[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 16:04

Balen zeg wil namelijk ook wel weten of de gemiddelde wedstrijdsnelheid nu 13 of 14 km per uur is.

Kogel is door de kerk we zullen aan start verschijnen in ijsselsteijn

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:33

Leuk dat je toch in Ysselsteyn start!

Max. snelheid zou omhoog gaan maar het is wel fijn om dat zwart op wit te hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:17

Mooi Rivaldo *\o/*
Idd slecht van de KNHS hoor ^)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:02

Leuk rivaldo,eerst was de snelheid toch 12km per u bij de pony,s en nu zou het 13 worden of zit ik er nu naast

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 22:42

Klopt vorig jaar was 13 als pilot en laatst las ik in dit topic geloof van nanda dat het 14 zou worden

Ja ik ga toch meedoen om lekker de gedachten te verzetten. Heb voir me groom ook iets bedacht wil haar fiets meenemen met fietstassen zodat ze mits de route dit toelaat het laatste stuk kan koelen mocht dit dan ook nodig zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:15

Dat gaat wel lukken hoor Rivaldo. Laatste 3 km ongeveer is langs fietspad en langs de weg, waar je ook mag fietsen (zeg maar op 3 km plm kom je uit het bos/landerijen, en dan moet je naar links over de berm, waarlangs een fietspad ook is, dan sla je rechtsaf en ga je soort van 'het dorp' weer in).
Een van de grooms die met me meegaat zaterdag staat ook ergens op 1 /1.5 km van de finish gewoon langs de weg.
Zaterdag schijnt graad of 12/13 te worden, zondag is het wat koeler.
Vorig jaar was het ... 20 graden pfff dat was best warm! Maar wel lekker.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:57

Ik vind heerijk als het wat warmer is.wat leuk dat je ook komt welke klasse start jij in enkel of 2 span?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 00:23

Ik ben weer mega aan het twijfelen en jawel heb maar 3 kwatier om te beslissen. Deze zondag moet ik werken dan ysselsteijn die week erop marathonwedstrijd van mijn vereniging en dan die zondag erna weer werken. Zelf kan ik slecht tegen zoveel druk en nu wil mijn vriend natuurlijk ook iets leuks net mij doen die kan enkel op zondag tijd vrij maken. Ik ben het echt even kwijt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 00:25

keona schreef:
Ik vind heerijk als het wat warmer is.wat leuk dat je ook komt welke klasse start jij in enkel of 2 span?

Ik? Als ik de knoop eindelijk door heb gehakt impuls enkelspan

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:36

Oke het zou heel leuk zijn,gaat je vriend nooit mee naar wedstrijd.misschien moet je 2span starten kan hij mee op de wagen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 08:46

Heb me ingeschreven me vriend zei schrijf nou maar in je moet genieten. Tweespan is hier denk ik niet mogelijk rivaldo houd vaak een te hoog hartslag die maakt zich altijd zo druk. Al lijkt het beter te gaan. Me vriend krijg ik niet op de kar hoor haha een keer en hij vond het toch wat eng. Ach zolang hij mijn hobby accepteert ben ik al blij. Tot 8 maart dan!

Koelen jullie eigenlijk wel met deze lage temperaturen? Ik had begrepen dat ze zich dan juist weer warmer willen maken na het koelen en de hartslag juist omhoog gaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:51

Ik zelf koel zo wie zo maar weinig tot niet mijn pony had dat niet nodig als extreem warm is doe ik het wel,dus zal waarschijnlijk weer niks koelen met deze tempratuur.
Jammer dat hij niet mee gaat op de koets.
Tot de 8ste we zullen ons dan vast wel zien met welke van de 2 rij je

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:30

Krijg net de mail van ysseksteyn in hun programma boekje stast bij klasse 1 minimaal 7 maximaal 12km per uur dus ga er dan van uit dat dat toch klopt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 13:22

Oh goed dat je het zegt dan moet ik rustiger aan doen. Hihi vorige wedstrijd reed ik 12.97 km per uur met de max van 13. Ik neem Tum tum mee, heb wel getwijfeld om met span te komen ook leuker voor mijn groom en nu de snelheid lager is kan ik ook langer gaan stappen voor de finish rivaldo zijn herstel gaat al wel wat beter maar het is een pony die eerst wat stijver is echt een diesseltje.

Hij wel een keer met me ponys een weekendje of dagje weg naar een mooie omgeving. Maar hij heeft het er niet echt meer over hoopt dat ik het vergeet haha anders misschien leuk met de mountainbike er achter aan.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:44

Koelen met dit weer werkt eerder averechts.

Ik start om negen uur en zag de voor keuring om half negen, dat zou een uitdaging worden. Ik heb Mark even gebeld en gelukkig kan onze keuring eerder starten.

De binnenbak mag gelukkig gebruikt worden met regen, zeker omdat de trailer niet op het terrein zelf staat. Als we dan regen zouden hebben bij ronde 1 en 2, kunnen we droog pauze houden maar dan moet ik enorm opletten dat ze niet in het zand gaan rollen.

Mark gaf aan dat het parkeerterrein erg nat en net ingezaaid is, ik geloof dat de trailers langs de weg komen te staan. Maar ik weet niet of ik dit goed heb begrepen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 16:06

Waar kan ik de starttijden vinden?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:07

Volgens mij staat de startlijst op de website van Mark.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 16:10

Bedankt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:37

Ja alles staat goed op de website Mark heeft het altijd regel-technisch gezien erg goed voor elkaar +:)+

Vandaag met Ollie kort rondje gedaan (12.5 km) en ze was zeer vrolijk en vlot. Gaat goed dus :D Bij ons is vetgate hoe dan ook gewoon buiten want er doen er in totaal 40 mee met klasse 2 kort. Dus dat wordt lekker druk := moet poown ook allemaal nog aan wennen, Ol is niet zo moeilijk gelukkig.

Koelen als het zo fris is als vandaag doe ik dan niet erg hoor. Een flesje erover op weg naar de finish/vetgate en met vochtige spons nog even licht afnemenals je in vetgate bent maar dat is meer om ze dan schoon en fris naar die 2e ronde te krijgen, uiteraard niet op de rug/achterhand koelen, alleen bij borst/hals. Je ziet ook wel aan de pony dat ze dat niet zo fijn vinden dan, tenminste dat was met Ol zo bij Wilbertoord, laatste wedstrijd vorig jaar was het ook maar iets van 10 graden of zoiets. Dan hoef je ook niet echt te koelen, ze had toen hartslag 40 bij de finish :)) Kootwijkerbroek vorig jaar eind maart was ook zo'n wedstrijd met kou, regen en zelfs hagel :brr: toen ook maar een flesje gedaan en met direct aanbieden op 52.

IK vind het dan met dat weer wel heel fijn als groom een deken kan aanbieden die je er op het eind alvast op kan leggen, zodat die achterhand warm blijft, en dan zit ik er op zeg maar. Dat kan volgens mij ook wel met enkelspan, als je deken erop legt, beetje tussen rugriem door frommelen zoiets?

FIjn dat je vriend doorheeft dat het zo belangrijk voor je is Rivaldo. Mijn man snapt dat gelukkig ook. Hij heeft er verder vrij weinig mee maar weet dat ik er zo van geniet, dan vindt hij het ook leuk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 19:45

Klopt het is heel fijn als zr achter je staan door dat het momenteel even niet helemaal lekker loopt vind ik keuzes maken nog moeilijker dit valt ook wel onder het besluitloze als borderliner. Ik zelf word hier helemaal gek van als ik niet weet wat ik moest kiezen zo ook gisteren en ik dan ook kotsmisselijk ervan word. Momenteel sta ik nog niet op de startlijst, maar gezien mijn laten aanmelding van gisteren verwacht ik dat ik er nog bij kom. Ik hoop na de andere impulser. Ik rijd namelijk vrij vlot op dat ik in de eerste kilometers mijn voorganger al tegen kom tum loopt dan lekker door.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:07

Trailers langs de weg dat hoop ik toch niet eigenlijk.maar we zullen zien,vond dit 2jaar geleden ook niet zo,n al tebest georganiseerde wedstrijd vergeleken met etten leur.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:21

Jippie di gaan we naar riny rutjes ik neem dan onze 4jr lusitano mee voor lessen en uitleg over het longeren met dubbele lijnen.ik vind het erg spannend

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:28

@Keona, elke wedstrijd is anders en niet te vergelijken. Ik ben blij dat hij zijn best doet voor ons. Er wordt volgens mij tegelijkertijd weer een marathon verreden dus hoe dan ook is het drukker dan normaal.

Ach het houdt het spannend, zo wordt je flexibel in het oplossen van bepaalde dingen tijdens wedstrijden.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:28

Zo vandaag een heerlijk trainingsrondje gereden, de conditie zit volgens mij wel goed. Ik zag dat ik de enige deelnemer in mijn rubriek ben, dat is wel jammer. En na het lezen van het KNHS reglement dat de kilometers voor klasse 1 op 12 km per uur staan en voor klasse 2 max. 14 kilometer per uur. Jammer, vorig jaar vond ik die 13 kilometer per uur wel fijn, iedere keer zaten wij er heel dichtbij, nu moeten we het rustiger aan doen. Zag ook dat er bij enkelspan minimaal 1 groom bij moet zijn? Hoe doen diegene dat dan die met een sulky rijden? Of lees ik het woord groom verkeerd, dat kan natuurlijk ook. Manlief gaat gezellig met mij mee, is net zo fanatiek en die houdt de snelheid ook goed in de gaten, haha. En die geef ik de deken van mijn pony om tegen de kou, zodat wij die naderhand op kunnen doen.
Hmm aan de kant van de weg parkeren, dat is toch niet zo breed? Wij komen met de vrachtwagen en ik geloof dat er op diezelfde dag ook nog een impulsmarathon is als ik het goed gelezen heb. We zien het wel zondag, wij hebben er in ieder geval weer veel zin in!! Jammer dat Teteringen niet doorgaat, dan is de volgende wedstrijd pas 30 mei in Wateren voor ons.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:33

Barney1978 schreef:
@Keona, elke wedstrijd is anders en niet te vergelijken. Ik ben blij dat hij zijn best doet voor ons. Er wordt volgens mij tegelijkertijd weer een marathon verreden dus hoe dan ook is het drukker dan normaal.

Ach het houdt het spannend, zo wordt je flexibel in het oplossen van bepaalde dingen tijdens wedstrijden.

De drukte heb ik het ook zeker niet over,maar ben blij dat er wel een wedstrijd is