[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:06

wa sit toch een scheet van een pup he,
die zou je zo opvreten :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:15

Bicci toch.....het is geen hotdog.... _O-

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:17

oe jaaahhhh

met mosterd erop, jammieeee

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 23:39

Goedeavond

Leef nog steeds.. niks te melden van uit verwegistan.

Behalve dat ik volgende week lekker donderdag en vrijdagavond en zaterdag de hele dag bij de menindoor van nijkerk kan kijken.

Gister had Harry 4 span les. Liep weer erg goed.
Vandaag onze eigen pony's allebei ohz gereden. Gaan morgen een buitenritje doen met las Vegas voor de kar en cupido ohz gaat een vriend van ons mee als groom.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 08:17

Goedemorgen

Lanouska: fijn dat alles goed is. Vond het zo stil ;)

Fijn zo'n pup in huis, heb je ineens een heel lange dag, want vroeg wakker. Kwart over 6 liep ik al buiten met haar. Tja, dan kan ik daarna niet meer slapen. Zometeen nog even mennen met Thabor en dan met zoon op bixiewedstrijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 08:46

Veel plezier dan vandaag Lanouska!
En daar heb je je handen de komende tijd weer vol aan Tine maar gelukkig is het tijdelijk over een paar maanden snurkt Lika wel door.

Hier aan de koffie zo honden uitlaten en op naar stal weer lijkt ok dwz het is droog "-)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:28

Goedemorgen. Ben ik ook weer even (braaf bijgelezen)

Tine wat een leuke pup!!

Gisteren wedstrijd gehad. Vaardigheid foutloos maar wel buiten de tijd. Was een pittig parcours van de
24 starts hebben er 2 barrage gereden. Dressuur ging ook beter alleen was hij in de draf erg gespannen.
Maar de punten al 10 hoger dan de vorige keer dus in de 170 we gaan de goede kant op.

Vandaag nog even met de andere 2 aan de gang denk dat ik maar een rondje tandem ga doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:18

Mooi voor de ervaring dus Mais, fijn hoor :j

Hier vandaag heerlijke lange buitenrit gemaakt met Ol voor de wagen want groom kon mee. Iets van 17 km gedaan in ruim 1.5 uur dus lekker vlot tempo. Bijna alles gedraafd, op wat stukken die te nat/kapot waren na. Veel over de weg hoor want het bos is momenteel erg drassig. Wel nog pad gehad met enorme plassen lekker doorheen gedenderd 8-) Nog aanspanning tegengekomen en wat ruiters ging ook allemaal prima. DUs heerlijke mendurance oefening (gaat volgend jaar echt gebeuren :D ) Aan het eind wel totaal :brr: maar dankzij koffie en warme kantine weer snel opgewarmd.

Ol had alleen wat zweet onder schoftje en kwam nog heerlijk fris met oortjes naar voren aan :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:56

Op zondag zijn we een stukje gaan rijden. haha helemaal naar Arcen Limburg.
Paul mocht van Hans en Hariètte van den Berg dressuur mennen met Haflinger dekhengst Allacher: Europees en Nederlands Kampioen met afstammelingen.
Wat een fijn paard in de omgang. _/-\o_ Paul heeft genoten.
Mooi eens werken met een andere haflinger dan Janouk haha sowieso heel leerzaam om te mennen met een ander paard.
Ik ben wel heel koud geworden: de sauna staat al aan. Lekker doorwarmen nu.

http://haflinger.nl/Hengsten/Allacher/allacher.html

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:15

@Janouk: knappe vent voor HRB <3 , hahaha, leuke ervaring zo te horen :j

@VHU: fijne tocht gemaakt *\o/* .

Hier had ik nog flink wat kantoorweek en een drukke week gehad, dus niet zo heel vrije tijd gehad, vandaag, maar toch net lekker met Romeo in de bak, aangespannen, gewerkt.
Was weer wat weekjes geleden, maar hij ging zoals vanouds lekker, gewerkt aan tempo-controle en ontspanning, dat zijn en blijven de punten :D .
Op het eind een swingende pony, maar dan niet over het tempo _/-\o_ .
Hij was nu ook erg vlot in galop, dat is het moeilijke punt ohz, hij is zo ijverig en zo snel, daar nu even goed bedacht op zijn, ook aan de longe e.d.

Nu even opwarmen, eten staat op, zo hooi bijvullen en nog even opruimen en dan lekker met een boek op de bank.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:05

Goedavond.

Ik heb vanochtend met een big smile op cupido gezeten. We hebben een buitenritje gedaan met las Vegas voor de kar en cupido ohz was een vriend van ons mee die met las Vegas heeft gereden. Cupido heeft voor het eerst sinds zijn ongelukje bij een kar in de buurt gelopen en hij was zo braaf.. ook voor het eerst een stukje langs een 80 km weg gereden..
Hij liep er alsof ie het al jaren doet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:12

Jullie vandaag allemaal fijn gekoetst, ik ook :j .
Met Moos, stalgenootje met de Andalusiër en V. achterop als groom voor ons beiden. Lekker door het bos gereden, wel veel wandelaars met honden (er was een demonstratie schapendrijven op het zweefvliegveld en Moos heeft het niet zo op die wolbalen) en daarna een stuk dorp meegepikt. Waren even bang dat Snikkelaas misschien ingehaald werd, maar gelukkig was dat niet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:40

Morgenmiddag ben ik verplicht vrij. Ze komen de watermeter vervangen. Dus dan mooi tijd om bij te lezen.

Wil echter nu alvast wel wat vragen.
Vjell staat tot nu toe zonder deken buiten met een heerlijk vachtje. Alleen de hals is geschoren vanwege de hoge temperaturen een paar weken terug.
Vjell heeft echter gestudeerd voor varken met als gevolg dat ik elke keer een megamodderbaal uit de paddock of stal haal. Dat is dus niet schoon te krijgen want vaak is het nog nat. En dat is niet handig met opzadelen danwel inspannen.
Ik zit dus serieus te denken aan een deken zodat ik nog een kans heb op een schoon paard. Maar hoeveel grams moet ik dan nemen? Het is in principe enkel om schoon te blijven aangezien hij nu toch al een flinke wintervacht heeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:53

Zou gewoon 0 grams doen met een fleece voerinkje aan de binnenkant, neemt nog wat vocht op / geeft wat vocht door als hij toch wat warm wordt. Hero heeft er ook zo een, weet zo even niet meer wat voor merk. Je hebt van Bucas hele goede, die 0 grams zijn en ook nog een soort zweet/warmte regulatie doen maar dat kost ook wel wat zeg maar. En kan me het voorstellen dat je het wilt als ik zie hoe hij uit de paddock kwam :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:14

Precies, wat VHU zegt :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:25

Ja vandaag was echt heel erg haha.

Zo'n 0grams, valt dat dan onder de regendekens? (Sorry, totaal geen verstand van dekens).
En die kan ik dan de hele winter gebruiken of moet er dan een dikkere deken op als het echt koud wordt?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:29

hallo allemaal..
ik moet alles nog bijlezen....
zag pup van Tine.. <3 <3 <3 uberschattig !!!

en verder....lees ik nog bij..ben bekaf..
ik heb een supermooi weekeind gehad.
zoontje heeft kinderrace meegelopen met 2 hondjes en is 2e plaats geworden, helemaal trots 10 kg voer voor zijn hondje gewonnen, en ook nog een hele grote zak snoep, en een medaille krijgt hij nog toegestuurd..die waren verkeerd gemaakt, dus komt nog op de post!
zelf heel erg trots op de hondjes, eagle bleef goed lopen, hij heeft voorop gelopen en keurig zijn best gedaan !
We zijn 3e geworden achter 2 heel geroutineerd mushers, dus onwijs trots !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:34

Nou als hij zo'n dikke vacht eronder heeft hoeft hij niet nog een deken hoor. Maar is kwestie van aanzien. Zou met die vacht die hij nu heeft er geen 100 grams op leggen, zag net bij de paardendrogist (dacht ga ff voor je kijken) ook nog een 50 grams, als je bij outdoor kijkt en dan Bucas, maar dat is wel een paarse :P wel mooie prijs.
Je kunt ook stalbaas lief aankijken en vragen of de deken erop kan als hij naar buiten gaat er en er weer af als hij weer naar binnengaat...? Of stalbaas / bazin even advies vragen mbt maat ed?
Bij Ollie gaat er straks een net wat dikkere op, dan gaat die Ollie nu heeft naar Hero over. Maar Ollie is dus meer geschoren dan die van jou en zowel Ollie als Hero hebben gewoon vrijwel geen vacht. Die zijn dus niet vergelijkbaar met jouw bikkel. Ik heb watjes.

@Ava wat heerlijk dat je zo lekker hebt gemend, super hoor!
@Lanouska heerlijke pony's dus, top!
@Gem ook al zo lekker gemend *\o/*
@Biancocoo heeeeeellemaaaal top!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-11-13 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:35

Misterylady schreef:
Ja vandaag was echt heel erg haha.

Zo'n 0grams, valt dat dan onder de regendekens? (Sorry, totaal geen verstand van dekens).
En die kan ik dan de hele winter gebruiken of moet er dan een dikkere deken op als het echt koud wordt?

Als jij de dikke vacht niet erg vindt, hoef je geen dikkere deken te gaan nemen om vuil tegen te houden. Een stalgenootje van mij gebruikt ook alleen een regendeken, zodat ze niet steeds een smerig paard heeft wanneer ze wil gaan koetsen.
Als je de maat doorgeeft, wil ik eventueel ook nog wel even kijken voor je of ik een regendeken voor een leuk prijsje vind bij de "restjes-handel".

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:44

Ik begon dus te twijfelen nadat ik dit gelezen had:
Met ee 0-grams plet je alleen de vacht van het paard, waardoor de cappiaire werking van de vacht niet meer werkt.
Op die manier neem je dus een stuk eigen isolatie van het paard weg, maar je geeft er met een 0 grams niks voor terug.

Dus vandaar dat ik dacht dat er straks een dikke(re) deken op moet als het echt koud wordt.

De maat, Ligt er een beetje aan. Ik heb een zweetdeken, een 185. Die is ruim maar valt ook groot. Dus vooralsnog hou ik het op 185.
Bedankt voor de tip VHU, zal eens kijken naar die deken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:21

Het haar ligt platter, dus het ademt minder. Aan de andere kant komt er geen wind/regen overheen meer. Maar heb zelf als je ze er steeds op hebt liggen ook altijd liefst met toch iets van voering hoor, vandaar dat die 50grs wel aardig leek. Of kijk anders maar eens bij die deken die Hero nu opheeft, heb daar zo het merk niet van bij de hand, maar daar zit een fleece voerinkje in. Lijkt me toch prettiger dan nylon, wat in veel regendekens zit.

Maar het is altijd een gedoe met die dekens.... en dan ook nog de pasvorm... is ook per paard zo verschillend. En je weet niet of hij een sloper is of niet. Je kunt ook gewoon een goedkoop 2e hands regendekentje op de kop tikken om even uit te proberen?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:25

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:29

Yep, dat is een fijne :j
Nu is de Amigo die ik heb (maar dat is een andere versie met nylon voering, is niet de deken die nu op Hero ligt) niet 100% waterdicht, andere Amigo's die ik bij Bente had wel. Dus denk dat deze dat ook is, dan is het een fijne deken :j

Eventueel kun je als het erg koud wordt en je denkt dat hij het nodig heeft er dan nog een onderdekentje onderleggen, kost ook niet de wereld. Hoef je geen twee dekens te kopen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:19

Ik heb mijn oude pony ted ook een ongevoerde regendeken op. Om hem droog te houden eigenlijk meer niet. Hij had ook al een mega vacht. Die ligt plat maar dat geeft niks. Ik heb een bucas freedom fijne deken.

Ben er ook nog hoor trouwens. Ben nu nog in het westen. Weekend bij mijn moeder geweest. Vertrek morgenochtend weer naar Drenthe.
Vorige week was veelste hectisch met bouwvakkers die twee dagen over de vloer waren om eindelijk onze stal weer van een waterdicht dak te voorzien. Db en zelko zijn twee nachten uit logeren geweest. Dat leek me beter met de mannen op het dak.
Ik hoop dat aankomende week weer wat rustiger word. Heb helaas weer eens last van me rug dus ben bang dat de menles morgenavond niks word. Jammer.

Zag een gaaf puppy langs komen bij Tine en VHU is een mendurance pownie aan het kweeken. De husky's hebben het ook goed gedaan. En de rest die ik weer vergeten ben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:24

Goedemorgen.

Heb braaf alles bijgelezen, maar geen puf om te reageren. Sorry.

Iedereen een fijne dag.