[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:38

ik zie het helemaal voor me lotte...hihi

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:45

haha ik zie het zo helemaal gebeuren, wat een komiek als hond heb je dan zeg.
maar kan me goed voorstellen dat je je schaamt, als ze vaak zo bang kijken van "sla me niet aub."
Dan zie je vaak mensen een scheef gezicht trekken.
Ja nou doggy hier is er gelukkig weer helemaal boven op en de oude rot is ook niet banger voor andere handen geworden.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:46

@ NS: ik heb best wel een grappige hond ja. Ze struikelt ook over haar eigen poten als ze te enthousiast is, ze reageert niet als iemand op haar staart of poten staat (enkel een domme blik) en ze kan niet normaal eten(ze gooit haar hoofd achterover bij iedere hap dat ze neemt en zo blijft ze dubbel geplooid staan tot het eten weg is uit haar mond) :D Dierenarts ziet er geen problemen in zolang ze haar plan trekt, dus dan laten we het zo maar :o

Gelukkig is je hond er weer bovenop, sommige honden hebben er een echt trauma van, ookal was de schade niet erg.
Ik weet niet waar onze hond die angst vandaan heeft, maar we denken dat ze mishandeld is bij de vorige eigenaar. Een normale pup begint niet te huilen terwijl hij plassend op de grond gaat liggen met zijn ogen toe als je je hand naar boven haalt om aan je hoofd te krabben. Nu, na 1.5 jaar, begint het wel te beteren, maar ze is echt enorm bang :(:)

Pff hier is het even wat hectisch! Ik had van Duits nog 2 presentaties op het programma staan: op 12 maart eentje over werken in het buitenland, en op 19 maart een bedrijfspresentatie van Siemens. Nu valt de les van 19 maart weg, zegt de docente doodleuk "Op 12 maart heb je al een presentatie, dus de enige optie voor die bedrijfspresentatie is komende maandag". Dus nu moet ik plots een hele bedrijfspresentatie uit mijn mouw gaan schudden op zo korte tijd, terwijl ik al een hele planning had gemaakt voor de andere vakken dit weekend -O-

Gelukkig heb ik nog maar 3 weken les, dan ben ik er (hopelijk) voor ALTIJD vanaf!!! *\o/*
Oh ja, ik heb mijn examenrooster gekregen... De dag voordat ik vertrek, heb ik nog 2 examens :? Het wordt nog zwaar, maar ik moet nog maar even doorbijten!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 14:04

goedemiddag

tomtom's... ik kan er heel goed mee overweg, wij hebben ook 'luccie' maar wij hebben een europa tomtom dus die is niet meteen de weg kwijt in het buitenland :D als we op wedstrijd gaan neem ik eigenlijk altijd de tom mee maar kijk ook nog wel even op de kaart waar het ongeveer ligt en welke wegen we afrijden.

en auto's ik rij toch wel zeer regelmatig in de land rover van harry en heb toch wel al bijna alle knopjes uitgevonden *D vorige week ook uitgevonden hoe ik de achterruit schoon krijg ben er niet zo bang voor om het verkeerde knopje in te drukken als het goed is kun je het ook weer uitzetten ~~}>

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:02

Aangezien ik mijn telefoon weer terug heb kon ik weer wat foto's schieten.Ik had nog wat beloofd van ons nieuwe paardje
differend.Nou meat differend
Afbeelding
bewijs dat ze een echte tuiger is
Afbeelding

nog een relaxxxxxxxxte dalerboy erbij
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:15

Hahah Baudyh grappige foto van Dalerboy!

VHU lekker op stal bezig geweest?

Hier schijnt al een tijd de zon!
Vanochtend met vriendinnetje wezen zwemmen. Die wist mij te vertellen dat er nu ook rhino geconstateerd is in Ede. Zij staat met haar paarden in de buurt van Ede en hun stal is afgesloten omdat ze geen rhino willen (logisch). Wij hebben a.s. donderdag en vrijdag een KNHS dressuurwedstrijd in Barneveld (ik doe het secretariaat) maar we hebben besloten om deze niet door te laten gaan. Op de accommodatie staan ook paarden en ponies van de manege en we willen natuurlijk geen enkel risico lopen dat deze, of andere paarden, ziek worden. Dus helaas gaat de wedstrijd niet door. Kon wel meteen mijn werk blij maken, want ze zochten nog steeds iemand om die donderdagavond dienst te draaien ;)

Menles vanochtend was prut. Ik had de zeem van het bit gehaald, omdat ze met bit indoen nooit zo blij is met die zeem, met andere bitjes vindt ze het bit indoen geen probleem. Dus ik dacht, dan maar een keer zonder zeem. Pfoei, was niks mee te bereiken. Ze liep alleen maar achter het bit, omhoog, en schrok overal van. Tijdje geprobeerdm, gehoopt dat ze meer zou ontspannen, maar gezien dat niet ging lukken maar weer teruggegaan naar stal. Zeem er maar weer omheen doen!!

Net even gezellig bij mijn ouders wezen buurten, vakantiefoto's bekeken. Zo nog even op stal de paarden binnen zetten.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:22

Ja in twente schijnt ook rhino te zijn, maar welke variant/type het is vertellen de geruchten en roddels dan weer niet.
Weet onderhand ook niet meer wat ik móet geloven over die ene variant van rhino en dan niet de abortus variant.
Mooi ....#*#$&%@# allemaal..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:42

Tja zolang het niet zeker is of het er nu wel of niet is, gaan wij geen risico's nemen. Wel vervelend, maarja, c'est la vie.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:04

En een goedemiddag! Knap peerd Baudyh en geweldig relaxte Dalerboy :+
Jammer van je mennen Frensie, maar ja, als je het niet probeert weet je het ook niet... alleen altijd zo balen zoiets, wil je lekker mennen zit je met allemaal gedoe voor je wagen >;)
Rhino wel of niet....lastig. Hier bij Breda is nog niets officieel geconstateerd (of gemeld, je weet het maar nooit....) gelukkig. Rhino komt op zich elke winter wel ergens voor en het hoeft ook geen drama te zijn maar die neurologische variant is wel een hele heftige en gemene dodelijke...
ik zou wel licht in paniek schieten hoor als het bij ons op stal zou zijn :\

Hoop dat het goed gaat met het meisje bij Kiss....

Hier wel een heerlijke buitenrit gemaakt met Bente (zo'n 15 km in plm 1.5 uur). Ook heerlijk kunnen draven want de grotere paden waren rechtgetrokken dus dat was erg fijn en relaxed mennen. Wat is dat toch heerlijk zo'n dansend paard voor de wagen, mooie omgeving, prettig weer, komt een mens helemaal van bij :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:21

Heerlijk Bente zo'n buitenritje! Dat is met Gwin echt niet mogelijk, ik denk nooit. Ze zit zichzelf af en toe zo in de weg met haar drukke karaktertje. Maarja, we kunnen er redelijk mee omgaan ;)

KNHS heeft besloten om de kampioenschappen van dit weekend en volgend weekend niet door te laten gaan. Verstandig besluit!

Tijdje geleden had ik bericht over friesje Douwe op stal die ik zou gaan rijden. Hij is ooit beleerd ohz en daarna gekocht door de mannen en die hebben hem beleerd voor de wagen. Het is een heel sensibel friesje, dus het heeft best even geduurd voordat de mannen hem goed voor de kar hadden. Ik merkte met grondwerk dat Douwe het heel eng vond als ik over hem ging hangen. Dus ik hem zijn hoofdstel met oogkleppen omgedaan en toen liet hij me opstijgen. Ik zat maar net en toen gingen we in volle galop door de bak, hij raakte helemaal in paniek! Na een rondje rennen kreeg ik hem weer in stap en hebben we een rondje door de bak gestapt. Daarna schrok hij en ging weer even rennen, maar kreeg hem weer snel terug en toen nog een stukje gestapt en daarna gestopt. Helaas was hij de volgende dag voor de kar ook nog wat van slag, dus hij was nog niet toe aan het rijden. Waarschijnlijk is hij niet al te fijn beleerd destijds. De andere fries, Renze, werd door een meisje gereden 1x in de week, maar zij vond het toch eigenlijk wat te eng. Dus de mannen hebben gevraagd of ik Renze dan wilde rijden en binnenkort weer voorzichtig beginnen met Douwe, eerst maar hangen enzo. Gister op Renze geklommen. Ik dacht dat ik zeeziek werd! Hij heeft nog totaal geen balans ohz, slingerde alle kanten op. Heb kwartiertje gereden, heel simpel met los teugeltje. Denk dat ik het beste het bos in kan gaan met hem, lekker lang rechtuit zodat hij betere balans krijgt. Verder een heel braaf paard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:54

Wat leuk dat je toch met een van de Friezen kunt gaan rijden Frensie! De andere Fries komt vast ook wel goed met rustige aanpak toch? Dan wel superknap dat je met Gwyn zo in de bak kunt rijden met de wagen. Laatst was je toch wel met haar naar buiten gegaan? Dat ritje toen het net ging sneeuwen, dat ging toen toch wel goed staat me zo bij? Hoe is Gwin op je stem trouwens, wil ze daar wel goed naar luisteren? Vooral buiten doe ik echt vrijwel alles op stem, werkt erg goed bij Bente.

Maar bij Bente ging het ook echt niet vanzelf....dat zet ik dan allemaal niet op bokt en dan blijf ik wel rustig, we komen wel thuis maar het is niet mijn hobby hoor die fase van beleren :roll: ..... ik hoopte dat ze door het vele buitenrijden onder het zadel ze langzamerhand ook wat minder ritselig zou worden voor de wagen. En dat is gelukkig nu echt zo. Ik heb ook erg veel steun aan mijn groom Tamara. We zijn helemaal op elkaar ingespeeld. En omdat zij nu weer regelmatig met me mee kan, het weer weer beter wordt e.d. kunnen we weer kilometers maken en dan gaat het steeds beter :D kunnen we weer gaan genieten <3

Nou ik moet nu echt nog boodschappen doen en straks aan de kook :O ben helemaal sloompjes geworden :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:07

Die andere Fries wordt een meer-maanden-traject, voorlopig kan ik alleen met hem aan de gang als er hulp bij is. En eerst maar eens een paar weken alleen poetsen en wandelen zodat hij aan mij kan wennen.

Gwin doet het best goed met mennen hoor, maar het is geen doorsnee paardje. Ik heb er geen zweep bij, want als je die gebruikt kan je er niks meer mee, zelfs kietelen reageert ze overdreven gevoelig op. Ze reageert super super super op stem, gelukkig maar. Maar als ze druk en onrustig is gaat ze niet rustig stappen als ik dat zeg, dan blijft ze dribbelen. Ze is vrij gevoelig in haar mond, maar kan ook enorm vastpakken en hangen en trekken. Stalhoudster zei paar weken geleden: 'Van de zomer ga ik een keer met je mee met de kar.' Tja, dat gaat hem niet worden, vindt de instructeur ook. Of hij moet ook mee zijn, dan kan het wel. Het is ook een enorme driftkikker. Als je net begonnen bent met werken, wil ze pertinent NIET stilstaan. Ze is dan zo enorm ijverig. En daarmee werkt ze zichzelf dus tegen. Je kan haar absoluut niks afdwingen, je moet haar altijd met fluwelen handschoenen behandelen. En soms heb ik echt even geen geduld en word ik boos, tja, daar schiet je echt niets mee op en dan kan ze nog gevaarlijk worden ook. Maar op stal is het een schatje. Bij de hoefsmid is ze super braaf, met scheren stond ze helemaal stil en ik kan makkelijk in mijn eentje met de trailer op pad. Ze wordt heftig zodra ze moet werken.
Ik heb nu ook een bitje gevonden voor het buitenrijden ohz waar we allebei wel wat mee kunnen. Ik kan haar tempo nu redelijk begrenzen en zij pakt minder vast en reageert niet meer overdreven op mijn hand. Dressuur ohz rijd ik met een simpel bustrensje en dat gaat ook goed. Maar er hoeft maar iets te gebeuren, bijvoorbeeld een paard wat te dicht langskomt of ze vindt het even te moeilijk worden, en dan komt ze achter je hand en kan je er even niks mee. Dan weer voorwaarts rijden en hopen dat ze weer contact neemt. Vroeger kwam ze op zulke momenten ook makkelijk omhoog, dat doet ze gelukkig een stuk minder.
Dus dit alles in overweging nemende men ik alleen met instructeur erbij en zal dat voorlopig zo blijven.
Ach, er waren genoeg mensen die vroegen of ik dood wilde toen ik zei dat we haar aangespannen gingen beleren ;) En tot nu toe gaat het voor haar doen heel goed.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:05

@Baudyh, leuke foto's ... en Dalerboy is écht in de relaxstand ;)
@Frensie, een paardje met :list: , maar goed dat Gwin bij jou terecht is gekomen en ook de moeite doet om hoe lastig het soms ook is deze goed te lezen ;)
@VHU, weer heerlijk gereden met Bente +:)+

Wat is het vandaag weer heerlijk weer geweest zeg! Vanmiddag ben ik met Thom naar de film geweest 'Achtste groepers huilen niet'... heftige film (en ik kon het ook niet droog houden) maar wel een mooie film voor zover we over 'mooi' kunnen spreken ...
En Rhino, Je hoort er elk jaar over... echter hoop ik toch altijd dat het niet te dichtbij komt :o
Dus Brutus even lekker gelongeerd en morgen gaan we weer lekker mennen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:08

Instructrice van vereniging zei paar weken geleden; paardje met :list: in het Chinees! <<)

KNHS adviseert verenigingen nu om wedstrijden dit weekend niet door te laten gaan.

Edit: wat voor film is dat precies Ollie?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:27

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:37

sander_lotte schreef:
AR: knappe pony's en dochters heb je! Jeetje zeg, 7 kinderen, ik vraag me af hoe je het doet! :oo
Wel leuk dat ze zo goed kunnen rijden!

@ gem: dat ligt niet aan jullie generatie hoor, heel die knopjes op het dashboard vind ik ook maar niets! Geef mij maar de knopjes van de radio, voor/achterruitverwarming, en gedaan! Bij de nieuwe auto's staat zelfs het stuur vol met knopjes, ik heb al bijna bang om het stuur vast te nemen :D Zelfs de claxon is 1 van die honderden knopjes geworden, je moet al aardig zoeken om die te vinden bij sommige auto's :?

We hebben idd hele fijne pony's op stal, waar de meiden met veel plezier mee rijden, bijna allemaal welshjes op de pony van Jayeleigh na, dat is een NRPSxForest merrie, minder mijn type maar voor Jayeleigh ( ze heeft spierdystrofie en weinig spierkracht zeker als ze moe wordt. Ze gaat met een rolstoel naar school) de juiste pony! Eve heeft de instelling om Jayeleigh te helpen...ze rijden nu in de L2 dressuur en waren ik oktober NRPS kampioen L1!
Tja en 7 kinderen is veel makkelijker dan 1 of2 hoor, er is altijd iemand te spelen en oppas gaat vanzelf..nee, zonder gekheid heerlijk sociale kinderen die gewend zijn om te delen, te wachten en bovenal eerst zelf uitzoeken. Mijn lijfspreuk maakt het simpel: eerst de kinderen , dan de paarden en daarna mocht ik tijd hebben..het huishouden...iemand die zich hier ergert mag altijd de ragebol of de stofzuiger pakken *\o/*

Vandaag met de meiden ook naar de bioscoop geweest idd naar Achtste groepers huilen niet! ( hoezo gelijkgestemd he Ollie :D )
De film gaat over een meisje in groep 8 wat leukemie krijgt, aangrijpend, soms bijna documentaire, zeer goed gespeeld en het kwam voor ons met Jayeleigh wel heel dicht bij.
Vorige week is er een jongen van haar school op 14 jarige leeftijd aan leukemie overleden. Jayeleigh gaat naar de Twijn een school voor chronisch zieke kinderen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:53

ARhythmical , dat is dan inderdaad een heftige realistische film voor Jayeleigh.. :(:) ... Thom en ik waren ook écht ontroerd ;( . En Thom zou vandaag met een vriendje gaan zwemmen bij Port Zélande (Centerparcs) echter vriendje was vannacht erg ziek geworden dus hebben we maar als alternatief een filmpje gepakt ;)

Ik ben benieuwd of onze kampioenschappen de 18e maart doorgang gaan vinden met al die aflastingen omtrent het Rhinovirus :7 . Uiteraard zorgvuldigheid voor alles is mijn motto :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:24

Aan de andere kant denk ik dat er veel meer gevaar in het recreatieve / manege circuit zit dan in de wedstrijden.... en volgens mij gaan er 'in den lande' gewoon allerlei wedstrijden nog door (wat ik dan ook niet begrijp trouwens, als de KNHS zoiets adviseert lijkt het me dat bij de KNHS aangesloten verenigingen dat advies opvolgen?).

Klinkt als heftige film...

Ik ga morgen een rit doen van 30 km+ (1x plm 20, gevolgd door 1x plm 10 a 15 km) .... met pitstop bij stal. Doe eerst alleen 1e rondje en daarna pik ik dan stalgenootje op voor 2e rondje. Ben benieuwd wat Bente ervan gaat vinden als ze nog een rondje moet. Wil zo beetje p/a van endurance wedstrijd naspelen. Overigens kan het maar zo dat die ook niet doorgaat (is 25 maart en in Kootwijkerbroek) -O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:29

Ik heb pas de 18e wedstrijd. Tot nu toe is er nog niks van rhino bekend hier maar wel al veel wedstrijden afgelast. Wel gaan er ook een aantal wel door. Heb met staleigenaar gesproken en die geeft aan dat zolang het niet in het noorden rond gaat de paarden gewoon nog van het erf mogen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:48

klinkt als een heftige film ollie en AR.

Heb morgen marathon. Gaat zover ik weet gewoon door. Zal er wel op letten om geen vreemde paarden te aaien.

VHU klinkt als een fijn ritje. Beleren is leuk maar als je dan op het punt bent dat ze zich normaal gedragen is ook
wel fijn rijd een stuk relaxter.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:51

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:00

Verplaatsen of vervoeren verspreidt geen virus, wel aaien en laten snuffelen.... dus vind dat terughoudend zijn met vervoeren het eerlijk gezegd nogal overdreven. Veel paarden bij elkaar / mensen bij elkaar vergroot de kans op besmetting doordat er meer kans is op snuffelen / aaien. Een buitenritje maken, van het erf af of een paard vervoeren dus echt niet. Lijkt me veel beter dat ze de nadruk leggen op niet aaien, niet laten snuffelen aan elkaar. Wat je trouwens zowiezo nooit moet doen op wedstrijd. Of van die mensen die alle paarden lopen te aaien, heb ik ook altijd zo'n hekel aan je weet niet wat je overbrengt (nooit).

Ik bedoel, het is allemaal wel ernstig, maar ze doen nu net alsof er variant van mond- en klauwzeer is uitgebroken, er is elke winter wel ergens rhino, net als droes.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:15

Rhino en wedstrijden in de Regio Zeeland

Naar aanleiding van het besluit van de KNHS om de KNHS kampioenschappen dit en komend weekeinde af te gelasten vanwege nieuwe Rhino gevallen in de omgeving van Nijmegen zijn er enkele vragen gesteld aan het Regiobestuur.

Vanwege deze vragen heeft het DB van het Regiobestuur veterinair Henk van Dijk geraadpleegd. Uitkomst hiervan is dat er vooralsnog geen reden is om wedstrijden binnen de Regio Zeeland af te gelasten. U wordt wel geadviseerd om de benodigde hygiënische voorzorgsmaatregelen te hanteren als handen wassen, schone kleren en het voorkomen van onnodig contact tussen paarden onderling en paarden/mensen. Ook het reizen met paarden naar de getroffen Rhino gebieden wordt ten zeerste ontraden.

Deelnemers uit de getroffen Rhino gebieden dienen hoe dan ook te worden geweerd.

Voor nadere informatie willen wij u graag verwijzen naar de website van de KNHS.

Denk dat ik dit maar ga aanhouden. Henk is een goede DA.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:18

@Maisie een duidelijk verhaal en van de organisatie top dat ze zich goed hebben laten informeren. Er zijn inderdaad (gelukkig) nog geen nieuwe gevallen geconstateerd echter vraag ik me wel af hoe ze kunnen controleren of er wel of geen deelnemers meedoen uit de getroffen gebieden. Neem nou als voorbeeld VHU als die mee zou doen...die heeft als woonplaats Rotterdam op haar startpas staan en haar paardjes staan in Breda....nou zal zij een uitzondering zijn en ze doet niet mee... maar ze zijn er wel...(sorry VHU dat ik jou als voorbeeld neem ;) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:30

En ik vraag me ondertussen wel af wat nu 'de getroffen rhino gebieden' zijn.... is dat Nijmegen/Groesbeek? Of meer? Je mag me van alles als voorbeeld gebruiken Ollie, mits juist hahaha, en dit is juiste info :j