[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:24

Gaaf Biancacoo!

Stilte duurde tot 10 minuten na mijn post :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:34

oeh...vhu..nog 1 minuut..dus....... :+

Filmpjes staan erop...zoontje heeft achter de auto aan gesleed op zijn sleetje....was leuk, veel plezier gehad..
Er blij met het filmpje wat mijn man heeft gemaakt dat we terugkomen met het teampje in de mist in de sneeuw...echt superleuk !!

Verder..hoop ik dat jullie een fijne dag gehad hebben...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:11

Nou, het is toch echt winter nu. Bij ons al voor de 2e keer dit jaar.

Voorspellingen voor vannacht zijn -9 :brr: :brr: :brr: :brr:

Afbeelding

Waar blijft die sneeuwbal????????
Afbeelding

Eind van de middag toch maar even met de trailer naar de binnenbak gegaan, zodat Rembrand ook iets anders ziet dan zijn stalletje. Trailer voor de ingang gezet, zodat hij niet over het ijs hoefde. Morgenochtend maar weer proberen.

Bianca ziet er goed uit! Vossen zijn zo mooi <3
VHU helaas geen stil huis

Mowgli gaat gelukkig een stuk beter.

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:30

Fijn dat het beter gaat met Mowgli! Niets aan als ze ziek zijn.

Bianca heel blij met de sneeuw :D

Hier de dames even aan de hand laten lopen en daarna losgegooid in de binnenbak. Ondanks de laag sneeuw was het buiten (nog) niet glad. Dat zal morgenochtend met de -9 wel anders zijn. Ik vrees al voor de rit naar het werk :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:30

Hier hadden we zowaar ook een ietsie pietsie winter vandaag. Geen idee hoe het morgen is. Het vroor vanochtend beetje beetje sneeuw / neerslag dus 't was spekglad later met de zon was meeste weg. Maar paardjes gewoon op paddock. Ollie en Piet vandaag flinke poetsbeurt gegeven wat een haar komt er al af :oo

Zo hier helemaal opgelucht, het leek alsof de vloeren van de woonkamer eruit moesten en opnieuw erin maar gelukkig hoeft dat niet. Alleen iets met een ondervloer wat gedaan moet worden dan kan het laminaat erover pffff had er hele week buikpijn van!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:07

Ava, wat een mooie rolstoel en ziet er inderdaad erg wendbaar uit, goed oefenen.
VHU dat is ff een meevaller wat betreft de vloer *\o/*
Tine heeft mooi sneeuwfoto's en gaat gelukkig beter met de hond, wat zal die pijn hebben gehad zeg :(:) beetje bijgetrokken van de osteo?
Bancacoo ook sneeuwplezier met zoon *\o/*

Hier gelukkig mooi weer en een beetje nachtvorst van -3 dus mij hoor je niet klagen :D
Met de nieuwe gaat het gelukkig goed, alle wondjes helen mooi en op veel plaatsen zit alweer gewoon vel.
Zijn rug gaat ook super, met de dag wordt het beter, gister een lekkere polderwandeling gemaakt.
1 februari wordt hij gekeurd, vind dat zo spannend, maar kan me niet voorstellen dat er iets niet goed is, maar je weet maar nooit.
Donderdag komt de paardentandarts.

Zaterdag en zondag heb ik lekker met de Pown gemend, het was echt heerlijk, heb er zo van genoten. Woensdag gaan we na een half jaar niet te hebben gelest het weer oppakken, ik heb er zin in *\o/* kijken of we de Pown in de zomer nog kunnen gaan starten, dus weer een beetje gaan oefenen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:38

Word helemaal blij van je post, Dingetje; echt leuk en fijn, allemaal en ik duim voor je!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:01

Heerlijke post inderdaad Dingetje. Wat een goed nieuws
VHU is opgelucht maar ook bouwvakkersmoe en op de vlucht :+

Vanmorgen met Amerigo en Rembrand naar de binnenbak geweest, straks nog een keer maar dan met Sam. Wel een zeer tijdrovend klusje om in de winter te trainen. Maar goed, Rembrand heeft even lekker de benen kunnen strekken, want staat verder helaas nog steeds volledig op stal. Ponys staan nu wel buiten, maar zijn daar geloof ik niet heel erg blij mee.

De mesthoop is net ook nog leeggehaald. Het ging ineens zo snel nu ze zoveel op stal staan. Nu kunnen we er weer een tijdje tegen.

Mowgli eet helaas nog steeds alleen maar klein beetje blikvoer, zijn gewone brokken laat hij staan. De eerste dag zag ik wel goede verbetering, maar valt me nu toch wel wat tegen eigenlijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:10

Wat vervelend dat hij nog steeds niet goed eet, anders idd maar flink afwisselen met allerhande nat voer, als het zo lang duurt, zodat hij toch wat binnen krijgt en niet verder terug valt.

Hier staat alles gewoon op de wei en dat bevalt ze prima, volgens mij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:52

Hij heeft net weer een klein beetje blikvoer gegeten. Schiet niet echt op, maar alles beter dan niets. Hij is al te licht, en moet niet nog meer afvallen.

Ponys net binnengehaald, stonden beide in de schaduw in de schuilstal. Ik kan ze niet helemaal ongelijk geven. De bodem is heel erg ongelijk en natuurlijk keihard bevroren. Loopt heel vervelend. Rembrand was wel blij ;-).

Slimme actie van manlief. Die was even vergeten dat we smiddags de katten buiten laten lopen, en gooide Lika naar buiten. Nu vrees ik dat we Timon weer kwijt zijn....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:58

Lust hij niet iets van kip/hert/rund? Soms eten ze dingen met veel geur beter als ze zich niet lekker voelen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:14

Nee. We hebben in het verleden ook vers vlees geprobeerd, diverse smaken. ik wou dat ik zo kieskeurig was.Dan hoefden er geen kilo's af

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:22

Wat jammer zeg!

Mijn kater is deze zomer aan zijn heupen geopereerd (heupkopresectie/verwijdering) en die at ook beroerd de eerste drie weken.
Eerste dagen luste hij alleen liquid snacks, daarna alleen maar mouse van sheba/gourmet en gevriesdroogde snackkies, daarna ging hij gelukkig ook weer wat brokjes eten en inmiddels na een half jaar eet hij weer als een bouwvakker.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:46

Tine wat vervelend dat Mowgli nog niet goed wil eten :(:)

Wat ik mij laatst nog zat te bedenken, misschien heb je er ook wat aan Tine, omdat je net als ik ook niet in zo'n geweldig vel steekt (bedoel dit niet rottig hoor :+ ).
Jullie weten toch dat ik al sinds mei met een borstbeenontsteking liep, afijn maakt ook niet uit.
ook ik heb wat overtollige kilo's en ben sinds eind november wat gekoolhyminderd en dan voornamelijk geen bewerkte producten eten en vooral geen suikers meer. Was met 3 weken van mijn borstbeenklachten af en inmiddels 5 kg kwijt *\o/* eet alleen koolhydraten nog uit groente en fruit en een klein beetje aardappels, maar geen brood of pasta's meer, eigenlijk niks meer wat een bewerking heeft gehad muv yoghurt.

Tuurlijk eet ik nog wel eens een taartje op iemand zijn verjaardag, maar doordeweeks probeer ik dit echt te vermijden en moet zeggen, heb een stuk minder last van gewrichtspijnen :+ Wie weet heb je hier wat aan?

Nu moet ik wel naar de fysio vanmiddag want het is niet goed geschoten tussen mijn schouderbladen, maar dit komt door mijn hypermobiele gewrichten :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:11

Sterkte Dingetje; hopelijk snel opgelost door de fysio en voeding doet echt heel veel.

Morgen al de andere stoel om uit te proberen en te vergelijken: fijn.

Prachtig zonnetje, buiten.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:08

avaluna schreef:
Sterkte Dingetje; hopelijk snel opgelost door de fysio en voeding doet echt heel veel.

Oh niks ergs hoor, soms heb ik al een verschuiving als ik mijn broek alleen nog maar aantrek := lastig maar je raakt er aan gewent. Ben met 10 minuutjes weer als nieuw *\o/* Fysio propt me altijd ff ergens tussen :D

Krijg je weer zo'n snelle stoel als die je vorige week op de foto had gezet?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:39

Dingetje bedankt voor het meedenken. Ben net na ruim een jaar gestopt met koolhydraten vrij dieet Ben er amper van afgevallen en het doel me beter voelen is ook niet bereikt. Omdat het met koken erg lastig dus maar gestopt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:47

Hoop dat je door fysio weer snel in orde bent dingetje. .
Koolhydraatarm heeft mij een poos terug goed gedaan, maar vond het erg moeilijk vol te houden.

Zondag fijn getraind met de honden, daarna niet meer..toch weer kalm aan doen. :(
Hoop stiekem nog op extra sneeuw....dan zou ik kunnen proberen met de slee te gaan..maar of dat wijs is >;)
Maar zou cool zijn..hahaha..

Succes met nieuwe stoel testen ava, ben benieuwd wat je het beste bevalt.

Fijne middag allemaal.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:57

-O- Oh wat jammer dat je er niks mee opgeschoten bent Tine en ook balen dat het voor Biancacoo moeilijk vol te houden is.

Ik til er oo0k niet te zwaar aan hoor, probeer het ook allemaal zo eenvoudig mogelijk te houden, 's morgen Griekse yoghurt met een eigen granola van verschillende zaden en diepvriesfruit en 's middags een salade met vis of ei of soms een omeletje. 's avonds eet ik met de pot mee, maar gewoon veel groente en wienig tot geen aardappels. Suikers probeer ik echt zoveel mogelijk te vermijden.

Iedereen zit zo wisselend in elkaar, zo zie je maar -O-

Vind het erg stil hier zeg in het topic -O-

Hoe gaat het met DB?
Gem druk?
HT :wave:
Lanouska hoe gaat het allemaal met de paarden??
Maisie druk druk druk?
Ollie?????

Bitjes, hondjes, kindertjes, en echo's, mis echt updates :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:41

Ben een emotie eter...en domweg te zwak om me aan de regels te houden,....heb nog te veel dingetjes waar ik slecht mee om kan gaan en daarom dom van alles eet,..ik weet het...super stom. ... }:0

verder... -:(- nu gewoon ff niet blij...en niets te melden..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:50

:(:) Biancacoo, dom eten......ach als het dan maar gesmaakt heeft :Y) komt tijd komt raad hoor, rustig aan en hopelijk snel weer blij :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:00

Dit is heel raar, dit topic staat niet meer bij mijn eigen berichten.... Maar ik ben weer terug van vakantie! we hebben het heerlijk gehad :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:55

Iemand hier nog tips voor mij? Ik zoek werk. Maar omdat ik al 12 jaar uit de running ben en ik slechts parttime kan werken, kunnen/willen uitzendbureaus me niet helpen. UWV wil me ook niet helpen omdat ik geen uitkering krijg :? . Oftewel, het is zo haast onmogelijk om aan de bak te komen. Iemand hier nog een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:58

Hey Ips :D dat is tegenvallen zeker hier in de kou?
Tine particulier gaan poetsen, briefje in de supermarkt ophangen. Vakantiehuisjes schoonmaken, als jullie die in de buurt hebben. Aan de kassa bij de buurtsuper, bij de bakker? Of wat zoek je eigenlijk en wat vind je leuk?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:55

Tine gemeentes zijn verplicht mensen zonder uitkering wel te helpen via een nuggers regeling nug staat voor niet uitkerings gerechtigd.
Hier alles goed vrijdag de eerste echo, helaas ng geen echte intersse voor pony.