elke hoek aan en wilde ze niks meer buigen...

schaduw, leuk ben benieuwd!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 06:54

goedemorgen!

Nouvel, jij ook weer lekker gereden in de bak

schaduw, gefeliciteerd! Hoeveel deden er mee in de finale?

Melanie, HCA sulky's zijn dan wel 675euro(voor mini's, geen idee hoe duur ze voor grotere zijn) maar ze zijn het waard :j
vind ik.
En er is zoveel mogelijk ermee.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 07:53

Goeiemorgen denk ik...
Heel de nacht geen oog dicht gedaan van de pijn in mijn schouder ik snap er niets van:(

Gelukkig gaat papa me naar school brengen!

@poeltje jij was er wel heel vroeg bij zeg!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:26

Melanie: bij de hca mis je de rugsteun niet hoor. Je mag hem wel een keer uitproberen met mijn merrie :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:35

Goedemorgen!

@ Nouvel: ik ga mee in het verhaal van VHU. Het lijkt mooi, maar ik zie te weinig ontspanning/vering. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal :D

Ik gebruik nu een ruim jaar strokorrels. Ideaal. Er loopt een heel topic over, elder op bokt. Je moet er een gietertje water over doen, dan vallen ze uiteen. Sommige paarden eten het dan nog, dan zou je azijn erover kunnen doen. Maar ik vind het ideaal spul. Veel minder opslagruimte nodig dan voor stro, maar dan ook echt VEEEEEEEL minder. Veel minder afval op de mestplaats en dus ook veel minder tijd en werk om mest weer af te voeren. Uitmesten is ook veel lichter en geen stof meer.

[VSW] Stro-korrels?

Over spaken bij Van Schie: voor onze evt nieuwe vierwieler waren er allerlei mogelijkheden, dus dat zal voor 2 wieler ook wel zo zijn.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:54

ik heb 1 keer een strandrit gereden met een HCA ik moet zeggen qua rug had ik geen last, alleen mijn benen waren helemaal moe omdat ik ze in die steunen moet houden...

nou ik ben op school, onderweg begon mijn andere schouder ook te zeuren... dus het gaat lekker :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:54

goedemorgen

marianne succes vandaag

mel jammer dat ik mijn sulky heb weg gedaan paste precies voor jouw paardje
rhine ik heb geen idee

kon vannacht echt niet slapen
morgen hoor ik of ik mee mag down met de paarden vierdaagse :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:59

VHU; ja ze is soms wat pittig, maar wel goudeerlijk en betrouwbaar, dus als ik eenmaal met die drukte om kan gaan, dan komt het helemaal goed, maar rijd al zo lang in de binnenbak, dat naar buiten weer heeel erg fijn zou zijn, ik hoop komende week weer op buitenrit te kunnen gaan, morgen komt ze op ijzers, dus moet helemaal lukken !!

Hebben jullie de paardjes allemaal rondom op ijzers staan ?

Mooie foto van Rivaldo, Stoer ding is het toch !!!

Mooie dekens voorbij zien komen, ik heb gewoon een deken van HH, en een staldeken van weather beeta, van zo'n 10 jaar oud, hihi :=
Zo'n lelijk ding met winkelhaken erin, je ziet ze bij de club soms kijken van ,..jee wat een oud vies ding heeft die pony op, hahaha :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:08

zo'n hca sulky lijkt me eng zitten. zou die daarom graag eens een keer willen uitproberen :)) lijkt me inderdaad ''omvalgevaar'' maar dat moet meevallen, anders waren ze niet zo populair, en er wordt heel lovend over getypt :j

@nouvel; ik kan niks meer zeggen dan dat ik jouw paard geweldig vind :) de rest heb ik echt niet genoeg verstand van en ervaring etc :)

@marjo; nope, hier vierkant blote voetjes :) hij heeft wel 4 jaar rondom op ijzers gestaan, maar ik heb 'm eraf laten halen halverwege de zomer :) En het bevalt heel goed, buiten dat hij wat scheef loopt, maargoed laten we dat ''aard van 't beestje'' noemen he ;)

dekens heeft dids niet, ja 2 zweetdekens 1 chique en 1 ouwe dikke wollen.. maar hij krijgt ze nooit op :')
en een Rambo Sweet Itch Hoody die we binnenkort krijgen :D (eczemer..)
ik ga m'n spulletjes pakken... moeten vandaag naar school, en ik moet met de auto omdat ik nog geen ov heb.. die activeert 1 februari pas weer :')

ohja, en hier ook nog;

Lacuun!! :D Have a nice day! :):) happy birthday! :):)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:08

vhu en tine, dat is dus precies wat ik bedoel... 8-)
ze bouwt zo enorm veel spanning op in het gewone werk, en dat is het laatste jaar alleen maar erger geworden...
na deze filmpjes wilde ze bijv alleen nog maar galopperen in elke wending en zette ze zich volledig vast...
m.a.w. het voelde dus ook absoluut niet fijn en het beeld is eigenlijk nog een stuk beter dan het voelde...
Ik zit ook enorm in dubio of ik nog met haar ga starten, want met zoveel spanning heeft dat gewoon geen zin...
(dingen als hals strekken of overgangen maken hoef ik op zo'n moment ook echt niet te gaan doen want dan ben ik haar echt volledig kwijt...)

Het is trouwens niet alleen met rijden hoor, ook in de paddock kan ze ineens dagen strak staan of volledig op gaan in haar eigen spanning...
Ik heb al bloedonderzoek laten doen, maar daar is niks uitgekomen, dus het wordt nu verder zoeken...

edit: ze is in de filmpjes enorm loperig, maar trekt zeker niet op mijn hand, we waren aan het stellen geweest aan lamoen en strengen omdat we grotere snelsluitingen aan de strengen hadden gezet, en zoals je ziet hadden de burries nog een paar cm korter gemoeten, dat is na het rijden ook gelijk gedaan, want het was ons ook al gelijk opgevallen dat ze nog te lang waren...
en, ze was sterk en loperig, maar niet zo sterk dat ze de wagen op mijn handen trok hoor... 8-)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 09:13

marrianne schreef:
@poeltje jij was er wel heel vroeg bij zeg!

Hoe bedoel je dit? Ik ben net een half uurtje wakker. :D

Ga vandaag weer proberen op stage. Zal vanmiddag even verder bijlezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:00

Nouvel ; ik heb je filmpjes bekeken, begrijp wat je bedoelt !
Maar moet zeggen dat ik het erg knap van je vind zoals je met haar ment !!
Een kunst om haar nog zo rustig en beheerst door de baan te sturen.

Mijn pony bouwt ook veel spanning op, en de rust en ontspanning is ver te zoeken......
Ik heb afgelopen tijd alleen maar in de binnenmanege kunnen mennen, en hoop dat zodra we weer naar buiten gaan het wat beter word.

Maar als ik dan het filmpje zie waar Fifi stapt, moet je haar oortjes zien....GE-WEL-DIG !!!
Lastig hoor, hoe train je op rust en ontspanning ??
Halthouden is zeker ook een lastig stukje ?

Trouwens super dat je het zo terug kan kijken op filmpjes, dat is wel ideaal , zo heb je iets meer om te zien wat er gebeurt of anders kan.

Naaltje. die HCA sulky's zitten als een leunstoel, daar val je niet zomaar af hoor !!
Maar moet zeggen dat ik geen panzitting er op heb, maar een stoel !! hihi :D