[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:36

Ja met een tweewieler lukt het dan vaak wel!

Jammer dat Janouk er niet bij is dit jaar.

Pauk, ik kom ook naar de Hippiade met pony enkelspan L vaardigheid.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:44

Anke schreef:

Dat bedoelde ik ook, maargoed dat blijft toch een eeuwige discussie..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:49

Ach ik vond dat eerst ook onzin, totdat ik vierwieler ging rijden.
Moet ik leren om echt bewust en technisch het parcours door te gaan.

Echter is iedereen vrij om met een tweewieler te starten.
Dus daar hoor je mij ook niets over zeggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:10

Gefeliciteerd aan de hippiade gangers!
Wij hebben ook nog over de vaardigheid gediscuseerd.
Maar 5 man in de barrage, is wel heel weinig.

Janouk balen.. van je punten.. Zeker met zo'n verschil.

Pffft, ook net weer thuis..
Pony's waren uiteraard niet schoon gebleven en op stal vanochtend, geen licht.. snert...
Dus kon ze ook niet wassen.
Nou ja, jammer dan... Waren gisteren gewassen, bij gepoetst op het wedstrijd terrein.

Sjol vanochtend te kort los gereden (maar durfde ook niet langer aangezien ze al 12 wkn ahum.. stil had gestaan), dus 1e proef te rommelig, draf en dribbels in stap en te schielijk reagerend en volgens mij met haar tong over het bit (maar die kan ze ook weer terug doen.)

2e proef, ging het hozen en ging er een kar om niet naast de ring waar ik reed. (blij met Sjol!) Werd niet door jury gebeld maar zelf maar blijven stilstaan nadat ik aw was geweest, aan gezien paard precies op de hoek van de ring met kar op zijn kant lag. Proef later hervat.
Deze ging aanzienlijk beter dan de eerste.
Was winst.

Vaardigheid, ik dacht echt lekker door te hebben gereden.. 3 ballen en bak tijdsoverschreiding.
Sjol liep hem wel heel fijn.

In de middag Toobs, dressuur beide proeven niet heel verschillend.
1e proef was de jury zeer eensgezind. 179.5 en 179 punt. 2e proef winst.
Geen hippiade.

Vaardigheid, ben ik echt voor snel, maar wel op niet uitglij snelheid gegaan (hij glijdt snel), heb het niet briljant gedaan (was wel heel blij met Toobs hoe hij liep), maar tot mijn grote verbazing..
Reserve kampioen L vaardigheid enkelspan paard... (schiet mij maar lek..)en dus hippiade!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:15

was zeker even een naar gezicht met die wagen...wij hadden al zoiets van: hoe kan een wagen omslaan in de dressuurproef? maar was dus buiten de ring>maar wel toppie gereden sjolvir!
hier ook een ticket voor de L dressuur (5de plaats)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:19

Balen voor Janouk geen hippiade dit jaar :(:)

Gefeliciteerd Sjol en andere hippiadegangers! +:)+

Hoorde al dat het vaardigheidsparcours moeilijk was, parcoursbouwer is een hele goede bouwer die hier ook vaak in Oost bouwt, en wel bekend staat om de pittige lijntjes, wat het juist wel mooi uitdagend maakt. Hoop ook dat ie bij ons bouwt volgend weekend.

Nog even een weekje trainen, voor Oost is het aankomende zaterdag!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:20

Happytime, jij ook gefeliciteerd!

Was net buiten de ring, blijkbaar vanwege paraplu en vervolgens van geluid van eigen wagen?
Dat heb ik gemist, hoorde alleen ineens hoop herrie.

Vaardigheids parcours was op zich wel leuk, maar de tijd stond eigenlijk voor iedereen te krap, dus ging iedereen harder rijden dan ze konden, resultaat.. nog steeds tijdfouten en boel ballen.
Waren er niet veel die het foutloos binnen de tijd konden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:30

Ik ben vanmorgen met maar 1 pony op pad gegaan. Aan Benno mankeert wat en moet er nog ff achter komen wat.

Caya heeft een super 1e proef gelopen, 175 en 181 dus gemiddeld 178. 2e proef was wat rommelig, 188 en 177, gemiddeld dus 182,5 gemiddeld. Ik rij normaal net wel net geen winst, dus deze punten op een kampioenschap met een strenge jury in de 1e proef dik tevreden. Ondanks dat we al Z mogen vind ik de M nog lang niet bevestigd.

Vaardigheid liep lekker, aardig door gereden ivm alle tijd fouten die gereden werd. Maar toch een balletje op 15 helaas.

Ik heb super fijn gerden. Caya doet het met weinig training super (5jarige die ik max 2x in de week een half uur rij, en 1x in de week onder t zadel loopt) dus mag niet meer zijn dan super trots.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:35

Ik reserveksmpioen klasse l.vaardigheid. En.uh nee geen tweewieler maar 4wieler.vam de 110 maar 5 barrage. Dus super trots dat wij barrage mochten.
Dressuur m 165 172 , 186 187
Doordat het inliep niet lang genoeg los kunnen rjjden, dan.is romy hasr achterhand erg stijf sinds haar blessure.
Ik.ben super trots op haar!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:35

Sjolvir, ik heb jou geschreven :P mijn tip: rijd hem wat meer aan elkaar zonde want voor de rest wel netjes, ook iet wat traag. Wel leuke combi :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:51

dan heb je mij ook geschreven.... :j met de vos Welsh met blonde manen/staart deel 2 na de pauze

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:52

Hij moet er inderdaad meer aan, maar kreeg hem vandaag niet los op links, heb nooit zoveel druk op mijn lijdsels, dit was echt nieuw voor mij en dus ongelijk, kreeg hem af en toe met losrijden wel gelijk.
Maar in proef niet meer.
Toen ik begon met losrijden was hij TE woei wind in zijn oren en gingen we ahum tandje te hard over het grasveld. (wel met controle genoeg hoor)
Bij proeven was ik het weer kwijt.
En baalde van paar stomme zetten van mezelf in de proef.
middendraf, net te veel willen.. en dan taktfout/galop.
Stond rottig met hh, dus kon niet aw, want stond al half tegen het lamoen.
Figuren niet netjes gestuurd.
1 hand, ging echt $#%^@^ en voor de proef kon ik met 1 hand vrolijk rondsturen.

Maar al met al ben ik wel tevreden, hij moet meer bij elkaar en wordt nog traag, maar je wilt niet weten hoe traag hij eerder werd. (viel nog net niet om)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:14

Gefeliciteerd voor diegene met een prijs :)

@anke, jij was toch uitgebeld op de DK?

Maar puntenverschil, dat was bij zuid hier ook ze erg, ben benieuwd naar de juryleden

Ik heb vandaag in Culemborg, dressuur ging niet zo lekker, wel de vaardigheid gewonnen :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:23

Nou dat met die omgeslagen kar was wat! Nou werd er mij verteld dat ze 2 weken geleden ook een ongelukje had gehad met de wagen maar van de da mocht ze weer rijden. Lichamelijk was dat oke maar blijkbaar voor zn koppie nog niet

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:01

Anke schreef:

Jammer dat Janouk er niet bij is dit jaar.

Pauk, ik kom ook naar de Hippiade met pony enkelspan L vaardigheid.

Hey toch een Hippiade ticket Anke? Leuk!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:05

Agh tweewieler of niet, voor mij waren 2 shets en daar kon ik gewoon met mn haflinger niet tegenop. Ze konden sneller wenden, ook met vierwieler.

Ik ben ook heel blij met m'n 3e plaats. 2 jaar geen wedstrijden en dan zo terugkomen, dan kan ik niet meer dan trots zijn op Kyra! In de dressuur hadden we de 2e proef ook een WP dus m'n 1e WP voor de M is ook binnen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:20

Dan heb je mij vast ook geschreven BertBaley?
Weet helaas erg goed de verbeterpunten := buiten de ring is hij prima te rijden, in de ring vergeet ie het even hahaha. Maar kan niet zeggen dat ik erg veel getraind heb. Ring 1 162 en 179, ring 2 190 en 176.
Vaardigheid was ie goed te sturen, maar door lomp sturen van mijn kant 2 ballen. Tijd was ruim op tijd dus tegen alle verwachtingen in een derde prijs en een hippiadeplek :oo :oo

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:41

Gefeliciteerd met de Hippiadeplekken.
Ook degene zonder ticket, die toch lekker gereden hebben.

Ik mag idd voor Zuid starten op de Hippiade pony L enkelspan vaardigheid.
Kreeg vanzelf al de uitnodiging, hoefde dus niet te overwegen om zelf een "wildcard" aan te vragen.

Zag op FB dat Olga ook goed gereden heeft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:51

Wildcard voor vaardigheid lijkt me ook nonsens. Vaardigheid is een groot stuk rijvaardigheid en soms net een beetje mazzel. De ene keer gaat het goed en de andere keer pech, wat iedereen heeft.
Gefeliciteerd met de plaats dan Anke, dat is wel heel aardig van knhs om je er een te geven na uitsluiting, nu dan maar knallen op de hippiade!

En nels moet ook knallen op hippiade :)) zal de sulky glanzend afleveren als je m komt halen :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:59

Gefeliciteerd met de tickets! :D

Ik heb zelf geen ticket binnengehaald, maar wel tevreden met mijn dressuurresultaat. Het was mijn 3e M wedstrijd en in het dressuurgeweld op een kampioenschap (tjah dan komen alle toppers opduiken) hoopte ik op 55%, omdat de boel gewoon nog niet bevestigd genoeg is. Uiteindelijk ben ik gemiddeld tussen 56-57% beland (ik heb geen foto gemaakt en kan de uitslagen nog niet vinden, dus weet niet het precieze getalletje :P). Blij mee, want dat betekent dat er potentie is en daar gaan we lekker op doorwerken het komende jaar.

In de vaardigheid (ook M) had ik een balletje op de zigzag (tweede poort, die heel vaak om ging) en tijdfouten. Dat balletje heeft mij waarschijnlijk de kop gekost. Helaas. Geen idee waar ik in de einduitslag rondhang daar.

Aan de ene kant niets mis met technische onderdelen in een vaardigheid parcours, maar als er geen één paard zich hoeft te melden bij de barrage dan zou ik daar wel een vraagteken bij zetten. Dat kan qua type parcours zijn, maar ook qua tijd. Ik heb namelijk gehoord dat na de eerste combinatie de tijd met 5 seconden naar beneden is gezet. Aan alle tijdfouten te zien, hadden ze dat beter niet kunnen doen.

Ik ga trouwens wel als groom naar de Hippiade. Mijn vader heeft zich met zijn tuiger geplaatst voor de L vaardigheid (ook 1 bal en een lading tijdfouten - maar blijkbaar was hij niet de enige in die rubriek ;) ). In de dressuur (klasse M) liet het paard hem finaal zitten in de eerste proef, dus daar zat hij uiteindelijk gemiddeld op 56%. Volgende jaar een nieuwe poging wagen met de jonge benjamin!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:33

Pauk schreef:
Nou dat met die omgeslagen kar was wat! Nou werd er mij verteld dat ze 2 weken geleden ook een ongelukje had gehad met de wagen maar van de da mocht ze weer rijden. Lichamelijk was dat oke maar blijkbaar voor zn koppie nog niet

Klopt als een bus. Ook op een wedstrijd toen flink over de zeik gegaan, of ze toen ook op de kant zijn gegaan was mij niet bekend, maar iig wel flink geschrokken.
Daarna twee keer weer ingespannen thuis en toen naar het DK gegaan.
Vond het zelf niet geheel verantwoord om met dit paard naar het DK te gaan als hij een week eerder zo over z'n kook is gegaan. Ikzelf had nog even thuis blijven oefenen...

Ze zijn helaas van een koude kermis thuis gekomen. Paard stond later ook op 3 benen en had flink wat wondjes aan de achter benen.
Groom en menner zullen ongetwijfeld ook bont en blauw zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:37

Ook wij hebben in west gereden op het kampioenschap.
Twee hele fijne proeven gereden in de M. Haast exact hetzelfde, maar toch 10% verschil!! Echt onverklaarbaar.... Tweede proef wel gewonnen, dus dat is wel heel erg leuk!
Vaardigheid vond ik geen fijn parcours, bocht van poort 1 naar 2 was meteen erg scherp. Moest hem van de benen trekken en daar werd hij niet blij van. Gelukkig wel weer kunnen herstellen, maar pony accepteert dit niet. En soms heb je dan geluk dat alles blijft liggen en Soms niet.

Wel geplaatst voor Hippiade, maar wij gaan lekker op vakantie dus tickets worden doorgeschoven.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:10

Oh jeetje wat heftig zeg! Heb heb paard tegenover ons zien staan, die stond echt slecht! Linksachter constant opgetrokken, dacht eerst dat ie kramperig was maar zag toen ook de krassen aan de binnenkant van zijn bovenbenen. Had zo'n paard persoonlijk niet meegenomen naar zo'n groot evenement

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:40

Sjonniej schreef:
Ook wij hebben in west gereden op het kampioenschap.
Twee hele fijne proeven gereden in de M. Haast exact hetzelfde, maar toch 10% verschil!! Echt onverklaarbaar.... Tweede proef wel gewonnen, dus dat is wel heel erg leuk!
Vaardigheid vond ik geen fijn parcours, bocht van poort 1 naar 2 was meteen erg scherp. Moest hem van de benen trekken en daar werd hij niet blij van. Gelukkig wel weer kunnen herstellen, maar pony accepteert dit niet. En soms heb je dan geluk dat alles blijft liggen en Soms niet.

Wel geplaatst voor Hippiade, maar wij gaan lekker op vakantie dus tickets worden doorgeschoven.

Dank voor doorschuiven van tickit nu heb ik hem ontvangen.
Al denk ik dat er niet 2 uitvallers zullen zijn dus we waarschijnlijk niet worden uitgenodigd maar ik hoop natuurlijk wel van de partij te zijn.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:41

Sappos schreef:
Oh jeetje wat heftig zeg! Heb heb paard tegenover ons zien staan, die stond echt slecht! Linksachter constant opgetrokken, dacht eerst dat ie kramperig was maar zag toen ook de krassen aan de binnenkant van zijn bovenbenen. Had zo'n paard persoonlijk niet meegenomen naar zo'n groot evenement

Aha dus daarom zag ik de da toen ik aankwam. Weet iemand nog of het verder goed gekomen is?