[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:59

@ tallechie: gefeliciteerd met je negens! Misschien een domme vraag, maar je zegt dat je nu een maand voor loopt op schema...wanneer loopt jullie schooljaar dan eigenlijk ten einde?
Ik heb morgen mijn laatste dag les, dan heb ik 14 juni mijn eerste en 25 juni mijn laatste examen en dan is het jaar afgelopen, dan heb ik vakantie tot 20 september. Hoe zit dat in Nederland?

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:01

SL Ik doe thuisstudie via de LOI, als je je aan de studieplanner houdt ben je met 2,5 jaar klaar. Op deze algemene planning loop ik dus voor

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:02

De examens zijn hier allemaal al geweest en voor de mbo en hbo opleidingen begint het schooljaar begin september weer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:04

tallechie schreef:
SL Ik doe thuisstudie via de LOI, als je je aan de studieplanner houdt ben je met 2,5 jaar klaar. Op deze algemene planning loop ik dus voor

Netjes van je! ik ben een ramp met plannen :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:08

tallechie schreef:

bij deze een immens diepe buiging voor je.. Kun je mij geen lesje zelfdiscipline en organiseren geven? ;)

vandaag aan project gewerkt, aan mezelf gewerkt ( :') ) de afwas gedaan, en ik ga zo pizzadeeg maken, en dan zelf pizza bakken :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:09

Scheelt dat ik nu alle dagen thuis ben. Vanaf volgende week moet ik weer aan het werk en zal ik weer tijd te kort komen ben ik bang. Dan heb ik en mijn werk en veale er weer bij en wordt het dus weer plannen wanneer ik bezig ga. Alles wat ik nu doe is mooi meegenomen, maar wil zo snel mogelijk klaar zijn. Dus hoop dat mijn motivatie zo blijft. De goede cijfers werken wel mee in ieder geval

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:12

En wat voor studie doe je dan eigenlijk?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:16

@ tallechie: wauw, dat je dat kan :D Dat is helemaal niets voor mij! Met zulke cijfers kan ik me wel voorstellen dat je gemotiveerd bent en blijft!

Hebben "normale" mensen (ik bedoel dus mensen die op de hogeschool zitten) nu al vakantie dan? Tot september?

@ Jelleee: ik ben ook zo geweldig in plannen :Y) Dan ben ik aan het begin van de opdracht super gemotiveerd, maar als de deadline over een aantal maanden is, wacht ik tot de week ervoor, en dan kom ik (uiteraard) in tijdnood :o
Hopelijk gaat het me volgend jaar wel lukken om op tijd aan opdrachten te beginnen, anders haal ik het niet! We moeten taalportfolio's maken van alle talen, nieuwsberichten samenvatten(in het Engels, Frans en Duits), anderstaligen interviewen,...
De rest van de opdrachten weet ik nog niet, maar mijn klas van vorig jaar werd depressief omdat het zo verschrikkelijk veel werk was :?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:25

HBO?
ik nog nit, nog *telt* officieel de 1e week van juli nog :)

collega'tje is na volgende week wel klaar (ook HBO noordbrabant ook)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:26

jullie gaan weer als een speer! :D

marrianne, sterkte!

tine in de Z, knap hoor!

ik hoop het ooit ook nog eens te gaan halen met Fifi, maar we hebben geen haast...
blijf dit jaar nog L starten, pas als alles wat meer bevestigd is en ze weer rust in de galop heeft ga ik M starten, hoop dat dat van de winter of volgend voorjaar gaat lukken...

tallechie , knap je goeie cijfers!

ik werk op een basisschool en ik moet nu nog 3,5 week volgens mij, wij krijgen iets van 2 juli vakantie...
de kinderen hebben 6 weken, wij gaan altijd de laatste vakantieweek weer aan de slag...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:28

[quote="sander_lotte'']

@ Jelleee: ik ben ook zo geweldig in plannen :Y) Dan ben ik aan het begin van de opdracht super gemotiveerd, maar als de deadline over een aantal maanden is, wacht ik tot de week ervoor, en dan kom ik (uiteraard) in tijdnood :o
Hopelijk gaat het me volgend jaar wel lukken om op tijd aan opdrachten te beginnen, anders haal ik het niet! We moeten taalportfolio's maken van alle talen, nieuwsberichten samenvatten(in het Engels, Frans en Duits), anderstaligen interviewen,...
De rest van de opdrachten weet ik nog niet, maar mijn klas van vorig jaar werd depressief omdat het zo verschrikkelijk veel werk was :?[/quote]

Hoe herkenbaar _O- Ik wacht altijd nog iets langer, dag van te voren of nog erger, echt mijn aller slechtste eigenschap :o
Zelfs NU.. ik moet morgen een folder afhebben en heb nog geen reet gedaan, ik ga mezelf zometeen ff een klap op mn kop geven en aan het werk :P

Erger nog, ik kan mbt de paarden wél plannen..
:7

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:45

marianne, sterkte met voice!

Jellee, hoe heet je nieuwe pony nu eigenlijk?

VHU, mooi dat je bul uitreiking gezellig was :D
waren er veel mensen aanwezig?

Bij ons op stal valt het tot nu toe *klopt het af* ook wel mee met de vliegen.

Laura, vervelend dat je nog steeds niet helemaal lekker bent.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:50

Naaltje bij mijn vorige studie (boekhouding) had ik geen discipline. Ik moest op maandag naar school en maandag middag moest ik mijn huiswerk nog doe. Ik vond dat gewoon niet leuk.
Nu ik het plan heb om wat met mijn zus te beginnen ben ik gemotiveerd om mijn diploma snel te halen.

Je moet gewoon zeggen die dagen ga ik leren van zo laat tot zolaat en gewoon doen. Ik heb het zo geland dat ik op de dinsdag en donderdag van 19.00 tot 21.00 minimaal moet leren. Als ik zin heb ga ik door tot 22.30. In het weekend moet ik minimaal 6 uur leren, dit kan ik dus over 2 dagen verdelen, maar over 1 dag als ik wat gepland heb. Verder is elke minuut die ik extra doe meegenomen.

Ik doe de opleiding pw 3 differentiatie kinderopvang

SL van de middelbare school hebben ze al vakantie. Hbo denk ik juli maar dit weet ik niet zeker.

Dit is (helaas) een mbo opleiding. Ik wilde eerst weten als ik het leuk vond. Ik heb al een afgeronde mbo 4 opleiding. Hierna ga ik misschien nog wel een opleiding doen op hbo niveau maar dat weet ik nog niet. eerst deze maar :-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:57

@ Jelleee: Haha ja inderdaad, met de paarden lukt het prima om te plannen! Dat gaat vanzelf! Ik zeg altijd dat ik super veel ga doen voor school, maar dan hoor ik dat witte spook op me roepen, en dan denk ik: "ach nee, ik ga hem even longeren en daarna werk ik wel voor school" en dan ga ik daarna even op bokt, en een paar uurtjes later bedenk ik dat het al zo laat is en dat het geen zin meer heeft om nog voor school te beginnen :D En zo vliegen de weken voorbij :Y) En dan staan plots de examens voor de deur :?

Trouwens, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de naam van je nieuwe pony :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:08

Ik heb als het goed is vakantie :D En doe HBO, mijn stage was eerder afgelopen dan de rest :P Maar was ook wel eerder begonnen :)
Vandaag stage verslag ingeleverd en nu wachten tot ik mijn eindgesprek/beoordeling krijg.
Maar hoef dus geen huiswerk ed meer te doen :P

Ik heb vandaag weer gemend :D tussen kegeltjes door enz :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:11

Wat is HBO/MBO eigenlijk? :o
Jenkins leuk dat het voor jou al afgelopen is! Ik heb maandag schriftelijk examen van Frans en de 25ste mondeling, en dan is het voor mij gedaan. *\o/* Dan moet ik, als alles goed verloopt, nog 2 jaartjes voordat ik afgestudeerd ben.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:12

HBO is bachelor (toch? :') )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:22

Ah ok, bedankt Naaltje :D
Ik had op Wikipedia al een beetje opgezocht, ik kan eruit opmaken dat een MBO-opleiding gewoon middelbaar onderwijs is en HBO hogeschool?
Als iemand aan jullie vraagt: "Wat doe jij op school?" Geven jullie dan enkel als antwoord: "Ik doe HBO/MBO"? In België gebruiken we die benamingen niet, ik antwoord dus met: "ik studeer Management Assistant op de hogeschool" :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:26

Ja zo antwoord ik ook haha dus in noord holland gebruiken we die benamingen ook niet echt :P

Hij heet Kay.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:28

Ik ben niet zo plannerig en leerderig :o.

Z is geen wereld nivo heeft mijn Roos bewezen. Al is het Z wel een stuk lastiger dan het M, ZZ vond ik juist weer wel mee vallen.
Ik heb met Roos ook het ZZ gehaald, Roos is een wat dikke, stijve, niet bijster goed bewegende luie pony. Tis hier de minst talent volle pony die tot nu toe wel het meest berijkt heeft (is ook de eerste waarmee ik het probeerde hoor).
Whitney ben ik dit jaar mee begonnen, zijn nu L+7. Wil van de zomer ergens over naar het M. Hoop voor het eind van het jaar Z te mogen (maar ga het dan nog niet meteen denk ik, afhankelijk van hoe ze zich ontwikkeld).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:29

ik doe wel HBO Toegepaste biologie
idd hogeschool :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 18:30

Hbo is hoger beroepsonderwijs hier kun je heen als je havo of vwo hebt gedaan of al een mbo opleiding

mbo is middelbaar beroepsonderwijs daar kun je heen als je vmbo of mavo hebt gedaan

als iemand na de opleiding vraagt is het hbo en dan de benaming van de opleiding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:37

@ Jelleee: Die naam heb ik nog nooit gehoord! Kay past wel heel erg goed bij hem vind ik!

@ Dennis: Veel succes dan met Whitney! Hopelijk raak je zo ver als met Roos!

@ Naaltje: bah, biologie, ben ik nooit goed in geweest :+ Op het middelbaar was mijn gemiddelde van biologie 30%, niet te veel dus :o Gelukkig moest ik op het middelbaar niet op alle vakken geslaagd zijn (zoals nu op de hogeschool wel het geval is), dan zat ik met een probleem :Y)
Ik wou altijd dierenarts worden, maarja als biologie niet lukt, heeft het weinig zin om het te proberen. Dus heb ik me maar op de talen en computer gericht...

@ tallechie: bedankt voor je uitleg! Dit is wat duidelijker dan wikipedia :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:39

naaltje wat kun je worden met toegepaste biologie?

sander lotte, dankje! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:41

Hier gaat de basisschool ook 1e week juli met vakantie, wij vertrekken lekker een paar dagen eerder!

Knap hoor Tallechie met de LOI. Ik heb Open Universiteit gedaan, was ook kwestie van strak plannen, discipline en vooral gewoon doorgaan. Maar wel ideaal te combineren met werk / paarden.

Vandaag vooral met de praktische zaken van de pony's bezig geweest, nieuw stukje weiland afgezet, mest geraapt en wat troep opgeruimd. Plus enorm veel onkruid getrokken :Y)

Wij zouden heel blij zijn als ik volgend jaar een dressuurwedstrijdje met Alwyn kan gaan rijden, lijkt me leuk voor hem en mij om wat ervaring met trailer rijden, vreemd terrein, andere aanspanningen enz op te doen. En als we dan ooit een winstpunt halen ben ik helemaal blij :+ Het lijkt me ook heel leuk een keer met Zarah te starten, wie weet mag dat wel ooit als we nog wat meer op elkaar zijn ingespeeld en ik wat meer ervaring heb opgedaan. Mijn ambities zijn eerlijk gezegd met de komst van onze zoon Han, nu 8 jaar geleden echt helemaal 'down the drain', want altijd als ik een planning maakte kwam er wel weer wat tussen. Dus nu geniet ik maar van het moment en zie ik wel wat er gebeurt.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-06-10 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt